quote:Nee, nu krijgen je tanden gewoon een ander kleurtje
Op vrijdag 7 november 2003 08:46 schreef Run-Pucca-Run het volgende:
Dat thee en koffie slecht is voor je tanden is natuurlijk een feit, maar hoe zit dat nou precies met kruidenthee... Bijv. kamillethee?... De kleur is een stuk minder donker dan normale thee... betekent dit ook dat het minder slecht is voor je tanden en ze er dus minder snel geel van worden???...
Ze hebben er alleen wat kleur- en smaakstoffen doorheen gedonderd. Het zal net zo slecht voor je tanden zijn.
Ga maar gauw goed poetsen dus
quote:Lijkt me niet... wat zouden ze in pickwick thee moeten gooien?
Op vrijdag 7 november 2003 08:54 schreef Run-Pucca-Run het volgende:
Thee is wel thee, maar kruidenthee is toch een natuurproduct (dus "gezonder") ?... Door de smaakjes-thee van bijv. Pickwick wordt toch allerlei rotzooi gegooid?... of niet?...
Of de een slechter is voor de kelur van je gebid , ik zou het eigenlijk niet weten.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat thee soorten waarin zwarte thee je tanden extra verkleuren.
quote:Kijk, dát wilde ik graag weten... THNX !!!
Op vrijdag 7 november 2003 09:24 schreef Lucyfurr het volgende:
Ik ben eergister naar mijn tandarts geweesten heb dat toevallig gevraagd.
Hij zei dat 'zwarte' thee van bijv. Pickwick je tanden verkleurd en kruidenthee niet. Ik dronk toch altijd al kruidenthee dus ik vind het niet erg.
quote:Ur welcome!
Op vrijdag 7 november 2003 09:34 schreef Run-Pucca-Run het volgende:[..]
Kijk, dát wilde ik graag weten... THNX !!!
quote:nee niet doen, niet gauw poetsen. door de thee is je glazuur iets zwakker. als je dan meteen gaat poetsen, poets je juist je gazuur naar de knoppen. beter is om een half uurtje te wachten. hersteltijd voor je glazuur, zegmaar. iedereen weet toch wel dat glazuur tegen caries beschermt? oja, die hersteltijd is zowiezo wel handig als je zure produkten hebt genuttigd.
Op vrijdag 7 november 2003 08:49 schreef Snatched het volgende: [...] Ga maar gauw goed poetsen dus![]()
MAAR: Thee met suiker is slecht omdat er suiker in zit. ![]()
Thee met smaakjes zijn zuurder dan gewone thee, en tasten daardoor je glazuur aan, door de lage pH. Zoals aardbeienthee, sinaasappelthee, enz enz...
EN: Smaakjesthee met suiker is dubbelslecht.
Tenslotte; Kruidenthee is niet schadelijk, behalve als je er suiker doorheen smijt.
quote:Bier geeft plezier...
Op zaterdag 8 november 2003 11:19 schreef Grote_Swets het volgende:
en bier?
Bier is niet speciaal goed of slecht, geen suiker, maar wel een beetje zuur. Ik zie geen probleem. Wijn bevat looizuur en daar krijg je wel aanslag van, maar geen gaatjes. Valt allemaal reuze mee dus.
Roken is slecht voor je tandvlees, kunnen uiteindelijk je tanden en kiezen los van gaan staan, en/of eruit vallen...
=
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |