quote:Ik lees dat iemand een hekel heeft aan sleepliften, daarna reageert er iemand anders. Deze user geeft in het vorige topic aan dat hij een board gaat kopen en in dit topic dat hij schoenen gaat kopen. Beide keren heeft hij daarover vragen omdat hij een beginner is. In zijn reactie vertelt hij dat hij sleepliften niet leuk vind, dat hij ze ook haat. Maar dat hij vorig jaar, na veel proberen zelfs in een lange sleeplift kon blijven staan! Daar is hij trots op en terecht!
Op woensdag 12 november 2003 21:05 schreef Dentist het volgende:
De reactie impliceerde iets...
[..]uiteindelijk is het me gelukt om met die kutsleeplift boven te komen..
en toen was ik boven...
en toen bleek dat die piste maar een paar 100 meter lang was...
Ik denk op dat moment, wat verwacht je dan? Om te leren rennen moet je eerst leren lopen en dát is een probleem voor veel snowboarders, omdat de basistechniek redelijk makkelijk onder de knie te krijgen is. Ga niet roepen over pistes die te kort voor je zijn als je amper in de sleeplift kan staan. Dan moet je je met heel andere dingen bezighouden.
quote:En vervolgens zegt hij dat de piste 'maar een paar 100 meter' is...
Op woensdag 12 november 2003 21:12 schreef XL het volgende:[..]
Ik lees dat iemand een hekel heeft aan sleepliften, daarna reageert er iemand anders. Deze user geeft in het vorige topic aan dat hij een board gaat kopen en in dit topic dat hij schoenen gaat kopen. Beide keren heeft hij daarover vragen omdat hij een beginner is. In zijn reactie vertelt hij dat hij sleepliften niet leuk vind, dat hij ze ook haat. Maar dat hij vorig jaar, na veel proberen zelfs in een lange sleeplift kon blijven staan! Daar is hij trots op en terecht!
Vorig jaar is het me nog gebeurt met 3 jongens uit de sleeplift gevallen op ongeveer 3 kwart van de lift. Alle drie de bindingen logsgemaakt op het board gaan zitten en zo tussen de boompjes door weer richting de piste
quote:Hij zegt geen 'maar'
Op woensdag 12 november 2003 21:18 schreef Dentist het volgende:[..]
En vervolgens zegt hij dat de piste 'maar een paar 100 meter' is...
Maar goed, een dergelijke discussie is hier niet op zijn plaats. Ik vond je reactie bot, maar zal er mijn mond over houden. Misschien reageert NoComment er zelf nog op...
quote:De schuld ligt, hoe dan ook, niet bij de sleeplift. Maar goed, de discussie is hier inderdaad niet op zijn plaats.
Op woensdag 12 november 2003 21:22 schreef XL het volgende:[..]
Hij zegt geen 'maar'
Hij zegt een paar honderd meter! Dat is lang voor een sleeplift.Maar goed, een dergelijke discussie is hier niet op zijn plaats. Ik vond je reactie bot, maar zal er mijn mond over houden. Misschien reageert NoComment er zelf nog op...
Algemener dan, wat vind jij, of jullie, van de huidige rennen-voordat-ik-fatsoenlijk-kan-lopen-mentaliteit?
quote:Het willen rennen voordat je kunt lopen vind ik in zekere zin goed. Dit moet je echter uitstralen in motivatie! en drive! om het leren. Vaak zijn er gasten die denken dat ze kunnen lopen, maar eigenlijk nog maar kruipen. Ik sprak in dit topic al uit dat ik vrees dat slechts 20% van de boarders kan carven! Zodra men bochten kan draaien stopt men met les en staat de ontwikkeling stil. Dat is op zich niet erg, als je jezelf realiseert wat je kan en wat je niet moet doen. Hier zit een probleem, het verantwoordelijkheidsgevoel van heel veel snowboarders is onder de maat! Het imago van snowboarden trekt een hoop gasten aan die dit verantwoordelijkheidsgevoel en deze discipline ontberen. Dat zijn snowboarders, dat geef ik direct toe. Begin jaren '90 waren deze onverlaten er ook, toen deden ze dat nog op ski's. Op zich is er dus niks veranderd alleen heeft de groep zich verplaatst van discipline, waardoor de snowboardsport een imago-probleem krijgt.
Op woensdag 12 november 2003 21:24 schreef Dentist het volgende:[..]
De schuld ligt, hoe dan ook, niet bij de sleeplift. Maar goed, de discussie is hier inderdaad niet op zijn plaats.
Algemener dan, wat vind jij, of jullie, van de huidige rennen-voordat-ik-fatsoenlijk-kan-lopen-mentaliteit?
De wannabee waarop in dit topic al enkele keren is afgegeven
Ik denk dat het probleem bij snowboarden met name is, dat je niet lineair techniek leert. Waar er bij skien in moeilijkheidsgraad nog omhoog gewerkt wordt, is het bij snowboarden mogelijk dat je poeder kan boarden, nog voordat je fatsoenlijk de lift in kan. De les zou hierbij uitkomst moeten bieden : eerst de basis leren en niet té snel willen (vooral bij snowboarden), maar zorgen dat de basis écht goed is. De verleiding is daarbij echter vaak te groot...
quote:Het zijn wel met name snowboarders inderdaad. Vroeger waren dat meer ski-ers, maar het coole imago van snowboarden heeft de onverantwoorde ski-ers aangetrokken lijkt mij. Het is over het algemeen dat type dat weinig 'backbone' heeft.
Op woensdag 12 november 2003 22:10 schreef Dentist het volgende:
Ik heb het niet alleen over snowboarders hoor, ook over skiers (al heb ik het idee dat dat wel een wat kleiner percentage is).
quote:Ik stoor me aan mensen die denken dat ze veel beter zijn dan dat ze eigenlijk zijn. En dan denken/vinden dat ze de hele wereld aan kunnen.
Op woensdag 12 november 2003 21:24 schreef Dentist het volgende:[..]
De schuld ligt, hoe dan ook, niet bij de sleeplift. Maar goed, de discussie is hier inderdaad niet op zijn plaats.
Maar ik heb ook een hekel aan mensen die uitstralen dat ze goed zijn en dat graag willen weten en dus denken dat ze alles weten en andere mensen gelijk maar kunnen afzeiken zonder echt gegronde reden daartoe.
Maar anyway, ik dwaal af ![]()
Het is niet op iemand in het speciaal bedoel maar het komt er op neer dat ik gewoon een hekel heb aan mensen met de verkeerde mentaliteit.
Of ze nou goed zijn en het willen weten (op de verkeerde manier) of mensen die denken dat ze heel wat zijn terwijl ze nog weinig tot nix gepresteerd hebben.
Was aan het typen en ik kreeg ineens de geest ![]()
anyway, Ik heb nooit problemen met sleepliften. Ben ook wel met Dentist eens als hij zegt dat het vooral komt door mensen met een gebrekkige techniek. Zelfde probleem had ik ook maar hoe beter ik werd, hoe makkelijk het in de lift staan ging. Heb er nou al een paar jaar geen last meer van ![]()
Btw het zit em niet echt in snowboarders of skiers. Mensen in het algemeen zijn gemakzuchtiger geworden en het wordt steeds populairder om op wintersport te gaan maar alles moet zo snel mogelijk dus ze vinden een paar dagen les wel genoeg. Belachelijk natuurlijk maar het komt zowel bij Snowboarders als bij skiers veel voor.
quote:Dat jij je energie steekt in het onder de knie krijgen van een sleeplift...
Op woensdag 12 november 2003 16:49 schreef Dentist het volgende:[..]
Zoveel moeite met een simpel sleepliftje van een paar honderd meter.. Tsssk.. Neem eens les anders.. (of het treintje)
Dat jij je daar in godsnaam mee bezig houdt man...
Is het niet verstandiger om gewoon les te nemen, zodat je leraar ziet dat je het al aardig kunt en je enkel nog wat oefening nodig hebt.
Die jongen is net begonnen en heeft zijn techniek echt aardig onder de knie hoor. Een beetje respect onderling zou geen kwaad kunnen. Want de manier waarop jij op mij over komt is niet echt een positieve. Iedereen is een gevaar op de piste als ze een snowboard ondergebonden hebben. En voor beginners is al helemaal geen plek. Jij vindt van jezelf dat jij je sporen al lang en breed verdiend hebt. Ik heb een groot respect voor mensen die de techniek van zowel skiëen als snowboarden perfect beheersen. Maar ook die mensen zijn met vallen en opstaan begonnen. En die weten dus heel goed wat het inhoud om alles onder de knie te krijgen. Vandaar dat een wederzijds respect absoluut geen kwaad zou kunnen. Maar uit jou post blijkt heel vaak het tegenovergestelde. Er komt alleen maar een reactie die voortvloeit uit jouw vooroordelen ten opzichte van snowboarders. Alsof iedere nieuweling in deze sport bij voorbaat afgeschreven moet worden. Want ja, iemand die vanaf zijn eerste bocht niet meteen dezelfde techniek heeft als iemand die al jaren de latten onder bindt, die zou van de piste verbannen moeten worden.
En zoals jij al zelf gezegd hebt: "Wij kennen elkaar niet.". Maar zo komen jouw posts op mij over...
... maar lang niet allemaal hoor ...
[Dit bericht is gewijzigd door beerke op 12-11-2003 23:11]
quote:Beerke, da's al de tweede keer dat je op mijn ene post reageert.. Kom op, dat kan je beter joh.. Anders lees je even wat er in de tussentijd is gezegd. Ik zal m'n reactie dan ook nog maar even herhalen : ik ken je niet, jij kent mij niet.. persoonlijke insinuaties kan je dus beter achterwege laten, want die gaan nergens over. Lees wat er staat, niet wat je wil lezen.
Op woensdag 12 november 2003 23:02 schreef beerke het volgende:
De reactie impliceerde iets...
[..]Dat jij je energie steekt in het onder de knie krijgen van een sleeplift...
Dat jij je daar in godsnaam mee bezig houdt man...
Is het niet verstandiger om gewoon les te nemen, zodat je leraar ziet dat je het al aardig kunt en je enkel nog wat oefening nodig hebt.
Die jongen is net begonnen en heeft zijn techniek echt aardig onder de knie hoor. Een beetje respect onderling zou geen kwaad kunnen. Want de manier waarop jij op mij over komt is niet echt een positieve. Iedereen is een gevaar op de piste als ze een snowboard ondergebonden hebben. En voor beginners is al helemaal geen plek. Jij vindt van jezelf dat jij je sporen al lang en breed verdiend hebt. Ik heb een groot respect voor mensen die de techniek van zowel skiëen als snowboarden perfect beheersen. Maar ook die mensen zijn met vallen en opstaan begonnen. En die weten dus heel goed wat het inhoud om alles onder de knie te krijgen. Vandaar dat een wederzijds respect absoluut geen kwaad zou kunnen. Maar uit jou post blijkt heel vaak het tegenovergestelde. Er komt alleen maar een reactie die voortvloeit uit jouw vooroordelen ten opzichte van snowboarders. Alsof iedere nieuweling in deze sport bij voorbaat afgeschreven moet worden. Want ja, iemand die vanaf zijn eerste bocht niet meteen dezelfde techniek heeft als iemand die al jaren de latten onder bindt, die zou van de piste verbannen moeten worden.
En zoals jij al zelf gezegd hebt: "Wij kennen elkaar niet.". Maar zo komen jouw posts op mij over...
quote:Hee Komakie, sta jij eigenlijk nog duck?
Op woensdag 12 november 2003 22:57 schreef Komakie het volgende:-- Knip
En uit jouw reactie blijkt wel dat je hem wel degelijk begrepen hebt. Maar goed, mijn standpunt is duidelijk.
Zo ben ik het met je eens dat je zeker bij snowboarden absoluut niet moet overhaasten. En aangezien we hier met een behoorlijk trendsport te maken hebben, zijn er redelijk wat mensen die dat wel doen. Maar om dan meteen iedereen over één kam te scheren vind ik persoonlijk wat ver gaan. En dat stoort me. Niet alleen bij jou trouwens...
[Dit bericht is gewijzigd door beerke op 13-11-2003 12:05]
anyway, nevermind...
quote:Om eerlijk te zijn. Nee. Snowboarden is kwa populariteit erg terrein aan het verliezen tov skieen. De verhouding skieers die lesnemen en snowboarders die lesnemen is inmiddels 5:1. Snowboardleraren voor een heel seizoen worden bijna niet meer gevraagd. Zeker nu anwarter snowboard onderdeel is geworden van landes ski. Zal dat de vraag ook nog eens negatief beinvloeden. Er zit dus niks anders op dan ook leren skieen
Op woensdag 12 november 2003 08:41 schreef 360sjors het volgende:
Anyway, ik had nog een praktische vraag over het vinden van een 'vacature' als boardleraar. Is het noodzakelijk een 'local' te kennen en je op die wijze naar binnen te werken, of is een telefoontje vanuit Nederland voldoende om aan de slag te kunnen? Prefereren de scholen liever 'hun eigen' mensen (Oostenrijkers)? Ik kan me voorstellen dat ze graag Nederlanders hebben vanwege onze kennis van talen en de vele Nederlandse vakantiegangers die de skidorpjes jaarlijks overspoelen. Is er ook buiten de topweken genoeg werk te doen?
quote:Jeetje, back to my roots (
Op donderdag 13 november 2003 00:14 schreef Frenkie het volgende:
Er zit dus niks anders op dan ook leren skieen
Die sleeplift waar ik het over had was helemaal onderaan de berg, en tja als je 's ochtends les hebt gehad dan ga je natuurlijk niet de rest van de middag zitten kijken hoe iedereen de berg afkomt (Dentist wel natuurlijk, als ik zijn posts goed begrijp) we zijn toen ook wel eerst lopend naar boven toe gegaan, maar dan wordt het lopen op den duur de hoofdfactor van de vermoeidheid. Dus ja, we konden (vooral in het begin) niet overeind blijven bij die lift, en toen we dat doorhadden zijn we dus gaan lopen... Aan het eind van de week zijn we wel met de sleeplift naar boven gekomen, alleen toen gingen we wat vaker naar de top van de berg waar die hele lange & brede blauwe piste ligt.
Overigens ging het overlaatst in Denhaag (bij de uithof geloof ik) wel goe dmet de sleeplift, toen heb ik er eigenlijk geen problemen meer mee gehad, tis alleen zo vermoeiend...
Oja, en Beerke, ik heb me schoenen gekocht dus je moet maar eens langskomen. Heb namelijk ook een DVD tje erbij gekregen die jij vast wel leuk zult vinden (snowboardfilmpjes, allicht
) dus die moeten we maar eens bekijken... prachtige beelden van onder andere off-piste poederen van bergen af waar ik denk ik in dit leven niet aan zal beginnen ![]()
Ow en mensen, laten we even lief voor elkaar zijn ja?
quote:ik sta niet echt duck. Het is iets van -2 achter (of -5 ben niet helemaal zeker) en +15 voor.
Op woensdag 12 november 2003 23:11 schreef XL het volgende:[..]
Hee Komakie, sta jij eigenlijk nog duck?
Was dat problematisch bij je snowboardleraarcursus?
Ik weet ook niet waarom ik me dat ineens afvraag
Waar ze een heel goed verschil tussen maken op de opleiding is stijl en techniek.
Als je duck wilt staan, is dat een stijl van snowboarden. De manier waarop je jou bochten maakt is dan weer techniek. Maar hoe je je handen houdt (in een vuist of plat en hoe ver van je lichaam bijvoorbeeld) is dan weer stijl ![]()
Ze maken er dus helemaal geen probleem van en ik kan er goed me boarden en mee voordoen dus dan is het al helemaal geen probleem.
btw ik werd ff geownt op me werk ![]()
We hebben een oostenrijkse Stagiaire hier lopen en mijn chef is ook een oostenrijker. Dus mijn chef zei tegen dat meisje van "hij heeft z'n anwarther voor snowboardleraar". Zegt dat meisje echt zo van "pfff dat betekend nog niet dat hij het ook kan" ![]()
Bij een nederlander zou ik zoiets hebben van "laat jij eerst maar zien dat jij het dan wel kan" maar bij haar vond ik het echt een kewle actie, hoewel hij best negatief was tegenover mij ![]()
Ik denk dat het ook iets te maken zal hebben met de opmerking van Frenkie (dat oostenrijkers een hekel hebben aan nederlandse toeristen omdat er heel veel eigenlijk nix kunnen en dat zelf totaal niet doorhebben) waardoor ze zo reageerde maar het was wel grappig om een keer te horen dat niet iedereen je per definitie goed vind als je een anwarther diploma hebt.
In nederland ben je dan meestal al redelijk het mannetje (bij veel mensen) maar die mensen hebben echt zo iets van "ga jij eerst maar eens laten zien dat je ook daadwerkelijk iets kunt"
quote:
Op donderdag 13 november 2003 10:06 schreef Komakie het volgende:[..]
We hebben een oostenrijkse Stagiaire hier lopen en mijn chef is ook een oostenrijker. Dus mijn chef zei tegen dat meisje van "hij heeft z'n anwarther voor snowboardleraar". Zegt dat meisje echt zo van "pfff dat betekend nog niet dat hij het ook kan"
Da's pas ownage! Als ze dat tegen mij zou zeggen, en ze zou een beetje leuk zijn, zou ik à la minute haar telnr. vragen, maar ja dat ben ik dan.
Frenkie heeft wel gelijk, ik erger me al over het algemeen aan Nederlanders op vakantie: luid, asociaal, arrogant en als het maar goedkoop is. Dus zulke locatie, waar zulke mensen komen, mijd ik maar als de pest.
Waar ik me vooral aan erger zijn van die Nederlanders die geen duits kunnen, en hun engels is eingelijk net zo slecht; maar het mooiste komt nog, wél de allernieuwste mode en duurste merk kleding aan hebben.
Humor is vooral om dat ze minachtend naar mij kijken dan, of deden ( ik had vroeger vaak huur kleding, omdat ik nog niet was uitgegroeid en toch niet onderkoeld wilde worden), en ze niet eens fatsoenlijk een bochtje kunnen nemen, of in de sleeplift kunnen.
Ik heb altijd les gehad, en ik leer als ik zelf board niet zoveel, althans niet je stijl en techniek verbeteren. En daarbij, de meeste van de FIS regels doe ik idd. ook gewoon, omdat ik dat zo heb geleerd met les en het best wel handig is; je leert heel snel af zomaar te vertrekken als je een keer wordt geschept (mijn eigen schuld, ik keek niet uit). Maar ik vertrek bijna altijd backside, en over het algemeen ook niet zo'n pad, wel een lace, want ik kan niet zo hard rennen als mijn bord gaat : /
Frenkie:
quote:Da's wel minder dan, van hoe wanneer tot wanneer, loopt het snowboard seizoen? Van Novermber t/m Maart ofzow? Ik kan wel skieeen, alleen lang niet goed genoeg, lijkt me ook wel dat het niveau van ski-leraren een stuk hoger ligt, relatief dan..
Om eerlijk te zijn. Nee. Snowboarden is kwa populariteit erg terrein aan het verliezen tov skieen. De verhouding skieers die lesnemen en snowboarders die lesnemen is inmiddels 5:1. Snowboardleraren voor een heel seizoen worden bijna niet meer gevraagd. Zeker nu anwarter snowboard onderdeel is geworden van landes ski. Zal dat de vraag ook nog eens negatief beinvloeden. Er zit dus niks anders op dan ook leren skieen
quote:Volgens mij zijn sleepliften niemands favoriet
Op woensdag 12 november 2003 14:47 schreef beerke het volgende:
Maar ja, laat ik het zo zeggen: "IK HAAT SLEEPLIFTEN!!!".
Vorig jaar, Val Thorens, we waren op de rand van het kleine gebied aan het cruisen en ja hoor, verkeerde afslag genomen bij een splitsing. We komen uit boven Meribel (sp?) en daar waren de passen niet geldig. Vervolgens toch even vriendelijk de liftbediende aangekeken en toen mochten we met de lift aldaar naarboven om naar de juiste splitsing te komen. Dit was dus een fijne sleeplift van wel een minuut of 5 a 10, stukken naar beneden gevolgd door _erg_ steile stukken en een vrij scherpe bocht erin. Maar ik heb het overleefd
quote:Ik denk dat die mensen de grootste ergernis zijn van alle mensen die in dit topic komen. Samen met die mensen die een hele dag in hun nest liggen te meuren, omdat de après-ski de avond ervoor zo gezellig was. En vervolgens om 4 uur de laatste lift naar boven om bij de eerste de beste hut weer aan het bier te gaan. Levensgevaarlijk en absoluut onverantwoord.
Op donderdag 13 november 2003 13:52 schreef Tha_Butcha het volgende:
Frenkie heeft wel gelijk, ik erger me al over het algemeen aan Nederlanders op vakantie: luid, asociaal, arrogant en als het maar goedkoop is. Dus zulke locatie, waar zulke mensen komen, mijd ik maar als de pest.Waar ik me vooral aan erger zijn van die Nederlanders die geen duits kunnen, en hun engels is eingelijk net zo slecht; maar het mooiste komt nog, wél de allernieuwste mode en duurste merk kleding aan hebben.
Humor is vooral om dat ze minachtend naar mij kijken dan, of deden ( ik had vroeger vaak huur kleding, omdat ik nog niet was uitgegroeid en toch niet onderkoeld wilde worden), en ze niet eens fatsoenlijk een bochtje kunnen nemen, of in de sleeplift kunnen.
En nog even over die sleepliften. Er zullen inderdaad maar weinig mensen zijn die dat echt leuk vinden. Een lift van een paar minuten draai ik mijn hand niet voor om, maar ik er eens een gehad die steil omhoog ging. Dat ik die overleefd heb snap ik nog altijd niet. Pijnlijk was het in ieder geval wel. Dan zeg ik eerlijk dat ik liever een treintje neem hoor...
quote:Ik vermoed dat je Frenkies uitspraak met een korrel zout mag nemen
Da's wel minder dan, van hoe wanneer tot wanneer, loopt het snowboard seizoen? Van Novermber t/m Maart ofzow? Ik kan wel skieeen, alleen lang niet goed genoeg, lijkt me ook wel dat het niveau van ski-leraren een stuk hoger ligt, relatief dan..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |