abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:18:48 #76
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15386271
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:44 schreef UnrealMarc het volgende:
Oke dit is de meest idiote site ooit over ninjutsu en ninja's,

http://www.realultimatepower.net/

hij is vast weleens eerder gepost maar k kon het niet laten

tja jol die site is voor de humor en lol gemaakt.
pi_15392165
Zijn er hier mensen die bij de Iga Warriors trainen? En zoja, wanneer mag je met Meditatie Workshops beginnen?
Ik heb het een poosje gedaan (t/m 9e kyu) en wil het misschien weer gaan oppakken (samen met een maatje van me)...

Wel stom van me, dat ik destijds m'n pak heb weggeknikkerd.... maar ja hij zou nu misschien wel te klein zijn lolz...

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_15394260
-edit-

* Blanche_Fantasy vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigsinds dichtbij huis...

[Dit bericht is gewijzigd door Blanche_Fantasy op 14-12-2003 01:43]

zondag 14 december 2003 @ 01:54:16 #79
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395059
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:09 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
-edit-

Blanche_Fantasy vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

Anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in Haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigszins dichtbij huis...

ps (misschien kan je met erikh mee rijden naar ons).

ik zou zelf zeggen kom zeker ff naar onze laatste training dag op 21 dec.^O^
Dus schoorm niet en kom zeker mail me maar ff oke.
Gr. Karel

pi_15395451
Ik zit alleen net op de site te lezen dat er dus verschillende dojo's zijn.
Er staat bij dat er lessen zijn voor gevorderden en voor beginners...
Ook staat er dat de lessen voor gevorderden 1,5 uur duren en voor beginners 1 uur.... Klopt dit, want dit is me niet duidelijk (gezien er bij de locatie amsterdam alleen trainingen van 1,5 uur zijn)... Snap je het nog?

Hoe actief wordt er gedaan aan meditatie trouwens bij mikodojo? Ik ben hier zeer geinteresseerd in, ben zelf al een beetje aan het klooien geweest, maar merk toch wel dat ik hier begeleiding in nodig heb.

zondag 14 december 2003 @ 03:01:53 #81
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395734
quote:
Op zondag 14 december 2003 02:27 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik zit alleen net op de site te lezen dat er dus verschillende dojo's zijn.
Er staat bij dat er lessen zijn voor gevorderden en voor beginners...
Ook staat er dat de lessen voor gevorderden 1,5 uur duren en voor beginners 1 uur.... Klopt dit, want dit is me niet duidelijk (gezien er bij de locatie amsterdam alleen trainingen van 1,5 uur zijn)... Snap je het nog?

Hoe actief wordt er gedaan aan meditatie trouwens bij mikodojo? Ik ben hier zeer geinteresseerd in, ben zelf al een beetje aan het klooien geweest, maar merk toch wel dat ik hier begeleiding in nodig heb.

1 Tja dat klopt eerste uur echt beginner stof (maar je hebt toch al ninjutsu gadaan dus niets aan de hand kun je gelijk door trainen dus 2,5 uur aan elkaar.

2 En over meditatie dat moet je maar ff aan mijn leraar vragen.
die ken er een hoop over uitleggen en ook heel duidelijk.

3 En begeleiding moed je dan wel goed krijgen He, niet als toen

Meer via mail.

pi_15395814
nou tot de 21e dan! (nee niet die dan )
Enneh ik heb je leraar nog ff gemaild
  zondag 14 december 2003 @ 03:31:30 #83
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395981
hum wie als ik vragen mag wand ik zie niets in mail?
stuur mij anders ook ff ben mede regel persoon.
pi_15396011
mikodojo@hotmail.com daarheen is ie verstuurd, althans m'n maatje heeft hem gemaild.
  zondag 14 december 2003 @ 03:45:42 #85
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15396062
ach zo ja oke dan hoop jullie te zien hier bij mij naast de deur 1cm LOL ps heb je ook msn wand dit gaat niet echt makkelijk zo,en hier is het niet voor dat fok. oka
pi_15396091
quote:
Op zondag 14 december 2003 03:45 schreef ninjakvd het volgende:
ach zo ja oke dan hoop jullie te zien hier bij mij naast de deur 1cm LOL ps heb je ook msn wand dit gaat niet echt makkelijk zo,en hier is het niet voor dat fok. oka
edit, gelukt.
alhoewel ik nu m'n nestje in ga

[Dit bericht is gewijzigd door Blanche_Fantasy op 14-12-2003 04:06]

pi_15411478
Gister proefles gehad bij kayaku-dojo (zoetermeer). Merkte wel dat ik te lang niet-sportief ben geweest, al na 10 min warming up . Maargoed, waar heb dat ik inschrijvings formulier gelaten.

Jammer dat de 21ste de laatste trainings dag is bij miko dojo, juist de 28ste ben ik in de buurt.

pi_15420633
Sistex ; Is het een beetje bevallen ? Deel je ervaring!

btw ; die datum hoeft geen probleem te zijn....

> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_15421442
quote:
Op maandag 15 december 2003 07:27 schreef ninja-mod het volgende:
Sistex ; Is het een beetje bevallen ? Deel je ervaring!
Ja hoor, beviel goed hoor Iedereen was ook erg vriendelijk.
Wel een beetje wennen, bijna 6 jaar geleden echt iets aan sport gedaan. (dit jaar ook een beetje snowboarden maar toch)
quote:
btw ; die datum hoeft geen probleem te zijn....
Oh ?
pi_15425822
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:09 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
-edit-

* erikh vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigsinds dichtbij huis...

In haarlem wordt getracht een genbukan dojo op te richten, een soort van afsplitsing van de bujinkan, ze schijnen vrijwel hetzelfde trainen. Ik heb er echter nog nooit een keer aan mee kunnen doen aangezien het nog steeds in oprichting is.

Als je een keer mee wilt doen en je woont in Haarlem kun je wel met mij meerijden naar oegstgeest. Ik ben er alleen de 21e niet maar a.s. woensdag zeer waarschijnlijk wel.

maandag 15 december 2003 @ 17:40:29 #91
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15433056
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:52 schreef erikh het volgende:

Als je een keer mee wilt doen en je woont in Haarlem kun je wel met mij meerijden naar oegstgeest. Ik ben er alleen de 21e niet maar a.s. woensdag zeer waarschijnlijk wel.

tja ja eric dat heb ik ze al voor gesteld ze komen dan met zijn tweeën
Gr. Karel.

eric zie je woensdag weer

pi_15435087
Thnx voor de reacties en het aanbod om met erich te kunnen meerijden

Ik zit alleen met het probleem dat zich voordeed toen ik zowel ninjakvd heb gesproken als een leraar van de dojo heb gemaild... Ik ben geinteresseerd in meditatie en dat lijkt mij ook vrij nuttig met een krijgskunst, danwel vechtsport, gezien het bewustzijn omhoog wordt geschroefd en het sowieso voor lichaam en geest een perfecte combinatie is. Helaas krijg ik te horen dat het niet "zinvol" en "niet nodig" is... Dat weerhoudt mij eigenlijk behoorlijk om te komen trainen als daar gewoon niet aan gedaan wordt...

Ik kan me wel weer voorstellen dat er misschien een paar mensen wél mee bezig zijn bij de dojo, gewoon op hun eigen manier en misschien zelfs dat ze mensen hierbij willen helpen... Echter hier kun je natuurlijk als nieuw persoon bij zo'n organisatie niet vanuit gaan, ik ken ze echter nog geeneens... Ik ga nu geen vergelijkingen trekken waar het misschien wel of niet wordt gedaan of wat wel of niet beter is, ik vind dit gewoon jammer en het staat me behoorlijk in de weg.

Wat een vriend van me gaat doen hiermee weet ik nog niet, hij is leek op gebied van vechtsporten dus tja...

pi_15447195
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:06 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Thnx voor de reacties en het aanbod om met erich te kunnen meerijden

Ik zit alleen met het probleem dat zich voordeed toen ik zowel ninjakvd heb gesproken als een leraar van de dojo heb gemaild... Ik ben geinteresseerd in meditatie en dat lijkt mij ook vrij nuttig met een krijgskunst, danwel vechtsport, gezien het bewustzijn omhoog wordt geschroefd en het sowieso voor lichaam en geest een perfecte combinatie is. Helaas krijg ik te horen dat het niet "zinvol" en "niet nodig" is... Dat weerhoudt mij eigenlijk behoorlijk om te komen trainen als daar gewoon niet aan gedaan wordt...

Ik kan me wel weer voorstellen dat er misschien een paar mensen wél mee bezig zijn bij de dojo, gewoon op hun eigen manier en misschien zelfs dat ze mensen hierbij willen helpen... Echter hier kun je natuurlijk als nieuw persoon bij zo'n organisatie niet vanuit gaan, ik ken ze echter nog geeneens... Ik ga nu geen vergelijkingen trekken waar het misschien wel of niet wordt gedaan of wat wel of niet beter is, ik vind dit gewoon jammer en het staat me behoorlijk in de weg.

Wat een vriend van me gaat doen hiermee weet ik nog niet, hij is leek op gebied van vechtsporten dus tja...

Tja, wat is meditatie, voor de 1 is het gedwongen in een houding ziten en zo rustig mogelijk proberen te ademen. De houding die je vaak ziet (op de knieen dus) heeft eigenlijk geen zak met meditatie te maken. Het is gewoon een houding die de japanners lekker vinden. Mediteren kun je op zoveel manieren. Als jij gewoon rustig in gedachten verzonken op de bank zit ben je eigenlijk hetzelfde aan het doen.

Mediteren is niet van belang voor de krijgskunst maar meer voor jezelf, je kunt er rustiger va worden. Maar ik heb zelf bijna 3 jaar bij the iga warriors getraind (dus steeds mediteren) en nu een jaar bij de miko dojo maar ik mis die meditatie absoluut niet.

Probeer het gewoon joh, geef het een kans, als je wat dingen van meditatie wilt weten kun je het gewoon aan de leraar vragen, hij weet hier behoorlijk veel vanaf hoor.

pi_15448868
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 23:43 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Zijn er hier mensen die bij de Iga Warriors trainen? En zoja, wanneer mag je met Meditatie Workshops beginnen?
Ik heb het een poosje gedaan (t/m 9e kyu) en wil het misschien weer gaan oppakken (samen met een maatje van me)...

Wel stom van me, dat ik destijds m'n pak heb weggeknikkerd.... maar ja hij zou nu misschien wel te klein zijn lolz...

Hoi Blanche_Fantasy

IK zelf train al een paar jaar bij The Iga Warrior en ik heb het heel erg naar mij zin. De trainingen zijn grandioos en heel erg combat gericht je hebt er heel veel aan als jezelf goed wil verdedigen. De sfeer is heel erg goed en de leraren weten waar ze het over hebben. Ik zie dat je contact hebt opgenomen met de Miko dojo. Hier is niets mis mee. Let wel op dat ze konstant bezig zijn om The Iga Warrior in een slecht daglicht te stellen. Neem ook eens contact op met The Iga Warrior (info@theigawarrior.nl) en kom eens een proefles mee draaien. Je kan dan gelijk vragen wat er allemaal waar is over de negatieve dingen die de Miko dojo over The Iga Warrior zit te vertellen. Ik kan je vertellen dat ik ook vragen heb gesteld aan de leraren over de dingen die ze op het FOK neer zetten en ik heb een prima uitleg gekregen waarom ze zulke onzin over the Iga's op het web zetten. Bij de Miko dojo doen ze volgens mij niets aan meditatie. Bij The Iga Warrior wel. Ik heb er zelf heel veel plezier aan en ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat het zeker werkt.

pi_15449405
Pffff ik loop nu al een flinke tijd in de ninjutsu scene mee en vijf jaar geleden was dit gezeur of iga er ook al. Toen was het verhaal dat als je daar kwam meteen op je bek gerost werd als je nie goed kon blocken

Doordat de school is erkend en aangesloten bij de N.B.B.N. geeft het les in het authentieke Ninpo Bujutsu systeem, (de krijgskunst van de Iga Warrior Ninja). Volgens Japanse traditie en het staat garant voor kwaliteit. ROFL (staat op hun website)

Ze hebben hier dus een heel systeem verzonnen en ook nog een mooie bujutsu naam gegeven?

maja beetje kinderachtig altijd dat janken over elkaar. Ga er gewoon een x trainen en make up your own mind

pi_15449446
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 09:58 schreef yoghiman het volgende:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

IK zelf train al een paar jaar bij The Iga Warrior en ik heb het heel erg naar mij zin. De trainingen zijn grandioos en heel erg combat gericht je hebt er heel veel aan als jezelf goed wil verdedigen. De sfeer is heel erg goed en de leraren weten waar ze het over hebben. Ik zie dat je contact hebt opgenomen met de Miko dojo. Hier is niets mis mee. Let wel op dat ze konstant bezig zijn om The Iga Warrior in een slecht daglicht te stellen. Neem ook eens contact op met The Iga Warrior (info@theigawarrior.nl) en kom eens een proefles mee draaien. Je kan dan gelijk vragen wat er allemaal waar is over de negatieve dingen die de Miko dojo over The Iga Warrior zit te vertellen. Ik kan je vertellen dat ik ook vragen heb gesteld aan de leraren over de dingen die ze op het FOK neer zetten en ik heb een prima uitleg gekregen waarom ze zulke onzin over the Iga's op het web zetten. Bij de Miko dojo doen ze volgens mij niets aan meditatie. Bij The Iga Warrior wel. Ik heb er zelf heel veel plezier aan en ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat het zeker werkt.

En ik zou jou willen zeggen om eens een keer bij de miko dojo mee te komen trainen. Kun je ook een helder beeld vormen

Voor de rest, als jij het naar je zin hebt, prima toch

pi_15449477
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 09:58 schreef yoghiman het volgende:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

Willen de heren van beide kampen eens ophouden met generalisaties?
Er zijn idd wat mensen die niet blij waren bij de Iga's , er zijn er ook wel die niet blij zijn bij Miko, so what? Het is niet zo dat iedereen bij de Mikodojo de Iga's afkraakt en negatieve verhalen verspreidt, als je goed leest zijn er ook positieve geluiden te horen , zelfs bij mensen die overgestapt zijn.
Realiseer je nou eens dat als een bepaalde stijl je niet ligt dat het aan jezelf ligt en niet aan de stijl.
Het puberale over en weer geleuter leidt nergens toe.
Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: mail met de leraren en ga zelf kijken om je eigen mening te vormen.

Wat betreft meditatie: het is een misverstand dat dit bij een martial art zou horen. Sommige leraren in Japan doen het wel, de meesten niet. Als je het fijn vindt om te doen: doe het gewoon!

Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: de Miko heeft as zondag een trainingsdag: ga eens kijken en meedoen en vorm in vredesnaam je eigen mening: en niet een die gebaseerd is op internet-ninja's.

BS

pi_15449557
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:28 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Willen de heren van beide kampen eens ophouden met generalisaties?
Er zijn idd wat mensen die niet blij waren bij de Iga's , er zijn er ook wel die niet blij zijn bij Miko, so what? Het is niet zo dat iedereen bij de Mikodojo de Iga's afkraakt en negatieve verhalen verspreidt, als je goed leest zijn er ook positieve geluiden te horen , zelfs bij mensen die overgestapt zijn.
Realiseer je nou eens dat als een bepaalde stijl je niet ligt dat het aan jezelf ligt en niet aan de stijl.
Het puberale over en weer geleuter leidt nergens toe.
Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: mail met de leraren en ga zelf kijken om je eigen mening te vormen.

Wat betreft meditatie: het is een misverstand dat dit bij een martial art zou horen. Sommige leraren in Japan doen het wel, de meesten niet. Als je het fijn vindt om te doen: doe het gewoon!

Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: de Miko heeft as zondag een trainingsdag: ga eens kijken en meedoen en vorm in vredesnaam je eigen mening: en niet een die gebaseerd is op internet-ninja's.

BS

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ben jij er zondag eigenlijk ook?

pi_15449720
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:31 schreef erikh het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ben jij er zondag eigenlijk ook?

neen, ik moet weer naar midden amerika....ik ga trouwens deze week eens contact opnemen met michel....
weet niet of ik daar het web opkan, lukte laatst ook niet, maar ik zie graag wat leuke foto's op jullie forum verschijnen!

BS

pi_15449824
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:39 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

neen, ik moet weer naar midden amerika....ik ga trouwens deze week eens contact opnemen met michel....
weet niet of ik daar het web opkan, lukte laatst ook niet, maar ik zie graag wat leuke foto's op jullie forum verschijnen!

BS

Jammer,

Ik kan zelf helaas ook niet dus die foto's lijken mij ook wel leuk.

Succes in midden amerika in ieder geval

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')