abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14450856
Dat thee en koffie slecht is voor je tanden is natuurlijk een feit, maar hoe zit dat nou precies met kruidenthee... Bijv. kamillethee?... De kleur is een stuk minder donker dan normale thee... betekent dit ook dat het minder slecht is voor je tanden en ze er dus minder snel geel van worden???...

pi_14450867
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 08:46 schreef Run-Pucca-Run het volgende:
Dat thee en koffie slecht is voor je tanden is natuurlijk een feit, maar hoe zit dat nou precies met kruidenthee... Bijv. kamillethee?... De kleur is een stuk minder donker dan normale thee... betekent dit ook dat het minder slecht is voor je tanden en ze er dus minder snel geel van worden???...

Nee, nu krijgen je tanden gewoon een ander kleurtje
Trotse mamma :)
pi_14450886
Thee is toch thee?

Ze hebben er alleen wat kleur- en smaakstoffen doorheen gedonderd. Het zal net zo slecht voor je tanden zijn.

Ga maar gauw goed poetsen dus

Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  vrijdag 7 november 2003 @ 08:52:39 #4
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_14450934
Ik moest laatst naar de tandarts voor een paar gaatjes te laten vullen. En hij zei dat mijn tanden steeds slechter begonnen te worden en dat ik thee moest drinken, zonder suiker natuurlijk! Dat schijnt heel goed voor je tanden te zijn....
pi_14450955
Thee is wel thee, maar kruidenthee is toch een natuurproduct (dus "gezonder") ?... Door de smaakjes-thee van bijv. Pickwick wordt toch allerlei rotzooi gegooid?... of niet?...
  vrijdag 7 november 2003 @ 08:56:12 #6
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_14450979
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 08:54 schreef Run-Pucca-Run het volgende:
Thee is wel thee, maar kruidenthee is toch een natuurproduct (dus "gezonder") ?... Door de smaakjes-thee van bijv. Pickwick wordt toch allerlei rotzooi gegooid?... of niet?...
Lijkt me niet... wat zouden ze in pickwick thee moeten gooien?
pi_14451025
Kamillethee is op zich niet slecht voor je tanden. Thee met smaakjes
zijn wel iets slechter voor je tanden. Er is één ding waar je wel altijd op
moet letten: Poets je tanden NOOIT direct na het drinken van thee met
een smaakje of wijn. Deze produkten maken je glazuur zachter en bij
het poetsen kan je dus echt een beetje glazuur wegpoetsen. Beter eerst
een droog stukje brood eten zodat de PH waarde in je mond weer
neutraal wordt.
Puja ca pujaniyesu etam mangalam uttamam. Eer en respect aan hen die het waard zijn, strekt uit tot grote zegening. (Uitspraak Boeddha)
pi_14451055
Er zitten wel verschillen in thee , je hebt thee soorten waar zwarte thee door heen zit ( bv pickwick) , dat kun je zien wanneer je de thee trekt , deze word steeds donkerder.
En thee soorten waar dit niet in zit , zoals sommige kruiden theeën,

Of de een slechter is voor de kelur van je gebid , ik zou het eigenlijk niet weten.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat thee soorten waarin zwarte thee je tanden extra verkleuren.

pi_14451364
Volgens mij is kamillethee helemaal geen thee.
Er zitten dan iig geen stoffen in zoals in echte thee die de boel kunnen verkleuren.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_14451418
Ik ben eergister naar mijn tandarts geweesten heb dat toevallig gevraagd.
Hij zei dat 'zwarte' thee van bijv. Pickwick je tanden verkleurd en kruidenthee niet. Ik dronk toch altijd al kruidenthee dus ik vind het niet erg.
pi_14451540
You dont wanna know man its fucking bad.
pi_14451586
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:24 schreef Lucyfurr het volgende:
Ik ben eergister naar mijn tandarts geweesten heb dat toevallig gevraagd.
Hij zei dat 'zwarte' thee van bijv. Pickwick je tanden verkleurd en kruidenthee niet. Ik dronk toch altijd al kruidenthee dus ik vind het niet erg.
Kijk, dát wilde ik graag weten... THNX !!!
pi_14451720
Van de tandarts mag ik ook alleen nog Ice-T drinken, en geen cola enz.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_14451939
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 09:34 schreef Run-Pucca-Run het volgende:

[..]

Kijk, dát wilde ik graag weten... THNX !!!

Ur welcome!
  vrijdag 7 november 2003 @ 11:30:20 #15
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_14454109
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 08:49 schreef Snatched het volgende: [...] Ga maar gauw goed poetsen dus
nee niet doen, niet gauw poetsen. door de thee is je glazuur iets zwakker. als je dan meteen gaat poetsen, poets je juist je gazuur naar de knoppen. beter is om een half uurtje te wachten. hersteltijd voor je glazuur, zegmaar. iedereen weet toch wel dat glazuur tegen caries beschermt? oja, die hersteltijd is zowiezo wel handig als je zure produkten hebt genuttigd.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_14477936
Thee bevat fluoride, en is dus in principe juist alleen maar goed voor je tanden!!

MAAR: Thee met suiker is slecht omdat er suiker in zit.

Thee met smaakjes zijn zuurder dan gewone thee, en tasten daardoor je glazuur aan, door de lage pH. Zoals aardbeienthee, sinaasappelthee, enz enz...

EN: Smaakjesthee met suiker is dubbelslecht.

Tenslotte; Kruidenthee is niet schadelijk, behalve als je er suiker doorheen smijt.

niet geschoten is ook niet verkeerd.
  zaterdag 8 november 2003 @ 11:19:34 #17
47760 Grote_Swets
En groot is tie....
pi_14478066
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 11:19 schreef Grote_Swets het volgende:
en bier?
Bier geeft plezier...

Bier is niet speciaal goed of slecht, geen suiker, maar wel een beetje zuur. Ik zie geen probleem. Wijn bevat looizuur en daar krijg je wel aanslag van, maar geen gaatjes. Valt allemaal reuze mee dus.

Roken is slecht voor je tandvlees, kunnen uiteindelijk je tanden en kiezen los van gaan staan, en/of eruit vallen... =

niet geschoten is ook niet verkeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')