abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14349698
Noorderslagweekend 2004:
150 bands, 27 podia, 3000 Seminarbezoekers

Het Noorderslagweekend vindt in 2004 plaats op donderdag 8, vrijdag 9 en zaterdag 10 januari. Op donderdag en vrijdag vindt EuroSonic plaats, met meer dan 110 Europese bands en acts verdeeld over 20 podia in de binnenstad. De zaterdag is voor Noorderslag, waar ongeveer 45 Nederlandse bands en acts laten horen hoe de vaderlandse popmuziek er voor staat. Daarnaast is gedurende de volle drie dagen de complete (live) muziekindustrie van Nederland en een grote delegatie uit Europa te gast op het Noorderslag Seminar voor professionals.

De eerste namen zijn bekend en die zijn nu al geweldig. Het wordt dit jr. gehouden op 8/9/10 januari. De eerste 2 dagen op verschillende locaties in de stad Groningen en de zaterdag in de Oosterpoort. Op donderdag en vrijdag zijn eht aanstormende Europese bands en de zaterdag mogen de Nederlanders hun kunstjes vertonen.

De eerste namen voor Eurosonic zijn:
A.S Dragon (F)
Admiral Freebee (B)
Alfie (GB)
Ane Brun (NO)
Anima Sound System (HON)
Arsenal (B)
Baby Woodrose (DK)
Ilene Barnes (F)
Bell X1 (IRL)
Brazen (CH)
Cranebuilders (GB)
Don Johnson Big Band (FIN)
The Frames (IRL)
Ghinzu (B)
Haydamaki (UKR)
Hell On Wheels (ZW)
Modena City Ramblers (I)
Mew (DK)
Myslovitz (PL)
Ralph Myerz & the Jack Herren Band (NO)
Seeed (D)
Simple Kid (GB)
Soulvation (NL)
The Soundtrack Of Our Lives(SWE)
Under Byen (DK)
Zuzana Smatanová (SLO)
(meer volgt, programma onder voorbehoud)

Wat kosten de kaartjes? *
EuroSonic - donderdag 8 januari ¤ 10
EuroSonic - vrijdag 9 januari ¤ 15
Noorderslag - zaterdag 10 januari ¤ 30
passepartout voor alle dagen ¤ 43

* alle prijzen zijn exclusief servicekosten

www.noorderslag.nl

Ik ga zeker weten heen. Elk jaar weer nieuwe bandjes ontdekken die misschien in de zomer op de grote festivals staan. Nu nog in het klein, straks in het groot. Zeker weten vet en het leukste wat er in Groningen te beleven valt.

pi_14349873
ga al 10 jaar heen naar beide festivals

dus waarom niet voor de 11e keer!

mooiste festival (eurosonic)

pi_16062752
De LMK gaat de volgende bands iig zien:

Vrijdag:
Alfie (1400 uur Plato instore)
Mintzkov Luna (1630 uur Plato instore)

Puppetmastaz
Alfie
I Am Kloot
T. Raumschmiere
St. Thomas
Mustasch

En wat er verder nog op zijn pad komt

Zaterdag wordt later bepaald :-)
Maar opties zijn: Peter Pan SR, Voicst, Oil, Lawn, zZz, Benny Sings etc, etc...

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_16085308
En wie gaat de Popprijs winnen? Blof!

[Dit bericht is gewijzigd door Nadja2 op 08-01-2004 23:04]

pi_16183624
Gezien en genoten bij:

Donderdag:

Plato instores:
Alfie
Mintzkov Luna
Lawn
Mustasch

Verder:
Alfie
Puppetmastaz
I Am Kloot
T. Raumschmiere
Dr. Lektroluv

Vrijdag:
Opgezwolle (2x)
ADHD
Alamo Race Track
Di-rect
Within Temptation
Peter pan Speedrock
Oil
Voicst

en hier en daar een biertje

en vast nog meer, maar de hersencellen laten het even afweten.

pi_16183675
Idd, want al de bands die je bij donderdag hebt gezet, speelden vrijdag en die van vrijdag speelden op zaterdag
pi_16183873
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:02 schreef FLR het volgende:
Idd, want al de bands die je bij donderdag hebt gezet, speelden vrijdag en die van vrijdag speelden op zaterdag
haha, ken je nagaan...

Maar als je na vrijdagavond pas zaterdagochtend om 08.00 uur naar bed gaat en zondag na zaterdagavond pas om 8.30 uur is je tijdsbesef ook redelijk fucked up :-/

pi_16184040
Wow, zo'n line-up en dan zo weinig publiciteit. Ik heb het compleet gemist, wist niet eens dat het afgelopen weekend was... Nauwelijks iets van op de radio geweest, zelfs hier op Fok maar een paar mensen die er geweest zijn?
pi_16184323
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:15 schreef Stonehead het volgende:
Wow, zo'n line-up en dan zo weinig publiciteit. Ik heb het compleet gemist, wist niet eens dat het afgelopen weekend was... Nauwelijks iets van op de radio geweest, zelfs hier op Fok maar een paar mensen die er geweest zijn?
Ik verbaasde me er ook al over dat er zo weinig mensen van Fok geweest zijn aan het aantal reacties te zien. Ben zelf maar 1 dag geweest omdat ik nog niet in Groningen woon, maar ga volgend jaar zeker weer. Tis me goed bevallen

En nog ff for the record, ik zag:
- The Gathering (goed, kreeg het publiek alleen niet echt meej)
- British Sea Power (zanger was er niet, 3 akoestische nummers en toen hadden ze er geen zin meer in, teleurstelling)
- Hell on Wheels (neh, soort Datsuns, maar dan veel minder, drummer was wel cool)
- BellX1 (aardig Iers rockbandje, was ik wel benieuwd naar... maar 1 nummer maakte echt indruk, maar ook niet hele set gezien)
- The Frames (super! t was ook de reden dat ik er was... heel ander optreden dan de enige andere keer dat ik zeg, maar wel erg goed... en het publiek was ook enthousiast, kheb genoten )

maandag 10 januari 2005 @ 23:14:22 #10
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_24508936
*kick

Aankomend weekend is het weer zover.

* Juan Zueco gaat zowel Eurosonic als Noorderslag afschuimen.

Moet het programma nog iets beter bestuderen, maar GEM zaterdag is een must.

Vergeet overigens Eurosonic niet Dames & Heren, vorig jaar trad er destijds nog een onbekend bandje op, genaamd Franz Ferdinand.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_24510666
* FLR heeft er weer zin in

Voor mij een dagje meer dan vorig jaar, maar nog steeds geen Noorderslag omdat de passepartouts uitverkocht waren en ik geen zin had om alle 3 de dagen een losse kaart te kopen. Maar ik ga me prima vermaken op Eurosonic, alleen liet ik het grote programmaboekje bij m'n ouders liggen, dus kan ik die morgen opnieuw bij de Plato gaan halen...

Voor de mensen die The Frames vorig jaar trouwens net zo goed vonden als ik, ze staan op 9 februari in Paradiso
pi_24514140
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:33 schreef FLR het volgende:
* FLR heeft er weer zin in

Voor mij een dagje meer dan vorig jaar, maar nog steeds geen Noorderslag omdat de passepartouts uitverkocht waren en ik geen zin had om alle 3 de dagen een losse kaart te kopen. Maar ik ga me prima vermaken op Eurosonic, alleen liet ik het grote programmaboekje bij m'n ouders liggen, dus kan ik die morgen opnieuw bij de Plato gaan halen...
Ik heb nog twee passepartouts over die tegen kostprijs weg mogen: 47,50 per stuk. Je hebt dan toegang op alledrie de dagen.
"That rug really tied the room together".
pi_24514316
Voor danceliefhebbers: Laurent Garnier (Huize Maas vrijdagnacht 03.00 uur) en DJ Vitalic (02.00 uur) zijn toegevoegd aan het programma!
"That rug really tied the room together".
pi_24519661
present! do avond, vrij avond, za avond...
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:39:24 #15
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_24520023
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 11 januari 2005 @ 23:47:57 #16
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_24523840
Leuk festival met altijd een interessante line-up! Helaas ben ik er dit jaar niet bij....
1,000,000 demons can't be wrong...
  † In Memoriam † dinsdag 11 januari 2005 @ 23:58:40 #17
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_24524021
Drie dagen present.

Voor de mensen zonder kaartje is het Plato-podium een alternatief: vrijdag- en zaterdagmiddag onder andere Voicst, Janove Ottesen, Autumn, Gravenhurst, Vladimir, Gem, The Sheer, Solo en Lange Frans & Baas B featuring D-Men.

Your host: bukgeit.
pi_24529833
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:09 schreef Art_Core het volgende:

[..]

Ik heb nog twee passepartouts over die tegen kostprijs weg mogen: 47,50 per stuk. Je hebt dan toegang op alledrie de dagen.
Bedankt voor het aanbod, maar dan moet ik de kaartjes die ik nu heb gekocht weer kwijt zien te raken, dus dat wordt m niet...

Nou ja, Eurosonic alleen is ook leuk
pi_24581596
Hoe was het, Juan Zueco en FLR?

Vanavond naar Noorderslag, eerst lekker eten in De Smederij.

Verheug me vooral op de blues van The Strikes, de reggae van Beef, DJ Melon voor het dance gedeelte, en als afsluiter de metal van Textures.

Plus de geweldige sfeer, ieder jaar weer het geld dubbel en dwars waard.

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_24581699
Het was gister erg gezellig
pi_24582290
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:39 schreef gelly het volgende:
Het was gister erg gezellig
Ah, jij was er ook, lekker ding?

Fijne dag morgen!

Vraag me trouwens af of men zich aan het rookverbod in De Oosterpoort zal houden; vorig jaar was ik ziek, geen idee hoe het toen is gegaan, maar andere jaren rookt en blowt men zich daar suf...
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_24582577
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:14 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Ah, jij was er ook, lekker ding?

Fijne dag morgen!

Vraag me trouwens af of men zich aan het rookverbod in De Oosterpoort zal houden; vorig jaar was ik ziek, geen idee hoe het toen is gegaan, maar andere jaren rookt en blowt men zich daar suf...
Ja, was erg gezellig en ook erg druk trouwens. We zijn eerst naar Huize Maas geweest waar je als sardientjes in een blikje opelkaar gedrukt zat en het geluid was kut. Daarna naar Vindicat ( ) waar ook wel een leuk bandje speelde. Ook nog ff in Vera geweest, was erg gezellig.Vervolgens naar Huize de Beurs geweest waar een te gek (en maf) elektro/punk bandje speelde. Toen nog ff naar Simplon voor een waardeloze house act maar daarna werd er techno gedraaid wat wel lekker was. Tot een uurtje of 5 in Simplon gebleven en daarna nog met broederlief in Bienvenue een lamachun naar binnen gewerkt. En nu heb ik een kater
  zaterdag 15 januari 2005 @ 16:52:33 #23
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_24582889
Iemand nog een Noorderslag kaartje over? In V&A staan alleen passepartouts
  zondag 16 januari 2005 @ 04:18:13 #24
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_24592891
Yay toch nog gelukt. Heb me zeker vermaakt. Nu maar es naar bed oid.
pi_24597317
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:33 schreef CartWOman het volgende:
Hoe was het, Juan Zueco en FLR?
Het was weer erg fijn Heb me prima vermaakt met een aantal erg leuke bandjes en de heerlijke, gemoedelijke sfeer die er dan in Groningen hangt.
Maar goed, ik zag op:

Donderdag
Hal: aardig Iers bandje, maar is me eigenlijk niet zo bijgebleven, leuk om een keertje te horen
The Concretes: hele typische band, met veel (verschillende) instrumenten. Zangeres stond er nogal stijfjes bij, maar dat kon ook prima met de uitstraling van de band. Helaas was het geluid waar ik stond, erg slecht en had het veel beter kunnen klinken dan het nu deed.
Stukje Subways: Rauwe rock, heel energieke podiumpresentatie, bassbabe, erg jong nog, dus allemaal prima, alleen te weinig van gezien, maar zouden we best wel eens terug kunnen zien
Gomm: prima! 3voor12 noemt het elektropunk, dus daar ga ik dan maar een mee. Het klonk iig erg goed en was fijn dansbaar, leukste van de donderdag
The Go!-team: wist dat er wat bekenden waren, dus kijken of ik die kon vinden... niet gevonden en de muziek was ook niet echt m'n smaak, maar sommige mensen vonden het wel leuk, geloof ik
Stukje Triggerfinger: harde en stevige rock, maar was (te) laat, dus maar een nummer gezien...
Amplifier: was ik erg benieuwd naar, maar viel me toch een beetje tegen. Ik moest op een of andere manier denken aan Oceansize. Nummers waren ok, maar konden toch niet echt boeien...

Vrijdag:
El Tattoo del Tigre: had een keer een stukje op tv van ze gezien op Lowlands '02 en dat klonk wel prima. En dat was het ook, Latijns-Amerikaanse mambo's en dergelijke muziek, groot blaasorkest, leuke show van gemaakt en een vol uur gespeeld. Prima dus
The Junes: begin gezien, kon niet echt genoeg boeien
Mark Foggo's Skasters: ska! en prima ook, leuk feestje, Mark Foggo is cool, maar goed, ik wou nog naar:
SubgenX: bandje dat uit de buurt van m'n oude woonplaats komt en ik al wel eens gezien had en oa. op onze examenstunt had gespeeld, maar natuurlijk benieuwd of ze nu wat verder groeiden. Waren aardig wat mensen en het klonk wel weer aardig...
Gåte: Hier was ik ook erg benieuwd naar en hoewel ik in het begin even overtuigd moest worden (en me een beetje zat te ergeren aan de gitarist, die wel heel overdreven speelde) werd ik gaandeweg meegesleept door de, zoals zij het noemden, 'Norwegian Folk Music', die echter een stuk meer naar gothic neigde en wat donkerder was dan wat je je meestal voorstelt van folk. En ik was niet de enige, geloof ik. Vooral op het laatst waren een aardig wat mensen overtuigd. Ze sloten met een rustig slotnummer waarin de zangeres ijzingwekkend mooi zong en dat ook nog even zonder microfoon deed. Je kon bijna een speld horen vallen. De enige band van de twee dagen waarvan ik dacht dat het publiek wel een toegift kon loskrijgen aan het enthousiasme te horen, maar al vrij snel werd de achtergrondmuziek aangezet als teken dat het niet ging gebeuren... Maar toch, wow!
Aberfeldy: ik wilde eigenlijk of naar Hot Zex, of naar Colour of Fire, maar om even rustig bij te komen maar naar boven gegaan in het Grand Theatre, in die mooie zaal waar je even fijn kon zitten. En daar was rustige muziek uit van een Schotse band, met een erg bescheiden, maar humorvolle zanger en twee dames die de achtergrondzang verzorgden, xylofoon speelden en respectievelijk de toetsen/viool bespeelden. Gewoon fijn
The Vaults: Zou goede, stevige rock moeten zijn, maar viel tegen. Na zo'n 5 nummers weggegaan, om alvast richting Huize Maas te gaan. Ik had al wel zo'n idee dat er een rij voor
Laurent Garnier: zou komen te staan, en dat stond er dan ook. En een flinke ook, zo'n uur gestaan met de nodige onduidelijkheid of we binnen zouden komen. Nou ja, het was nog wel gezellig buiten en uiteindelijk alleen het eerste kwartiertje van de set gemist. Lekker afgedanst en na afloop moe, maar met een goed gevoel naar huis gegaan.

Kortom het waren twee prima dagen, met als hoogtepunten: Gomm, El Tattoo del Tigre en Gåte

Het viel me alleen op dat het best druk was overal en vooral voor Vera en Huize Maas nogal eens een tijdje in de rij moest staan... Was vorig jaar volgens mij minder zo, maar ach, het ging nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')