quote:Hier verder (met de opgave van fotoloog):
Opzet:
"RJP voor Dummies" is een spin off van Raad-je-Plaatje (RJP), het succesnummer van C&H. Ooit begonnen toen Yvonne hier de scepter zwaaide en van stonde af aan verantwoordelijk voor hoge ogen op het wat reacties betreft altoos kwakkelende C&G forum van destijds.
Langzaam is Raad-je-Plaatje geëvolueerd tot een bezigheid voor ingewijden. Dit kwam vooral doordat gaandeweg de te raden plaatjes steeds moeilijker werden en dus steeds minder deelnemers trokken. Alleen door een beroep te doen op mighty Google zijn de afgebeelde personen uiteindelijk te raden. [NB dit gaat niet altijd op aldus OllieA] Dit geeft natuurlijk niet, zolang degenen die eraan meedoen er schik in hebben. Echter hierdoor is Raad-je-Plaatje wel enigszins verwijderd geraakt van de oorspronkelijke bedoeling. Namelijk probeer het plaatje te raden gebruikmakend van de juiste vragen en je parate kennis.
"RJP voor Dummies" is een poging om die oorspronkelijke bedoeling van het spelletje weer in ere te herstellen, zonder verder afbreuk te doen aan Raad-je-Plaatje. Misschien een vergeefse poging, we zullen wel zien.
Wat we doen is dus een plaatje zetten, vragen stellen en dan zonder gebruik te maken van mighty Google de naam van het personage raden. De echte diehards in deze tak van sport kunnen dan mee blijven doen met Raad-je-Plaatje en het lekker knus houden. De dommere mensen, waaronder ik mezelf ook reken, kunnen dan terecht in "RJP voor Dummies"...en niet in de url spieken
quote:Zeer zeker
Op dinsdag 4 november 2003 14:20 schreef Bimmel het volgende:
Krasse knarren band
quote:Omdat die meneer met de hoed dat ook zeker is
Op dinsdag 4 november 2003 14:25 schreef pyl het volgende:
Waarom komen ze me zo bekend voor?
Rechtsboven meen ik een handtekening te kunnen ontcijferen als Ian Anderson. Dat zou dan Jethro Tull betekenen - maar dat geloof ik niet.
Tijd voor een subtiele hint, dacht ik zo.
quote:Het antwoord staat er al
Op dinsdag 4 november 2003 14:39 schreef pyl het volgende:
Goh, ken je dat? Ik meen de heren te herkennen, maar er borrelt niets op. Het is dus niet een 'puntje-van-mijn-tong-geval', maar toch ook weer meer dan helemaal niks. Ik verwacht ook geen 'Aha-Erlebnis', maar eerder een 'verdomme, natuurlijk!' als het antwoord bekend is.Rechtsboven meen ik een handtekening te kunnen ontcijferen als Ian Anderson. Dat zou dan Jethro Tull betekenen - maar dat geloof ik niet.
Tijd voor een subtiele hint, dacht ik zo.
Spandau Ballet, trouwens.
Ik neem aan dat ze engels zijn ?
quote:Zie Pyl
Op dinsdag 4 november 2003 14:52 schreef Bimmel het volgende:
Kan iemand de kapper van de heren aub standrechtelijk executerenIk neem aan dat ze engels zijn ?
quote:Actrice
Op dinsdag 4 november 2003 15:05 schreef pyl het volgende:
Zangeresje uit de VS?
quote:Film of televisie? Pulp, neem ik aan, of ben ik - weer eens - te snel van oordeel?
Op dinsdag 4 november 2003 15:10 schreef fotoloog het volgende:
Actrice
quote:Pulp idd en heel veel gastrollen
Op dinsdag 4 november 2003 15:12 schreef pyl het volgende:[..]
Film of televisie? Pulp, neem ik aan, of ben ik - weer eens - te snel van oordeel?
quote:Hier een wat recentere foto!
Op dinsdag 4 november 2003 15:32 schreef pyl het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee. Lijkt me een mannenverslindster, maar dat zijn er wel meer.... Toch weer tijd voor een hint, dunkt me.
Ik vrees dat iemand anders het antwoord moet geven....
quote:Top
Op dinsdag 4 november 2003 15:42 schreef sooty het volgende:
Dyan Canon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |