abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:35:10 #126
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15897026
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:56 schreef NinjaNoKa het volgende:
iedereen moet ff emule downloaden en dan ninjutsu_shindenryo_masaaki_hatsumi_forrest_svcd.mpg
helpen te sharen!
ik ben em nu aant downloaden, met huidige snelheid nog zo'n 2 dagen
pi_15900162
grr ik ben nog maar op 80 mb en dan zijn er maar 2 mensen waar ik m nog kan downloaden:/
maar kheb m wel ff gepreviewed ziet er goed uit
pi_15923450
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:40 schreef NinjaNoKa het volgende:
grr ik ben nog maar op 80 mb en dan zijn er maar 2 mensen waar ik m nog kan downloaden:/
maar kheb m wel ff gepreviewed ziet er goed uit
met welk proggie kan je dat ding previewen dan ?
pi_15923734
ook met emule:)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 14:15:42 #130
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15927099
ik heb ook nog maar 74 mb
pi_15927880
ander onderwerp:P bij shinobi iri heb ik nooit veel les gehad in de sanshin , maar heel veel in de kihon happo , terwijl ik bij veel mensen lees dat de sanshin als eerste geleerd word. (bv bij stephen hayes)
Toch denk ik van mijzelf dat ik "het" gevoel aardig te pakken heb. Is de sanshin hiervoor of heb ik het mis?
pi_15929989
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:42 schreef NinjaNoKa het volgende:
ander onderwerp:P bij shinobi iri heb ik nooit veel les gehad in de sanshin , maar heel veel in de kihon happo , terwijl ik bij veel mensen lees dat de sanshin als eerste geleerd word. (bv bij stephen hayes)
Toch denk ik van mijzelf dat ik "het" gevoel aardig te pakken heb. Is de sanshin hiervoor of heb ik het mis?
Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een plaatje van een boom gezien waarop zeg maar staat waar je mee moet beginnen en hoe dat uiteindelijk groeit tot de gevorderde stof (zeg maar "geen techniek").

Volgens mij ging dat lijstje iets van:

Sanshin -> Kihon Happou -> De Tenchijin ryu no maki -> ? Gevorderde stof ?

Dit houd natuurlijk niet in dat je perse de Sanshin no kata perfect hoeft te beheersen voordat je aan de Kihon Happou kan beginnen (ik doe ook al die dingen terwijl ik eerlijk toe zal geven dat ik nog heel veel te leren heb van Sanshin). Volgens mij heeft het meer te maken met wat van al deze dingen leert.

Bij Sanshin gaat het 100% om de manier van bewegen. Als je eenmaal weet hoe je je moet bewegen ga je door naar de Kihon Happou, daar leer je meer de manieren van afweren, slaan en trappen (zeg maar het harde werk). Hierna ga je weer door naar de Tenchijin ryu no maki waarin je weer alles over klemmen, grepen en worpen leert. En als je dan eenmaal de techniek helemaal beheerst, moet je leren om jezelf vrij te maken van deze techniek (zeg maar zelf de techniek terwijl je bezig bent maken).

Maar aan de andere kant kan ik het ook weer helemaal fout hebben, ik ben maar een simpele ziel en geen (groot)meester

pi_15936820
ja dat bedoelde ik ongeveer met het gevoel
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:46:06 #134
79865 Samsa
Dan Krijgen JullIe kUsjeS !
pi_16016743
Hallo iedereen!!!

ik heb ook op nin jutsu gezeten.. bij shinobi iri in Amsterdam ik vond het een erg goede sportschool ik kreeg les van dave.... na afgelopen zomervakantie ben ik gestopt ik was een beetje lui geworden en op zoek naar iets anders ik wou tog ff iets harder trainen dus nu zit ik sinds kort op thai boksen!

pi_16019255
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:46 schreef Samsa het volgende:
Hallo iedereen!!!

ik heb ook op nin jutsu gezeten.. bij shinobi iri in Amsterdam ik vond het een erg goede sportschool ik kreeg les van dave.... na afgelopen zomervakantie ben ik gestopt ik was een beetje lui geworden en op zoek naar iets anders ik wou tog ff iets harder trainen dus nu zit ik sinds kort op thai boksen!

Dat is idd veel harder
pi_16042549
thai boxen tjah het is misschien voor je zelf een uitdaging om zo ervaring om op te doen. maja ga dan aan ufc mee doen
nog 30mb to go van takamutsu:o

[Dit bericht is gewijzigd door NinjaNoKa op 07-01-2004 17:22]

pi_16077017
leuke movie. aanrader voor iedereen
  zaterdag 10 januari 2004 @ 19:59:11 #138
46072 cealen
i put a spell on you :D
pi_16135442
waar hebben jullie die film van Takamatsu sensei gedewnload of van daan geplukt zou iemand ff linkje of iets dergelijks willen geven
dank dank dank
of all the tings ive lost i miss my mind the most - ozzy
pi_16183951
Heeft iemand dit weekend toevallig way of the warrior gezien op discovery channel?

Was een heel stuk over de Samurai en ze volgden ook tanemura sensei (van de gembukan). Ik vraag me alleen 1 ding af, tanemura pakte een paar rollen met geschriften erbij waarop eeuwenoude geheimen zouden staan van Ninpo. Nu vraag ik me af hoe hij aan eeuwenoude rollen van het ninpo zou komen aangezien de gembukan pas een aantal jaar bestaat. Voor zover ik weet heeft tanemura de gembukan opgericht uit onvrede over de manier waarop Hatsumi de bujinkan leidde.

Kan iemand dit toevallig ophelderen?

pi_16184432
Erik die rollen zijn volgens mij ook geen honderden jaren oud (volgens mij heeft hatsumi ook niet veel erg oude geschriften, papier gaat namelijk niet eeuwig mee).

Deze texten zijn volgens mij kopieën van oudere geschriften

[Dit bericht is gewijzigd door Jouke op 12-01-2004 14:30]

pi_16185277
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:29 schreef Jouke het volgende:
Erik die rollen zijn volgens mij ook geen honderden jaren oud (volgens mij heeft hatsumi ook niet veel erg oude geschriften, papier gaat namelijk niet eeuwig mee).

Deze texten zijn volgens mij kopieën van oudere geschriften

Joh, maar ik bedoel eigenlijk de teksten zelf. Die gaan toch van grootmeester op grootmeester? Het lijkt me sterk dat hatsumi een paar van die rollen zomaar aan tanemura heeft gegeven
pi_16185960
Iedereen mag die scrolls van masaaki bekijken
Er wijs uit worden is een heel anders verhaal door de vreemde benamingen van technieken etc. Zoals hicho word vertaald als 'flying bird'
  maandag 12 januari 2004 @ 17:49:32 #143
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_16191641
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef erikh het volgende:
Heeft iemand dit weekend toevallig way of the warrior gezien op discovery channel?

Was een heel stuk over de Samurai en ze volgden ook tanemura sensei (van de gembukan).

heef iemand dit opgenomen dan hoor ik het heel graag wil er dan een kopyje van maken A.V.B.
Gr karel.

Ps. komt vanavond ook iets op national geographic om 21:00
secrets of teh samurai.

[Dit bericht is gewijzigd door ninjakvd op 12-01-2004 17:59]

pi_16192306
je kan die aflevering ook downloaden via emule..alleen staat het beeld op de kop bij mij hihi
pi_16192786
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:09 schreef NinjaNoKa het volgende:
je kan die aflevering ook downloaden via emule..alleen staat het beeld op de kop bij mij hihi
dat moet je met simpele sofware toch wel om kunnen draaien ?
pi_16195071
ghehge ja zal zo ff after effects of premiere erbij zoeken.
maja hijs dus verkrijgbaar;)
pi_16195186
Uhmm ff een vraagje over 'ganseki nage' ik zie takamatsu m heel netjes doen, maar verder zie ik de klem meestal op schouder aangezet worden ipv de elleboog. Het lijkt me dat men dit doen als de arm die geklemd word los laat, omdat ik iig het stukken lastiger vind als iemand ze hand niet op je schouder legt.
Leg eens uit;)
pi_16214749
even een vraagje over e-mule, ik heb telkens lowid en ik dowload dus gewoon bijna niks van wat ik aanklik. Iemand suggestie's hiervoor ?
pi_16217157
komt probally door je firewall. of die uitzetten of andere port gebruiken
pi_16603053
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:45 schreef Maichel het volgende:
Guys!

Master Sport

Is er misschien een Ninjutsu sportschool in Denbosch? Zo ja welke? Zo nee weten jullie dan hoe ik daar achter kan komen?

* Maichel was tot 2 jaar geleden Taekwondo'er...maar wil nu weer graag een andere sport doen.

Kick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')