Toen mijn wok (het is eigenlijk een wadjang) gloeiend heet was gooide ik er per ongeluk saus in, in plaats van olie.
Die saus bestaat voor een aanzienlijk deel uit suiker, dat onmiddelijk verkoolde en als een soort steenkool-laag op de pan bleef zitten. Een paar momenten vreesde ik even dat de boel in de fik zou vliegen, maar dat is me bespaard gebleven.Het zal mij benieuwen of ik het nog schoon ga krijgen...
ps. Ik noem nu Conimex, maar deze produkten bestaan uiteraard ook bij andere fabrikanten zoals Go-tan
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 22:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Die saus bestaat voor een aanzienlijk deel uit suiker, dat onmiddelijk verkoolde en als een soort steenkool-laag op de pan bleef zitten. Een paar momenten vreesde ik even dat de boel in de fik zou vliegen, maar dat is me bespaard gebleven.Het zal mij benieuwen of ik het nog schoon ga krijgen...ps. Ik noem nu Conimex, maar deze produkten bestaan uiteraard ook bij andere fabrikanten zoals Go-tan
Ik heb hier twee pannen staan met een zwartgeblakerde binnenkant omdat ik zo slim was om de verschillende producten van Go-tan te verwarren.
Kunnen ze geen kleurensysteem bedenken waardoor mensen zoals TS en ik gewoon kunnen blijven koken?
maarja toch een aanrader
quote:De rode stip (ik heb ook twee pannen met zo'n ding) geeft een 'veilige' baktemperatuur aan.
Op woensdag 5 november 2003 08:37 schreef robbert_23 het volgende:
die van tefal vind ik wel handig met zo'n rode stip die aangeeft of ie al warm is, maar die antieaanbak laag valt me wel een beetje tegen, sommigge dingen blijven nog steeds een beetje plakken....maarja toch een aanrader
De kunst van het roerbakken is kort samengevat: je pan zó heet stoken dat wat je er ingooit onmiddelijk zal aanbakken, en dan vervolgens zó snel roeren dat het níet aanbakt. Bij deze temperaturen is de 'stip' niet meer bruikbaar...
Ik gebruik gewoon soja-olie (beter bekend als slaolie) en als ik heet wil, dan gooi ik wel een paar scheppen sambal door het gerecht, of 3 of 4 rode pepers, of 1 habanero. Scheelt weer in de knip.
quote:Het ruikt of er nog andere kruiden in zitten.
Op donderdag 6 november 2003 11:01 schreef Shark.Bait het volgende:
De Conimex wok-olie is gewoon slaolie met wat sambal toegevoegd, en is veel te duur.Ik gebruik gewoon soja-olie (beter bekend als slaolie) en als ik heet wil, dan gooi ik wel een paar scheppen sambal door het gerecht, of 3 of 4 rode pepers, of 1 habanero. Scheelt weer in de knip.
En als je heet wilt bakken, dan kan je beter maiskiemolie nemen, die kan je ongestraft kokend stoken. Ruikt alleen niet zo lekker...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |