Ik heb het idee dat de achterremmen niet werken, hoewel dit me erg sterk lijkt. Als ik nu langzaam rijd, en gewoon normaal rem, blokkeren de voorwielen vrijwel meteen! Vooral terwijl het regent, is er eigenlijk niet zonder blokkerende voorwielen te remmen. Als ik wat harder rij, remt ie voelbaar minder dan dat ie altijd deed. Ook heb ik het idee dat de auto meer voorover helt/omlaag duikt bij het remmen. Hierdoor denk ik dus dat de achterremmen het niet doen. Het vreemde is dat het zomaar ineens van de één op de andere dag is gekomen. Of het iets met het breken van de handremkabel te maken heeft weet ik niet. Want ten eerste zijn het 2 aparte remsystemen, en ten tweede, na het breken van de handremkabel heeft ie het 1 dag gewoon helemaal goed gedaan.
Ik ga straks effe onder m'n auto kijken of ik iets kan ontdekken. Een garage is helaas te duur op dit moment. Kan iemand me misschien meer vertellen over wat er mis kan zijn? Thanks!
(Er zit nog genoeg remvloeistof in, hij lekt dus niet)
(Ik weet het niet zeker, maar volgens mij blokkeren de voorwielen eerder als ze nog koud zijn. Maar na effetjes rijden gebeurt het al minder. Dit weet ik echter helemaal niet zeker, aangezien ik alleen maar korte stukjes heb gereden, en het niet echt uitgeprobeerd heb)
quote:En net als bij de NS zijn ook op de weg bladeren een crime.
Op maandag 3 november 2003 13:14 schreef FredvZ het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat het nu wat natter op de weg is en de weg dus wat gladder zou kunnen zijn?
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef NiCK_20 het volgende:
de remmen achter en handrem, zijn dus niet 2 aparte systemen
De normale remmen achter remmen met behulp van remvloeistof. De handrem werkt mechanisch, met een kabeltje.
quote:damn, ik moet voortaan beter en harder nadenken
Op maandag 3 november 2003 13:21 schreef smash789 het volgende:[..]
De normale remmen achter remmen met behulp van remvloeistof. De handrem werkt mechanisch, met een kabeltje.
ik blijf wel ff van de weg tot jij bij de garage bent geweest.
En het kan zijn dat je remmen achter niet goed meer zijn, het kan ook toeval zijn natuurlijk, of misschien heeft het kabeltje bij het kapot gaan wel iets meer geraakt??? of dat zo is weet ik niet.
Maar weet je het niet, en los je het niet op, dan ben je een gevaar op de weg. auto rijden kost geld, als je dat niet hebt moet je hem laten staan.
no offence intended
Het kan ook zo zijn dat er luchtbelletjes in je remvloeistof zitten, dan kan het nog wel op peil zijn maar zou het remmen af en toe niet mogelijk zijn
quote:is het normaal om met geblokkeerde voorwielen tot stilstand te komen dan??
Op maandag 3 november 2003 13:53 schreef smash789 het volgende:
Hij remt nog wel voldoende. Maar hij remde altijd super. Dus met voorzichtig rijden is er weinig aan de hand. Wat een overdreven emotionele reacties van sommige zieltjes zeg
quote:Dat gebeurt alleen bij snelheden van <30km/u.
Op maandag 3 november 2003 13:54 schreef Witte-Tonnie het volgende:[..]
is het normaal om met geblokkeerde voorwielen tot stilstand te komen dan??
quote:vind jij het zinnig dan met halve remmen rond te rijden?
Op maandag 3 november 2003 14:07 schreef smash789 het volgende:[..]
Dat gebeurt alleen bij snelheden van <30km/u.
Kijk, als je toch met niets zinnigs kunt replyen, reply dan gewoon niet. Scheelt jezelf, en andere mensen moeite.
en dan nog wij zijn niet helderziend en kunnen vanaf hier ook niet zeggen dat je auto gewoon kapot is en dat het je geld gaat kosten.
geen geld = niet rijden, accepteer dat nou....
quote:Als jou auto opzij gaat schuiven (dat gebeurt als je achteraan niet genoeg remkracht hebt) dan ben je een gevaar voor je medemens. simpel. Sommige mensen drukken dat idd wel iets overdreven uit, maar de essentie blijft hetzelfde.
Op maandag 3 november 2003 13:53 schreef smash789 het volgende:
Hij remt nog wel voldoende. Maar hij remde altijd super. Dus met voorzichtig rijden is er weinig aan de hand. Wat een overdreven emotionele reacties van sommige zieltjes zeg
quote:M'n auto is al vaker kapot geweest, en nog nooit naar de garage geweest. Dankzij handige kenissen. Kosten hadden in de garage wel op kunnen lopen tot ¤2000. Nu hadden we het zelf gerepareerd met (betere/modernere) onderdelen van de sloop voor ¤100. Dussuh... zeur niet
Op maandag 3 november 2003 14:13 schreef Witte-Tonnie het volgende:[..]
vind jij het zinnig dan met halve remmen rond te rijden?
en dan nog wij zijn niet helderziend en kunnen vanaf hier ook niet zeggen dat je auto gewoon kapot is en dat het je geld gaat kosten.
geen geld = niet rijden, accepteer dat nou....
Ik heb trouwens gekeken naar jouw overige replies in topics. Je maakt er een sport van om zo veel mogelijk nutteloze irriterende opmerkingen te maken?
Heb je zelf eigenlijk wel een auto? Zal wel niet.
Misschien is het een klein probleempje dat makkelijk verholpen is. Alleen bosmongolen gaan dan meteen naar de garage. Durven zelf niks te ondernemen.
M'n auto remt nog goed genoeg en ik kan goed genoeg rijden. Jij waarschijnlijk niet, anders had je niet zo gefrustreerd gereageerd. Ga nou lekker maar weer andere topics zoeken waar je mensen kunt lastig vallen!
By the way, hoe oud ben je? Aan de hand van je profiel en je gedrag schat ik je op maximaal 14.
Witte-Tonnie's profiel:
Beroep: Serial Killer
Studierichting: Afgetrapt.
Hobbies en interesses: Killen.
... Give me a break.
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Als jou auto opzij gaat schuiven (dat gebeurt als je achteraan niet genoeg remkracht hebt) dan ben je een gevaar voor je medemens. simpel. Sommige mensen drukken dat idd wel iets overdreven uit, maar de essentie blijft hetzelfde.
Dit gebeurt in mijn geval ook niet. Voorwielen blokkeren gewoon snel waardoor ie op dat moment onbestuurbaar is, en dus rechtuit gaat.
Ik vind dat mijn auto op dit moment zeker geen gevaar is. Ook al blokkeren de voorwielen snel, hij staat toch snel stil. En met rustig aan rijden remt ie toch nog voldoende. Veel beter dan een heleboel andere auto's op de weg durf ik te wedden.
noem mij eens niet irritant maar kijk bij jezelf wat je fout doet
quote:Bij sommige auto's wordt de handremkabel gebruikt om de remmen achter op spanning te houden....
Op maandag 3 november 2003 13:07 schreef smash789 het volgende:
Hoi. Vrijdag had ik het kabeltje van m'n handrem kapotgetrokken. Zaterdag reed en remde m'n wagen nog perfect, niets aan het handje. Echter, zondagochtend remde ie ineens vreemd.Ik heb het idee dat de achterremmen niet werken, hoewel dit me erg sterk lijkt. Als ik nu langzaam rijd, en gewoon normaal rem, blokkeren de voorwielen vrijwel meteen! Vooral terwijl het regent, is er eigenlijk niet zonder blokkerende voorwielen te remmen. Als ik wat harder rij, remt ie voelbaar minder dan dat ie altijd deed. Ook heb ik het idee dat de auto meer voorover helt/omlaag duikt bij het remmen. Hierdoor denk ik dus dat de achterremmen het niet doen. Het vreemde is dat het zomaar ineens van de één op de andere dag is gekomen. Of het iets met het breken van de handremkabel te maken heeft weet ik niet. Want ten eerste zijn het 2 aparte remsystemen, en ten tweede, na het breken van de handremkabel heeft ie het 1 dag gewoon helemaal goed gedaan.
Ik ga straks effe onder m'n auto kijken of ik iets kan ontdekken. Een garage is helaas te duur op dit moment. Kan iemand me misschien meer vertellen over wat er mis kan zijn? Thanks!
(Er zit nog genoeg remvloeistof in, hij lekt dus niet)
(Ik weet het niet zeker, maar volgens mij blokkeren de voorwielen eerder als ze nog koud zijn. Maar na effetjes rijden gebeurt het al minder. Dit weet ik echter helemaal niet zeker, aangezien ik alleen maar korte stukjes heb gereden, en het niet echt uitgeprobeerd heb)
quote:Tuurlijk kan dat.
Op maandag 3 november 2003 14:32 schreef smash789 het volgende:[..]
Leg eens uit hoe het komt dat ie opzij gaat schuiven dan... Kan toch niet?
Als bij jou je voorwielen wel remmen, maar achter niet, of nauwelijks (minder iig), dan gaat je auto opzij schuiven. Dit komt doordat theoretisch gezien je achterwielen een grotere snelheid houden dan je voorwielen, welke worden afgeremt.
Dit is gewone natuurkunde en simpel zelf te testen/na te bootsen:
Pak een plank en zet deze schuin zodat je een helling krijgt.
Pak een speelgoedautootje, en laat deze er vanaf rijden. niets aan de hand. (als de auto goed is.) de auto rijdt netjes recht naar beneden.
Blokkeer nu eens de voorwielen, en doe dezelfde test. je zult keer op keer zien dat het autootje met de achterkant naar voren beneden aankomt. de auto is omgekeerd. dit gebeurt dus ook met jou auto als je achter geen (goede) remmen hebt.
Waarom dacht je anders dat ze je achterremmen gaven? Ze kunnen best alles de voorwielen laten afremmen hoor, alleen wil moeder natuur niet meewerken.
Jou auto zal dus ooit gaan uitbreken, als je ook maar heel iets een hogere snelheid hebt.
quote:KIJK! Daar heb ik wat aan! Thanks
Op maandag 3 november 2003 14:46 schreef Makkinen het volgende:[..]
Bij sommige auto's wordt de handremkabel gebruikt om de remmen achter op spanning te houden....
Als ik het goed begrijp worden de remmen nu niet opgewarmd, doordat de handremkabel kapot is? En hierdoor worden de achterremmen niet opgewarmd tijdens het rijden zodat, als er nog niet of weinig is geremd, de koude remblokken ineens op koude remschijven staan waardoor er veel minder remkracht is achter?
quote:Makkinen kan een punt hebben ja. dat op spanning houden kan idd.
Op maandag 3 november 2003 16:02 schreef smash789 het volgende:[..]
KIJK! Daar heb ik wat aan! Thanks
Het gaat om een '92 Ford Escort.
Als ik het goed begrijp worden de remmen nu niet opgewarmd, doordat de handremkabel kapot is? En hierdoor worden de achterremmen niet opgewarmd tijdens het rijden zodat, als er nog niet of weinig is geremd, de koude remblokken ineens op koude remschijven staan waardoor er veel minder remkracht is achter?
Maar dat opwarmen is stierepoep. je remmen hoeven niet warm te zijn om goed te werken. Misschien zijn ze wat slok, dat zou kunnen.
Mijn gok is dat je gewoon last hebt van minder goed werkende remtrommels, en dan zal er nieuwe voering in moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |