quote:dat is wel dichtbij....en ik heb al 4 bijna 5 jaar een gitaar staan.......
Op dinsdag 4 november 2003 17:02 schreef eXplorion het volgende:
Ongeving Heerlen....zuid-limburg
quote:Zoals ik al heb gezegd ben ik onervaren, maar wat wil je precies leren.
Op dinsdag 4 november 2003 17:00 schreef eXplorion het volgende:
Graag wil ik samen met ervaren en/of onervaren mensen spelenderwijs nummers proberen te spelen. Wie dit enigszins interessant lijkt, hoor ik graag!
muziekschool is bagger, niet aan beginnen, maar een leraar die je gewoon een half uurtje per week helpt met de basistechnieken, je leuke nummers meegeeft om te oefenen en samen met je je vorderingen doorneemt is echt een must.
geloof me, ik ken heel wat gitaristen, maar geen enkele daarvan is helemaal uit het niets zonder hulp begonnen. dat werkt gewoon niet, tenzij je ontzettend gedreven en ongelofelijk getalenteerd bent.
en wat punchdrunklove zegt ook, prive leraar. heeft mij ook geholpen (heel erg veel !!)
quote:Ik heb een leraar gehad, maar dat was een suffe lul die mij niet leerde waar ik om vroeg.
Op dinsdag 4 november 2003 17:06 schreef punchdrunk het volgende:
muziekschool is bagger, niet aan beginnen, maar een leraar die je gewoon een half uurtje per week helpt met de basistechnieken, je leuke nummers meegeeft om te oefenen en samen met je je vorderingen doorneemt is echt een must.geloof me, ik ken heel wat gitaristen, maar geen enkele daarvan is helemaal uit het niets zonder hulp begonnen. dat werkt gewoon niet, tenzij je ontzettend gedreven en ongelofelijk getalenteerd bent.
Ik snap ook wel dat je geen topgitarist kan worden zonder school of leraar, maar liedjes kunnen begeleiden met wat gepingel is voor mij al prima.
quote:Ik ben zelf ook van mening dat in ieder geval een paar lessen om je de basisvaardigheden aan te leren geen kwaad kunnen, maar Jimi Hendrix, John McLaughlin, Wes Montgomery en 'tig andere topgitaristen hebben ook nooit les gehad, dus het _kan_ wel. Les of geen les, motivatie is het allerbelangrijkste. Maar een goede leraar of gewoon iemand die al iets verder gevorderd is met spelen kan wel erg motiverend en leerzaam zijn.
Op dinsdag 4 november 2003 17:11 schreef Toadette het volgende:
Ik snap ook wel dat je geen topgitarist kan worden zonder school of leraar
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:03 schreef Toadette het volgende:[..]
dat is wel dichtbij....en ik heb al 4 bijna 5 jaar een gitaar staan.......
maar er komt niets van om het te leren.
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:05 schreef Toadette het volgende:[..]
Zoals ik al heb gezegd ben ik onervaren, maar wat wil je precies leren.
liedjes begeleiden, echte nummers helemaal kunnen pingelen van wie dan ook, of nog wat anders?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:09 schreef Ixnay het volgende:
Ik woon in Hoensbroek.
Kan best wel redelijk gitaar spelen, maar ligt eraan wat.
Ik speel nu een kleine 5 maanden gitaar en ik moet zeggen dat de progressie relatief steeds minder word...
Sindsdien ben ik niet HEEL veel beter geworden, alleen 'n stuk sneller.
quote:Hoensbroek, helemaal onderin, in de buurt van het kasteel.
Op woensdag 5 november 2003 08:42 schreef eXplorion het volgende:
waar in hoensbroek woon je dan? Kheb er altijd gewoond, tot maart dit jaar....
wil jij ook verder met spelen?
[..]
Ik wil er ook wel verder in. Ik speel nu ook weer in een band, maar dan wel alleen zang. Omdat zang en gitaar tegelijik niet lukt bij mij.
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:05 schreef Tranceptor het volgende:
Het belangrijkste is doorzettingsvermogen, twintig keer net op het eind een nummer nog verknallen, maar dan toch nog een keer proberen.Ik speel nu een kleine 5 maanden gitaar en ik moet zeggen dat de progressie relatief steeds minder word...
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:35 schreef Ixnay het volgende:[..]
Hoensbroek, helemaal onderin, in de buurt van het kasteel.
Ik wil er ook wel verder in. Ik speel nu ook weer in een band, maar dan wel alleen zang. Omdat zang en gitaar tegelijik niet lukt bij mij.
quote:Alleen, begeleiding is niet te betalen voor een arme student...
Op woensdag 5 november 2003 09:44 schreef eXplorion het volgende:
Ben je het alleen aan het leren of heb je begeleiding??
[..]
Hoe ben jij dan ermee begonnen? Gewoon leuke liedjes uitgezocht en die proberen te spelen??
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:51 schreef BillyOcean het volgende:
Mja... Wat "punchdrunk" zegt is zeker waar... Ik speel nu zo'n zeven jaar gitaar en heb nog nooit 1 les gehad in mijn leven... Ik vind mezelf geen slechte gitarist en ik ben zojuist aangenomen bij een opleiding die iemand zocht met spel op "conservatorium niveau" maar als ik les had gehad toen ik begon met spelen dan was ik toch beter geweest dan nu... Ik heb er heel lang over gedaan om bijvoorbeeld te leren met vier vingers te spelen, wat ik mezelf met twee had aangeleerd....
Een goede leraar die je een uurtje wat leert is echt het beste...
maar wat speel je dan allemaal en hoe leer je het??
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:53 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Alleen, begeleiding is niet te betalen voor een arme student...
quote:Ik wilde al jaren een gitaar, maar nooit genoeg als prioriteit gezet bij de financien. Na de vakantie had ik wat cash to burn en heb ik een steel guitar gehaald bij Feedback in Rotterdam met een beginnersboekje erbij. Zo ben ik eigenlijk begonnen, met het spelen van tenenkrommende nummers....
Op woensdag 5 november 2003 10:28 schreef eXplorion het volgende:
Hoe ben jij dan ermee begonnen? Gewoon leuke liedjes uitgezocht en die proberen te spelen??
[..]
Ik probeer nu gewoon zo nu en dan een guitartabje uit te printen en die weer te leren zodat ik steeds meer kan spelen. Daarnaast heb ik een accoordenboek die ik iedere dag oefen. ( nee niet alle 1440)
waar kom je eigenlijk vandaan?
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:30 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik wilde al jaren een gitaar, maar nooit genoeg als prioriteit gezet bij de financien. Na de vakantie had ik wat cash to burn en heb ik een steel guitar gehaald bij Feedback in Rotterdam met een beginnersboekje erbij. Zo ben ik eigenlijk begonnen, met het spelen van tenenkrommende nummers....
Ik probeer nu gewoon zo nu en dan een guitartabje uit te printen en die weer te leren zodat ik steeds meer kan spelen. Daarnaast heb ik een accoordenboek die ik iedere dag oefen. ( nee niet alle 1440)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |