abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14471891
Het andere topic was vol dus we kunnen hier verder praten over alles wat maar met ninjutsu te maken heeft
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:39:25 #2
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14471989
Hallo Erikro.
Denk dat ik toch maar eens een keer ga kijken (proeflesje pakken) bij die school in amsterdam.

bij welke als ik vragen mag erikro??

pi_14472097
Guys!

Master Sport

Is er misschien een Ninjutsu sportschool in Denbosch? Zo ja welke? Zo nee weten jullie dan hoe ik daar achter kan komen?

* Maichel was tot 2 jaar geleden Taekwondo'er...maar wil nu weer graag een andere sport doen.

pi_14472629
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:39 schreef ninjakvd het volgende:
Hallo Erikro.
Denk dat ik toch maar eens een keer ga kijken (proeflesje pakken) bij die school in amsterdam.

bij welke als ik vragen mag erikro??

Euh de naam ben ik even kwijt, moet ik weer even zoeken in een van de eerdere ninja topics. Iets van Miko Fein geloof ik ergens op de Palmgracht. Kan dat? Die in Oegstgeest lijkt me een stuk beter als ik de verhalen hier lees, maar ja dat is zo'n klere eind weg, en het ligt ook ook nog eens niet naast het station, dus.
Heb namelijk geen auto, dus ben afhankelijk van OV.
pi_14473981
Misschien vind je deze pagina wel interessant: http://www.bujinkan.ws/_wsn/page5.html

Die in Amsterdam is volgens een aantal internet kenissen van mij ook wel een goeie (volgens mij zijn al deze de dojo`s op deze lijst prima). Maar als een dojo niet op deze lijst staat houd dat niet automatisch in dat `ie slecht is !

Edit: deze groep heeft ook een web-site (alleen niet echt uitgebreid) http://shihonobujin.com/ daar staat ook het e-mail adress van de leraar die daar les geeft op (als je vragen hebt).

zaterdag 8 november 2003 @ 00:35:31 #6
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14474476
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:13 schreef Jouke het volgende:
Misschien vind je deze pagina wel interessant: http://www.bujinkan.ws/_wsn/page5.html

Die in Amsterdam is volgens een aantal internet kenissen van mij ook wel een goeie (volgens mij zijn al deze de dojo`s op deze lijst prima). Maar als een dojo niet op deze lijst staat houd dat niet automatisch in dat `ie slecht is !

Edit: deze groep heeft ook een web-site (alleen niet echt uitgebreid) http://shihonobujin.com/ daar staat ook het e-mail adress van de leraar die daar les geeft op (als je vragen hebt).

als je een ov heb is het geen probleem en uh het is niet echt lang lopen van het ns station. hoor.
pi_14475183
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:13 schreef Jouke het volgende:

Dat klopt ik had hem ook al een paar keer gemaild om wat informatie maar kreeg geen eklele reactie terug, toen heb ik het project maar even tijdelijk in de ijskast gezet.
pi_14475223
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:35 schreef ninjakvd het volgende:

[..]

als je een ov heb is het geen probleem en uh het is niet echt lang lopen van het ns station. hoor.

Na dat worden toch allemaal retourtjes, het is namelijk geen ov jaarkaart (helaas), ik bedoelde gebruik maken van openbaar vervoer.
Maar wat noem jij niet ver lopen 10 minuten?
pi_14478127
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:45 schreef Maichel het volgende:
Guys!

Master Sport

Is er misschien een Ninjutsu sportschool in Denbosch? Zo ja welke? Zo nee weten jullie dan hoe ik daar achter kan komen?

* Maichel was tot 2 jaar geleden Taekwondo'er...maar wil nu weer graag een andere sport doen.

bij ronnie bies op de donk...volg de geur van de vissen!
  zondag 9 november 2003 @ 11:02:07 #10
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_14497453
Hallo allemaal,

deel 5 alweer, dat gaat hard als je een paar dagen niet kijkt...
Maar wat ik wou vragen...
Wat kost een knap pak (nee.. niet zo´n pinguin- of surfpak...) en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen? (tabi's toch?)

Erik, wie is die collega van jou in die in Alkmaar traint? ik ben er maandag naar vergeten te vragen...

Greetz

Martijn

Thunderlizards rule
  zondag 9 november 2003 @ 12:13:14 #11
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14498449
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:02 schreef McAppel het volgende:
Hallo allemaal,

Wat kost een knap pak (nee.. niet zo´n pinguin- of surfpak...) en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen? (tabi's toch?)

Greetz

Martijn

hallo martijn een stevig goed pak ken ik nw. voor 60 euro.
en die tabi's tja die zijn rond de 40/45 euro.
ken ik niet leveren.

(ps. Erikro en Mcappel stuur ff een mail naar mij ken ik info sturen als ik het binnen krijg ga nog ergens lang in alkmaar oka.)

pi_14544208
[quote]Op zondag 9 november 2003 11:02 schreef McAppel het volgende:
Hallo allemaal,

/quote]

tabi's zijn geen ''ninjaschoenen'': het zijn gewoon schoenen die je in Japan draagt tijdens werk: vooral buiten werkers. je hebt ze in alle soorten en maten en zelfs met stalen neuzen voor in de bouw....en daar kosten ze vanaf 12 gulden toendertijd....

je koopt ze daar ook niet in de vechtsportwinkel maar gewoon bij een soort gamma....

grappig hè?

BS

pi_14544235
Dit had ik ook al begrepen
Echter waarom zijn er dan ook binnentabi's ?
Voor het kantoorpersoneel ofzo?
( tabi's met stalen neuzen hebben wel een voordeeltje als iemand op je tenen gaat staan natuurlijk )
> BTi <
pi_14544343
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:00 schreef ninja-mod het volgende:
( tabi's met stalen neuzen hebben wel een voordeeltje als iemand op je tenen gaat staan natuurlijk )
in japan doen mensen altijd hun schoenen uit bij binnenkomen in een huis, daartoe zijn ze erg pragmatisch geworden en droegen vroeger geta of houten slippers ( soort teenslippers ) gezien de aparte grote teen ( zoals die ook bij ons zo klote zit bij slippers ) hebben ze sokken en binnen tabi;s ontworpen waarmee je zo in die schoenen kan: vandaar de binnentabi;s: deze worden ook veel gebruikt bij andere kunsten: origami, kyudo enz

tegenwoordig lopen de japjes met veel te grote schoenen, dat is makkelijker aan en uitdoen....

BS

pi_14544473
Hehe toen ik nog bij the iga warriors zat zeiden ze me dat die aparte teen was om in touwen te kunnen klimmen
pi_14545487
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:30 schreef erikh het volgende:
Hehe toen ik nog bij the iga warriors zat zeiden ze me dat die aparte teen was om in touwen te kunnen klimmen
yeah right...moet je eens proberen.... wie verzint zoiets....

je kunt het hoogstens gebruiken om een scherp iets tussen te klemmen en dan een trap te maken of zo, of je schede te klemmen zodat je je zwaard stiekum en onverwacht kunt trekken

wat bezielt iemand om goedgelovige leerlingen dergelijke nonsens te verkopen......
die informatie krijg je zeker als je extra betaald?

BS

dinsdag 11 november 2003 @ 09:55:04 #17
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14545687
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:00 schreef ninja-mod het volgende:
daar mag je mee over de tatami matten lopen.
Gr. Karel
pi_14545747
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:46 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

yeah right...moet je eens proberen.... wie verzint zoiets....

je kunt het hoogstens gebruiken om een scherp iets tussen te klemmen en dan een trap te maken of zo, of je schede te klemmen zodat je je zwaard stiekum en onverwacht kunt trekken

wat bezielt iemand om goedgelovige leerlingen dergelijke nonsens te verkopen......
die informatie krijg je zeker als je extra betaald?

BS

Nee nog net niet extra betaald maar ik sta er nog steeds versteld van dat ik het in 1e instantie geloofde ook

Maar ja je gaat er ook niet van uit dat het bullshit is als er zoveel mensen daar trainen.

pi_14546784
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:57 schreef erikh het volgende:

[..]

Nee nog net niet extra betaald maar ik sta er nog steeds versteld van dat ik het in 1e instantie geloofde ook

Maar ja je gaat er ook niet van uit dat het bullshit is als er zoveel mensen daar trainen.

ach, het zal niet allemaal BS wezen wat ze daar doen, alleen zou je niet verwachten dat iemand met zo'n grote dojo zoveel moeite zou doen om mensen onzin te verkopen en aan zich te binden met lescontracten...
het zou niet nodig moeten zijn....als de lessen door de baas zelf gegeven worden en die zijn ook goed dan hoef je m.i. niet bang te zijn dat iedereen wegloopt, toch?

als je uitgaat van je eigen kracht en kennis en open en vrij t.o. training staat is dat toch voldoende?

BS

pi_14546815
Wie van jullie komen naar de trainingsdag op 21 December?

Moet je je inschrijven?

BS

pi_14547266
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:49 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

ach, het zal niet allemaal BS wezen wat ze daar doen, alleen zou je niet verwachten dat iemand met zo'n grote dojo zoveel moeite zou doen om mensen onzin te verkopen en aan zich te binden met lescontracten...
het zou niet nodig moeten zijn....als de lessen door de baas zelf gegeven worden en die zijn ook goed dan hoef je m.i. niet bang te zijn dat iedereen wegloopt, toch?

als je uitgaat van je eigen kracht en kennis en open en vrij t.o. training staat is dat toch voldoende?

BS

Ben ik volledig met je eens.

Jammer genoeg doet hij dit neit. Ach ik train nu sinds een jaar met veel plezier bij de miko dojo dus alles is toch nog op zijn pootjes terecht gekomen

pi_14550798
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:51 schreef Bert-Spies het volgende:

Moet je je inschrijven?

BS

Volgens mij moet je sci-mdk of ninjakvd even een mailtje sturen. Ze zitten met smart op je te wachten (ze vragen zich af wie je bent).
pi_14567532
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:13 schreef ninjakvd het volgende:

[..]

hallo martijn een stevig goed pak ken ik nw. voor 60 euro.
en die tabi's tja die zijn rond de 40/45 euro.
ken ik niet leveren.

(ps. Erikro en Mcappel stuur ff een mail naar mij ken ik info sturen als ik het binnen krijg ga nog ergens lang in alkmaar oka.)

email onderweg
pi_14644549
quote:

Moet je je inschrijven?

BS

Present!
Inschrijven is niet nodig

quote:
Volgens mij moet je sci-mdk of ninjakvd even een mailtje sturen. Ze zitten met smart op je te wachten (ze vragen zich af wie je bent).
nicknames mixen was nog nooit zo leuk ( okee , ik heb er teveel )
maar ik zal niet ontkennen dat ik inderdaad zeer benieuwd ben naar de persoon achter de posts
( en meerderen met mij... )

quote:
en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen?
Zoals ninjakvd al aangaf ; die kosten rond de 40 euro .
Het japanse winkeltje in Amsterdam verkoopt ze en doet ook postorder
> BTi <
pi_14785814
Anders hebben ze vaak in de damstraat bij die aziatische winkel nog vaak wel tabis staan.

Shinobi iri een hele gezellige dojo in Amsterdam(bij het haarlemmerplein in de buurt) geeft origineel togakure ryu, alleen jan boy (gaf eerst les)is sinds kort naar terschelling ofzo verhuist:( en geeft eens in de maand nog wat leuke seminars

ps. weet iemand waar ik wat videotjes van masaaki kan krijgen, kheb geen creditcard anders had ik ze wel van ninjutsu.com gehaald

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')