Ik had haar net nog aan de telefoon, en zoals we vorige week smoorverliefd door bleven ratelen tegen elkaar, vielen er in dit telefoon gesprek ineens stiltes omdat we ineens niet meer wisten waar we het over moesten hebben..
Voor het eerst in mijn leven een wederzijdse verliefdheid, slaat ineens heel het gevoel om..
Heeft het geen zin meer, en kan ik het maar beter afkappen, of zou er aan te werken zijn dat het verliefde gevoel weer terug komt?
Dit stukje zette met net ff met beide benen op de grond
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:14 schreef Bombie het volgende:
Ik vind zelf dat verliefdheid los staat van houden van en van een relatie. Je kunt verliefd zijn op iemand met wie een relatie zinloos is en je kunt een relatie hebben met iemand op wie je niet verliefd bent, maar wel veel van houdt. Dat laatste wordt altijd gebracht met een negatieve ondertoon, maar wat is verliefdheid nou? Niet een noodzakelijke staat voor een relatie. Voor mij is het een staat waarin ik een ander zie zoals ik die persoon wil zien. Niet zoals ze werkelijk is. Of een staat waarin iemand je doet denken aan iets dat je ooit kwijt bent geraakt of aan iemand anders die je ooit aanbeden hebt. Het is gewoon een zelf-toegebrachte illusie. Misschien is het wel een grove belediging als je een ander maakt tot wat jij haar wilt laten zijn alsof ze je persoonlijke beeldhouwwerk is om dat vervolgens te gaan verafgoden...Persoonlijk wantrouw ik Cupido nogal. Hij laat je dingen ontkennen omdat je ze niet wilt zien en geeft jou een persoon om te overladen met verwachtingen waar ze ongetwijfeld nooit aan kan voldoen omdat ze zo buitensporig en smetteloos zijn. Verliefdheid is misschien alleen maar het aanbidden van een zelf-gecreëerde god in de gedaante van een sterveling.
Houden van is eerlijker.Als je per se verliefd wilt worden, is het terechter dat je verliefd wordt op jezelf. Jij hebt tenminste een serieuze kans om aan je eigen verwachtingen te voldoen.
Ik zou het ook niet weten ....
Dat gelul over liefde en houden van schiet je in dit verband volgens mij niets mee op.
Hoe leuk verliefdheid ook is, ik ben het eens met Bombie, het is geen garantie voor werkelijke bestendige liefde. Op een hevige verliefdheid kun je het als stelletje ongeveer anderhalf a twee jaar redden, ongeveer precies de periode die moeder natuur misschien bedoeld heeft om de kansen van het nageslacht te vergroten.
Als er binnen die tijd kinderen zijn blijven de ouders dus lang genoeg bij elkaar om het kind samen te kunnen beschermen gedurende de eerste kwetsbare periode; als er binnen die tijd geen kinderen zijn, zijn beide partners weer rijp voor het aangaan van een nieuwe partnerband met iemand anders.
Natuurlijk is het wel zo dat je verliefd kunt zijn op iemand waar je het ook wezenlijk goed mee kunt vinden, en in dat geval kun je je als duo ontwikkelen tot het hebben van een liefdesband. En die zou in principe heel erg lang mee moeten kunnen gaan.
Misschien schrik je bij het vooruitzicht van een volwassener soort relatie? En bovendien: gevoelens fluctueren vaak nogal, zelfs in een lange relatie (hoewel dat niet politiek correct is om toe te geven), dus misschien voel je je over een paar dagen weer helemaal happy bij haar.
Schrik er niet zo van, er is geen goed of fout in zulke zaken. Als je je zo blijft voelen dan is de lol er natuurlijk wel af, maar het kan volgens mij heel makkelijk weer veranderen!
Wanneer op deze vragen het antwoord nee is, zowiezo kappen.
Wanneer zij verliefd op je is, geen brute sex maar haar gaan hebben voor het sexen, dat is gemeen.
De rest kun je denk ik zelf wel invullen.
Het kan erg goed zijn dat je meer verleifd was op het verliefd zijn, dan op het meisje.
Dat heb ik met enkele jongens ook wel gehad.
En ik weet het ook van vrienden van me.
NIKS is constant in het leven. Als mijn ouders zo gedacht hadden waren ze nu allang niet mer bij elkaar. Wtf verwacht je eik van iemand, dat ze je 24/7 even hoteldebotel laat zijn? De mensen die dat hebben hebben geen leven of jagen een onmogelijke liefde na. Verliefdheid komt en gaat in golven. Soms hou je gewoon van iemand, soms ben je er ineens weer heel verliefd op. Gezeik altijd.
Gelukkig nooit last van Maar meen het nog ook.
quote:Lijkt me niet echt iets om je meteen druk over te maken.
Op woensdag 5 november 2003 23:24 schreef persoon23 het volgende:
Ik ben 3 maanden lang smoorverliefd geweest op een meisje, en sinds 2 weken is het mijn vriendin..
Deze 2 weken voelden fantastisch, maar nu ik haar i.v.m. werk 4 dagen al niet gezien heb, is ineens heel het gevoel weg, en ik ben bang dat het ook niet meer terug komt..
Ik had haar net nog aan de telefoon, en zoals we vorige week smoorverliefd door bleven ratelen tegen elkaar, vielen er in dit telefoon gesprek ineens stiltes omdat we ineens niet meer wisten waar we het over moesten hebben..
Voor het eerst in mijn leven een wederzijdse verliefdheid, slaat ineens heel het gevoel om..
Heeft het geen zin meer, en kan ik het maar beter afkappen, of zou er aan te werken zijn dat het verliefde gevoel weer terug komt?
![]()
[..]
Verliefd zijn is in het begin heftiger en laait later met vlagen weer op.
Soms staat je hoofd er even niet naar.
Zou slopend zijn als je konstant maandenlang in staat van complete blinde verliefdheid zou verkeren
En dat stuk over houden van en verliefd zijn, een hoop subjectieve blabla..
Iedereen ervaart het anders
Je moet haar gewoon zíen en voelen en ruiken, als er niets anders is voorgevallen is de kans groot dat je gevoel weer helemaal daar is
quote:Je hebt gelijk, maar wanneer dat na twee weken al weg is..... denk ik dat er niet eens plaats is voor houden van. Hoogstends voor irritatie...
Op woensdag 5 november 2003 23:45 schreef Manono het volgende:NIKS is constant in het leven. Als mijn ouders zo gedacht hadden waren ze nu allang niet mer bij elkaar. Wtf verwacht je eik van iemand, dat ze je 24/7 even hoteldebotel laat zijn? De mensen die dat hebben hebben geen leven of jagen een onmogelijke liefde na. Verliefdheid komt en gaat in golven. Soms hou je gewoon van iemand, soms ben je er ineens weer heel verliefd op. Gezeik altijd.
Ik ga het dit weekend proberen weer net zo gezellig te maken als de afgelopen weken, en dan hoop ik dat het gevoel weer helemaal terug komt, en zal ik dit onderwerp ook eens aansnijden met haar..
quote:Twee dagen het gevoel compleet weg, is een behoorlijke schok na 100 dagen in de wolken..
Op woensdag 5 november 2003 23:45 schreef Manono het volgende:
Weet je wat IK altijd zo irritant vind? Dat iemand als ie twee dagen ff niks voelt dat ie daar dan meteen een topic over moet openen.
quote:
Op woensdag 5 november 2003 23:45 schreef Manono het volgende:
Weet je wat IK altijd zo irritant vind? Dat iemand als ie twee dagen ff niks voelt dat ie daar dan meteen een topic over moet openen. Het is normaal dat als je je lang voor iets inspant en dan je doel bereikt, dat er een rustpauze intreedt. Dat doet je lichaam.NIKS is constant in het leven. Als mijn ouders zo gedacht hadden waren ze nu allang niet mer bij elkaar. Wtf verwacht je eik van iemand, dat ze je 24/7 even hoteldebotel laat zijn? De mensen die dat hebben hebben geen leven of jagen een onmogelijke liefde na. Verliefdheid komt en gaat in golven. Soms hou je gewoon van iemand, soms ben je er ineens weer heel verliefd op. Gezeik altijd.
Gelukkig nooit last van
Maar meen het nog ook.
Ik denk dat jij misschien even in een tijdelijk dipje zit, omdat je voor je gevoel nu een soort' eindstadium' hebt bereikt: je hebt haar eindelijk gekregen! Daar heb je altijd naar toegeleefd, altijd over gedroomd. Dat is al een hele bezigheid op zich eigenlijk!;-) Nu is dat ineens niet meer nodig. Je hoeft niet meer te dromen, want het is werkelijkheid. En ja, hoe ga je die ineens invullen?! Voor zover dat kan natuurlijk, want die werkelijkheid heb je niet volledig in eigen handen. En dat is misschien ook onbewust iets dat jou voor nu een beetje afremt om er helemaal voor te gaan.
Ik zal het je voorlopig maar gewoon laten gebeuren, laat het over je heen komen. Ga niet meteen aan allemaal alarmbellen hangen nu je (even) het gevoel hebt dat het anders gaat dan je in eerste instantie had verwacht hoe het had moeten zijn. Ik denk dat een relatie (eender welke) erg gauw saai en eentonig wordt als alles uitkomt en verloopt naar jouw eigen verwachtingen en voorspellingen.
Succes!
Vervolgens wordt je fantasie dan werkelijkheid en moet je het waarmaken. Er is geen sprake meer van de perfecte wereld zoals die in je gedachten. Er is ineens het risico om te falen nu je uit je veilige droom bent gestapt. Met de wederzijds gekozen verbondenheid komen ook de verwachtingen waarvan jullie beiden waarschijnlijk ook nog het idee hebben dat alles perfect en romantisch moet zijn zoals het altijd is.
Maar meestal is het het overgeromantiseerde beeld dat een belangrijke rol speelt, dat je voorgeschoteld krijgt d.m.v. films, muziek, boeken etc. ("Net als in de film... ik wil 't").
Heb jij ooit wel eens een fade-out meegemaakt tijdens het zoenen met je vriendin? Begon er spontaan romantische muziek te spelen? Heb je ooit je vriendin gezoend om een seconde later tot je verbazing te merken dat je ineens in bed ligt en seks hebt gehad? Oké... dat laatste kun je omschrijven als een roes en natuurlijk gebeurt dat en natuurlijk zijn er de prachtige, romantische en sensuele momenten die je in vervoering brengen en waardoor het lijkt alsof je lichaam te klein is voor het gevoel dat het binnenin zich probeert te houden.
Maar er zijn ook de alledaagse dingen. De onromantische terugkerende taken die uitgevoerd moeten worden. De soms koude werkelijkheid. Je kunt niet altijd met je vriendin bezig zijn, maar in die roes van de verliefdheid ben je je nog nauwelijks bewúst van die alledaagse taken. Wat zeg ik? Je kan je niet eens meer herinneren dat je ooit een leven had vóór dit alles. Als je dan ineens weer met beide benen op de grond komt te staan, omdat het leven altijd doorgaat (en ook nog eens zonder jou als je niet uitkijkt), wordt je haast bang dat de afnemende verliefdheid het teken is dat er iets mis is. Of omdat je eens stilvalt tijdens een telefoongesprek (waarbij vermoeidheid trouwens een grote rol kan spelen). Het ís ook gewoon veel fijner om met elkaar te praten terwijl je in elkaar's armen ligt in plaats van over die kille telefoon die je steeds maar weer doet realiseren hoe groot de afstand op dat moment is. Ik hou er zelf ook niet van. Ik heb de telefoon ook verfoeid toen ik een omhelzing nodig had en door het gebrek eraan (vanwege de letterlijk grote afstand) me ongemakkelijk en teleurgesteld ging gedragen. Een telefoongesprek vereist een voortdurende flow en concentratie terwijl je 'lijf' gewoon veel meer ontspannen kunt zijn (sommige mensen kunnen heel goed telefoonkwekken en zullen hier wel anders over denken). Ik ben er in ieder geval meestal heel slecht in.
Op een gegeven moment is er misschien wel een keuze te maken.
Zoek je altijd de nieuwe, spannende verhoudingen op of begin je op een zeker moment met het bouwen van een serieuze relatie met een partner waar je volledig 'ja' tegen zegt omdat je weet dat ze alles is waar je naar verlangt en omdat je je exclusiviteit aan haar wilt geven, voorbíj de verliefdheid, en mét de soms oncharmante werkelijkheid. Wat uiteindelijk overblijft is de herinnering (ook aan de verliefdheid - "weet je nog?"), de liefde, genegenheid, het door en door kennen van elkaar, het knusse, het vertrouwde en het vertrouwen. En de exclusiviteit. Een alternatief: een leven vol kortstondige liefdes waarvan je een hoop kan leren, maar uiteindelijk nooit (of als je stokoud bent) verder bent gekomen dan de tinteling, de seks, de hoop, de eeuwige onzekerheid en het mogen ervaren van je tijdelijke partner. Het kan heel goed dat je gewoon nog absoluut niet toe bent aan echte relaties en dat dit tijdelijk is.
Het maakt uiteindelijk niet uit waar je voor kiest, zolang het maar een keuze is vanuit jouw gevoel en alléén jouw gevoel. Maak geen keuze op basis van wat andere mensen verwachten van hún relaties en het massa-ideaal dat je subtiel opgedrongen wordt. Het is wel handig als je vriendin er ook zo over denkt, natuurlijk. In jouw situatie hoeft er helemaal geen sprake te zijn van afgenomen verliefdheid, maar zijn er gewoon nieuwe gebieden van je nieuwe relatie en je gevoel om te ontdekken.
Ik zou geen overhaaste conclusies trekken en ik zou in ieder geval niet in paniek raken. Kijk gewoon hoe het zich ontwikkelt en ga je niet krampachtig gedragen. Dat laatste is namelijk dé manier om jezelf een reden te geven om nog meer toe te geven aan het gevoel dat deze relatie precies móét gaan zoals hij 'zou moeten gaan', wat uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar kan uitlopen op een teleurstelling. Neem de tijd om de relatie zich te laten ontwikkelen. Daarna kun je altijd nog beslissen of de chemie er écht niet meer is.
But time is on your side, it's on your side... now
Not pushing you down, and all around
It's no cause for concern
[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 06-11-2003 01:54]
quote:Kijk het nog even aan maar als je niets voor haar voelt dan zou ik er mee stoppen want dit heeft weinig zin als je pas twee weken verkering hebt dan hoor je lekker verliefd te zijn....
Op woensdag 5 november 2003 23:24 schreef persoon23 het volgende:
Ik ben 3 maanden lang smoorverliefd geweest op een meisje, en sinds 2 weken is het mijn vriendin..
Deze 2 weken voelden fantastisch, maar nu ik haar i.v.m. werk 4 dagen al niet gezien heb, is ineens heel het gevoel weg, en ik ben bang dat het ook niet meer terug komt..
![]()
[..]
Maarja dat is mijn mening....
quote:Volgens mij ben jij een keer gedumpt door een meisje wat zei niet meer verliefd te zijn. Of niet soms..??
Op donderdag 6 november 2003 01:44 schreef Bombie een:
veels te lange post
quote:Het is me wel eens verteld, lang geleden. Ik snap niet zo goed wat dat te maken zou kunnen hebben met mijn 'veel te lange' reactie?
Op donderdag 6 november 2003 14:33 schreef Frenkie het volgende:[..]
Volgens mij ben jij een keer gedumpt door een meisje wat zei niet meer verliefd te zijn. Of niet soms..??
Aldus... houdt me niet langer in spanning en vertel me in welk opzicht, volgens jou, mijn woorden een direct of indirect gevolg zijn van die toenmalige afwijzing.
Ik lig al klaar op de sofa.
quote:Je reactie was te lang om in zijn geheel te quoten
Op donderdag 6 november 2003 14:46 schreef Bombie het volgende:
Het is me wel eens verteld, lang geleden. Ik snap niet zo goed wat dat te maken zou kunnen hebben met mijn 'veel te lange' reactie?
quote:Mwoah je lijkt onderhand wel een kruistocht begonnen te zijn tegen verliefdheid en voor houden van. En daar gebruik je ontiegelijke epistels voor. Maar goed dat is erg offtopic
Aldus... houdt me niet langer in spanning en vertel me in welk opzicht, volgens jou, mijn woorden een direct of indirect gevolg zijn van die toenmalige afwijzing.
quote:Puntjes volstaan.
Op donderdag 6 november 2003 14:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
Je reactie was te lang om in zijn geheel te quoten
quote:En? Verander de policy dan...
Mwoah je lijkt onderhand wel een kruistocht begonnen te zijn tegen verliefdheid en voor houden van. En daar gebruik je ontiegelijke epistels voor. Maar goed dat is erg offtopic
Vermeende kruistochten en lange betogen zijn vanaf heden niet meer toegestaan... Onze popi R&P-mod zal je er beslist op wijzen als je je toegestane character-quota hebt overschreden, waarna een ban kan volgen.
Je hebt nog altijd geen duidelijk antwoord op mijn vraag gegeven.
Laat me raden... je bent wel zo flink om een laffe insinuatie te plaatsen, maar vervolgens te beroerd om daadwerkelijk door te zetten wat je bent begonnen?
quote:
Op donderdag 6 november 2003 15:06 schreef Bombie het volgende:[..]
Vermeende kruistochten en lange betogen zijn vanaf heden niet meer toegestaan... Onze popi R&P-mod zal je er beslist op wijzen als je je toegestane character-quota hebt overschreden, waarna een ban kan volgen.
quote:reageer anders ff in het moderatie topic
Op donderdag 6 november 2003 15:06 schreef Bombie het volgende:
<knipt ff>
quote:Breek hem nou de bek niet open, Frenkie
Op donderdag 6 november 2003 14:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
Je reactie was te lang om in zijn geheel te quoten
[..]Mwoah je lijkt onderhand wel een kruistocht begonnen te zijn tegen verliefdheid en voor houden van. En daar gebruik je ontiegelijke epistels voor. Maar goed dat is erg offtopic
Ik ben weleens 1 dag niet meer 'verliefd', of een paar dagen niet om het vervolgens door 1 woord , 1 zinnetje, 1 blik weer helemaal te zijn
Zo'n dipje zegt in principe niet zoveel m.i.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |