abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2003 @ 01:52:09 #1
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14421859
hier maar weer verder dan drie zat vol.
  donderdag 6 november 2003 @ 02:12:45 #2
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14421963
geplaast door kvd van gimgamgommetje
vorige was vol blijkbaar dus maar ff nieuw vechtsport topic.
Ik hoop dat het zo goed is,, anders hebben de mods weer wat te doen
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 6 november 2003 00:15 schreef Erikro het volgende:
[..]

Je kansen worden wel hoger, maar het blijft gokken en een foutje hier houdt meer in dan een gebroken neus.

Voor vechten met een mes schijnt escrima goed te zijn, maar dat heb ik nergens kunnen vinden in amsterdam.

--------------------------------------------------------------------------------

er zijn meerdere sporten goed met messen. vooral de Philipijnse zijn daar sterk in. (waaronder dus escrima)
Het klopt dat een mes gigantisch link is, daar zul je mij niet over horen.
Maar simpel door het feit dat jij ook een mes trekt wil niet zeggen dat je kansen veel groter worden. je kan bijv. ook een situatie escaleren die anders met een sisser was afgelopen as je gewoon wat geld gaf of zo.
Zijn slagen/steken afweren wordt bijvoorbeeld moeilijker omdat je je handen niet vrij hebt.

Het dragen van messen op straat is verboden.
Als dat geen belemmering is voor je zou ik eerder denken aan pepperspray. Met een sterke straal kun je op meters afstand iemand dat zeer irritante goedje in zijn ogen spuiten.

Voor het dragen van wapens geldt zoals ik in vorig topic al zei dat je er mee om moet kunnen gaan.
Je moet het ook paraat hebben. Als iemand een mes paraat heeft en je bedreigd en dan moet je je jas losritsen, daarna de binnenzak losritsen, en daarna tussen de troep je bussie pepperspray of wat je ook heb zoeken, dan ben je best wel laat en in dat geval gaf je wapen je een vals gevoel van veiligheid.

Ik draag zelf geen wapen omdat ik voor mijn werk om de 3 jaar gechecked wordt op een strafblad en die aandacht wil ik niet.
Wel heb ik een kogelvrijvest met een traumaplaat die steekvrij is.
das ook een optie, maar wel redelijk prijzig.
ach, 1x gepakt worden met pepperspray kost je ook een paar honderd euro, daar koop je ook een kogelvrij vest voor op zich.

pi_14422036
Ja grappig, ik had natuurlijk weer net het 253e bericht geplaatst

Nog maar keertje in deel 4

Even wat anders, vechtsporten doe je behalve omdat je het (hopleijk) leuk vind ook jezelf te kunnen verdedigen. Maar de laatste tijd vraag ik me steeds meer af wat het nut ervan is.
Waarom?
Vroeger hadden niet veel mensen een wapen zoals bv een mes bij zich, laat staan een pistool.
Tegenwoordig heb ik het idee dat bijna elke ruziezoeker of andere randdebiel minimaal een mes bij zich draagt en soms een pistool.
Wat is jullie mening? Ik geloof namelijk ook dat met blote handen tegen een mes, zo goed als zinloos is, je ligt zo open.
Of je nou WT, WC, Ninjutsi of Jujutsi doet.

Soms denk ik eraan zelf ook maar een mes bij me te gaan dragen om het geheel wat "eerlijker" te maken.

pi_14422071
quote:
Op donderdag 6 november 2003 02:12 schreef ninjakvd het volgende:
geplaast door kvd van gimgamgommetje
vorige was vol blijkbaar dus maar ff nieuw vechtsport topic.
Ik hoop dat het zo goed is,, anders hebben de mods weer wat te doen
quote:
Op donderdag 6 november 2003 00:15 schreef Erikro het volgende:
[..]

Je kansen worden wel hoger, maar het blijft gokken en een foutje hier houdt meer in dan een gebroken neus.

Voor vechten met een mes schijnt escrima goed te zijn, maar dat heb ik nergens kunnen vinden in amsterdam.

er zijn meerdere sporten goed met messen. vooral de Philipijnse zijn daar sterk in. (waaronder dus escrima)
Het klopt dat een mes gigantisch link is, daar zul je mij niet over horen.
Maar simpel door het feit dat jij ook een mes trekt wil niet zeggen dat je kansen veel groter worden. je kan bijv. ook een situatie escaleren die anders met een sisser was afgelopen as je gewoon wat geld gaf of zo.
Zijn slagen/steken afweren wordt bijvoorbeeld moeilijker omdat je je handen niet vrij hebt.

Het dragen van messen op straat is verboden.
Als dat geen belemmering is voor je zou ik eerder denken aan pepperspray. Met een sterke straal kun je op meters afstand iemand dat zeer irritante goedje in zijn ogen spuiten.

Voor het dragen van wapens geldt zoals ik in vorig topic al zei dat je er mee om moet kunnen gaan.
Je moet het ook paraat hebben. Als iemand een mes paraat heeft en je bedreigd en dan moet je je jas losritsen, daarna de binnenzak losritsen, en daarna tussen de troep je bussie pepperspray of wat je ook heb zoeken, dan ben je best wel laat en in dat geval gaf je wapen je een vals gevoel van veiligheid.

Pepperspray goed idee daar had ik nog niet aan gedacht. Bijt dat spul eigenlijk alleen in de ogen of ook op de huid van gezicht als je iets te laag spuit?

Natuurlijk moet zo'n wapen wel binnen bereik dragen anders kun je het net zo goed thuislaten :-)
Gewoon in jaszak, klaar voor gebruik. Of dit tot escalatie leidt betwijfel ik, het kan juist iemand afschrikken. Zodat die denkt ik zoek wel iemand anders om geld. Niet dat dat goed is.

Afweren van een mes, zou ik juist doen met mijn mes. Je valt als het ware de aanvaller aan. Eigenlijk zijn hand/arm die het mes vast houdt.

Tja messen zijn verboden, ik geloof maximaal 4000 euro boete en/of gevangenisstraf van jaar. Maar denk jij dat al die junks en diefjes die ze oppakken met een mes, een jaar gevangenis ingaan. Nee hoor loop maar snel door.

donderdag 6 november 2003 @ 03:01:25 #5
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_14422120
het lullige van gepakt worden met wapens etc. is dat zo'n junk toch al een strafblad heeft, en ik mijn baan verlies als ik een strafblad krijg.
maximale straf zul je practisch nooit krijgen, maar voor fatsoenlijke burgers is het erg genoeg.
Ik ben dus voor het legaliseren van het dragen van wapens.
(ff ander discussiepunt weer)

hand van je aanvaller aanvallen met je eigen mes is inderdaad een goede tactiek. beter is je te richten op wat uitsteekt. dat zal meestal de hand met het mes zijn maar dat weet je niet. je valt steeds aan wat het dichtst bij je is.

escaleren kan juist makkelijk. (ff gemiddeld genomen) zo'n figuur die je bedreigd voelt zich oppermachtig met dat mes. Hij heeft de situatie onder controle dus hij krijgt zijn zin.
Als jij zelf ook een mes trekt kan hij zichzelf bedreigd voelen opeens en alsnog aanvallen. Het gedrag is moeilijk te voorspellen, dus houd je kop er gewoon goed bij in zo'n situatie.

Leuk truucje voor overvallers is een extra portemonnaie met wat kleingeld en pasjes die overdatum zijn. geef gewoon af en hou je eigen portemonnaie bij je.

pepperspray werkt op de ogen en op de luchtwegen. het is verschrikkelijk agressief spul. het werkt een stuk beter dan traangas en is minder schadelijk voor de ogen etc.
wel gevaarlijk om toe te passen op mensen met asthma,,,,maar ja dan moeten ze je maar nie bedreigen toch?

pi_14422961
Deodorantspuitbus en een aansteker.
Blowtorch the motha.....
-------Practice Mindfulness-------
pi_14439157
quote:
Op donderdag 6 november 2003 03:01 schreef gimgamgommetje het volgende:
het lullige van gepakt worden met wapens etc. is dat zo'n junk toch al een strafblad heeft, en ik mijn baan verlies als ik een strafblad krijg.
maximale straf zul je practisch nooit krijgen, maar voor fatsoenlijke burgers is het erg genoeg.
Ik ben dus voor het legaliseren van het dragen van wapens.
(ff ander discussiepunt weer)

hand van je aanvaller aanvallen met je eigen mes is inderdaad een goede tactiek. beter is je te richten op wat uitsteekt. dat zal meestal de hand met het mes zijn maar dat weet je niet. je valt steeds aan wat het dichtst bij je is.

escaleren kan juist makkelijk. (ff gemiddeld genomen) zo'n figuur die je bedreigd voelt zich oppermachtig met dat mes. Hij heeft de situatie onder controle dus hij krijgt zijn zin.
Als jij zelf ook een mes trekt kan hij zichzelf bedreigd voelen opeens en alsnog aanvallen. Het gedrag is moeilijk te voorspellen, dus houd je kop er gewoon goed bij in zo'n situatie.

Leuk truucje voor overvallers is een extra portemonnaie met wat kleingeld en pasjes die overdatum zijn. geef gewoon af en hou je eigen portemonnaie bij je.

pepperspray werkt op de ogen en op de luchtwegen. het is verschrikkelijk agressief spul. het werkt een stuk beter dan traangas en is minder schadelijk voor de ogen etc.
wel gevaarlijk om toe te passen op mensen met asthma,,,,maar ja dan moeten ze je maar nie bedreigen toch?

Jij snapt het!

Er zijn wel sporten waarbij je leert tegen messen te vechten, met of zonder hulpmiddelen. Als iemand je in een cafe met een mes bedreigd, kun je met een beetje mazzel een bierfles/glas op zn kop kapot slaan, of als je buiten bent, en je krijgt het voor elkaar een stok te pakken. Noem maar op.

Mijn blonde honing
pi_14452772
Vraagje aaan allen:

Is het (tegenwoordig nog steeds) zo dat houders van een dan in een vechtsport, bijvoorbeeld jiu jitsu, zijn aangemeld bij de politie? Twintig jaar geleden was dat wel het geval namelijk.

Gelukkig, de eer- en schaamtecultuur is eindelijk doorgebroken in het land
  vrijdag 7 november 2003 @ 15:09:36 #9
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_14460946
nee, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
pi_14461031
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:39 schreef Breinwas het volgende:
Vraagje aaan allen:

Is het (tegenwoordig nog steeds) zo dat houders van een dan in een vechtsport, bijvoorbeeld jiu jitsu, zijn aangemeld bij de politie? Twintig jaar geleden was dat wel het geval namelijk.

Volgens mij ben ik niet aangemeld bij de politie. Heb in judo en jiu-jitsu een dan.
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
pi_14465489
aanmelden nog nooit van gehoord, broodje aap?
pi_14466149
zelf doe ik jiu jitsu en samen met een maat van me train ik daar ook wat eskrima bij (vooral het mesvechten) En 1 ding wat ik het afgelopen jaar gezien en geleerd heb, is dat je verschrikkelijk hard moet trainen wil je het tegen een aanvaller met mes op kunnen nemen. Voor de rest is het omdraaien en zo hard mogelijk wegrennen

Voor eskrima in amsterdam
Amsterdam-zuid
Gymzaal Spinozalyceum
Peter van Anrooystraat 8
lessen: donderdag van 19.30 tot 20.30
Wing Chun Kung Fu Federatie o.l.v Dick Wachtberger. Landelijke infolijn: 0180-623450

voor meer info over eskrima www.eskrima.nl

De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
pi_14466218
He dat is goed nieuws eskrima in amsterdam, daar ga ik ook eens kijken. Is het een beetje goede school, is hij erkend zoals dat met een mooi woord heet.
pi_14480319
De Wing Chun Federatie is de enige door de NOC/NSF erkende Wing Chun/Wing Tjun/Wing Tsun etc. etc. school.
Tevens is het de oudste Wing Chun-school van Nederland.

Het verbaast me een beetje dat er nog Escrima-les wordt gegeven in Amsterdam-Zuid. Ik had gehoord dat het wegens gebrek aan belangstelling was opgedoekt.

-------Practice Mindfulness-------
pi_14498370
Wat voor nut heeft Eskrima ? Je loopt toch niet met 2 stokken steeds over straat ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_14504012
ja precies.....je hebt niet altijd een stok bij je
pi_14504194
Stokken, messen, zijn zelfde principes binnen eskrima, beheers je het een dan beheers je ook het ander. Met een mes kun je idd makkelijker over straat als een stok. Of je weet wat je ermee moet als je het van iemand afpakt en hij is niet alleen. Maar het zou idd kunnen dat hij ermee gestopt is, FS van WT (adam) is er ook al heel lang mee gestopt vanwege gebrek aan belangstelling.
pi_14504540
quote:
Op zondag 9 november 2003 16:45 schreef UnrealMarc het volgende:
ja precies.....je hebt niet altijd een stok bij je
Denk ook eens aan andere dingen die je kunt gebruiken zoals een paraplu ofzo
pi_14508381
Jij hebt zeker nog nooit met een paraplu in de wind gelopen als het regent, dat ding klapt dubbel voor je het weet.
Een klap geven en hij is gebroken, als degene die je slaat er wat van voelt. Op zijn hoogst kan je ermee in zijn oog prikken, maar dat is al erg lastig en iets te gevaarlijk
pi_14509249
Erikro ikzelf heb o.a. een stalen paraplui (nee niet voor zelfverdediging ofzo, is gewoon toeval). Als je daar iemand een klap mee op zijn hoofd geeft is hij echt wel knock out.

Maar een gebroken houten paraplui kan je niet alleen in zijn ogen steken hoor ! Lange hout spilters gaan met wat geluk wel door kleding heen, en de handen van je belager zijn er al helemaal niet tegen opgewassen.

pi_14511293
Alleen iemand met een beetje afweer en reactie kan een slag met een paraplu op t hoofd prima afweren. Dus dan iig steken, komt ook harder aan
Mijn blonde honing
pi_14512236
Wilde alleen even zeggen dat Jiu Jitsu echt een heel goede sport is heb hiervoor een aantal jaar taekwondo gedaan, ben nu een tijdje bezig met Jiu Jitsu en je leert echt veeeeel betere dingen voor als er op straat iets mocht gebeuren, al is het trapwerk bij taekwondo beter naar mijn mening, maarjah dat is het mooie als je het allebei hebt gedaan, lekker combineren
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_14513862
Kan nooit kwaad, om van alles wat af te weten. Zelf beide gedaan, ben van T overstapt naar JJ, omdat T gewoon teveel miste. Alleen trappen vond ik gewoon te weinig op straat. Maar ik kan nog steeds op verschillende manieren snel, hoog en raak trappen. Altijd handig en je weet wat je kan verwachten op dat gebied :-)
pi_14525124
taekwondo was in mijn ogen met de zelfverdedigingsdingen voor als iemand je sloeg enzo, wat te mooi zeg maar, te indirect, eerst beetje draaien enzo, wat er mooier uitziet, maar op straat natuurlijk niet handig is!
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_14525456
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:10 schreef Keys het volgende:
Alleen iemand met een beetje afweer en reactie kan een slag met een paraplu op t hoofd prima afweren. Dus dan iig steken, komt ook harder aan
Iemand met een beetje afweer kan een stok ook zo afweren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')