-Oh yea.-
[Dit bericht is gewijzigd door ThE_ED op 08-11-2003 19:29]
quote:Inderdaad alleen zocht ik nog een albumcover maar google kikkert..
Op zaterdag 8 november 2003 11:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
leuk...
Windir's formula is a dose of early Enslaved, a Primordial sense of epic culture and a great amount of fluid speed and energy. Likferd, the band's fourth album, is a rush of adrenaline throughout its entire duration. Windir's approach isn't particularly novel, but it works extremely well. Their songs are based on fast, smooth riffing, secondary semi-melodic leads, standard black metal rasp, keyboard undercurrents, and sprinting drumming. On the surface, it's very simple, yet the songs are arranged in ways that are perpetually propelling themselves forward. Windir uses occasional folkish touches, but they are used sparingly for more impact. Clean chanting appears on the CD, but very rarely. Instead, the band relies on the thrill of playing fast paced music and snappy arrangements to get their point across. Highlights are numerous, but standout tracks include "Bloddsvik" and "Dauden".
This is by far one of the most fun and romping releases I've heard this year. It's the kind of thing that will lead to speeding tickets if played in the car stereo, as any listener with a functional heartbeat will feel compelled to speed right along with the frenzied drummer. Likferd is quite straightforward and quick to digest, yet entirely fulfilling.
bron: ssmt-reviews.com
[q]
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 08-11-2003 13:07]
Maar fuck, ik ben er anderhalve dag niet en alweer een nieuw metalheads unite topikc.
Beetje kansloos wel
Ed, nog wat gedaan met schapen?
quote:Oja death angel, who cares...
Op zaterdag 8 november 2003 13:14 schreef Dissection het volgende:
Death Angel...*sigh*
Maar fuck, ik ben er anderhalve dag niet en alweer een nieuw metalheads unite topikc.
Beetje kansloos welEd, nog wat gedaan met schapen?
quote:Ik vind die eerste demo van Dismember erg goed en ik ben wel fan van Carnage en Cadaver (de oude! ten tijde van Hallucinating Anxiety)
Op zaterdag 8 november 2003 13:33 schreef OphiOn het volgende:
nog mensen into swedish death metal? check out: www.massiveassault.net
quote:Dismember rules!
Op zaterdag 8 november 2003 13:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik vind die eerste demo van Dismember erg goed en ik ben wel fan van Carnage en Cadaver (de oude! ten tijde van Hallucinating Anxiety)
quote:Die staat op Lijst 9. Maar hij staat wel vetgedrukt omdat de reviews zo goed zijn.
Op zaterdag 8 november 2003 12:57 schreef OphiOn het volgende:
Summoner heb je dit album al :Windir - Likferd
quote:Indecent en Obscene is ook goed, maar ik vind het nu niets meer.
Op zaterdag 8 november 2003 13:37 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dismember rules!
Unleashed vind ik wel goed.
quote:Check mijn nickname
Ik ga het eens ffkes bekijken jong
quote:lijst 9
Op zaterdag 8 november 2003 13:37 schreef Summoner het volgende:[..]
Die staat op Lijst 9. Maar hij staat wel vetgedrukt omdat de reviews zo goed zijn.
quote:Anomaly - Anomaly
Op zaterdag 8 november 2003 13:40 schreef OphiOn het volgende:
lijst 9wat staat er dan op lijst 1 op plaats 1.
Maar de rangschikking is op alfabetische volgorde hoor, niet op prioriteit.
quote:Klinkt niet slecht voor een bandje dat zijn 1e 2 optredens nog moet hebben. 1 tip, bij de solo's voortaan een boost gebruiken, want ze vallen weg.
quote:Aha. Er spelen overigens 2 ex members van Absorbed erin. Qua podium prestaties weten ze wel wat ze moeten doen.
Op zaterdag 8 november 2003 13:58 schreef Dissection het volgende:[..]
Klinkt niet slecht voor een bandje dat zijn 1e 2 optredens nog moet hebben. 1 tip, bij de solo's voortaan een boost gebruiken, want ze vallen weg.
Wil er wel een cdke van hebben
quote:Stuur maar een cd naar me op
Op zaterdag 8 november 2003 14:06 schreef OphiOn het volgende:[..]
Aha. Er spelen overigens 2 ex members van Absorbed erin. Qua podium prestaties weten ze wel wat ze moeten doen.
quote:Is dissection nu al deathmetal dan?
Op zaterdag 8 november 2003 13:38 schreef Dissection het volgende:[..]
Check mijn nickname
Ik ga het eens ffkes bekijken jong
quote:Swedish Death/Black metal
Op zaterdag 8 november 2003 16:40 schreef Cynic het volgende:[..]
Is dissection nu al deathmetal dan?
quote:Is die idioot alweer vrij trouwens?
Op zaterdag 8 november 2003 16:49 schreef Dissection het volgende:[..]
Swedish Death/Black metal
quote:Koop jij de cd maar
Op zaterdag 8 november 2003 16:39 schreef Dissection het volgende:[..]
Stuur maar een cd naar me op
Qua podium presentaties weten ze wel wat ze moeten doen:
Eerst zien, dan geloven.
Daarbij, laat ze ook maar eens in de buurt spelen!
Wat vragen ze voor een optreden?
quote:Ah tof, een interview met de drummer van The Crown. Heb weinig reviews gelezen met drummers. Moeten ze eens vragen wat Janne van de afmixing van de drums op Possessed 13 vindt, want die is ERG slecht
Op zaterdag 8 november 2003 13:40 schreef Summoner het volgende:
Dit is ook een mooie site over Zweedse metal:
Tenminste weer eens wat andere review-vragen, want die standaard Aardschok vragen (hoe verliep het productieprocess? blabla) gaan me steeds meer vervelen.
quote:Nou, Crowned in Terror vind ik juist geen brutal deathmetal plaat, het geheel klonk juist melodischer en pakkender op de nodige momenten, zou je niet verwachten als je dat lijstje met tourmates leest.
Crowned In Terror was so heavily influenced by touring with fast bands like Cannibal Corpse, Morbid Angel, Krisiun and Nile, so the whole album came out very, very fast and brutal.
quote:Pfff, pas als je iets leest waar je zelf verstand van hebt, merk je hoe dom/onwetend reviewers soms kunnen zijn. Het klinkt strakker omdat er bassdrum triggers zijn gebruikt, ik vind de rest juist minder goed klinken door de slechte afmixing.
Your drumming sounds even more tight on this album compared to your previous albums. Have you found more time to practice or a new technique or what exactly?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-11-2003 17:18]
Hoe de zanger ook in de muziek opgaat, hulde!
quote:Ik had het over die band die je daarstraks poste, niet over Absorbed.
Op zaterdag 8 november 2003 17:00 schreef OphiOn het volgende:[..]
Koop jij de cd maar
Verder hebben ze met bijna elke bekende band opgetreden (Cannibal Corpse etc.. althans 2 ex Absorbed leden)
Niets.
Hoe is Hatred des tijds begonnen? Of vroegen jullie 1000 euro per optreden.
Klinkt duisterder/harder dan het vorige album, zitten soms zelfs blastbeats in. Jaja, extreme shit. En die toetsenist ook, HELS, die kerel van Dream Theater is weinig vergeleken met deze gozer. Geniaal. Een van de beste progmetal albums die ik ooit gehoord heb.
quote:Interessant voor meer leute dus!
Although influences from extreme metal are obvious, I would characterise the album as atmospheric progressive metal.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-11-2003 22:59]
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 22:55 schreef Graveland het volgende:
Death Angel ging wel aardig, Darkane was een stuk gaver tho
quote:er was een pit, dan kan het alleen maar gaaf zijn, en er waren vrienden van me
Op zaterdag 8 november 2003 23:11 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ook ben ik finaal ingemaakt met een potje poole, door een meisje
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 23:15 schreef Graveland het volgende:[..]
er was een pit, dan kan het alleen maar gaaf zijn, en er waren vrienden van me
ook ben ik finaal ingemaakt met een potje poole, door een meisje
Death Angel
Nou het gaat er dan maar om dat het gezellig was neem ik aan
quote:jep
Op zaterdag 8 november 2003 23:19 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Death Angel
Nou het gaat er dan maar om dat het gezellig was neem ik aan
quote:Diamanda Galas
Op zaterdag 8 november 2003 23:20 schreef Graveland het volgende:[..]
jep
quote:Dat concert dat afgelast is kan diepe sporen hebben nagelaten
Op zondag 9 november 2003 11:03 schreef Seborik het volgende:
Anton Maiden is vermist.
quote:Kidnapped by Eddie.
ANTON MAIDEN Goes Missing, Police Ask Public For Clues - Nov. 8, 2003
A Swedish IRON MAIDEN fan who became a cult figure on the Internet after posting highly original and amusing versions of classic IRON MAIDEN songs on his web site has been declared missing after disappearing from his apartment in Hässleholmen (Borås) over a week ago.23-year-old Anton Gustafsson (a.k.a. ANTON MAIDEN) (Photo#1, Photo#2) was believed to have been wearing a Goretex jacket, jeans and heavy shoes at the time of his disappearance the night of October 31 or in the early morning hours of November 1, according to the Swedish daily newspaper Borås Tidning. He is approximately 180 cm (5 feet 11 inches) tall with average build. He has dark blond hair, blue eyes and wears glasses.
The police have searched the surrounding areas using a helicopter and search dogs and have spoken to Anton's friends at a local university where was a student but have thus far found no clues that could lead them to the missing man.
In 1999, Anton found himself one of the very first stars of the international DIY (do-it-yourself) Internet music era when his unique versions of classic IRON MAIDEN songs landed him appearances on Swedish national TV and in newspapers around the world. A subsequent CD release was made available in a limited edition of 1,000 copies and has since become a much-sought-after collector's item.
The CD, which featured eight IRON MAIDEN songs sung in Anton's inimitable karaoke style, was recorded on his home computer using free MIDI files of classic IRON MAIDEN songs that he had downloaded from one of Scandinavia's MIDI-module metal web sites, the Iron Maiden Sound Archive.
Not everyone appreciated ANTON MAIDEN, though. In an interview in the Swedish newspaper Expressen published in June 2000, Anton told journalist Martin Carlsson that IRON MAIDEN fans "think that my interpretations are a disgrace to IRON MAIDEN. But that was never my intent."
Nasty comments in the guestbook on his web site eventually contributed to Anton's decision to put an end to his "career" as ANTON MAIDEN. "It just feels silly to continue," he told Expressen. "There will be no more records, [and] there's no point in trying to convince me [to change my mind]."
quote:"The Gallery" is ongetwijfeld m'n favoriete melodic death metal album. Het is zo goed, tot het intimiderende af.
Op zaterdag 8 november 2003 19:53 schreef Yokozuna het volgende:
Jezus, luister net the Dividing Line van Dark Tranquillity's "The Gallery", geweldig!!! Hoe de zanger ook in de muziek opgaat, hulde!
quote:Hm, wel erg goed ja. Maar goed dat ik rothmetal luister, anders had ik dat album nieteens ontdekt.
Op zondag 9 november 2003 14:11 schreef Summoner het volgende:[..]
"The Gallery" is ongetwijfeld m'n favoriete melodic death metal album. Het is zo goed, tot het intimiderende af.
Luistert hier trouwens niemand progmetal? Valt me op dat niemand reargeert reargeert op post over nieuwe album van Adagio.
quote:Ik heb de eerste twee albums ook, dus ja die nieuwe moet ik ook hebben
Op zondag 9 november 2003 15:29 schreef OphiOn het volgende:
Summoner moet eigenlijk de nieuwe Falkenbach kopen. Maar die staat ongetwijfeld wel op je lijst.true Viking Metal!
In Denemarken is nu het 'heidense' geloof officieel erkend, en mogen aanhangers dus huwlijken sluiten en zijn giften aan de 'kerk' vrijgesteld van belastingen.
quote:Dat was ik. Welk heidens geloof is dat dan? Odinisme, Asatru?
Op zondag 9 november 2003 19:13 schreef ThE_ED het volgende:
Wie was dat ook weer met die heidense sig?In Denemarken is nu het 'heidense' geloof officieel erkend, en mogen aanhangers dus huwlijken sluiten en zijn giften aan de 'kerk' vrijgesteld van belastingen.
quote:Ik geloof odinisme. Stond er niet echt duidelijk in, maar het ging om goden zoals Odin en Thor.
Op zondag 9 november 2003 19:54 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat was ik. Welk heidens geloof is dat dan? Odinisme, Asatru?
quote:Jaja, ik weet wel dat de meesten er hier niet van houden maar ik post het lekker toch vanaf Blabbermouth. (Als is het maar om WF te zieken
Swedish "gothic metallers" BESEECH have posted a 50-second sound clip from their upcoming fourth full-length album, "Drama", at this location (.zip file, 777 KB). The CD is due on January 26 through Napalm RecordsThe follow-up to 2002's "Souls Highway" was recorded at Studio Mega and was mastered at Cutting Room. The group's first effort since the departure of longtime guitarist Klas Bohlin will feature the following track listing:
01. Drama
02. Higher Level
03. Voices
04. Forever Falling
05. Bitch
06. Addicted
07. Come On In
08. Friend Emptiness
quote:dan maar een plaatje van sirenia:
Op zondag 9 november 2003 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
I don't care.
quote:nee, het lijkt op zelfmoord.....
Op zondag 9 november 2003 11:54 schreef Seborik het volgende:
Ha Witchy.
[..]
<knip>heel verhaal over Anton Maiden die vermist is</knip>
Kidnapped by Eddie.
quote:Ieuw. Maar dan hebben ze hem toch moeten vinden voor ze zoiets kunnen speculeren zelfs?
Op zondag 9 november 2003 22:59 schreef Tokus het volgende:[..]
nee, het lijkt op zelfmoord.....
quote:nou, het zit zo
Op maandag 10 november 2003 09:08 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ieuw. Maar dan hebben ze hem toch moeten vinden voor ze zoiets kunnen speculeren zelfs?
in de Zweedse kranten stond een redelijk stuk over dat hij vermist was. Als hij was vermoord ofzo, dan had dat er ook groot in gestaan. Maar nu stond er alleen een klein stukje over dat hij dood was aangetroffen, wat meestal is als zoiemand zelfmoord gepleegd heeft. Dat laatste wordt dus aangenomen nu...
quote:Ah zo. Helaas...
Op maandag 10 november 2003 11:57 schreef Tokus het volgende:[..]
nou, het zit zo
in de Zweedse kranten stond een redelijk stuk over dat hij vermist was. Als hij was vermoord ofzo, dan had dat er ook groot in gestaan. Maar nu stond er alleen een klein stukje over dat hij dood was aangetroffen, wat meestal is als zoiemand zelfmoord gepleegd heeft. Dat laatste wordt dus aangenomen nu...
quote:Mathias Blad had een aangenaam, herkenbaar stemgeluid, en opvallend laag voor het genre. Maar deze nieuwe zanger vind ik niets bijzonders.
Op maandag 10 november 2003 16:45 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, ik ben er toch echt uit: de huidige zanger van Falconer zuigt. Die eerste was veeeeeeeeel leuker.
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:04 schreef ThE_ED het volgende:
quote:indeed..dat kruis vooral
Op maandag 10 november 2003 18:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
quote:ja die ankh en dat kruis, en die linker gast
Op maandag 10 november 2003 18:31 schreef Graveland het volgende:[..]
indeed..dat kruis vooral
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:31 schreef Graveland het volgende:[..]
indeed..dat kruis vooral
quote:Godsamme zeg, stelletje zeikerds. Oh mijn god, ze hebben niet in het Grote Boze Mayhemboek gekeken voordat ze zich aankleedden vanochtend.
Op maandag 10 november 2003 18:32 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ja die ankh en dat kruis, en die linker gast
Pussies!
ghehe
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:35 schreef Witchfynder het volgende:Pussies!
ghehe
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:04 schreef ThE_ED het volgende:
sirenia:
quote:Eigenlijk is er nog een zangeres bij ook nog
Op maandag 10 november 2003 18:35 schreef Witchfynder het volgende:[..]
[..]Godsamme zeg, stelletje zeikerds. Oh mijn god, ze hebben niet in het Grote Boze Mayhemboek gekeken voordat ze zich aankleedden vanochtend.
Pussies!
ghehe
btw, die middelste gast is Morten Veland Beter bekend van Tristania vroeger.
quote:Sirenia is dan ook geen blackmetal ..
Op maandag 10 november 2003 19:23 schreef pro_jeex het volgende:
zangeres bij black metal, is iets wat echt verboden moet worden. Ja alleen vrouwen niet, want bands als Astarte zijn wel goed. Maar niet 1 zangeres, dat is
quote:Dat scheelt.
Op maandag 10 november 2003 20:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Sirenia is dan ook geen blackmetal ..
Allen mogen ze een quotum opstellen voor die gothic metalzangeresjes. Ik ben die ijle, lieve stemmetjes nou wel zat. Ik wil wel weer eens zangeressen als vroeger horen, bij Rock Goddess enzo.Met gevoel in hun stem, lekker hard enzo.
quote:Het is idd nu wel veel beauty en the beast idee bij alle bandjes.
Op maandag 10 november 2003 20:38 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Dat scheelt.
Allen mogen ze een quotum opstellen voor die gothic metalzangeresjes. Ik ben die ijle, lieve stemmetjes nou wel zat. Ik wil wel weer eens zangeressen als vroeger horen, bij Rock Goddess enzo.Met gevoel in hun stem, lekker hard enzo.
quote:Allemaal stoere Matrix jassen, netjes van lang naar kort
Op maandag 10 november 2003 18:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
En inderdaad, wat maakt het nou uit wat voor gekke iconen die kerels om hun nek hebben hangen, das toch hun probleem.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 10-11-2003 20:44]
quote:Ik ben verdwaald.
Op maandag 10 november 2003 20:46 schreef ThE_ED het volgende:[..]
jij hier ?
quote:Als je nou een meisje was zou ik je wel thuis brengen
Op maandag 10 november 2003 21:01 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik ben verdwaald.
quote:Ik sprak over het algemeen, je post herinnert me er weer aan.
Op maandag 10 november 2003 20:06 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Sirenia is dan ook geen blackmetal ..
Er zong ooit ook zo'n vette zeug voor CoF
quote:Hu?
Op maandag 10 november 2003 21:24 schreef pro_jeex het volgende:Er zong ooit ook zo'n vette zeug voor CoF
quote:Ze doet alleen maar korte stukjes trouwens. Meer begeleiding.
Op maandag 10 november 2003 19:20 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Eigenlijk is er nog een zangeres bij ook nog
quote:Leuke ketting, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
Op maandag 10 november 2003 22:08 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ze doet alleen maar korte stukjes trouwens. Meer begeleiding.
quote:Ik postte hem eigenlijk speciaal om die ketting
Op maandag 10 november 2003 22:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Leuke ketting, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:08 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ze doet alleen maar korte stukjes trouwens. Meer begeleiding.
quote:Daarom postte ik hem ook
Op maandag 10 november 2003 22:58 schreef Graveland het volgende:[..]
een Thor's Hammer kettinkje
quote:wel okeej eigenlijk
Op maandag 10 november 2003 23:04 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Daarom postte ik hem ook
Verder heeft ze wel leuke latex kleding
Ze is wel wat mollig enzo hoor..
Volgens mij was zij het ook die liep te filmen naderhand, ik vraag me af of dat ergens online staat ofzo. (Want ik sta erop
)
quote:Het is ook nog eens een originele ketting...
Op maandag 10 november 2003 23:08 schreef Graveland het volgende:[..]
wel okeej eigenlijk
die ketting vooral
quote:Ik wil een tattoo op m'n arm van zo'n ding
Op maandag 10 november 2003 23:10 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Het is ook nog eens een originele ketting...
Wil ik ook wel![]()
quote:als je nog een mooi ontwerp zoekt..
Op maandag 10 november 2003 23:17 schreef Graveland het volgende:[..]
Ik wil een tattoo op m'n arm van zo'n ding
quote:
A PERFECT CIRCLE To Launch European Tour In January - Nov. 10, 2003
A PERFECT CIRCLE will kick off a European headlining tour in late January. So far, only one date has been announced: January 31 at the Elysée-Montmartre Theatre in Paris, France. The band, who withdrew from Australia's Big Day Out Festival last month, are expected to embark on a full U.S. tour in the spring. No further information is available at this time.
quote:cool, ik heb nu al een aantal tattoo's maar ik wil meer
quote:Ik word beroemd
quote:Beter!
Op dinsdag 11 november 2003 07:07 schreef Wodan het volgende:[..]
quote:Daar heb je die Nu Metaller ook weer. Ik heb gelachen om die Nu Metal recensies van je op de FP.
Op dinsdag 11 november 2003 07:36 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Beter!
quote:Moet kunnen. We lachen ook altijd erg smakelijk om jou.
Op dinsdag 11 november 2003 09:49 schreef OphiOn het volgende:[..]
Daar heb je die Nu Metaller ook weer. Ik heb gelachen om die Nu Metal recensies van je op de FP.
quote:Whe he he
Op dinsdag 11 november 2003 11:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Moet kunnen. We lachen ook altijd erg smakelijk om jou.
quote:Fuck You!!!
Op zondag 9 november 2003 21:53 schreef Witchfynder het volgende:
I don't care.
hmmm, die dvd te vaak gekeken.. :P
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:27 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Moet kunnen. We lachen ook altijd erg smakelijk om jou.
Suffocation, wat is hun beste cd?(pierced from within)
quote:Geen.
Op dinsdag 11 november 2003 18:14 schreef Dissection het volgende:
*puts on high voice*MEEEEEEEEEEEEEEEEETAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL*goes to normal voice again* thank you, please be on-topic instead of acting like a gayhomosexual and talk about non-metalcrapSuffocation, wat is hun beste cd?(pierced from within)
quote:Despise the Sun.. ondanks dat dat (helaas) geen volledige cd is vind ik het wel hun beste werk. Met Pierced from Within vlak daarachter.
Op dinsdag 11 november 2003 18:14 schreef Dissection het volgende:
Suffocation, wat is hun beste cd?(pierced from within)
quote:We kunnen in iedergeval een nieuw album verwachten in 2004. Ze hebben bij Relapse getekend.
Op dinsdag 11 november 2003 18:21 schreef mr_cucumber het volgende:[..]
Despise the Sun.. ondanks dat dat (helaas) geen volledige cd is vind ik het wel hun beste werk. Met Pierced from Within vlak daarachter.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:18 schreef Witchfynder het volgende:
N.I.B. is toch wel een goed nummer eigenlijk.
quote:Als de mp3 die pas uitkwam van ze representatief is voor het nieuwe Suffocation album dan weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn, het klonk een beetje suf (Suffe keesjon)
Op dinsdag 11 november 2003 19:17 schreef OphiOn het volgende:
We kunnen in iedergeval een nieuw album verwachten in 2004. Ze hebben bij Relapse getekend.
Iemand trouwens ervaring met bestellen via http://www.musicstack.com/ ?
Staat een hoop interessants (en goedkoop!) tussen in al die shops daar, maar ik vind het nog een beetje vaag dat je dus bij verschillende onlineshops besteld die allemaal hun eigen verzendkosten er nog bij gaan tellen.
Heb je nog geen bevestiging gehad dan?
quote:Jawel, maar pas vandaag. Het is nu wel in orde hoor, maar het duurde zo lang.
Op dinsdag 11 november 2003 22:18 schreef mr_cucumber het volgende:
Heb je nog geen bevestiging gehad dan?
quote:Over nieuwe albums gesproken, heeft iemand de nieuwe Dream Theater gehoord? Hij zou een stuk harder zijn dan het oude werk.
Op dinsdag 11 november 2003 19:17 schreef OphiOn het volgende:[..]
We kunnen in iedergeval een nieuw album verwachten in 2004. Ze hebben bij Relapse getekend.
En binnenkort komt het nieuwe Rhapsody album er ook aan, iemand die er meer van weet?
quote:Ja, die had ik al lang klaar.
Op dinsdag 11 november 2003 22:40 schreef mr_cucumber het volgende:
Dan had je mooi de tijd om je PayPal account op te waarderen
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 13:15 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Oja death angel, who cares...
DEATH ANGEL rules jah GVD
Ik heb ze dus gezien in de melkweg erg goed
Beter nog dan in 1990 --> Jah ik ben zo oud
effe de setlist gekaapt en een plektrum gekregen
van Rob
quote:
Op woensdag 12 november 2003 04:14 schreef Flying_Vee het volgende:
![]()
DEATH ANGEL rules jah GVD
Vind jij. Veel plezier er mee, mijn muziek is het niet
quote:Wat voor een leuke goodies heb je bestelt bij Metal Blade?
Op dinsdag 11 november 2003 22:13 schreef Summoner het volgende:
Cucumber, duurde het bij jou ook zo lang voordat je een bevestiging kreeg van je order bij Metal Blade?
quote:Laatste wat ik gelezen heb is dat ze er nog keihard aan bezig waren.
Op dinsdag 11 november 2003 23:28 schreef Yokozuna het volgende:
En binnenkort komt het nieuwe Rhapsody album er ook aan, iemand die er meer van weet?
quote:Tolkki schijt muziek lijkt het.
Finland's STRATOVARIUS have confirmed that they have signed a three-album deal with Sanctuary Records.The contract was signed October 31 in Dortmund, Germany and the signing was followed by a big party. The agreement is said to be the biggest ever for a Finnish band, and is worth over $3.5 million dollars.
The contract was signed with the blood of an elk (Photo#1, Photo#2), an animal that has become somewhat a mascot for the band.
STRATOVARIUS are currently busy promoting the new release, "Elements Pt 2", and planning several summer festival appearances, as well as possible shows in the U.S., Canada and Southeast Asia in 2004.
STRATOVARIUS guitarist/songwriter Timo Tolkki has started to compose new material for the group's first Sanctuary release in his retreat by the sea. He has not given many interviews during the recent months and has been keeping his plans for the group's future musical direction a secret, even from his fellow bandmembers.
Tolkki has declined to comment on the rumor that he only talks to STRATOVARIUS singer Timo Kotipelto via lawyers,
stressing instead that it is time to concentrate on what he knows to do best, which is writing memorable and dramatic songs.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-11-2003 10:23]
quote:Wel interessant, ik hoop dat ze goeie mensen aantrekken.
DISSECTION guitarist/vocalist Jon Nödtvedt and drummer Bård "Faust" Eithun (ex-EMPEROR) have spent the past few weeks looking through the audition videos that have been sent to them from all over the world. In the beginning of next year, real auditions will be held for some of the musicians needed to complete the group's lineup. It is, however, not too late for interested musicians to send in their tapes.All material should be sent to:
"audition"
DISSECTION
Mail Box 209
111 73 Stockholm
SwedenIn other news, plans exist for a DISSECTION documentary to be filmed over the course of the next year. Starting in the prison, it will follow the group through bandmember auditions, Jon's release from prison, the recording of the next album, and will include footage from their comeback tour in December 2004.
The tour will reportedly be "something out of the ordinary," with shows around two hours long and containing only old material more or less every song from the first two albums, "The Somberlain" and "Storm Of The Light's Bane".
Ben daarbij al gitarist van een bekende death metalband.
quote:Mag ik je aanraken..
Op woensdag 12 november 2003 12:10 schreef Dissection het volgende:Ben daarbij al gitarist van een bekende death metalband.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:11 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Mag ik je aanraken..
quote:Dat valt wel mee hoor.
Op woensdag 12 november 2003 12:10 schreef Dissection het volgende:
Ik heb geen videocamera, kan dus niets opnemen.
Ben daarbij al gitarist van een bekende death metalband.
quote:moet je na gaan als er een"bekende duistere black metal band" had gestaan
Op woensdag 12 november 2003 12:35 schreef ThE_ED het volgende:
"bekende" en "death metal band" in 1 zin is op zich al twijfelachtig...
quote:Vier cd's van Thought Industry.
Op woensdag 12 november 2003 07:07 schreef pro_jeex het volgende:
Wat voor een leuke goodies heb je bestelt bij Metal Blade?
Oh wacht, laat mij je de moeite besparen:
quote:Ik ben zo benieuwd met wat voor materiaal ze gaan komen, volgens de berichten moet het totaal buitenwereldse muziek zijn.
Op woensdag 12 november 2003 10:32 schreef pro_jeex het volgende:
Wel interessant, ik hoop dat ze goeie mensen aantrekken.
quote:Das heel aardig van je
Op woensdag 12 november 2003 13:35 schreef Summoner het volgende:[..]
Vier cd's van Thought Industry.
Oh wacht, laat mij je de moeite besparen:
![]()
![]()
![]()
quote:Ik moet het maar us aan de drummer van Heretic vragen, die kent Jon en Vlad persoonlijk.
Op woensdag 12 november 2003 13:38 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik ben zo benieuwd met wat voor materiaal ze gaan komen, volgens de berichten moet het totaal buitenwereldse muziek zijn.
quote:Hij heeft contact met ze onderhouden over de afgelopen jaren?
Op woensdag 12 november 2003 13:48 schreef pro_jeex het volgende:
Ik moet het maar us aan de drummer van Heretic vragen, die kent Jon en Vlad persoonlijk.
quote:Ja.
Op woensdag 12 november 2003 13:49 schreef Summoner het volgende:[..]
Hij heeft contact met ze onderhouden over de afgelopen jaren?
quote:Of tegen.
Op woensdag 12 november 2003 12:32 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat valt wel mee hoor.
Heb gewoonweg niet de kwaliteiten om te kunnen overtuigen denk ik.
Daarbij heb ik een schijthekel aan dingen op video inspelen.
Ik ga liever een keer langs in de repetitieruimte om een keertje mee te spelen, zien of het bevalt.
Maar tis in Zweden, en nogmaals, voor 2 bands heb ik geen tijd.
quote:1 daags! ?!
Dynamo Open Air zal in tegenstelling tot eerdere geruchten zeer waarschijnlijk wel doorgaan in 2004. Nog dit jaar beslist de gemeente Nijmegen definitief of het festival op 6 juni 2004 in het Goffertpark mag neerstrijken. Ruud Schilder, projectleider grote evenementen bij de gemeente, ziet geen enkel obstakel: “De evaluatie van Fields Of Rock, een vergelijkbaar festival, was zeer positief. Als het bij een dag blijft, heten we Dynamo van harte welkom.”Ook Mojo is zo zeker van de zaak dat ze nu al naar buiten komt met het nieuws. De eis van de gemeente heeft ze ingewilligd : het festival gaat inderdaad één dag duren. Namen zijn nog niet bekend, maar boeker Rob Trommelen kon wel al vertellen dat 2004 een ‘krenten in de pap’ editie wordt. “Zoals ik het nu in mijn hoofd heb wordt het dit jaar een feestje met ongeveer 20.000 bezoekers, maar zonder hele grote namen van het Metallica- of Iron Maidenformaat.”
Daarmee lijkt Dynamo in 2004 dus na een jaar afwezigheid weer terug te keren op de festivalagenda. Toch is het niet helemaal zoals mede-organisator André Verhuysen het had gewild. Nadat het festival eerder dit jaar niet de benodigde vergunningen kreeg van de gemeente Nuenen, werd het hele evenement afgeblazen. Mojo bood aan om het in Nijmegen geplande metalfestival Fields Of Rock om te dopen tot Dynamo 2003. Dat wees Verhuysen toen resoluut van de hand. Hij verkondigde dat Dynamo alleen als meerdaags festival festival met camping zou plaatsvinden.
Verhuysen was woensdag zelf niet bereikbaar voor een reactie, maar Trommelen erkent: “Daar zijn we op terug gekomen. We weten hoe traag de ambtelijke molen kan draaien. Misschien gaan we ooit naar Nuenen of Rosmalen. De missie is en blijft namelijk een meerdaags festival met camping. Maar dat gaat niet lukken voor 2005. Dus sta je nu voor de keuze: of we doen nog een jaar niks, met alle gevolgen van dien, of we houden de naam in leven met deze eendaagse editie. We hadden ook kunnen besluiten om verder te gaan met Fields Of Rock als naam. Maar we vinden Dynamo allemaal een leuk en goed festival. Het is zonde om dat allemaal weg te gooien.”
Eind deze maand buigt de gemeente zich samen met de organisatie over het plan van aanpak. Voor 1 januari 2004 neemt de gemeenteraad een definitief besluit.
Maar ben het met je eens had ook liever gewoon 3 dagen gehad..maar dat zie ik eerlijk gezegd niet meer gebeuren de komende jaren, want vorig jaar zeiden ze dit ook al, ze hebben meer dan een jaar de tijd gehad om een terrein en vergunningen te regelen, en weer lukt het niet.
quote:Ik had wel iets gelezen van "Alex Holzwarth is going to kick the bassdrums as loud as he can!" dus misschien wordt het een harder album. Tja, het laatste album was ookal wat harder, niets mis mee toch
Op woensdag 12 november 2003 07:09 schreef Witchfynder het volgende:
Laatste wat ik gelezen heb is dat ze er nog keihard aan bezig waren.
Het wordt weer een album als vanouds, toch? Al die speciale projecten hebben ze toch laten varen?
quote:Niet zo gek toch, als je aan hoop jaren bijna niet door andere muziek bent beinvloed
Ik ben zo benieuwd met wat voor materiaal ze gaan komen, volgens de berichten moet het totaal buitenwereldse muziek zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-11-2003 23:43]
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:35 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Stel je eens voor wat ze met je doen als je 1 verkeerde noot speelt.
Naar de nieuwe plaat van Dissection ben ik uiteraard erg nieuwsgierig. Maar goed, laat ze eerst maar even die tour doen waar ze alles van de oude albums spelen, en daarna pas de studio induiken.
Suffocation mag idd ook weer eens een nieuwe plaat uit gaan brengen EN SNEL!!!
Wat ook lekker is, is Satan! Eindelijk heb ik deze band kunnen horen.
Vanwege de naam (men dacht dat ze Possessed-achtige muziek maakten, wat niet zo was) veranderden zij hun naam tot Pariah (en later tot Blind Fury en weer terug) en uit oa Pariah is Skyclad voortgekomen, dus altijd interessant.
quote:Candlemass is altijd goed, ook als hoofdgerecht!
Op donderdag 13 november 2003 23:18 schreef Witchfynder het volgende:
Altijd lekker, ff Candlemass tussendoor.
quote:Vertel me eens, waarom ik eerst aan schapenmolestatie moest denken toen jij iets poste ipv bier?
Op vrijdag 14 november 2003 10:25 schreef ThE_ED het volgende:
hey WF:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34825
quote:Omdat je mij niet kent?
Op vrijdag 14 november 2003 10:51 schreef Dissection het volgende:[..]
Vertel me eens, waarom ik eerst aan schapenmolestatie moest denken toen jij iets poste ipv bier?
quote:Goeie reden.
Op vrijdag 14 november 2003 11:03 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Omdat je mij niet kent?
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 11:06 schreef Dissection het volgende:[..]
Goeie reden.
Wanneer wordt er trouwens eens een meet&greet gehouden?
quote:Tuurlijk Ed...maar vergeet niet dat inflatable dingen niet kunnen praten!
Op vrijdag 14 november 2003 11:15 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ik zal mijn Manager eens bellen
quote:Whe he he
Op vrijdag 14 november 2003 11:15 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Ik zal mijn Manager eens bellen
En anders aanstaande zondag in de TMT te Roosendaal op het prog til trash fest, met Gallowmere, Angels Decay, Triple 7, Stronghold en Hatred
Ultraviolence Über Alles heet hun CD
quote:Lees m'n review maar eens: http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=showcontent&id=491
Op vrijdag 14 november 2003 17:10 schreef Graveland het volgende:
Kent iemand hier The Count Nosferatu Kommando?
dat is me 'n bak brute teringherrie, niet normaal meer
Ultraviolence Über Alles heet hun CD
Los Natas - Corsario Negro
Spirit Caravan - Jug Fulla Sun
Nog meer mensen into deze muziek?
quote:Ah, vet.
Op vrijdag 14 november 2003 17:26 schreef OphiOn het volgende:
Spirit Caravan - Jug Fulla Sun
Wat is dat Los Natas? Ook stoner?
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 17:30 schreef Summoner het volgende:[..]
Ah, vet.
[afbeelding]Wat is dat Los Natas? Ook stoner?
quote:unblock me even stuur ik mp3'tje.
Formed in Buenos Aires, Argentina, Los Natas put the second largest South American nation on the world's stoner rock map almost single-handedly. Coming together in the mid-90's, guitarist/vocalist Sergio Chotsourian, bassist Miguel Fernandez and drummer Walter Broide displayed a distinct Kyuss obsession on their 1996 debut Delmar, which was sung almost exclusively in Spanish. But subsequent releases such as 1999's Ciudad de Brahman and 2002's Corsario Negro (featuring new bassist Gonzalo Villagra) quickly expanded upon this oft-borrowed blueprint, adding sonic elements culled from space rock, psychedelia and even jazz, meshing and elevating them all to heights arguably never scaled south of the Equator. Not content to sit on their laurels, the group's 2003's Toba Trance delved into Indian music over the course of three songs spread over sixty-minutes.
quote:Er gebeurt niks.
Op vrijdag 14 november 2003 17:33 schreef OphiOn het volgende:
unblock me even stuur ik mp3'tje.
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 17:26 schreef OphiOn het volgende:
Heb trouwens paar vette cd's gekregen:Los Natas - Corsario Negro
Spirit Caravan - Jug Fulla SunNog meer mensen into deze muziek?
quote:Guinness.
Op vrijdag 14 november 2003 15:53 schreef OphiOn het volgende:
Witchfynder and ... sitting in a tree K I S S I N G.
quote:hmm.
Op vrijdag 14 november 2003 19:09 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Guinness.
quote:Ah tof, en hoe laat is dat?
Op vrijdag 14 november 2003 14:54 schreef Dissection het volgende:En anders aanstaande zondag in de TMT te Roosendaal op het prog til trash fest, met Gallowmere, Angels Decay, Triple 7, Stronghold en Hatred
quote:http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/
IRON MAIDEN Singer: 'MTV Won't Play Our Video Because Our Audience Is Too Old' - Nov. 14, 2003At IRON MAIDEN's sold-out show at Globen in Stockholm, Sweden earlier tonight (November 14), singer Bruce Dickinson slammed MTV Europe for refusing to air the band's new video for the song "Rainmaker".
"I see a lot of faces here in the front who are not even half my age," Dickinson told the crowd. "That's great. We just got some bad news. Not that I care about MTV, but they told us that they won't show the 'Rainmaker' video because they say that our audience is too old for MTV."
IRON MAIDEN's gig in Stockholm was the group's second since they were forced to cancel three shows on their European tour in order to allow Dickinson time to recover from a case of the flu and severe laryngitis.
Dickinson's voice was in excellent shape throughout the concert, and the "air-raid siren" as Bruce is affectionately known was able to reach all the high notes, according to several attendees.
MAIDEN's next gig will take place Saturday night (Nov. 15) at Scandinavium in Gothenburg, Sweden.
quote:eerste band 14.30, laatste band afgelopen om 23.00
Op vrijdag 14 november 2003 20:25 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ah tof, en hoe laat is dat?
quote:Wat is dit nou weer voor een opmerking
Op zaterdag 15 november 2003 14:34 schreef Summoner het volgende:
Pungent Stench is wel retegaaf.Ja pro_jeex, ik weet het:
Ik vind oude Pungent Stench goed hoor.
quote:Dan is het goed, vrind. Klyster Boogie!
Op zaterdag 15 november 2003 14:37 schreef pro_jeex het volgende:
Wat is dit nou weer voor een opmerking
Ik vind oude Pungent Stench goed hoor.
quote:For God your Soul...For Me your Flesh
Op zaterdag 15 november 2003 14:45 schreef Summoner het volgende:[..]
Dan is het goed, vrind. Klyster Boogie!
de rest
Die officiele site staat me ook helemaal niet aan.
quote:Rockin'
Op zaterdag 15 november 2003 13:06 schreef Witchfynder het volgende:
Laten we een keer een Steel Meets Guinness meeting doen.![]()
Uhm... Utrecht ofzo?
en de nieuwe DVD van Nightwish; End of Innocence. (Editie met extra Audio CD)
quote:Ik hoop naar PS en Gorerotted in Eindhoven te gaan volgende week, maar dat hangt er nog een beetje om. Gorerotted wil ik erg graag zien namelijk. Maar vanavond eerst naar The Crown, MDC en Textures in Baroeg.
Op zaterdag 15 november 2003 13:58 schreef OphiOn het volgende:
Nog meer mensen die naar (21) Bloodbastard+Massive Assault te Hoogeveen en (22) Pungent Stench+Gorerotted te Deventer gaan?
quote:Ah kijk es, had ik het toch wel gedeeltelijk goed.
Op zaterdag 15 november 2003 14:49 schreef pro_jeex het volgende:
de rest
quote:Ja van Martijn Busink, een kennis van me. Hij heeft die 'baan' bij de Aardschok gekregen naar aanleiding van een serie klachten over sommige reviews van Aardschok.
Op zaterdag 15 november 2003 18:35 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand de nieuwe Khanate al gehoord trouwens? Erg interessante (en positieve) review in de aardschok.
Ik heb hem nog niet, en aangezien ik heb gezworen dit jaar geen cd's meer te kopen moet ik ook nog wel even wachten.
quote:Joh, koel, het is inderdaad verbeterd laatste tijd met de reviewers moet ik zeggen met oa. Steven Smegma, die best komisch schrijft
Op zaterdag 15 november 2003 18:43 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja van Martijn Busink, een kennis van me. Hij heeft die 'baan' bij de Aardschok gekregen naar aanleiding van een serie klachten over sommige reviews van Aardschok.
Ik heb hem nog niet, en aangezien ik heb gezworen dit jaar geen cd's meer te kopen moet ik ook nog wel even wachten.
Geen cds's meer kopen tot het einde vh jaar, hoe dat zo?
quote:Hm helaas, morgenmiddag ga ik al jammen met Martin en Dennis enzo, morgen avond kan ik ook niet, profielwerkstuk, handelingsdelen
Op zaterdag 15 november 2003 10:20 schreef Dissection het volgende:eerste band 14.30, laatste band afgelopen om 23.00
Hou maar op, ik vind het zelf ook lang
quote:Inderdaad. Hoewel ik Robbie Woning nog wel een goede reviewer vind, ontbrak het na het vertrek van Veerkamp toch wel een beetje aan humor. Goed dat Steven "grind" Smegma er nu is
Joh, koel, het is inderdaad verbeterd laatste tijd met de reviewers moet ik zeggen met oa. Steven Smegma, die best komisch schrijft
Nieuwe Aardschok lag trouwens vandaag op de mat. Met Korn op de voorkant, yeah! Interviews met Savatage, Rush, AC/DC, Balance of Power, Space Odyssey en Sun Caged (!) Weer genoeg voer voor de heavy/speed/power/prog metalheads hier
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-11-2003 20:09]
quote:Geldgebrek, en de decembermaand is duur. Ik heb er nog een stuk of 10 in bestelling staan, dus dit moet me gaan lukken.
Op zaterdag 15 november 2003 19:09 schreef mr_cucumber het volgende:
Geen cds's meer kopen tot het einde vh jaar, hoe dat zo?
quote:Vreemd, ik trof hem vandaag niet in de brievenbus aan.
Op zaterdag 15 november 2003 19:58 schreef Yokozuna het volgende:
Nieuwe Aardschok lag trouwens vandaag op de mat. Met Korn op de voorkant, yeah! Interviews met Savatage, Rush, AC/DC, Balance of Power, Space Odyssey en Sun Caged (!) Weer genoeg voer voor de heavy/speed/power/prog metalheads hier
quote:Vorige maand trof IK hem 4 dagen later aan dan jullie
Op zaterdag 15 november 2003 20:23 schreef Summoner het volgende:[..]
Vreemd, ik trof hem vandaag niet in de brievenbus aan.
quote:Oh ja, dat is ook zo. Dan is er nog hoop.
Op zaterdag 15 november 2003 20:48 schreef Yokozuna het volgende:
Vorige maand trof IK hem 4 dagen later aan dan jullie
quote:Staan wel wat leuke dingetjes in, Anathema, Inhume (met Steven Smegma als interviewer, heb ik volgens mij nog nooit gelezen, wel tof dat hij tenminste niet de hele tijd zo formeel blijft). Nouja, er staan bijna geen pagina's meer in die geweid zijn aan extreme metal.
Oh ja, dat is ook zo. Dan is er nog hoop.
Tijd voor een nieuw blad met extreme metal (black/thrash/death/grindcore) gecombineerd met "avant garde" metal etc.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-11-2003 22:31]
quote:
An incredible amount of anticipation has been building, for the release of Place of Skulls forth-coming album With Vision. The band represents a collaboration between two legendary singer/songwriters Victor Griffin and Scott "Wino" Wienrich. These two have been blessed with talent that is simply beyond words. Together they have produced their latest musical masterpiece entitled With Vision. Last Hit starts the album off right away in the right direction with its crushing guitars and powerful drums that radiate throughout the entire track. Songs like the title track With Vision and Silver Cord Breaks continue in the same accord as Last Hit. The guitars on this album are so good that they will cause any true guitar head to convulse upon hearing. Everything about With Vision screams of immense quality and listing value. But what really makes Place of Skulls so special, are the lyrics. They are some of the richest and most inspiring lyrics that I have ever read, and or listened to. Lost is the track that brings this amazing collection of songs to a close. Listening to this track gives me the jitters, the guitars and drums on this track are out this freaking world. There is simply no song out in the world that could even come close to touching the melodic beauty of the guitars in Lost.
quote:Nog niet aan toegekomen eigenlijk, maar hij staat wel op de Lijst.
Op zaterdag 15 november 2003 21:23 schreef pro_jeex het volgende:
Nog mensen hier die de cd Ceremonial Oath - The Book of Truth ook zo goed vinden als ik?
quote:Een death/grind band uit Oostenrijk (al dan niet zoals ze tegenwoordig grind maken), die wat experimenteerde. Beetje bot, maar bijna de tussenweg tussen Disastrous Murmur en Disharmonic Orchestra. De leden van Pungent Stench (oa Martin Shirenc van Hollenthon en Kreuzweg Ost) zijn gigantische muziekliefhebbers, houden van allerlei stijlen. En dat klinkt af en toe wel door in Pungent Stench.
Op zaterdag 15 november 2003 22:10 schreef Yokozuna het volgende:
Wat is Pungent Stench eigenlijk voor band?
quote:Ik zou er gewoon een blad voor alle alternatieve muziek voor maken, á la de oude Oor. Maar dan beter.
Tijd voor een nieuw blad met extreme metal (black/thrash/death/grindcore) gecombineerd met "avant garde" metal etc.
quote:Hij is ook album of the month.
Artist: The Funeral Orchestra
Title: Feeding the Abyss
Label: Aftermath Music
Year: 2003You wake up to the sound of women (or are it men?) screaming, the crack of whips and insane chanting. You are being dragged down into the deepest dungeon imaginable. As you go ever deeper and deeper into the bowels of the earth, one low, throbbing sound starts to dominate all the others until it drowns out everything. It is the sound of doom and in the world of The Funeral Orchestra there is no escape possible from its solid grasp.
'Feeding The Abyss' is the first full length release by this Swedish band and it is sure to be one of the more surprising albums of the year. The ten songs are all extremely slow (a true funeral pace) and feature heavy, monotonous riffs, intensive grunts and rock solid drumming.
TFO create an extremely sick atmosphere on this album, which is at the same time irresistible. Every song, be it an ultra-slow doom juggernaut or a dark ambient interlude full of sick samples of keening women and cruel whip cracks, will draw you into that Apocalyptic Trance Ritual that seems to be the general theme of the whole album. I must admit, after hearing the album several times, that there seem to be little things I would rather do than give in to that feeling and just succumb to the doom for a while. I'm sure I won't be the only who feels this way after listening to this wonderful debut.
So, I guess it's time to shed our daily outfits, slip into some stuffy robes and get out on the streets to preach the gospel of DOOM.
quote:Ah..hehe, op zo'n manier moet je het wel redden lijkt me.
Op zaterdag 15 november 2003 20:22 schreef Summoner het volgende:[..]
Geldgebrek, en de decembermaand is duur. Ik heb er nog een stuk of 10 in bestelling staan, dus dit moet me gaan lukken.
The Crown was trouwens erg koel wederom, helaas weinig nummers van Hell is Here (mijn favoriete album van ze) maar verder was het zeer de moeite waard. Textures en Monolith Deathcult waren het voorprogramma, MDC was erg saai, maar Textures was geweldig, superstrak, en een enthousiaste presentatie, leuk bandje
quote:Een heel vette cd, maar al jaren OOP en op ebay betaal je er minimaal 50 euro voor. Ik hoop hem zo bij een beurs nog ff op lp te krijgen.
Op zondag 16 november 2003 00:56 schreef Summoner het volgende:[..]
Nog niet aan toegekomen eigenlijk, maar hij staat wel op de Lijst.
quote:Dirthy Rhymes and Psychotronic Beats was idd nogal experimenteel.
Op zondag 16 november 2003 00:59 schreef Summoner het volgende:[..]
Een death/grind band uit Oostenrijk (al dan niet zoals ze tegenwoordig grind maken), die wat experimenteerde. Beetje bot, maar bijna de tussenweg tussen Disastrous Murmur en Disharmonic Orchestra. De leden van Pungent Stench (oa Martin Shirenc van Hollenthon en Kreuzweg Ost) zijn gigantische muziekliefhebbers, houden van allerlei stijlen. En dat klinkt af en toe wel door in Pungent Stench.
quote:Ja, die had ik ook al gelezen. Goede plaat.
Op zondag 16 november 2003 03:16 schreef Summoner het volgende:
OphiOn, ik las net een erg treffende review van "Feeding the Abyss" op www.doom-metal.com:
[..]Hij is ook album of the month.
quote:Mogguh
Op zondag 16 november 2003 11:34 schreef Graveland het volgende:
moe, zo moe
Ga dan slapen
quote:Moi!
Op zondag 16 november 2003 11:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Mogguh
Ga dan slapen
ik heb net 10 uur geslapen
vreemd genoeg
Ik ben alleen een beetje verliefd, en dat wil ik niet
quote:Toch niet op zo'n chick van een film uit de erotheek?
Op zondag 16 november 2003 11:43 schreef Graveland het volgende:[..]
Moi!
ik heb net 10 uur geslapen
vreemd genoeg
quote:Ze speelden veel materiaal van "Possessed 13", neem ik aan? Hoe was de algemene reactie daarop? Vet moshen zeker?
Op zondag 16 november 2003 05:29 schreef mr_cucumber het volgende:
The Crown was trouwens erg koel wederom, helaas weinig nummers van Hell is Here (mijn favoriete album van ze) maar verder was het zeer de moeite waard.
quote:Mja, Monolith heb ik nu al drie keer gezien --->
Textures en Monolith Deathcult waren het voorprogramma, MDC was erg saai, maar Textures was geweldig, superstrak, en een enthousiaste presentatie, leuk bandje
Al is die plaat van hun best gaaf.
quote:Oh, dat is lelijk. Zoveel geld heb ik er denk ik niet voor over.
Op zondag 16 november 2003 10:42 schreef pro_jeex het volgende:
Een heel vette cd, maar al jaren OOP en op ebay betaal je er minimaal 50 euro voor. Ik hoop hem zo bij een beurs nog ff op lp te krijgen.
quote:Jeej, the Hounds of Hell are in love...
Op zondag 16 november 2003 11:43 schreef Graveland het volgende:
quote:'Tis eigenlijk een oude icoon.
Op zondag 16 november 2003 13:35 schreef OphiOn het volgende:
Summoner nieuw icoon!
Silent Edge, Day Six and Sote
quote:Dit:
Op zondag 16 november 2003 14:47 schreef Evil het volgende:
Wie weet er wat meer over de volgende bands??Silent Edge, Day Six and Sote
quote:ok....
Op zondag 16 november 2003 14:59 schreef OphiOn het volgende:Dit:
* Evil noteert in agenda: zoek andere bezigheid voor vrijdagavond....
quote:Het debuut van Silent Edge (prog metal?) had goede recensies geloof ik.
Op zondag 16 november 2003 15:16 schreef Evil het volgende:[..]
ok....
* Evil noteert in agenda: zoek andere bezigheid voor vrijdagavond....
quote:Day Six is Nederlandse progmetal
Op zondag 16 november 2003 14:47 schreef Evil het volgende:
Wie weet er wat meer over de volgende bands??Silent Edge, Day Six and Sote
Heb weinig zin om er heen te gaan en dan een avond takkenherrie aan moeten horen, of dat er nog een b-tje melodie in zit....
quote:Het was eigenlijk opvallend rustig in de Baroeg moet ik zeggen, maar de publieksreactie was wel positief bij The Crown, klein 'pitje' en een hoop geheadbang, ze speelden overwegend materiaal van Death Race King en Crowned in Terror, met wat nieuwere nummers tussendoor.
Op zondag 16 november 2003 13:27 schreef Summoner het volgende:[..]
Ze speelden veel materiaal van "Possessed 13", neem ik aan? Hoe was de algemene reactie daarop? Vet moshen zeker?
[..]Mja, Monolith heb ik nu al drie keer gezien --->
Al is die plaat van hun best gaaf.
Monolith was vorige keer dat ik ze zag (ook bij The Crown) best goed, toen verbaasde ze me, maar gister vond ik er geen fuck aan, net als 2/3e van het publiek dat na 3 a 4 nummers richting bar vertrok
Volgend weekend trouwens naar Pungent Stench en Gorerotted!
quote:Tsja, dat soort brute death metal is nou eenmaal niet lang interessant.
Op zondag 16 november 2003 20:31 schreef mr_cucumber het volgende:
Monolith was vorige keer dat ik ze zag (ook bij The Crown) best goed, toen verbaasde ze me, maar gister vond ik er geen fuck aan, net als 2/3e van het publiek dat na 3 a 4 nummers richting bar vertrok
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:31 schreef mr_cucumber het volgende:[..]
Volgend weekend trouwens naar Pungent Stench en Gorerotted!
quote:
JASON NEWSTED Slams 'Followers' METALLICA Over Production On 'St. Anger' - Nov. 16, 2003
Ex-METALLICA bassist Jason Newsted has once again slammed his former bandmates over the production of their latest effort, "St. Anger", stating that the band appear to be more concerned with "following" the latest production trends than putting out records that live up to the high-quality standards that fans have come to expect from METALLICA.In an interview with Boston's 107.3 WAAF radio station, conducted in mid-August and currently archived on the WAAF web site, Newsted says, "I feel ['St. Anger'] could be a bit more listenable. I just think that for them They make statements like this is the record I would have wanted to make [had I stayed in the band] I think that's not [really the case] Guess again on that.
"When you have that much production at your fingertips and you have the means to do anything and you've proven before over the years that you can make the best-sounding metal records that have ever been made, then why couldn't you do it again? It doesn't sound, to me, like the team effort that they claim that it is.
"I'm the only person on the planet that can say I was a METALLICA fan a hardcore METALLICA fan for years, in the band for 15 years, and now, a fan again. But all the words that I say now are as a fan only not as a former member, but as a fan.
"As far as the new record's listenability [is concerned] and your desire to put it on again and listen to it over and over again like you did with 'Ride The Lightning' and 'Master Of Puppets', I don't hear it I don't hear it. To me, they were always leaders, and on this record, they seem to be more followers."
Download the 17-minute interview in Real Audio format at this location.
http://www.waaf.com/rftp/audiofiles/ozzfest/JasonNewsted.ram
quote:nee, maar wel brute Death Metal
Op dinsdag 18 november 2003 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
Nou nou...jullie hebben ook niet veel meer te zeggen.Nog nieuwe Folk Metal ontdekt iemand?
wel oude band, maar niet minder gaaf!
die zanger heeft echt een brute stem
en ze hebben al hun spul ff op internet gezet
quote:Ken je de band Sorrow?? Dat is wel een aanrader. De teksten zijn wat politiek getint, maar het is heel erg goed. Ik heb een lp van ze en die kan je op 45 en 33 toeren draaien
Op dinsdag 18 november 2003 11:40 schreef Graveland het volgende:[..]
nee, maar wel brute Death Metal
wel oude band, maar niet minder gaaf!
die zanger heeft echt een brute stem
en ze hebben al hun spul ff op internet gezet
quote:Nee, die ken ik helaas niet!
Op dinsdag 18 november 2003 11:44 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ken je de band Sorrow?? Dat is wel een aanrader. De teksten zijn wat politiek getint, maar het is heel erg goed. Ik heb een lp van ze en die kan je op 45 en 33 toeren draaien
quote:http://www.tartareandesire.com/bands/sorrow.html
Op dinsdag 18 november 2003 11:46 schreef Graveland het volgende:[..]
Nee, die ken ik helaas niet!
hebben ze ergens een site?
ze hebben geen website, ze bestaan niet meer
quote:Ik zal eens zien wat er van te krijgen valt
Op dinsdag 18 november 2003 11:54 schreef pro_jeex het volgende:[..]
http://www.tartareandesire.com/bands/sorrow.html
http://www.bnrmetal.com/groups/sorr.htmze hebben geen website, ze bestaan niet meer
quote:Op ebay wel, maar ik wel het wel een keer op een cassette zetten als je wilt.
Op dinsdag 18 november 2003 12:03 schreef Graveland het volgende:[..]
Ik zal eens zien wat er van te krijgen valt
quote:zou gaaf zijn
Op dinsdag 18 november 2003 12:26 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Op ebay wel, maar ik wel het wel een keer op een cassette zetten als je wilt.
quote:Is goed, moeten we gewoon ff een keer afspreken.
Op dinsdag 18 november 2003 13:37 schreef Graveland het volgende:[..]
zou gaaf zijn
Verder nog wat nieuws qua metal?
quote:Eigenlijk niet, zit thuis met een griepje
Op dinsdag 18 november 2003 13:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Is goed, moeten we gewoon ff een keer afspreken.
Verder nog wat nieuws qua metal?
quote:Das niet zo best. IK ga volgende week weer een zooi metal inslaan
Op dinsdag 18 november 2003 13:46 schreef Graveland het volgende:[..]
Eigenlijk niet, zit thuis met een griepje
quote:ja, snel doen, zoiets duurs/zeldzaams moet je goed bewaren
Op dinsdag 18 november 2003 13:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Das niet zo best. IK ga volgende week weer een zooi metal inslaan
Mijn Devil Doll lp is vandaag binnen gekomen, dus maar ff de verzekeringsagent bellen
quote:IDD.
Op dinsdag 18 november 2003 13:57 schreef Graveland het volgende:[..]
ja, snel doen, zoiets duurs/zeldzaams moet je goed bewaren
* pro_jeex luistert naar Seigneur Voland op het werk.
op een discman
quote:'k zit hier met 'n beetje Thor's Hammer
Op dinsdag 18 november 2003 13:58 schreef pro_jeex het volgende:[..]
IDD.
* pro_jeex luistert naar Seigneur Voland op het werk.
op een discman
quote:Ik heb nog wel wat Thor's Hammer cd's thuis liggen, ik zal ze wel ff weer doorpasen aan je
Op dinsdag 18 november 2003 14:01 schreef Graveland het volgende:[..]
'k zit hier met 'n beetje Thor's Hammer
MET DE BOXJES VOL OPEN
quote:die nieuwe CD beloofd veel goeds, klinkt lekker iig
Op dinsdag 18 november 2003 14:03 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik heb nog wel wat Thor's Hammer cd's thuis liggen, ik zal ze wel ff weer doorpasen aan je
quote:ik heb er 3 verschillende
Op dinsdag 18 november 2003 14:06 schreef Graveland het volgende:[..]
die nieuwe CD beloofd veel goeds, klinkt lekker iig
woei
quote:Asmégin.
Op dinsdag 18 november 2003 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
Nog nieuwe Folk Metal ontdekt iemand?
quote:Fijn, heb je me weer jaloers
Op dinsdag 18 november 2003 14:06 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ik heb er 3 verschillende
quote:Welke rascistische covers dan? Ik heb die cd's en er staat niets rascistisch op
Op dinsdag 18 november 2003 14:16 schreef Summoner het volgende:
Thor's Hammer, oh ja die band van die walgelijke racistische covers. Die ik hier in verband met de policy niet eens kán plaatsen, als ik dat al zou willen.![]()
Die blanke vrouw met die neger zijn uit een porno plaatje of is dat ook al rascisme
quote:mag mijn avatar dan wel?
Op dinsdag 18 november 2003 14:16 schreef Summoner het volgende:
Thor's Hammer, oh ja die band van die walgelijke racistische covers. Die ik hier in verband met de policy niet eens kán plaatsen, als ik dat al zou willen.![]()
quote:Die eerste "A Fate Worse Than Death" waar je een blanke de hand ziet schudden van een neger.
Op dinsdag 18 november 2003 14:17 schreef pro_jeex het volgende:
Welke rascistische covers dan? Ik heb die cd's en er staat niets rascistisch op
quote:Met op de achtergrond een enorme explosie. "A Fate Worse Than Death". Wat zou dat nou betekenen? Ik vind die eerste trouwens duidelijker, die van die tweede release is wat vaag.
Die blanke vrouw met die neger zijn uit een porno plaatje of is dat ook al rascisme
quote:Hij staat er toch nog?
Op dinsdag 18 november 2003 14:18 schreef Graveland het volgende:
mag mijn avatar dan wel?
quote:dies ook van Thor's Hammer, magoei
Op dinsdag 18 november 2003 14:20 schreef Summoner het volgende:[..]
Hij staat er toch nog?
quote:Dus die schuddende handen zijn rascistisch
Op dinsdag 18 november 2003 14:19 schreef Summoner het volgende:[..]
Die eerste "A Fate Worse Than Death" waar je een blanke de hand ziet schudden van een neger.
Kijk die cover ansich is niet rascistisch, dan laat ik eventuele motieven even buiten beschouwing uiteraard.
quote:Ja, ik kan lezen.
Op dinsdag 18 november 2003 14:22 schreef Graveland het volgende:
dies ook van Thor's Hammer, magoei
quote:duh
Op dinsdag 18 november 2003 14:23 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, ik kan lezen.
quote:ha ha ha ha ha
Op dinsdag 18 november 2003 14:23 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, ik kan lezen.
quote:Tsja, je kunt je wel van de domme houden en net doen alsof die blanke en die neger elkaar de hand schudden uit vriendschap, maar ik denk dat je wel beter weet. Ik mag hopen.
Op dinsdag 18 november 2003 14:22 schreef pro_jeex het volgende:
Dus die schuddende handen zijn rascistisch
Kijk die cover ansich is niet rascistisch, dan laat ik eventuele motieven even buiten beschouwing uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |