Deneuve blijft alleen thuis en op het ansichtkaartje dat ze van d'r moeder krijgt staat: "Don't forget to pay the rent" en dat werd vertaald met: "vergeet niet de rente te betalen".
quote:Het was bij JAG op SBS6 geloof ik.
Op donderdag 3 oktober 2002 16:25 schreef victorinox het volgende:[..]
Mayday >> Meidag
Is een keer bij kopspijkers vermeld, dus het is zeker een keer gebeurd.
Ik weet alleen niet meer bij welke film/serie.
quote:Schandalig!!!
Op woensdag 6 juni 2001 19:09 schreef Thetallguy het volgende:
Bij Seinfeld op Net 5:Kramer wordt Cramer genoemd
quote:Daar doen ze wel meer fout. Harmon constant met Harmen vertalen. Tiner met Tyner. Maar goed, dat zijn maar letters
Op donderdag 3 oktober 2002 21:27 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Het was bij JAG op SBS6 geloof ik.
Ik zag een keer in een afl. van Friends dat Rachel iets riep (kon er ook niet uithalen wat) en in de ondertiteling stond iets van 'ja, en dan gaan we ??? doen' Zelfs de vertaler wist niet wat ze riep
En bij een duitse krimi (Rex dacht ik) ook iets: Bad guy roep 'verdammt' en het wordt vertaald met verdomme. 2 sec. roept de good guy 'verdammt' en wordt het vertaald met verdorie
quote:Ohhhh, dat is irritant ja. Zeker omdat het zo'n klassieker is die iedereen kent. Valt nog mee dat ze er niet 'Johnny wees goed' van maakten
Wat ik ook altijd irritant vind, is als ze liedjes ofzo gaan vertalen. Op de DVD van Back to the Future 1 vertalen ze het hele lied Johnny B Goode op deze wijze:
"Vooruit, Johny, vooruit, vooruit!"
"Vooruit, Johnny B Goode!"
quote:Ik vraag me soms wel af of er wel proffessionele vertalers zijn.
Op donderdag 3 oktober 2002 21:15 schreef Spina1 het volgende:[..]
Ik snap dat het opgevat kan worden als Meidag, maar kan nauwelijks geloven dat proffessionele vertalers zo'n idiote fout maken.. Dat is hetzelfde als een badmeester die niet kan zwemmen.
quote:Zoals dit: in The Agency, vanavond op Yorin.
Op donderdag 3 oktober 2002 23:08 schreef victorinox het volgende:WTF, hoe kunnen ze dit nu zó vertalen
Bij The Nanny op Net5 heet zoontje Brighton de ene aflevering gewoon Brighton,
de andere dag heet ie Brighten... Vind ik behoorlijk slordig
CIA figuur zegt iets van: In Moscow you try not to walk around looking like a spook.
Vertaling: In Moskou zorg je er voor dat je niet als spook herkend wordt....
Dat is ook uit de context te halen als je het spionnenjargon niet eens kent, lijkt mij...
Volgens mij zat er een fout in de ondertiteling, als die vent in die dierenkliniek die pillen heeft genomen en die vrouw op de verpakking kijkt zegt ze dat het pillen waren om een hond mee te castreren ("neuter") en in de ondertiteling stond "verdoven" nogal een verschil
quote:Die had ik ook gezien ja, maar gelukkig kennen we Engels.
Op dinsdag 22 juli 2003 02:41 schreef BAZZA het volgende:
Terminator IIIVolgens mij zat er een fout in de ondertiteling, als die vent in die dierenkliniek die pillen heeft genomen en die vrouw op de verpakking kijkt zegt ze dat het pillen waren om een hond mee te castreren ("neuter") en in de ondertiteling stond "verdoven" nogal een verschil
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 02:45 schreef victorinox het volgende:
Die had ik ook gezien ja, maar gelukkig kennen we Engels.
Ik ga ff een mailtje sturen naar de bioscoop misschien kunnen ze het doorsturen naar die vertaler (Bovenlander heet hij)
heb meer aanleg voor engels dan voor nederlands.. ben nu 17 en altijd ruime voldoendes voor engels en heb er nooit de boeken van opengehad.
daarom is vertalen voor een programma dus ook niks voor mij zijn.. als ik het hoor begrijp ik het wel maar weet begod niet hoe ik het naar het nederlands moet vertalen..
ik erger me vaak aan de ondertitels want grapjes enzo gaan vaak verloren en er word soms idd heel erg slecht ondertiteld..
Dat is een 2de reden dat ondertitels irritant zijn.. omdat ze afleiden ga je soms toch ze lezen en let je minder op beeld en geluid en mis je dingen
Heb hier angel en buffy dvd's wou ze met subs maar heb het na 1 keer voorgoed uitgezet.. kijkt echt veel relaxter en je zit er veel meer 'in'. en je krijgt tenminste ook minder snel hoofdpijn
Ik pleit er dan ook voor dat de subs uitschakelbaar worden, net zoals je op eurosport van taal kan verwisselen.
quote:http://www.momentenvanverwarring.nl/index.cfm?mID=3
Op donderdag 3 oktober 2002 20:03 schreef Bioslock het volgende:
http://www.momentenvanverwarring.nl/
wat is hier fout aan?
quote:dé LOI
Op dinsdag 26 juni 2001 07:57 schreef The_Crow het volgende:van het LOI of TELEjAK zeker
quote:weet niet of iemand het al gemeld had..
Op woensdag 23 juli 2003 21:56 schreef Zapper het volgende:
heeft niemand mooie fouten???
Verpleegster registreert zijn zoon als patient in het ziekenhuis.
Vraagt ze "Name of your insurance-organisation"
Ondertiteld: Naam van uw verzekerings-organisme !?
LOL
kindergarten --> kindertuin
en het was zeker garten en niet garden.....
die oude auto van James Bond ...
een Justin Martin
Voorbeeld: American Pie 2.. zegt Michelle (Alyson Hannigan) over Jim (Jason Biggs): "he's my bitch!"
Vertaling ondertiteling: "hij is m'n naaislaafje!"
quote:Nix verkeerd aan! Beschouw het maar als een extra services naar de Nederlandse kijkers die zo'n Belg natuurlijk niet verstaan.
Op dinsdag 18 juni 2002 23:38 schreef MetalMaupio het volgende:
Weet je wat ik pas idioot vondwas laatst baantjer op de belgische zender, ten eerste ondertitelen ze dat al en ten tweede er speelde een belg mee in die serie en die ondertitelden ze ook gewoon
Maar ff serieus, dat mogen ze ook doen voor veel Nederlands programma's (en dan bedoel ik dus niet voor slechthorenden). Wouter Kurpershoek wordt bvb altijd aangekondigd als Wouter Cupasoup..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |