abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14342935
Hoi. Vrijdag had ik het kabeltje van m'n handrem kapotgetrokken. Zaterdag reed en remde m'n wagen nog perfect, niets aan het handje. Echter, zondagochtend remde ie ineens vreemd.

Ik heb het idee dat de achterremmen niet werken, hoewel dit me erg sterk lijkt. Als ik nu langzaam rijd, en gewoon normaal rem, blokkeren de voorwielen vrijwel meteen! Vooral terwijl het regent, is er eigenlijk niet zonder blokkerende voorwielen te remmen. Als ik wat harder rij, remt ie voelbaar minder dan dat ie altijd deed. Ook heb ik het idee dat de auto meer voorover helt/omlaag duikt bij het remmen. Hierdoor denk ik dus dat de achterremmen het niet doen. Het vreemde is dat het zomaar ineens van de één op de andere dag is gekomen. Of het iets met het breken van de handremkabel te maken heeft weet ik niet. Want ten eerste zijn het 2 aparte remsystemen, en ten tweede, na het breken van de handremkabel heeft ie het 1 dag gewoon helemaal goed gedaan.

Ik ga straks effe onder m'n auto kijken of ik iets kan ontdekken. Een garage is helaas te duur op dit moment. Kan iemand me misschien meer vertellen over wat er mis kan zijn? Thanks!

(Er zit nog genoeg remvloeistof in, hij lekt dus niet)
(Ik weet het niet zeker, maar volgens mij blokkeren de voorwielen eerder als ze nog koud zijn. Maar na effetjes rijden gebeurt het al minder. Dit weet ik echter helemaal niet zeker, aangezien ik alleen maar korte stukjes heb gereden, en het niet echt uitgeprobeerd heb)

  maandag 3 november 2003 @ 13:12:19 #2
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_14343077
ff nieuwe remblokjes erop zetten!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 3 november 2003 @ 13:14:59 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_14343162
Hou je er wel rekening mee dat het nu wat natter op de weg is en de weg dus wat gladder zou kunnen zijn?
So we just called him Fred
pi_14343187
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:14 schreef FredvZ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat het nu wat natter op de weg is en de weg dus wat gladder zou kunnen zijn?
En net als bij de NS zijn ook op de weg bladeren een crime.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  maandag 3 november 2003 @ 13:17:03 #5
67270 NiCK_20
: krieg nouh tog de pleuruus :
pi_14343219
de remmen achter en handrem, zijn dus niet 2 aparte systemen
abit NF7-S | barton 2500+ | 2 * 512 DDR PC3200 GeIL | 2 * WD Raptor 36.7 Gb 10k rpm | 2 * Seagate 120 Gb 7200 rpm
pi_14343258
Remblokjes achter zijn 2 maanden geleden vervangen.
Het gebeurt ook wanneer het wegdek niet glad is.
pi_14343343
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef NiCK_20 het volgende:
de remmen achter en handrem, zijn dus niet 2 aparte systemen

De normale remmen achter remmen met behulp van remvloeistof. De handrem werkt mechanisch, met een kabeltje.

pi_14343354
gewoon niet meer remmen
´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier
  maandag 3 november 2003 @ 13:36:54 #9
67270 NiCK_20
: krieg nouh tog de pleuruus :
pi_14343803
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:21 schreef smash789 het volgende:

[..]

De normale remmen achter remmen met behulp van remvloeistof. De handrem werkt mechanisch, met een kabeltje.


damn, ik moet voortaan beter en harder nadenken
abit NF7-S | barton 2500+ | 2 * 512 DDR PC3200 GeIL | 2 * WD Raptor 36.7 Gb 10k rpm | 2 * Seagate 120 Gb 7200 rpm
  maandag 3 november 2003 @ 13:39:40 #10
63137 Witte-Tonnie
Luste 'n quukske?
pi_14343906
als je slim bent ga je WEL naar ee garage want door ^%*$&$* zoals jij gebeuren er de ergste ongelukken. Stel je voor dat een vrouw met een kinderwagen oversteekt, jij remt, maar die doen het niet goed. Je schept ze, wat nu? dan krijg je het gevoel: was ik maar ff naar de garage gegaan.

ik blijf wel ff van de weg tot jij bij de garage bent geweest.

Dèh witte toh nieh!
  maandag 3 november 2003 @ 13:40:42 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14343946
Als jij niet goed/voldoende remmen kunt en een garage te duur is voor je, is er maar 1 optie: de auto laten staan. veiligheid van anderen voorop!

En het kan zijn dat je remmen achter niet goed meer zijn, het kan ook toeval zijn natuurlijk, of misschien heeft het kabeltje bij het kapot gaan wel iets meer geraakt??? of dat zo is weet ik niet.

Maar weet je het niet, en los je het niet op, dan ben je een gevaar op de weg. auto rijden kost geld, als je dat niet hebt moet je hem laten staan.

no offence intended

pi_14344065
Zover ik weet werkt een normaal remsysteem kruislings, dus rechtsvoor met linksachter, en linksvoor met rechtsachter. Wanneer dan de achterwielen blokkeren moet het wel ergens anders mee te maken hebben.

Het kan ook zo zijn dat er luchtbelletjes in je remvloeistof zitten, dan kan het nog wel op peil zijn maar zou het remmen af en toe niet mogelijk zijn

pi_14344316
Hij remt nog wel voldoende. Maar hij remde altijd super. Dus met voorzichtig rijden is er weinig aan de hand. Wat een overdreven emotionele reacties van sommige zieltjes zeg
  maandag 3 november 2003 @ 13:54:50 #14
63137 Witte-Tonnie
Luste 'n quukske?
pi_14344356
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:53 schreef smash789 het volgende:
Hij remt nog wel voldoende. Maar hij remde altijd super. Dus met voorzichtig rijden is er weinig aan de hand. Wat een overdreven emotionele reacties van sommige zieltjes zeg
is het normaal om met geblokkeerde voorwielen tot stilstand te komen dan??
Dèh witte toh nieh!
pi_14344727
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:54 schreef Witte-Tonnie het volgende:

[..]

is het normaal om met geblokkeerde voorwielen tot stilstand te komen dan??


Dat gebeurt alleen bij snelheden van <30km/u.
Kijk, als je toch met niets zinnigs kunt replyen, reply dan gewoon niet. Scheelt jezelf, en andere mensen moeite.
  maandag 3 november 2003 @ 14:13:15 #16
63137 Witte-Tonnie
Luste 'n quukske?
pi_14344953
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:07 schreef smash789 het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen bij snelheden van <30km/u.
Kijk, als je toch met niets zinnigs kunt replyen, reply dan gewoon niet. Scheelt jezelf, en andere mensen moeite.


vind jij het zinnig dan met halve remmen rond te rijden?

en dan nog wij zijn niet helderziend en kunnen vanaf hier ook niet zeggen dat je auto gewoon kapot is en dat het je geld gaat kosten.

geen geld = niet rijden, accepteer dat nou....

Dèh witte toh nieh!
  maandag 3 november 2003 @ 14:13:23 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14344961
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:53 schreef smash789 het volgende:
Hij remt nog wel voldoende. Maar hij remde altijd super. Dus met voorzichtig rijden is er weinig aan de hand. Wat een overdreven emotionele reacties van sommige zieltjes zeg
Als jou auto opzij gaat schuiven (dat gebeurt als je achteraan niet genoeg remkracht hebt) dan ben je een gevaar voor je medemens. simpel. Sommige mensen drukken dat idd wel iets overdreven uit, maar de essentie blijft hetzelfde.
pi_14345433
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:13 schreef Witte-Tonnie het volgende:

[..]

vind jij het zinnig dan met halve remmen rond te rijden?

en dan nog wij zijn niet helderziend en kunnen vanaf hier ook niet zeggen dat je auto gewoon kapot is en dat het je geld gaat kosten.

geen geld = niet rijden, accepteer dat nou....


M'n auto is al vaker kapot geweest, en nog nooit naar de garage geweest. Dankzij handige kenissen. Kosten hadden in de garage wel op kunnen lopen tot ¤2000. Nu hadden we het zelf gerepareerd met (betere/modernere) onderdelen van de sloop voor ¤100. Dussuh... zeur niet

Ik heb trouwens gekeken naar jouw overige replies in topics. Je maakt er een sport van om zo veel mogelijk nutteloze irriterende opmerkingen te maken?

Heb je zelf eigenlijk wel een auto? Zal wel niet.

Misschien is het een klein probleempje dat makkelijk verholpen is. Alleen bosmongolen gaan dan meteen naar de garage. Durven zelf niks te ondernemen.

M'n auto remt nog goed genoeg en ik kan goed genoeg rijden. Jij waarschijnlijk niet, anders had je niet zo gefrustreerd gereageerd. Ga nou lekker maar weer andere topics zoeken waar je mensen kunt lastig vallen!

By the way, hoe oud ben je? Aan de hand van je profiel en je gedrag schat ik je op maximaal 14.

Witte-Tonnie's profiel:
Beroep: Serial Killer
Studierichting: Afgetrapt.
Hobbies en interesses: Killen.

... Give me a break.

pi_14345617
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Als jou auto opzij gaat schuiven (dat gebeurt als je achteraan niet genoeg remkracht hebt) dan ben je een gevaar voor je medemens. simpel. Sommige mensen drukken dat idd wel iets overdreven uit, maar de essentie blijft hetzelfde.


Leg eens uit hoe het komt dat ie opzij gaat schuiven dan... Kan toch niet?

Dit gebeurt in mijn geval ook niet. Voorwielen blokkeren gewoon snel waardoor ie op dat moment onbestuurbaar is, en dus rechtuit gaat.

Ik vind dat mijn auto op dit moment zeker geen gevaar is. Ook al blokkeren de voorwielen snel, hij staat toch snel stil. En met rustig aan rijden remt ie toch nog voldoende. Veel beter dan een heleboel andere auto's op de weg durf ik te wedden.

pi_14345691
Ik zou toch wel ff laten kijken naar die remmen. Is het niet door een garage dan door een kennis ofzo met verstand van die onderdelen. Het feit dat ineens je voorwielen bij lage snelheden blokkeren met het remmen geeft aan dat er iets veranderd is in het systeem en dus dat er iets aan de hand is met het systeem. Stel dat je straks ipv dat blokkeren ineens helemaal niet remt ofzo.. Dan heb je een groot probleem. Ik zou er in ieder geval ff door iemand naar laten kijken.
  maandag 3 november 2003 @ 14:39:37 #21
63137 Witte-Tonnie
Luste 'n quukske?
pi_14345833
whehe wat wil je horen van ons. hoe goed het van je is dat je zo durft te rijden, dat je het zelf wil oplossen. cool van je

noem mij eens niet irritant maar kijk bij jezelf wat je fout doet

Dèh witte toh nieh!
pi_14346069
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:07 schreef smash789 het volgende:
Hoi. Vrijdag had ik het kabeltje van m'n handrem kapotgetrokken. Zaterdag reed en remde m'n wagen nog perfect, niets aan het handje. Echter, zondagochtend remde ie ineens vreemd.

Ik heb het idee dat de achterremmen niet werken, hoewel dit me erg sterk lijkt. Als ik nu langzaam rijd, en gewoon normaal rem, blokkeren de voorwielen vrijwel meteen! Vooral terwijl het regent, is er eigenlijk niet zonder blokkerende voorwielen te remmen. Als ik wat harder rij, remt ie voelbaar minder dan dat ie altijd deed. Ook heb ik het idee dat de auto meer voorover helt/omlaag duikt bij het remmen. Hierdoor denk ik dus dat de achterremmen het niet doen. Het vreemde is dat het zomaar ineens van de één op de andere dag is gekomen. Of het iets met het breken van de handremkabel te maken heeft weet ik niet. Want ten eerste zijn het 2 aparte remsystemen, en ten tweede, na het breken van de handremkabel heeft ie het 1 dag gewoon helemaal goed gedaan.

Ik ga straks effe onder m'n auto kijken of ik iets kan ontdekken. Een garage is helaas te duur op dit moment. Kan iemand me misschien meer vertellen over wat er mis kan zijn? Thanks!

(Er zit nog genoeg remvloeistof in, hij lekt dus niet)
(Ik weet het niet zeker, maar volgens mij blokkeren de voorwielen eerder als ze nog koud zijn. Maar na effetjes rijden gebeurt het al minder. Dit weet ik echter helemaal niet zeker, aangezien ik alleen maar korte stukjes heb gereden, en het niet echt uitgeprobeerd heb)


Bij sommige auto's wordt de handremkabel gebruikt om de remmen achter op spanning te houden....
  maandag 3 november 2003 @ 15:56:35 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14348441
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:32 schreef smash789 het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe het komt dat ie opzij gaat schuiven dan... Kan toch niet?


Tuurlijk kan dat.

Als bij jou je voorwielen wel remmen, maar achter niet, of nauwelijks (minder iig), dan gaat je auto opzij schuiven. Dit komt doordat theoretisch gezien je achterwielen een grotere snelheid houden dan je voorwielen, welke worden afgeremt.

Dit is gewone natuurkunde en simpel zelf te testen/na te bootsen:

Pak een plank en zet deze schuin zodat je een helling krijgt.
Pak een speelgoedautootje, en laat deze er vanaf rijden. niets aan de hand. (als de auto goed is.) de auto rijdt netjes recht naar beneden.

Blokkeer nu eens de voorwielen, en doe dezelfde test. je zult keer op keer zien dat het autootje met de achterkant naar voren beneden aankomt. de auto is omgekeerd. dit gebeurt dus ook met jou auto als je achter geen (goede) remmen hebt.

Waarom dacht je anders dat ze je achterremmen gaven? Ze kunnen best alles de voorwielen laten afremmen hoor, alleen wil moeder natuur niet meewerken.

Jou auto zal dus ooit gaan uitbreken, als je ook maar heel iets een hogere snelheid hebt.

pi_14348631
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:46 schreef Makkinen het volgende:

[..]

Bij sommige auto's wordt de handremkabel gebruikt om de remmen achter op spanning te houden....


KIJK! Daar heb ik wat aan! Thanks Het gaat om een '92 Ford Escort.

Als ik het goed begrijp worden de remmen nu niet opgewarmd, doordat de handremkabel kapot is? En hierdoor worden de achterremmen niet opgewarmd tijdens het rijden zodat, als er nog niet of weinig is geremd, de koude remblokken ineens op koude remschijven staan waardoor er veel minder remkracht is achter?

  maandag 3 november 2003 @ 16:40:40 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14349835
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:02 schreef smash789 het volgende:

[..]

KIJK! Daar heb ik wat aan! Thanks Het gaat om een '92 Ford Escort.

Als ik het goed begrijp worden de remmen nu niet opgewarmd, doordat de handremkabel kapot is? En hierdoor worden de achterremmen niet opgewarmd tijdens het rijden zodat, als er nog niet of weinig is geremd, de koude remblokken ineens op koude remschijven staan waardoor er veel minder remkracht is achter?


Makkinen kan een punt hebben ja. dat op spanning houden kan idd.

Maar dat opwarmen is stierepoep. je remmen hoeven niet warm te zijn om goed te werken. Misschien zijn ze wat slok, dat zou kunnen.

Mijn gok is dat je gewoon last hebt van minder goed werkende remtrommels, en dan zal er nieuwe voering in moeten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')