[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 04-11-2003 12:37]
quote:http://nu.nl/news.jsp?n=227809&c=12
Brand na explosie in Turkse ambassadeUitgegeven: 4 november 2003 12:06
Laatst gewijzigd: 4 november 2003 12:19
DEN HAAG - In de Turkse ambassade aan de Jan Evertstraat in Den Haag is dinsdag brand uitgebroken. Dat heeft een brandweerwoordvoerder gezegd. Ambassadepersoneel heeft een ontploffing gehoord.Volgens de brandweer is een persoon van de eerste verdieping naar beneden gesprongen. Over zijn toestand is nog niets bekend. Ook over de oorzaak kunnen de ambassade en brandweer nog niets zeggen.
De politie heeft de directe omgeving van de ambassade afgezet. Ook het tramverkeer in de buurt is stilgelegd, zei een woordvoerder van de politie. Hij kon nog geen verdere details geven.
Brand na ontploffing in Turkse ambassade
DEN HAAG (ANP) - In de Turkse ambassade aan de Jan Evertsstraat in Den Haag is dinsdag brand uitgebroken. Ambassadepersoneel heeft een ontploffing gehoord. Volgens de brandweer is een persoon van de eerste verdieping naar beneden gesprongen. Over zijn toestand is niets bekend.
Ook over de oorzaak kunnen de ambassade en brandweer nog niets zeggen. De politie heeft de directe omgeving van de ambassade afgezet. Ook het tramverkeer in de buurt is stilgelegd, zei een woordvoerder van de politie. Hij kon nog geen verdere details geven.
Geactualiseerd om 12.18 uur
quote:-edit-: ik las Geen ipv een
Op dinsdag 4 november 2003 12:34 schreef ShaoliN het volgende:
Lijkt me stug dat dit een aanslag is, maargoed we zullen het moeten afwachten denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 04-11-2003 12:38]
quote:Dit werd gemeld door de Turkse authoriteiten.
Op dinsdag 4 november 2003 12:33 schreef Nyrem het volgende:
Ze weten nog niet wat de oorzaak van de ontploffing is.
Er is sprake van een boobytrap volgens de radio.
quote:Maargoed het is dus alleen een bewering van iemand.
Brand na explosie in Turkse ambassadeUitgegeven: 4 november 2003 12:06
Laatst gewijzigd: 4 november 2003 12:30DEN HAAG - In de Turkse ambassade aan de Jan Evertstraat in Den Haag is dinsdag brand uitgebroken. Dat heeft een brandweerwoordvoerder gezegd. Ambassadepersoneel heeft een ontploffing gehoord.
Volgens de brandweer is een persoon van de eerste verdieping naar beneden gesprongen. Over zijn toestand is nog niets bekend.
Bom
Ook over de oorzaak kunnen de ambassade en brandweer in Den Haag nog niets zeggen. In Ankara daarentegen verklaarde een woordvoerder van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken dat een bom was geplaatst voor de deur van de diplomatieke vertegenwoordiging.
De politie heeft de directe omgeving van de ambassade afgezet. Ook het tramverkeer in de buurt is stilgelegd, zei een woordvoerder van de politie. Hij kon nog geen verdere details geven.
quote:En de Turkse autoriteiten weten meer dan de Nederlandse politie?
Op dinsdag 4 november 2003 12:36 schreef Keromane69 het volgende:[..]
Dit werd gemeld door de Turkse authoriteiten.
Er is sprake van een boobytrap volgens de radio.
quote:maar ja, hoe de hell weten ze nu weer in Ankara hoe het precies zit hier?
Ook over de oorzaak kunnen de ambassade en brandweer in Den Haag nog niets zeggen. In Ankara daarentegen verklaarde een woordvoerder van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken dat een bom was geplaatst voor de deur van de diplomatieke vertegenwoordiging.
quote:Het doelwit lijkt me niet waarschijnlijk.
Op dinsdag 4 november 2003 12:36 schreef Nyrem het volgende:[..]
Is daar een goede reden voor omdat aan te nemen?
De PKK roert zich kennelijk weer.
Captain_Chaos hoopt op nul slachtoffers.... hoop even met mij mee alstublieft.
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 04-11-2003 12:38]
quote:Idd, vage Turken. Lekker dat ze officiele verklaringen doen terwijl ze niet kloppen.
Op dinsdag 4 november 2003 12:37 schreef err het volgende:
verrek
[..]maar ja, hoe de hell weten ze nu weer in Ankara hoe het precies zit hier?
quote:Nee, sorry ik las je zin verkeerd
Op dinsdag 4 november 2003 12:37 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Het doelwit lijkt me niet waarschijnlijk.
quote:NOS
Volgens de ambassadeur heeft een Nederlands sprekend persoon een bom naar binnen gebracht."Hij kwam door de kanselarij naar binnen om informatie te krijgen", aldus de gazant. "Toen ontstak hij de explosieven en veroorzaakte een brand".
quote:
Brand in Turkse ambassade na ontploffing 04-11-2003
In de Turkse ambassade aan de Jan Evertstraat in Den Haag is na een explosie een uitslaande brand uitgebroken. Een persoon is van de eerste verdieping gesprongen en op een auto terechtgekomen. Volgens de ambassadeur heeft een Nederlands sprekend persoon een bom binnen de muren van het complex gebracht."Hij kwam door de kanselarij naar binnen om informatie te krijgen", aldus de gazant. "Toen ontstak hij de explosieven en veroorzaakte een brand".
De brandweer in Den Haag kon nog niets zeggen over de mogelijke oorzaak. Wel zijn zijn de Explosieven Opruimingsdienst en een antiterreureenheid ingezet.
De straat waarin het gebouw staat is ontruimd. De omliggende Prinsessegracht en Koningskade zijn afgezet. Gemeentelijk vervoerder HTM zet bussen in en heeft tramroutes aangepast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |