abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14396242
Hoi, ik begin nu net wat te krijgen met een meisje die epelepsie heeft! Ik wil er graag meer van weten, is er iemand die mij er iets over kan vertellen? of goeie links heeft?
alvast bedankt!
pi_14396250
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:31 schreef Burrug het volgende:
Hoi, ik begin nu net wat te krijgen met een meisje die epelepsie heeft! Ik wil er graag meer van weten, is er iemand die mij er iets over kan vertellen? of goeie links heeft?
alvast bedankt!
Epe-lepsie is een slechte jeugd.
  woensdag 5 november 2003 @ 10:36:51 #3
36372 Legendary
Welcome to the real world.....
pi_14396358
Hou haar uit de buurt van flitsende dingen. Anders flipt ze helemaal. En het is trouwens epilepsie en niet epelepsie.
When you assume, you make an ass out of u and me.
pi_14396397
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:32 schreef sourcy het volgende:

[..]

Epe-lepsie is een slechte jeugd.

* Maichel vind Sourcy een beetje een TE patserig mannetje die denkt dat ie alles is, dit naar aanleiding van andere reacties van sourcy...maar goed...erg offtopic

Ontopic:

Kijk effe op www.epilepsie.nl

pi_14396456
Informatie over epilepsie
Dè epilepsie bestaat niet. Er zijn veel vormen en veel soorten. Ieder mens is anders en gaat er weer anders mee om. Natuurlijk is er wel een grove indeling te geven van vormen van epilepsie en soorten aanvallen. Die informatie vindt u op deze site. Maar heeft u vragen of kunt u iets niet vinden, belt u dan naar de epilepsie infolijn
0900 821 24 11. U wordt te woord gestaan door deskundige voorlichters die specifiek met u over uw situatie kunnen praten.

soorten aanvallen

Soorten aanvallen
In de soorten aanvallen worden twee hoofdgroepen onderscheiden, partiële en gegeneraliseerde aanvallen.

Partiële aanvallen
Bij partiële aanvallen begint de stoornis in een bepaald gedeelte van de hersenen.

Bij de hieronder geplaatste afbeelding een voorbeeld van een plaatselijke ontlading, veroorzaakt door overmatige ontladingen van zenuwcellen op één plek in de hersenschors, de epileptische haard of focus genoemd.

Gegeneraliseerde aanvallen
Bij gegeneraliseerde aanvallen doet de stoornis zich plotseling in de hele hersenen voor (beide hersenhelften, links en rechts).

Een partiële aanval kan overgaan in een secundair gegeneraliseerde aanval. De plaatselijke ontlading breidt zich dan uit tot de gehele hersenen. Een dergelijke aanval noemt men 'secundair' gegeneraliseerd, omdat de aanval pas in tweede instantie overgaat in een grote aanval.

Vormen van epilepsie
Naast de indeling van aanvallen bestaat er ook een indeling van vormen, ook wel epilepsiesyndromen genoemd. Een epilepsiesyndroom wordt gekarakteriseerd door aanvalstype(n), beginleeftijden en (al dan niet) specifieke afwijkingen in het EEG, maar ook de aanwezigheid van neurologische afwijkingen en de familieanamnese. Voorbeelden van epilepsiesyndromen zijn de absence-epilepsie en het syndroom van West. Classificatie van het epilepsiesyndroom is van belang om iets te kunnen zeggen over de toekomstverwachting. Het is helaas niet altijd mogelijk het type epilepsie te classificeren. Alleen de meest voorkomende vormen (syndromen) worden hier genoemd. Er zijn drie hoofdgroepen:

Behandeling

De meeste mensen met epilepsie worden behandeld met medicijnen (anti-epileptica).

In sommige gevallen is het mogelijk de epilepsie operatief te behandelen. Het gaat dan altijd om mensen, die niet of onvoldoende reageren op behandeling met medicijnen of onaanvaardbare bijwerkingen krijgen.

Als anti-epileptica en operatie geen opties meer zijn, wordt soms uitgeweken naar het ketogeen dieet.

Nervus vagus stimulatie is een vrij nieuwe methode om epileptische aanvallen te onderdrukken. Met een apparaatje worden elektrische impulsen naar de nervus vagus (zenuwverbinding) in de hals gestuurd.

Door alternatieve behandelwijzen kunnen mensen zich mogelijk wat beter voelen, bijvoorbeeld meer ontspannen. Het is echter met deze behandelwijzen niet mogelijk de epilepsie te genezen. Dit geldt trouwens ook voor anti-epileptica, die slechts een aanvalsonderdrukkende werking hebben.

pi_14396490
Maichel heeft gesproken
  woensdag 5 november 2003 @ 10:46:39 #7
36372 Legendary
Welcome to the real world.....
pi_14396599
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:43 schreef Maichel het volgende:
Maichel heeft gesproken
Damn. Knap knip-en-plak werk!
When you assume, you make an ass out of u and me.
pi_14396650
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:46 schreef Legendary het volgende:

[..]

Damn. Knap knip-en-plak werk!

Had toch effe niks te doen

woensdag 5 november 2003 @ 15:15:57 #9
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_14404650
Zoals hierboven al beschreven; er zijn vele vormen van epilepsie.
Heeft ze vaak aanvallen? En wat voor soort aanval dan? (tonisch/clonisch, absence, etc)
Geluk is een richting, geen punt
pi_14404743
je zou ook eens info op kunnen vragen bij bijvoorbeeld kempenhaeghe.

http://www.kempenhaeghe.nl/

maar op internet vind je ook al erg veel info. er zijn veel soorten aanvallen, en het kan ook dat een persoon meerdere soorten aanvallen heeft. het is goed van je dat je er in wilt verdiepen wat dat is erg belangrijk. ik werk zelf met mensen met epilepsie

woensdag 5 november 2003 @ 15:26:06 #11
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_14404928
* SuperWeber ook een vriendin had met epilepsie...

er zijn idd vele vormen van epilepsie, het vervelende is dat ze op de raarste momenten aanvallen krijgen. Hierna zijn was zij vaak volledig kapot en als we dan bv in een discotheek oid waren dan konden we het beste maar naar huis gaan.

Het meest vervelende eraan vond ik, dat op het moment dat ze zo'n aanval heeft, je gewoon echt helemaal niets kan doen, je voelt je dan dus best wel machteloos...

Maar ik zou me er niet door tegen laten houden om met zo'n meisje wat te krijgen (als ze leuk is natuurlijk)...

3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  woensdag 5 november 2003 @ 15:26:10 #12
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_14404932
Hier staan veel linkjes trouwens

Heeft je vriendin niet een info-pakketje voor wanneer ze in aanmerking komt met mensen die niks van epilepsie weten? Dit is vrij standaard, zodat ze zelf niet steeds alles uit hoeven te leggen. Zou wel handig voor je zijn

Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')