abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14379338
Ik ben op zoek naar mensen in de buurt die ook graag gitaar willen leren spelen. Ik wil hierbij geen echte les gaan volgen bij een muziekschool vanwege financien en omdat het me saai lijkt. Graag wil ik samen met ervaren en/of onervaren mensen spelenderwijs nummers proberen te spelen. Wie dit enigszins interessant lijkt, hoor ik graag!
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een minder doel
  dinsdag 4 november 2003 @ 17:01:16 #2
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_14379364
Woon je dan?
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_14379398
Ongeving Heerlen....zuid-limburg
pi_14379434
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:02 schreef eXplorion het volgende:
Ongeving Heerlen....zuid-limburg
dat is wel dichtbij....en ik heb al 4 bijna 5 jaar een gitaar staan.......
maar er komt niets van om het te leren.
pi_14379468
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:00 schreef eXplorion het volgende:
Graag wil ik samen met ervaren en/of onervaren mensen spelenderwijs nummers proberen te spelen. Wie dit enigszins interessant lijkt, hoor ik graag!
Zoals ik al heb gezegd ben ik onervaren, maar wat wil je precies leren.
liedjes begeleiden, echte nummers helemaal kunnen pingelen van wie dan ook, of nog wat anders?
  dinsdag 4 november 2003 @ 17:06:44 #6
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_14379518
doe je zelf een lol en zoek een leraar. ik kan je garanderen dat het als je het spelenderwijs doet, echt niet opschiet. punt 1 leer je jezelf gegarandeerd de verkeerde techniek aan, waardoor je later alleen maar ontzettend beperkt wordt in je spel (en dat valt heel moeilijk af te leren!)
ten tweede duurt het allemaal 10 keer zolang. ten derde geld voor 99 % van de mensen die geen les nemen dat ze na een maandje of twee interesse verliezen en dat ding staat onder te stoffen in de hoek.

muziekschool is bagger, niet aan beginnen, maar een leraar die je gewoon een half uurtje per week helpt met de basistechnieken, je leuke nummers meegeeft om te oefenen en samen met je je vorderingen doorneemt is echt een must.

geloof me, ik ken heel wat gitaristen, maar geen enkele daarvan is helemaal uit het niets zonder hulp begonnen. dat werkt gewoon niet, tenzij je ontzettend gedreven en ongelofelijk getalenteerd bent.

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_14379540
gratis lesjes op inet zoeken en spelen, veel, meer en nog meer..

en wat punchdrunklove zegt ook, prive leraar. heeft mij ook geholpen (heel erg veel !!)

Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
  dinsdag 4 november 2003 @ 17:09:56 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_14379590
Ik woon in Hoensbroek.
Kan best wel redelijk gitaar spelen, maar ligt eraan wat.
pi_14379625
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:06 schreef punchdrunk het volgende:

muziekschool is bagger, niet aan beginnen, maar een leraar die je gewoon een half uurtje per week helpt met de basistechnieken, je leuke nummers meegeeft om te oefenen en samen met je je vorderingen doorneemt is echt een must.

geloof me, ik ken heel wat gitaristen, maar geen enkele daarvan is helemaal uit het niets zonder hulp begonnen. dat werkt gewoon niet, tenzij je ontzettend gedreven en ongelofelijk getalenteerd bent.

Ik heb een leraar gehad, maar dat was een suffe lul die mij niet leerde waar ik om vroeg.

Ik snap ook wel dat je geen topgitarist kan worden zonder school of leraar, maar liedjes kunnen begeleiden met wat gepingel is voor mij al prima.

pi_14380057
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:11 schreef Toadette het volgende:
Ik snap ook wel dat je geen topgitarist kan worden zonder school of leraar
Ik ben zelf ook van mening dat in ieder geval een paar lessen om je de basisvaardigheden aan te leren geen kwaad kunnen, maar Jimi Hendrix, John McLaughlin, Wes Montgomery en 'tig andere topgitaristen hebben ook nooit les gehad, dus het _kan_ wel. Les of geen les, motivatie is het allerbelangrijkste. Maar een goede leraar of gewoon iemand die al iets verder gevorderd is met spelen kan wel erg motiverend en leerzaam zijn.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14393959
Nou, dan geld hetzelfde verhaaltje als voor mij.....wil jij er ook iets aan doen dan?
Wat zou je graag willen leren?
Mail me anders op rmullenders@hotmail.com
En waar kwam je precies vandaan dan?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:03 schreef Toadette het volgende:

[..]

dat is wel dichtbij....en ik heb al 4 bijna 5 jaar een gitaar staan.......
maar er komt niets van om het te leren.

pi_14394009
Ik heb trouwens een collega die uitstekend gitaar kan spelen, dus voor alle vragen kunnen we zo nu en dan wel bij hem terecht....hij heeft me ook al wat basistechnieken geleerd, dus accoorden kan ik wel spelen....het liefste ga ik wat nummers proberen te spelen en dat steeds uitbreiden met moeilijkere nummers en het mooiste zou natuurlijk zijn als er een ervaren iemand bij was, die hierbij kon helpen....
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:05 schreef Toadette het volgende:

[..]

Zoals ik al heb gezegd ben ik onervaren, maar wat wil je precies leren.
liedjes begeleiden, echte nummers helemaal kunnen pingelen van wie dan ook, of nog wat anders?

pi_14394077
waar in hoensbroek woon je dan? Kheb er altijd gewoond, tot maart dit jaar....
wil jij ook verder met spelen?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:09 schreef Ixnay het volgende:
Ik woon in Hoensbroek.
Kan best wel redelijk gitaar spelen, maar ligt eraan wat.
pi_14394446
Het belangrijkste is doorzettingsvermogen, twintig keer net op het eind een nummer nog verknallen, maar dan toch nog een keer proberen.

Ik speel nu een kleine 5 maanden gitaar en ik moet zeggen dat de progressie relatief steeds minder word...

pi_14394630
Toen ik 5 maanden speelde, begon ik 'n punkband (d0h, powerchords kun je na n 2 maanden goed/vloeiend).

Sindsdien ben ik niet HEEL veel beter geworden, alleen 'n stuk sneller.

woensdag 5 november 2003 @ 09:35:58 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_14395026
quote:
Op woensdag 5 november 2003 08:42 schreef eXplorion het volgende:
waar in hoensbroek woon je dan? Kheb er altijd gewoond, tot maart dit jaar....
wil jij ook verder met spelen?
[..]
Hoensbroek, helemaal onderin, in de buurt van het kasteel.

Ik wil er ook wel verder in. Ik speel nu ook weer in een band, maar dan wel alleen zang. Omdat zang en gitaar tegelijik niet lukt bij mij.

pi_14395198
Ben je het alleen aan het leren of heb je begeleiding??
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:05 schreef Tranceptor het volgende:
Het belangrijkste is doorzettingsvermogen, twintig keer net op het eind een nummer nog verknallen, maar dan toch nog een keer proberen.

Ik speel nu een kleine 5 maanden gitaar en ik moet zeggen dat de progressie relatief steeds minder word...

pi_14395216
Wat voor band is het?
En hebben jullie gitaristen in de band?
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoensbroek, helemaal onderin, in de buurt van het kasteel.

Ik wil er ook wel verder in. Ik speel nu ook weer in een band, maar dan wel alleen zang. Omdat zang en gitaar tegelijik niet lukt bij mij.

woensdag 5 november 2003 @ 09:51:21 #19
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_14395324
Mja... Wat "punchdrunk" zegt is zeker waar... Ik speel nu zo'n zeven jaar gitaar en heb nog nooit 1 les gehad in mijn leven... Ik vind mezelf geen slechte gitarist en ik ben zojuist aangenomen bij een opleiding die iemand zocht met spel op "conservatorium niveau" maar als ik les had gehad toen ik begon met spelen dan was ik toch beter geweest dan nu... Ik heb er heel lang over gedaan om bijvoorbeeld te leren met vier vingers te spelen, wat ik mezelf met twee had aangeleerd....
Een goede leraar die je een uurtje wat leert is echt het beste...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_14395361
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:44 schreef eXplorion het volgende:
Ben je het alleen aan het leren of heb je begeleiding??
[..]
Alleen, begeleiding is niet te betalen voor een arme student...
pi_14396158
ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, maar wat ik dus niet wil is een 'echte' muziekleraar....kheb een hele tijd geleden van een collega vanalles geleerd...hij heeft me wat accoorden geleerd (de basisaccoorden)...het is toen een beetje doodgebloed om de een of andere reden en ben nu gewoon op zoek naar mensen die hetzelfde willen leren en ermee bezig willen zijn...

Hoe ben jij dan ermee begonnen? Gewoon leuke liedjes uitgezocht en die proberen te spelen??

quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:51 schreef BillyOcean het volgende:
Mja... Wat "punchdrunk" zegt is zeker waar... Ik speel nu zo'n zeven jaar gitaar en heb nog nooit 1 les gehad in mijn leven... Ik vind mezelf geen slechte gitarist en ik ben zojuist aangenomen bij een opleiding die iemand zocht met spel op "conservatorium niveau" maar als ik les had gehad toen ik begon met spelen dan was ik toch beter geweest dan nu... Ik heb er heel lang over gedaan om bijvoorbeeld te leren met vier vingers te spelen, wat ik mezelf met twee had aangeleerd....
Een goede leraar die je een uurtje wat leert is echt het beste...
pi_14396187
nee, precies....ben geen student meer, maar veel geld blijft er niet over in de maand jammergenoeg....

maar wat speel je dan allemaal en hoe leer je het??

quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:53 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Alleen, begeleiding is niet te betalen voor een arme student...

pi_14396219
quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:28 schreef eXplorion het volgende:

Hoe ben jij dan ermee begonnen? Gewoon leuke liedjes uitgezocht en die proberen te spelen??
[..]

Ik wilde al jaren een gitaar, maar nooit genoeg als prioriteit gezet bij de financien. Na de vakantie had ik wat cash to burn en heb ik een steel guitar gehaald bij Feedback in Rotterdam met een beginnersboekje erbij. Zo ben ik eigenlijk begonnen, met het spelen van tenenkrommende nummers....

Ik probeer nu gewoon zo nu en dan een guitartabje uit te printen en die weer te leren zodat ik steeds meer kan spelen. Daarnaast heb ik een accoordenboek die ik iedere dag oefen. ( nee niet alle 1440)

woensdag 5 november 2003 @ 10:41:51 #24
67663 fractalis
we (all) search
pi_14396474
Beste mensen, ik wil toevallig ook gitaar leren spelen!
Nu hebben wij hier thuis al een oude gitaar liggen, hij is van mijn vader geweest en het merk is Morris en het model is volgens mij W-602. Is dit een goede gitaar om wat op te oefenen?
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_14396803
kom dan niet vaker vast te hangen in nummers en snap je alle tabs??

waar kom je eigenlijk vandaan?

quote:
Op woensdag 5 november 2003 10:30 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik wilde al jaren een gitaar, maar nooit genoeg als prioriteit gezet bij de financien. Na de vakantie had ik wat cash to burn en heb ik een steel guitar gehaald bij Feedback in Rotterdam met een beginnersboekje erbij. Zo ben ik eigenlijk begonnen, met het spelen van tenenkrommende nummers....

Ik probeer nu gewoon zo nu en dan een guitartabje uit te printen en die weer te leren zodat ik steeds meer kan spelen. Daarnaast heb ik een accoordenboek die ik iedere dag oefen. ( nee niet alle 1440)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')