abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2003 @ 18:45:31 #101
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15461962
Bert ; je weet het ons forum te vinden
Ook namens mij een goeie tijd in centraal amerika toegewenst
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_15465426
quote:
Op maandag 15 december 2003 07:27 schreef ninja-mod het volgende:
btw ; die datum hoeft geen probleem te zijn....
Wat bedoel je daar nou mee
pi_15465644
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 09:58 schreef yoghiman het volgende:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

IK zelf train al een paar jaar bij The Iga Warrior en ik heb het heel erg naar mij zin. De trainingen zijn grandioos en heel erg combat gericht je hebt er heel veel aan als jezelf goed wil verdedigen. De sfeer is heel erg goed en de leraren weten waar ze het over hebben. Ik zie dat je contact hebt opgenomen met de Miko dojo. Hier is niets mis mee. Let wel op dat ze konstant bezig zijn om The Iga Warrior in een slecht daglicht te stellen. Neem ook eens contact op met The Iga Warrior (info@theigawarrior.nl) en kom eens een proefles mee draaien. Je kan dan gelijk vragen wat er allemaal waar is over de negatieve dingen die de Miko dojo over The Iga Warrior zit te vertellen. Ik kan je vertellen dat ik ook vragen heb gesteld aan de leraren over de dingen die ze op het FOK neer zetten en ik heb een prima uitleg gekregen waarom ze zulke onzin over the Iga's op het web zetten. Bij de Miko dojo doen ze volgens mij niets aan meditatie. Bij The Iga Warrior wel. Ik heb er zelf heel veel plezier aan en ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat het zeker werkt.

Ikzelf heb niet echt veel problemen met de Iga's en ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daar beter af zijn dan bij andere dojo's (ikzelf niet maar dat geld voor mij, dat houd niet in dat dit ook voor anderen geld).

Waar ik me echter wel ongelofelijk aan erger zijn mensen die maar 1 post maken en voor de rest geen ene moet bijdragen aan dit forum. Ik vind het best als je commentaar hebt maar probeer dan ook wat bij te dragen. Als je dit nog gaat doen geld dit natuurlijk niet voor jouw, maar in dit soort discussie's zie je nogal wel eens mensen die alleen maar commentaar leveren en voor de rest niks doen. Dus maak in de toekomst als je wil ook wat bijdrages (in deze draad of in de vechtsporten draad), dat zouden we waarderen.

pi_15467383
Allereerst wil ik even kwijt dat mensen moeten stoppen met het bekritiseren van vechtsporten, jullie zouden beter moeten weten.

Daarnaast vind ik mediteren inderdaad iets voor jezelf en hoort misschien niet perse bij martial arts. Daarom zou ik het nog wel fijn vinden als het er wél bij zou zitten Met meditatie bedoel ik overigens niet 15 mins op je knieen onbeweeglijk stil zitten. Dit gaat een stuk dieper en voor diegenen die hier iets meer over willen weten raad ik aan om dit topic voor de grap eens door te lezen. Begin hier met meditatie deel 4

Uiteraard kom ik samen met een maatje zondag kijken en gaan we onze eigen mening vormen.

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  woensdag 17 december 2003 @ 07:13:32 #105
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15473887
@sistex ; Dat er altijd iets te regelen is... meel shicomm@bujinkan-ninjutsu.nl maar ff

@blanche_f ; tot zondag dan maar

> BTi <
pi_15478667
ik heb alle regels nagelezen die tot nu toe op FOK zijn gepubliceerd, maa rik kom daar niet een negatieve regel tegen van IGA's t.o MIKO. dus helaas heren, u kunt niet zeggen dat er de hele tijd heen en weer geouwehoer is tussen beide dojo's. alle negatieviteit komt tot nu toe alleen bij bepaalde leerlingen van MIKO vandaan! ERIK H: even over die tabi: iedereen weet dat die 2 tenen er voor zorgen dat je die getta's aan kan trekken. ze zijn ook voor ashiko's. dat word bij ons in de dojo verteld. (Die onzin over touw klimmen wordt niet door onze leraren bij iga warrior verteld, dit heb ik speciaal voor jou nog gevraagd). over meditatie: vroeger was meditatie en martial arts wel heel belangrijk. kijk maar naar de Yamabushi. dit zijn de bergkrijgers/monniken. kijk maar naar de samurai die de Zen meditatie hadden. maar ook de shaolin monniken doen aan meditatie en krijgskunst! er word gezegd dat het zittend mediteren op de knietjes grote onzin is. er zijn heel veel meditatie vormen die op de knietjes mediteren. kijk maar naar het Zen boedhisme. voor mensen die intensief mediteren (dus niet alleen in de dojo) die merken echt na een tijd dat het werkt. maar goed, ieder voor zich. maar zeg dan geen onwaarheden tegen iemand die wel wil mediteren. voor de rest: probeer gewoon bij een aantal dojo's een proefles uit, dan kan je in alle dojo's de sfeer proeven en kijken hoe het in die dojo's er aan toe gaat. baseer je dus niet alleen op sommige uitspraken van een bepaald iemand van Miko, maar ga op je eigen intuitie af. Blanche Fantasy: kom een keer bij IGA langs voor een proefles, dan zul je merken dat het een prima sfeer is, goede technieken, prima begeleiding tijdens de lessen en de meditatie, kortom: zie voor jezelf.
pi_15481922
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende: voor de rest: probeer gewoon bij een aantal dojo's een proefles uit, dan kan je in alle dojo's de sfeer proeven en kijken hoe het in die dojo's er aan toe gaat. baseer je dus niet alleen op sommige uitspraken van een bepaald iemand van Miko, maar ga op je eigen intuitie af. Blanche Fantasy: kom een keer bij IGA langs voor een proefles, dan zul je merken dat het een prima sfeer is, goede technieken, prima begeleiding tijdens de lessen en de meditatie, kortom: zie voor jezelf.
Ja je hebt gelijk Blanche moet zeker ook een keer komen kijken bij de Iga's (eigelijk moet je gewoon bij zoveel mogelijk dojo's rond kijken en zelf een beeld proberen te vormen). Alleen dan ben je er zeker van dat je de goede keuze maakt en deze is niet voor iedereen hetzelfde (voor mij is de Bujinkan de beste keus, maar voor een ander misschien de Iga's of Genbukan etc.)
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende:over meditatie: vroeger was meditatie en martial arts wel heel belangrijk. kijk maar naar de Yamabushi. dit zijn de bergkrijgers/monniken. kijk maar naar de samurai die de Zen meditatie hadden. maar ook de shaolin monniken doen aan meditatie en krijgskunst! er word gezegd dat het zittend mediteren op de knietjes grote onzin is. er zijn heel veel meditatie vormen die op de knietjes mediteren. kijk maar naar het Zen boedhisme. voor mensen die intensief mediteren (dus niet alleen in de dojo) die merken echt na een tijd dat het werkt. maar goed, ieder voor zich. maar zeg dan geen onwaarheden tegen iemand die wel wil mediteren.
De 2 voorbeelden die je noemt van groepen die vechtkunst en meditatie gezamelijk beoefenen zijn wel grappig. Want naar mijn weten zijn deze groepen van origine (honderden al dan niet duizenden jaren geleden) groepen die zich vooral bezig hielden met meditatie en religie. Door omstandigheden zijn ze ook met vechtkunst begonnen. Bij Shaolin is men met vechtkunst begonnen om de monniken sterk genoeg te maken om door de lange meditatie periode's heen te komen en de Yamabushi zijn met vechten begonnen uit pure noodzaak (omdat ze lastig gevallen werden). In geen van beide gevallen is men met de meditatie begonnen om de vechtkunsten te verbeteren. De vechtkunst staat op zichzelf en heeft geen meditatie ter ondersteuning nodig, volgens mij. Ik zou het zelfs zo durven zeggen dat vechtkunsten ook al een vorm van meditatie zijn, leert het je immers niet je lichaam beter kennen, verbeterd het niet je concentratie en zijn niet juistr de punten waar je je met meditatie op richt ?

Nu kan ik het ook niet laten om het nog even over mediteren op de knietjes te hebben. Jij noemt het Zen boeddhisme als voorbeeld, zoals je vast wel weet is Zen over komen waaien uit china (daar heet het Chan boeddhisme). Maar in china mediteert men in kleermakers zit en niet op de knieen (zoals de jappaners doen). In het chinese qi gong kent men zelfs het staand mediteren (Zhan Zhuang) en in Japan doet men dit ook (het is alleen wat minder bekend). Hieruit moet ik concluderen dat het mediteren op de knieen voortkomt uit cultuur en het heeft dus geen enkele invloed op je meditatie of je het nou zitten, staand of rennend doet.

p.s. In mijn posts geef ik altijd mijn mening, ik zeg niet "zo is het" maar ik zeg "zo is het volgens mij". Dit doe ik echt niet om andere mensen van mijn wereldbeeld te overtuigen, dit doe ik zodat andere mensen er wat van kunnen leren (en daarna hopelijk hetzelfde zullen doen, zodat ik weer wat kan leren).

pi_15484256
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende:
ERIK H: even over die tabi: iedereen weet dat die 2 tenen er voor zorgen dat je die getta's aan kan trekken. ze zijn ook voor ashiko's. dat word bij ons in de dojo verteld. (Die onzin over touw klimmen wordt niet door onze leraren bij iga warrior verteld, dit heb ik speciaal voor jou nog gevraagd).
Toch grappig toen ik het vroeg bij the iga's zeiden graham, patrick mark en Sander allemaal dat het daarmee te maken had. Als je een tijdje bij the iga's traint weet je wie dit zijn

Maar goed, misschien weten ze nu dat het niet dat is, zou kunnen of misschien was het wel een geintje waar ik met open ogen in ben getuind, zou ook kunnen.

Wat betreft negativiteit. Als je de ninjutsu topics hebt doorgelezen heb je gezien dat ik vlak na mijn overgang naar de miko dojo inderdaad behoorlijk negatief was over de iga's. Het is nog steeds niet mijn favoriete groep (daarvoor is er te veel gebeurd) maar als je ook oplet zie je dat die posts al een tijdje oud zijn en ook ik iedereen adviseer om voor zichzelf het verschil te ontdekken. Ik zeg ook niet dat ik alles goed heb.

Jouke heeft voor de rest al gereageerd op je meditatieverhaltje, scheelt mij weer een hoop tikwerk.

Feit is gewoon dat er heel veel verschillende verhalen de rondte doen. Welke is waar?, ik zou het je niet durven zeggen ik ben er niet bijgeweest. Mijn gevoel zegt me echter dat ik redelijk goed zit dus ik ga op mijn gevoel af. Mocht ik het fout hebben dan kom ik daar op gegeven moment wel achter, is me al eerder gebeurd.

pi_15488943
Damn zeg wat een hardleerse mensen hiero

Ik heb al gezegd dat ik bij de iga's getraind heb, dus ik zou niet weten waarom ik een proefles zou moeten volgen en wanneer stoppen mensen eens met het bekritiseren van elkaars sporten Snappen jullie niet dat dit geen zin heeft, omdat iedereen toch voor z'n gevoel op de goede plek zit?

pi_15490186
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:04 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Damn zeg wat een hardleerse mensen hiero

Ik heb al gezegd dat ik bij de iga's getraind heb, dus ik zou niet weten waarom ik een proefles zou moeten volgen en wanneer stoppen mensen eens met het bekritiseren van elkaars sporten Snappen jullie niet dat dit geen zin heeft, omdat iedereen toch voor z'n gevoel op de goede plek zit?

Ja ik denk dat ik voor ons allen spreek (ook de Iga's) als ik zeg dat wij lekker eigenwijs zijn
pi_15490617
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef Jouke het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik voor ons allen spreek (ook de Iga's) als ik zeg dat wij lekker eigenwijs zijn

nou wees er trots op jongen.
pi_15490876
Ik ben het helemaal eens met jouke wat betreft wat hij over de meditatie verteld. Dit is wat ik ook bedoelde dat meditatie in seiza ook goed is en dat het geen onzin is. Je kan dus wel in seiza mediteren, maar ik weet het is niet de enigste mogelijkheid wat meditatie betreft.

Zo ver ik weet heb ik nog geen negatief woord over de sport die bij de Miko dojo wordt getraind gezegd. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat je een verhaal van beide kanten moet horen.
Ik vind het ook leuk om nu eens mensen positief over de dingen te zien schrijven, we zijn toch met z'n allen met de krijgskunst bezig , en welke je dan doet maakt dan niet uit. Het gaat erom dat iedereen het naar zijn zin heeft. en of dat nu bij the iga's is of bij miko, het maakt niet uit.

pi_15498991
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:21 schreef yoghiman het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jouke wat betreft wat hij over de meditatie verteld. Dit is wat ik ook bedoelde dat meditatie in seiza ook goed is en dat het geen onzin is. Je kan dus wel in seiza mediteren, maar ik weet het is niet de enigste mogelijkheid wat meditatie betreft.
Oh ik zie het al een misverstandje. Ik weet niet wie van ons als eerst zij dat meditatie in seiza onzin was, maar daar bedoelde hij ongetwijfeld niet hetzelfde mee als jij dacht. Wij zien meditatie in seiza als lichtelijk onzinnig omdat het voor ons westerlingen (die niet de hele tijd in seiza zitten) een nogal lastige houding is om lang vol te houden terwijl elke andere houding even goed werkt.

Nog even over de tabi's en het touwklimmen. Als een van de leraren bij de Iga's dat gezegd zou hebben (wat ik ook aanneem als Erikh het zegt) dan is dat helemaal niet zo schandalig. Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een boek gezien (volgens mij hete het "life of the ninja") en hierin werd als een van de redenen van de gespleten teen het touwklimmen genoemd. Alhoewel het mij hoogstonwaarschijnlijk lijkt dat dit echt zou werken, is het feit dat het in dit boek staat het bewijs dat er wel degelijk respectabelen mensen zijn die dit idee hebben/gehad hebben (mensen leren nou eenmaal nieuwe dingen, of proberen het uit).

pi_15508049
tabis en hun grote teen hebben deze volgens mij voor het evenwicht ook kan je makkelijk slippers onderbinden zo. touw tussen je tenen is blabla ..Dit is niet de juiste manier om te klimmen? vast wel les in gehad? catwalk noemen we dat juist d8 ik
  maandag 29 december 2003 @ 16:34:37 #115
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15798790
damn.. waarom woon ik in friesland, helemaal geen ninjutsu te vinden
  dinsdag 30 december 2003 @ 01:33:13 #116
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15814189
Dat hangt er vanaf wat je zoekt
In het noorden zijn wel enkele leden van de BDS actief ...
Maar Bujinkan , Genbukan , etc. is er nog niet zover ik weet inderdaad...
> BTi <
pi_15854722
eh Bas even uitkijken wil je, hoe moet hij nou weten dat je het sarcastisch bedoelt.

Oh en je link is niet helemaal correct

woensdag 31 december 2003 @ 16:37:36 #118
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15859663
offtopic ; er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan
> BTi <
pi_15862106
iedereen moet ff emule downloaden en dan ninjutsu_shindenryo_masaaki_hatsumi_forrest_svcd.mpg
helpen te sharen!
  donderdag 1 januari 2004 @ 02:05:01 #120
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15870172
ot: Foei toch....

spoiler:

Done ; 2 sources met complete feed

[Dit bericht is gewijzigd door ninja-mod op 01-01-2004 13:28]

> BTi <
pi_15876207
sharuh nou! ik wil masaaki kijken
pi_15879085
Hebben ze het ook in rotterdam. weet iemand de locatie ervan
  donderdag 1 januari 2004 @ 17:34:35 #123
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15879739
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 15:02 schreef NinjaNoKa het volgende:
sharuh nou! ik wil masaaki kijken
nou dan kom je toch eens kijken hier bij mij 3,8 meter doorsnee beeld.
en er zijn er vast wel meer ninjutsu beoefenaars die wat willen zien toch?
komt vast wel goed
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:04:41 #124
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15881806
Smartboys ; ja , er is ook een dojo in Rotterdam aanwezig
Bujin kan je er wat meer inhoudelijks over vertellen denk ik
en er is ook een website , die vind je hier
> BTi <
pi_15883367
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:04 schreef ninja-mod het volgende:
Smartboys ; ja , er is ook een dojo in Rotterdam aanwezig
Bujin kan je er wat meer inhoudelijks over vertellen denk ik
en er is ook een website , die vind je hier
Bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')