FOK!forum / Klaagbaak / MyRommel
r8alityvrijdag 7 november 2003 @ 20:17
Situatie: Ik had een Asus-moederbord en een XP gekocht bij Mycom. Bij thuiskomst en omzetting van de onderdelen de welbekende VGA-piepjes. Videokaart er weer uitgehaald, nog eens goed gekeken en wat bleek, pinnetjes krom in het AGP-slot. De dag erop (weekend niet meegerekend) terug naar Mycom. Bordje werd opgestuurd naar Asus. Ik vond het eigenlijk al raar dat ik niet meteen een nieuwe kreeg, maar goed. Ze zouden bellen. Na 3 weken nog steeds geen telefoon of voicemail gehad. Door drukte ivm werk + verbouwing ff geen tijd gehad.

Dus net maar weer eens terug geweest. Factuur + pin-bon bijdehand, alleen was ik natuurlijk het piepkleine frotreparatiebonnetje (zo'n ding wat je bij een garderobe ofzo krijgt, lekker professioneel, NOT) kwijt. Geen probleem, een kennis werkt er, dus erheen. Hij wat geprobeerd, maar ik krijg em nu niet mee. . Het is toch mijn bord verdomme . "U wordt morgen teruggebeld". Vooruit dan. Maar na wat geouwehoer over vanalles en nog wat kwam ik er dus tussen de regels achter dat ik, als ik het bordje al terug krijg, hem kapot terugkrijg! Bij Asus vond men het een fout bij de gebruiker. . Goed, daar kan Mycom niets aan doen, maar er bestaat nog iets als service. Dus dahaaaag, 80 euro .

Verder heb ik hier nog een rotte Radeon liggen (ook van Mycom) die vanaf het begin al niet fatsoenlijk was. Ben daarvan wel de factuur kwijt (eigen schuld dikke bult uiteraard), maar toch. Dahaaag, 90 euro .

Dan nog een Maxtor 120 GB schijf. Na een paar keer formatteren gaf ie ook de geest. Natuurlijk kwam ie van, jawel, Mycom. Maar aan een neef gegeven die hem via zijn RMA-afdeling opgestuurd heeft, dus die krijg ik hopelijk wel gratis en goed terug.

Verder heb ik nog wat meer vreemde verhalen gehoord over Mycom, van mensen die ook gezeik hebben gehad met bovenstaand "computerbedrijf". "De betere computerzaak". Wat? De allerslechtste computerzaak . Ze zijn iig een klant voorgoed kwijt...

dagizmovrijdag 7 november 2003 @ 20:21
Kwestie van pech, dom gebruik en onkunde--> en dan een willekeurige pc zaak de schuld geven??
Had net zo goed elk ander bedrijf kunnen zijn
r8alityvrijdag 7 november 2003 @ 20:28
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:21 schreef dagizmo het volgende:
Kwestie van pech, dom gebruik en onkunde--> en dan een willekeurige pc zaak de schuld geven??
Had net zo goed elk ander bedrijf kunnen zijn
Dom gebruik? Onkunde? Oja dit was de eerste PC die ik in elkaar schroef . Pech? Zou kunnen. Daar gaat het me ook niet om. Service gaat het om. En die hebben ze daar niet. Ook heb ik zelfs een aantal uitspraken die mij uiterst vreemd in de oren klinken. "Ja meneer, er bestaan geen USB-versterkertjes". Of: (na zwart-wit beeld bij TV-out van een laptop) "U moet een nieuwe laptop kopen, deze is kapot". Na het kopen van een ander kabeltje hadden we we weer fijn haarscherp kleurenbeeld.

Maar natuurlijk, een willekeurige winkel. .

blieblievrijdag 7 november 2003 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:28 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dom gebruik? Onkunde? Oja dit was de eerste PC die ik in elkaar schroef . Pech? Zou kunnen. Daar gaat het me ook niet om. Service gaat het om. En die hebben ze daar niet. Ook heb ik zelfs een aantal uitspraken die mij uiterst vreemd in de oren klinken. "Ja meneer, er bestaan geen USB-versterkertjes". Of: (na zwart-wit beeld bij TV-out van een laptop) "U moet een nieuwe laptop kopen, deze is kapot". Na het kopen van een ander kabeltje hadden we we weer fijn haarscherp kleurenbeeld.

Maar natuurlijk, een willekeurige winkel. .


nog nooit gehoord van usb versterkertjes .
wat heb je daaraan?
weerdovrijdag 7 november 2003 @ 20:33
Ik controleer mijn moederborden zeer grondig van tevoren; zeker gezien het feit dat winkeliers wel eens een handje hebben om retour-onderdelen als nieuw te verkopen. Mycom staat daar in mijn ogen absoluut niet alleen in.

Over de betrouwbaarheid van Maxtor-schijven kan je een apart topic openen; ikzelf heb ook een 120 gb schijf mogen RMA'en nadat deze fouten gaf (godzijdank vrij snel, en ik kon alles nog redden). Deze kwam bij een andere PC-zaak af.

Maar kijk eens een willekeurige shop-servey in: Je zal zien dat elke willekeurige pc-zaak zijn/haar horrorverhalen heeft en boze ex-klanten heeft.

r8alityvrijdag 7 november 2003 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:30 schreef blieblie het volgende:

[..]

nog nooit gehoord van usb versterkertjes .
wat heb je daaraan?


Misschien een webcam die wat verder staat? Of een printer waarvan de kabel weer tekort is?
CecilBDementedzaterdag 8 november 2003 @ 00:46
ik heb geen rpobleme met mijn pc van de mycom
ja heb ik wel maar das mijn fout ga er nog al wiskitterig mee om
alles geprobeer op dat ding kwa besturing systemen.
software alles
Wimozaterdag 8 november 2003 @ 01:27
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 20:33 schreef weerdo het volgende:
Ik controleer mijn moederborden zeer grondig van tevoren; zeker gezien het feit dat winkeliers wel eens een handje hebben om retour-onderdelen als nieuw te verkopen. Mycom staat daar in mijn ogen absoluut niet alleen in.

Over de betrouwbaarheid van Maxtor-schijven kan je een apart topic openen; ikzelf heb ook een 120 gb schijf mogen RMA'en nadat deze fouten gaf (godzijdank vrij snel, en ik kon alles nog redden). Deze kwam bij een andere PC-zaak af.

Maar kijk eens een willekeurige shop-servey in: Je zal zien dat elke willekeurige pc-zaak zijn/haar horrorverhalen heeft en boze ex-klanten heeft.


De laatste generatie s-ata maxtors zijn een verschrikking ... dingen blijven terugkomen!
MPmadzaterdag 8 november 2003 @ 01:51
Shit, die heb ik laatst nog bij iemand in z' n nieuwe pc geschroefd. Hopelijk blijft ie heel dan
quote:
"Ja meneer, er bestaan geen USB-versterkertjes"
Dat noem je toch gewoon een verlengkabeltje
Misschien begrepen ze je gewoon niet goed
eMAeRCezaterdag 8 november 2003 @ 01:54
Ik kocht een paar jaar geleden bij die Mycom acties in Utrecht een videokaartje voor de helft v/d prijs (gf 4 mx 440) en door overklokken ging dat ding stuk (niet zeker, dacht ik tenminste). Ik terug de volgende dag en kreeg gelijk een nieuwe mee . (heb nog steeds zo'n kabeltje die ik vergeten was terug te geven )
jwstoopzaterdag 8 november 2003 @ 14:21
ff voor de TS: Als ze zo'n slechte ervaringen met MyCom hebt, waarom blijf je er dan kopen????

Juist...

niet zo zeuren...

Tiemiezaterdag 8 november 2003 @ 14:24
quote:
Dan nog een Maxtor 120 GB schijf. Na een paar keer formatteren gaf ie ook de geest. Natuurlijk kwam ie van, jawel, Mycom. Maar aan een neef gegeven die hem via zijn RMA-afdeling opgestuurd heeft, dus die krijg ik hopelijk wel gratis en goed terug.
op een Maxtor hdd zit toch een jaar garantie?