maareh je kunt hem bij ons nog altijd bij de edah kopen
quote:en je kan de bloem dan nog zelfs vervangen voor maizena, custard, griesmeel etc en lekkerder maken naar eigen smaak met verschillende toevoegingen.
Op woensdag 5 november 2003 09:11 schreef Leah het volgende:
Die pap die je nog moet koken bestaat volgens mij niet meer....Vroeger heette dat lammetjespap en je kunt het volgens mij ook zelf maken.
Het recept voor Bloempap (oftewel: Lammetjespap) luidt als volgt: Op 1 liter melk 60 gram bloem. De bloem moet met koude melk tot een glad papje worden aangemengd, wat met zorg moet gebeuren. Het beste is om de bloem in een kommetje te doen en de melk er al roerende met kleine scheutjes bij te gieten. Er mag geen enkel klontje in komen, anders krijg je geen mooie gladde pap. De rest van de melk wordt ondertussen met een citroenschilletje aan de kook gebracht en de aangemengde bloem er al roerend aan toegevoegd. De pap moet 3-5 minuten zachtjes doorkoken (blijven roeren!). Daarna wordt het citroenschilletje eruit gehaald en 40 gram suiker toegevoegd. Variatie: Rijstebloempap, 40 gram rijstebloem en 1 minuut kooktijd. Bereidingswijze als voor Lammetjespap.
Zoiets?
bloem goed zeven helpt wel om klontjes te voorkomen
(het verschilmet vroeger is dat de kindermeel en alle andere varianten tegenwoordig op basis is van instant bindmiddel en dat je niet een basis hoeft te maken van bv de bloem, maizena etc waar later alsnog de kindermeel doorging.
Al die instantpappen die zijn wat korrelig en dat lust René niet.
Maar die lammetjes pap ziet er ook goed uit, ik was vroeger of nu nog eigenlijk wel gek van de bambix vanille pap. Super lekker
Dus ik ga ook eens kokkerellen als ik het allemaal in huis heb.
-daniman heeft het maar weer weggehaald wat hier stond-
[Dit bericht is gewijzigd door daniman op 05-11-2003 23:45]
quote:poe lastig dan, als je dat product dan nergens vinden kan.
Op woensdag 5 november 2003 18:58 schreef moussy het volgende:
Nou, ik ben alles af geweest, heb de avondvierdaagse in een middag gelopenmaar niet de molenaarsmeel die je moet koken hoor. Wel de tarwe meuk.. maar die bedoel ik niet
Ik heb mn moeder in Den Haag op pad gestuurd
en weer spontaan gerijmd
quote:Wat heb jij voor zieke machtgeile en misbruikende kinderrechten en waardenbrekende ouders?
Op woensdag 5 november 2003 21:41 schreef daniman het volgende:
wat een grappige naam is dat!Lammetjes pap. Nee ik heb altijd alleen maar bambix gegeten hoor! Tot mijn negende of tiende geloof ik nog.
Wel korrelig maar vond ik niet erg!
Mijn broers hebben het wel erg gehad, die moesten van mijn ouders nog havermoutpap hebben. Ze lusten het niet maar moesten wel van mijn ouders. Mijn broers moesten er van kokhalzen. Op een gegeven moment vertikten mijn broers het gewoon en lukte het mijn ouders zelfs met het aanbieden van snoep na de pap niet meer, dus hebben ze het maar opgegeven
net als dat ik van boter altijd niks moet hebben (heb ik altijd al gehad), maar dat hebben ze me ook maar tot mijn vierde laten eten geloof ik en daarna niet meer.
Als alternatief voor vlokken en hagelslag deed ik dan pindakaas op mijn brood, wat iedereen een vieze combinatie vind/vond behalve ikzelf.
Als je het niet lust dan eet je het niet. je kan iemand niet dwingen.
quote:pardon? Het viel allemaal wel mee hoor! Ik en mijn broers hebben over mijn ouders helemaal nooit te klagen gehad en we zijn altijd een goed en hecht gezin geweest met begrip voor elkaar. Ik overdreef misschien een beetje... maar dan nog hoef je niet meteen zo extreem te gaan praten en schelden.
Op woensdag 5 november 2003 23:37 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Wat heb jij voor zieke machtgeile en misbruikende kinderrechten en waardenbrekende ouders?
Als je het niet lust dan eet je het niet. je kan iemand niet dwingen.
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 23:07 schreef chip_h het volgende:
ik heb daar zo'n heel vet metalen-bord vaner staat een heel cool versje op:
Ha pap, zegt Fik.
Mis hoor, lacht Mop.
't is allemaal op!met Fik de hond en Mop de beer
(Overigens zijn er volgens mij 2 soorten, de ene is instant (net als Bamix /Brinta e.d., de andere moet je koken..)
Ik had altijd dat kleine pakje wat je moest koken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |