nou ik ben ook verpleegkundige en het is en blijft een lulverhaal.....quote:Op zondag 9 november 2003 18:10 schreef Death_Seeker het volgende:
[..]
Gebeurd dus wel in je maag.. Vriendin van me heeft mij hier voor gewaarschuwd (zij werkt als verpleegster in t ziekenhuis). Als je iets koolzuurhoudends drinkt na bailey's gaat het als kauwgom aan elkaar plakken, wordt dus niet keihard, maar sluit doordat het zo'n groot kauwgomgeval is sluit het je darmen af, blijft vast zitten in je darmen, kun je dus niks meer eten.. Ben je dus wel een beetje de lul als je gewoon denkt dat je ziek bent
Dus het is echt geen broodje aap, als zelfs mensen in het ziekenhuis het tegenkomen....
Tiramisu met Baileys?quote:Op zaterdag 8 november 2003 19:42 schreef jojomen4 het volgende:
een derde van de studenten geloofde het![]()
![]()
![]()
![]()
nu dus niet meer.Gister als enige op een feestje na de maaltijd de Tiramusu laten staan omdat het met baileys gemengt was en ik al sprite op had.
Iedereen lachte me uit.
Wat is het toch dat mensen deze mythe zo graag in stand houden? het is pertinent niet waar en eenvoudig zelf te testen. Cola in een cofeeshop? zal wel aan wat anders liggen, maar 't zal niet de mix van cola en baileys liggen.quote:Op zondag 27 juni 2004 14:17 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik heb het nu ook zelf meegemaakt. Eerst Bailey's op een terrasje, daarna cola in een coffeeshop. Voelde me ineens helemaal duizelig, alsof ik ging flauwvallen, ik naar de wc, gevoel dat ik moest overgeven, maar er kwam niks. Zelf vinger in m'n keel en het was niet veel, maar wat het was zag er niet echt gezond uit... voelde me daarna weer helemaal goed!
Het klinkt voor mij als een smaakadvies, of een advies om plezier te hebben van Baileys. Het is absoluut geen dringende waarschuwing. Deze tekst is bij sommigen een eigen leven gaan leiden, en dus verworden tot broodje-aap-verhaal. Het doemt steeds weer op, en het bedrijf dat Baileys maakt, wordt daar keer op keer terecht boos over!quote:Op zaterdag 26 juni 2004 23:10 schreef moniek het volgende:
Ik heb hier nu dus een duscussie over met iemand. op de fles staat: Avoid citrus or acidic drinks as mixers. This way the magic of Baileys will allways emerge - smooth, mellow, irresistible..
Ik heb het nooit geprobeerd... Ik zal het wel op mijn slaapkamer proberen; als anderen het zien, zullen die moord en brand schreeuwen en het glas met schuim uit mijn handen slaan!quote:oftewel: nergens wordt gemeld dat het erg schadelijk zou zijn. Misschien klopt de maagzuur theorie, maar waar kan ik dit lezen? want als ik cola en baileys bij elkaar doe wordt het inderdaad een beetje schuimig/er vindt gisting plaats.
Waarschijnlijk een buikgriepje? Daar heb ik de afgelopen 6 maanden ook een keertje last van gehad, waarbij ik moest overgeven. Ik had geen Baileys en cola op. Ja, en kots ziet er sowieso niet gezond uit. Het stinkt behoorlijk!quote:Op zondag 27 juni 2004 14:17 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik heb het nu ook zelf meegemaakt. Eerst Bailey's op een terrasje, daarna cola in een coffeeshop. Voelde me ineens helemaal duizelig, alsof ik ging flauwvallen, ik naar de wc, gevoel dat ik moest overgeven, maar er kwam niks. Zelf vinger in m'n keel en het was niet veel, maar wat het was zag er niet echt gezond uit... voelde me daarna weer helemaal goed!
Zo zijn er bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen die na het mixen een soort van chloorgas veroorzaken, dus als je nog eens je toilet schoonmaakt en niet in je toilet wil stikken...quote:Op zondag 9 november 2003 11:55 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nouja, ik weet niet of jij voor de lol schoonmaakmiddelen vreet, maar dan zou je wel eens maagpijn kunnen krijgen ja.
quote:Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef CrazyByte het volgende:
Euhm je mag het idd zeker niet mixxen met tonic en bitterlemon...
Van 7-up was mij niks bekend...
Maar dat zou idd heel goed kunnen, en plz quit te crap over dat het niet gevaarlijk is! Ik werk zelf in een slijter en bij ons hebben we het vaak genoeg over de gevolgen gehad... Zoiets mag je NOOIT net achter elkaar drinken, die zooi gaat echt stollen en als je het te laat merk leg je idd het loodje. Je maag breekt dat niet zomaar ff af!
Dit geld overigens met meer dranken... Laatst hadden we zelf pina colada met cola gemixt, nou dat gaat dus ook niet, want dat word ook heel schuimig...
Wat ik ervan weet heeft het te maken met een aantal ingredienten uit beide soorten drank die reageren met bepaalde delen van andere dranken...
Goed uitkijken dus!
Het is slechts deels een mythe. Het wordt schuim, misschien wordt je er misselijk van, maar verder is het onschadelijk. En ja, het is mogelijk dat de wiet ook meedeed, in de zin dat ik me bewuster werd van het Baileys-effect. Qua dosering was het echter veel te zwak om me misselijk te maken op zich (had toen 2, 3 hijsjes gehad) en de hoeveelheid alcohol die ik daarvoor had gehad, kon dat ook niet veroorzaken. Als je het echt niet wilt geloven, moet je zelf maar wat 7-up bovenop een laagje Baileys gooien in een borrelglaasje.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat is het toch dat mensen deze mythe zo graag in stand houden? het is pertinent niet waar en eenvoudig zelf te testen. Cola in een cofeeshop? zal wel aan wat anders liggen, maar 't zal niet de mix van cola en baileys liggen.
Drogist (of ga naar een willekeurige middelbare school en plunder daar het scheikunde lokaal).quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:19 schreef jalipton het volgende:
Leuk experiment om het maagsapverhaal uit te proberen; meng seven-up met baileys met zoutzuur (als maagsapvervanger) en kijk wat er gebeurt. Moet je alleen nog aan het zoutzuur zien te komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |