quote:*proest* minder beschaafd omdat ze een handicap heeft??
Op dinsdag 4 november 2003 07:45 schreef donald_dick het volgende:
aan de andere kan t is ze gehandicapt en is dus minder beschaaft...
Ten eerste voor t kind zelf. Ik vind t uiterst onverantwoord. Nu is t kind op tijd in t ziekenhuis terecht gekomen maar je moet er toch niet aan denken wat er anders was gebeurt.
Ten tweede voor hun zelf ook. Ze kunnen nog niet eens voor huisdieren zorgen, wat ik ook al heel erg vind, dus ALLEEN voor een kind.....nee!!!!
Misschien met de juiste begeleiding zou het wel kunnen lukken maar je ziet zelf als die eens een keertje anders loopt wat r gebeurt.
Zou het niet beter gaan als ze gewoon met zijn ouders(als die dat willen natuurlijk) in 1 groter huis gaan wonen zodat er in ieder geval konstant toezicht zou zijn en ze toch ook op hun eigen kunnen wonen.
Ik krijg het idee dat ze met een pop veel beter af zijn.
En dat ze na 3 maanden weer zwanger is ook. Is het niet tijd voor een ander voorbehoedsmiddel dan de pil???
Ik vind het zowiezo vreemd dat zulke mensen de pil hebben er zijn nog wel wat andere mogelijkheden toch( prikpil, spiraaltje)
Ook dat gedoe met die huisdieren stuit mij tegen de borst.
Ik vind dat als je een huisdier neemt dat je daar niet zo mee omgaat als zij doen.
Verder wordt de uitzending vanmiddag ook nog herhaald op ned 1 om 15:15 uur.
quote:Dat kind zal wel de dupe zijn en verwaarloosd sterven of uit huis geplaatst worden. Als de moeder gewoon 'vergeet' het kind te voeden terwijl het 3 meter verderop ligt
Op dinsdag 4 november 2003 07:43 schreef just me het volgende:[..]
Deze mensen zagen wel in dat ze hulp nodig hebben en er zijn behoorlijk wat mensen, dan misschien niet van "dit soort" (zoals jij dat noemt), die ook geen kinderen zouden moeten krijgen maar die toch kinderen krijgen...
Ik heb verder de rol van de (groot)ouders gemist waarmee ik niet wil zeggen dat zij de rol van hulpverlener moeten gaan spelen.
Ik vond het een schrijnende maar toch ontroerende documentaire en ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk verder is gegaan of de ouders met hulp toch goed voor dit kindje kunnen blijven zorgen.
quote:ja als ze normaal daar boven was, had ze geen handicap..
Op dinsdag 4 november 2003 07:48 schreef just me het volgende:[..]
*proest* minder beschaafd omdat ze een handicap heeft??
![]()
zoeiezo iedereen niet niet zijn kinderen opvoedt mag zich geen beschaafd mensen noemen, al kan ie er niks aan doen...
[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 04-11-2003 08:21]
quote:Nee, maar wel gewoon achterlijk. Mag je het politiek correct 'geestelijk gehandicapt' noemen, feit is dat ze gewoon achterlijk is en een flink stuk hersencapaciteit mist. En zo iemand een kind laten opvoeden vind ik niet verantwoordelijk, zoals ook al gebleken is met bijna fatale afloop.
Op dinsdag 4 november 2003 07:48 schreef just me het volgende:[..]
*proest* minder beschaafd omdat ze een handicap heeft??
Wat betreft het kindje: moeilijk, moeilijk.... Deze mensen kunnen het kind wel enorm veel liefde geven, al kan een kind van de liefde niet leven en zal ie toch echt te eten moeten hebben. En ik denk dat het kind verstandelijk gezien de ouders rond zijn achtste al voorbijstreeft. Buiten de opvoeding om, met wat voor een zorgen zadel je een kind op? Het kind zal nooit onbezorgd jong kunnen zijn, omdat het voor papa en mama moet zorgen.
Sterilisatie is wat mij betreft niet eens zo'n hele foute oplossing, maar ik ken zat mensen die volgens de 'normen' niet gehandicapt zijn, maar in mijn ogen ook nooit een kind hadden mogen krijgen omdat ze hun kind verrot schelden en slaan, zoals mijn moeder De schommelingen in huisdieren van dit paar zijn in mijn ogen een teken dat ze niet voor kinderen kunnen zorgen: een kindje ruil je niet zo makkelijk in...
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 04-11-2003 11:34]
Ze konden geen eens aan een huisdier te verzorgen. Eerst een hond die ging de deur uit. Toen een cavia die was ook al snel weg en daarna een kat. Vraag me af hoe lang die is gebleven
Sorry snap best dat ze kinderen willen maar het is denk ik geen goed idee dat mensen met een verstandelijke handicap kinderen krijgen. Klinkt wel beetje hard maar het is de waarheid.
Na 3 weken weer zwanger ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door bobjuh op 04-11-2003 09:16]
Ik ben het helemaal met je eens Jessie, alleen deze zin vind ik jammer.
Wie zegt dat ouders die een verstandelijk gehandicapt kind hebben dat zelf ook zijn?
Misschien willen ze wel niet op tv? Misschien hebben ze wel al zoveel meegemaakt met de kinderen dat ze geen inbreng meer hebben bij hun?
Tegen woordig is een kind van 16 al beslissingswaardig.
Heel goed natuurlijk, alleen als je een lager iq hebt en er steeds op gehamerd word dat het kind AL 16 is maar verstandelijk veel jonger reageerd, en dan volgens de wet zelfsbeslissingsrecht heeft sta je als ouders soms met je rug tegen de muur.
Toch hebben deze kinderen, net als elk ander kind het idee dat huisje boompje beestje het doel in je leven is.
(en ja ik heb het over kinderen, want kwa nivo blijven ze hangen op kindsnivo)
dat als er dus gezien wordt dat deze mensen geen huisdieren kunnen verzorgen en ontzettend veel hulp nodig hebben bij het verzorgen van hun kindje, dat er dan geen vervangende hulpverlening wordt geregeld als de normale op vakantie.
quote:Ja daar heb je wel gelijk in.
Op dinsdag 4 november 2003 09:46 schreef akkien het volgende:
weet je wat ik eigenlijk niet snap,dat als er dus gezien wordt dat deze mensen geen huisdieren kunnen verzorgen en ontzettend veel hulp nodig hebben bij het verzorgen van hun kindje, dat er dan geen vervangende hulpverlening wordt geregeld als de normale op vakantie.
Maar je weet zelf hoe het tegenwoordig geregeld is in de zorg.
Het is heel moeilijk om nog "passende" hulp te krijgen tegenwoordig en mogen zij echt blij zijn dat ze zo geholpen worden.
Er zijn bejaarden mensen die aan hun lot over worden gelaten omdat de thuishulp ook niet genoeg mensen heeft.
Dat is ook onverantwoord.
Ook ik vind het jammer dat je de ouders niet inbeeld hebt gezien. En dat die ook een handicap zouden kunnen hebben dat vind ik kolder. Het kunnen net zo goed '"normale"' mensen zijn.
En ook ik ken "normale" mensen die eigenlijk beter geen kinderen zouden moeten hebben.
quote:Video geprogrammeerd.
Op dinsdag 4 november 2003 08:06 schreef AnTjE101 het volgende:
Verder wordt de uitzending vanmiddag ook nog herhaald op ned 1 om 15:15 uur.
quote:Dit is waar ik dus iid ook wel een bang voor ben. Zo'n kindje is waarschijnlijk geestelijk volkomen gezond, maar omdat de ouders het geen normale omgangsvormen kunnen bijbrengen zal het kind waarschijnlijk ook een sociale en communicatieve stoornis krijgen. Gewoon omdat het niet beter weet en geen beter voorbeeld heeft. Alleen al daarom vind ik dat dit dus eigenlijk niet kan en dat er veeeeeel meer begeleiding moet zijn.
Op dinsdag 4 november 2003 08:43 schreef jessie het volgende:
Jammer dat je indedaad de ouders van dit stel niet in beeld zag. Maar in mijn werk heb ik vaak gezien dat zulke dingen van generatie op generatie gaan, dit omdat niemand elkaar het goede voorbeeld kan geven. Dus hun kindje kan ook weer een grote achterstand krijgen. Wat niet hoeft te betkenen dat het kind al automatisch verstandelijk gehandicapt geboren word. Maar je doet vaak wat je geleert hebt later zelf ook. En geleerd heeft dit kindje naar alle waarschijnlijkheid niet veel. Vaak word er heel laat ingegrepen, waardoor de achterstand moeilijk weg te krijgen is.
Dit lijkt me typisch zo'n kindje wat later op de Hondsberg terecht komt. Daar waren ook een heleboel kinderen met ouders als deze bij.
De SPH(?) heeft nu de zorg op zich genomen, die moeten ook beseffen dat de volledige verantwoordelijkheid voor de welzijn van het kind bij hun ligt, want de ouders kunnen die niet dragen. Ook ik zou niet een twee drie een oplossing weten. De ouders het kind ontnemen? Ik kan me best voorstellen dat ze met langdurige en intensieve begeleiding een heel eind komen. Mijn ervaring met verstandelijk gehandicapten (m.n. vanuit werk) is dat ze dingen langzaam leren. Roepen "als het al na twee weken misgaat, dan zéker na twee jaar" is dus onzin. Zo lang de situatie nieuw is, is de kans groter dat het misgaat. Hoe meer routine, hoe makkelijker het ze zal afgaan. Er sprak zo ontroerend veel liefde uit, daar zal het het kind echt niet aan ontbreken. Hoe het moet als het kind ouder is, dat lijkt me het grootste probleem, hoe voorkom je dat het kind achterstanden oploopt omdat de ouders hem niet meer kunnen bijbenen? Hoe zorg je voor een "gezonde" sociale ontwikkeling?
Ik vind het trouwens niet schandalig dat er kostbare hulpverleners hier worden ingezet terwijl ergens anders mensen thuiszorg nodig hebben. Het één heeft imo niets met het ander te maken, het gaat trouwens ook om een heel ander soort zorg (als ik het goed begrijp, kregen zij Z-verplegers). En de situatie is op dit moment een gegeven. Je kunt niet het gezin (en dus het kind) laten creperen omdat die mensen een keus hebben gemaakt waar je niet achter stond. Daar kan dat ventje ook niets aan doen.
Maar er is toch wel een verschil met het dringend adviseren tot sterilisatie en gedwongen steriliseren! En dat laatste is echt onethisch, ongeacht de geestelijke of lichamelijke ontwikkeling van de ouder(s).
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 04-11-2003 16:42]
Lekker accent ![]()
Werner doet duidelijk heel erg zijn best, maar zij trekt het gewoon niet...
Jammer dat het kind de dupe wordt
quote:Hey, Troel. Tijd geleden.
Op dinsdag 4 november 2003 16:42 schreef Troel het volgende:
Die twee komen bij mij uit de buurt...Lekker accent
Werner doet duidelijk heel erg zijn best, maar zij trekt het gewoon niet...
Jammer dat het kind de dupe wordt
Anyway, bedoel je dat je ze in IRL kent of dat je op TV hebt gezien dat ze bij jou in de buurt wonen?
Op een gegeven moment kan de kinderbescherming de baby toch gedwongen uit huis plaatsen? Ik weet dat dat met dramatische taferelen gepaard zal gaan, maar als men niets doet, zal het waarschijnlijk nog veel erger aflopen.
quote:Nou, IRL kennen wil ik niet zeggen, maar ik heb die twee wel eens gezien...
Op dinsdag 4 november 2003 16:45 schreef motown het volgende:[..]
Hey, Troel. Tijd geleden.
Anyway, bedoel je dat je ze in IRL kent of dat je op TV hebt gezien dat ze bij jou in de buurt wonen?
Op een gegeven moment kan de kinderbescherming de baby toch gedwongen uit huis plaatsen? Ik weet dat dat met dramatische taferelen gepaard zal gaan, maar als men niets doet, zal het waarschijnlijk nog veel erger aflopen.
(Zo ook de mensen die in het ziekenhuis werken daar)...
En verder, deze mensen kosten de samenleving heel veel geld, met hun kind. Ze hebben continu begeleiding nodig, dat kind heeft later waarschijnlijk ook begeleiding nodig... Want wees realistisch, het is heeel onwaarschijnlijk dat dit kind later vrolijk zijn havo-diploma haalt, gezellig vriendjes mee naar huis neemt, en een onbezorgd leventje leidt. Ik verwacht dat die ook met een jaar of 10 bij de geestelijke hulpverlening loopt.
Deze mensen krijgen mijnes wetens ook geen rijbewijs.
Maar een Kind mogen ze wel opvoeden?
Het is duidelijk dat de staat hier moet ingrijpen.
Ik wil niet dat de moeder en vader hun kind geheel kwijt raken , maar het kind moet ergens anders worden ondergebracht,.
bezoek recht , maar geen opvoedkundige rechten meer.
Het is hard , maar het is geleefde praktijk in heel Europa.
Waar het in de praktijk op uitdraait is totale onverschilligheid tov menselijk leven. Ik zeg: verplicht steriliseren, kwaliteit van leven boven kwantiteit. Ieder menselijk wezen heeft recht op goede ouders die het kind op een goede manier kunnen voorbereiden op een gelukkige toekost in de maatschappij.
quote:Die Werner rijd anders gewoon auto hoor...
Op dinsdag 4 november 2003 17:14 schreef CANARIS het volgende:
Deze mensen krijgen mijnes wetens ook geen rijbewijs.
Maar een Kind mogen ze wel opvoeden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |