abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:43:42 #26
67769 Fac_ut_vivas
I don't want a toaster.
pi_14381920
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef Ra-z het volgende:

vooral een hobby in de weilanden


eh weilanden?
gewoon in de stad hoor

weilanden.. pfffff dan is er toch niks aan
dan hoort niemand de knal!!

Hummus (pronounced Hum-es) is traditionally used as a dip with Pita bread, crackers or fresh cut vegetables.
pi_14383257
quote:
Op maandag 3 november 2003 20:38 schreef portier het volgende:

[..]

Dat kan dus niet meer (schijnt). Er schijnen nog dealers te zijn, maar die sturen het niet op. Omg. Rotterdam iemand? .


Ik wil wel eens een paar kilo mee nemen naar Delft en dan kom je het maar halen.

Ik sta wel altijd in de bebouwde kom te schieten, geen probleem. 4 bussen op een rij en dan gaan met die ellende. Gebruik altijd een mooie grote fakkel om aan te steken. Maak ik zelf, staat erg sfeervol

pi_14519216
Maar iedereen gebruikt ook melkbussen of wat anders? Niemand iets zelf gemaakt?!

Ik hoor ook verhalen dat je carbit met "nagellakremover" moet besprenkelen of met haarlak, dat het dan nog harder gaat. Iemand hier verstand van? Ik gebruik altijd water.

Chiel Montagne for President!!
  maandag 10 november 2003 @ 12:25:07 #29
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_14521080
Wat denken jullie van een plastic bal !!!

Eerst carbit erin....plasje (water) d'rop.

Bal in de hals van de (melk)bus.

Nu de bal met een compressor oppompen.

Hierdoor komt het grootste gedeelte van de bal in de bus te zitten.

Als nu een ontsteking komt moet de bal met erg veel geweld door de hals gestuwd worden........gevolg is piepende oren voor de rest van de dag.........prettige kerstdagen.

....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_14528092
Koele actie die ik eerder postte in Stomste dat je ooit gedaan hebt met vuurwerk...

Langs de prive weg tegenover ons huis ligt een oude stadion lichtpaal in de berm te verroesten. hebben mn neefjes en ik even een emmertje carbit gehaald, hup erin, emmertje water erover en wat kalverzakken over de opening, trekband eromheen vast trekken.
even een 20 min gewacht tot de buis goed vol gas zat

fakkeltje bij het gaatje aan de achterkant... BROEM!!

de stukken carbit lagen bij mn oom in de tuin en tegen de muur van zn huis (helemaal aan het einde van de straat).

And when you kill a man, you're a murderer Kill many, and you're a conqueror Kill them all...Ooh...Oh you're a god!
pi_14528244
Op zicg wel leuk, maar ik vind het sinasappel kanon toch echt wel wat geslaagder en veiliger.
Met neme een regenpijp, carbit, sinasappels(of alles wat rond en past)
een afdichtdeksel voor 1 kant van je regenpijp gaatje erin ....in de pijp wat carbit of haarlak oid, sinasappeltje erin, aansteken en jus de orange voor het eind van de straat.....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_14657433
Hoe dekken jullie de melkbussen af? Met een lap tussen de deksel of doen jullie er iets van leer tussen? Want een natte handdoek is zo snel kapot.
Chiel Montagne for President!!
pi_14706153
wtf is carbit?
jullie bedoelen carbiD neem ik aan?
pi_14706558
Dat is iets wat boeren vooral doen pf echt lomp is het..
pi_14809417
Waarom is het lomp. Als je een, totaal ondoordachte, opmerking plaats wil je dan ook zo stoer en man genoeg zijn om het te onderbouwen? MIET!
Chiel Montagne for President!!
  vrijdag 21 november 2003 @ 12:31:41 #36
197 Iggy
serial killer
pi_14813113
Hier een filmpje
http://home.hetnet.nl/~t-keetien/filmpjes/melkbusschieten.mpg

staan er overigens nog meer.
http://home.hetnet.nl/~t-keetien/index.html

Het is gewoon leuk en het gaat onzettend hard!
Is ook best wel gevaarlijk eigenlijk

I'm judge and I'm jury and I'm executioner too!!!
  vrijdag 21 november 2003 @ 13:15:58 #37
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_14814554
Ja wij doen 't ook elk jaar hier. Mooi beetje bierdrinken erbij... schitterend
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  vrijdag 21 november 2003 @ 15:27:36 #38
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14818949
Hehehe daar hebben ze toch vlinderbommen en nitraten voor..

HOewel dit natuurlijk wel zijn charmes heeft.

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_14908765
Dit is gewoon gezellig, bbq erbij, kratjes bier, kampvuur...
Chiel Montagne for President!!
  dinsdag 2 december 2003 @ 00:03:23 #40
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_15077351
melkbus en een voetbal en dan over en weer naar buurgemeente over het water schieten
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_15077532
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 15:27 schreef El_Fenomino het volgende:
Hehehe daar hebben ze toch vlinderbommen en nitraten voor..

HOewel dit natuurlijk wel zijn charmes heeft.


en dit heeft net wat minder kans op vingers die eraf liggen.. ook wel een goed punt
  dinsdag 2 december 2003 @ 00:22:05 #42
32422 engessa
Who's dirty?
pi_15077863
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 00:10 schreef Ra-z het volgende:

[..]

en dit heeft net wat minder kans op vingers die eraf liggen.. ook wel een goed punt


En carbid knalt harder, veel harder. En idd, de standaard methode, melkbus vast zetten op een 'slede', carbid en water dr in, Winnie de Pooh bal in de voorkant proppen en dan met een brandende stok op de bodum meppen (maar een gaatje in zit). Knalt heel hard. Helaas mag het hier niet meer omdat het iets te hard knalt (niet dat mij dat tegen houdt..).
pi_15094086
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 00:22 schreef engessa het volgende:

[..]

En carbid knalt harder, veel harder. En idd, de standaard methode, melkbus vast zetten op een 'slede', carbid en water dr in, Winnie de Pooh bal in de voorkant proppen en dan met een brandende stok op de bodum meppen (maar een gaatje in zit). Knalt heel hard. Helaas mag het hier niet meer omdat het iets te hard knalt (niet dat mij dat tegen houdt..).


Wat bedoel je met 'slede'???
Chiel Montagne for President!!
pi_15095098
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:13 schreef MauriceVD het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'slede'???


denk dat ie bedoeld dat de bus ergens op vast ligt zodat ie niet kan gaan rollen
  dinsdag 2 december 2003 @ 18:44:01 #45
32422 engessa
Who's dirty?
pi_15096503
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:49 schreef Ra-z het volgende:

[..]

denk dat ie bedoeld dat de bus ergens op vast ligt zodat ie niet kan gaan rollen


Jep, gewoon een oude houten slee, daar de melkbus op vast gezet met wat stalen banden en dan de slee weer vast gezet met een grote pen in de grond. Zit er net als een kanon uit.
pi_15098357
Oh zo ja...
Meestal graven wij hem gewoon een schuin beetje in. Maar dit jaar willen we met behulp van steigerpijpen of andere buizen een stellage maken waar de bussen dan in komen te liggen zodat ze mooi hoog staant +/- meter en ook geen kant op kunnen.
Chiel Montagne for President!!
pi_15098552
Mij pa deed dit vroeger altijd in het weiland ...

Weet er iemand wat precies de chemische reactie is want ik neem aan dat dat calciumcarbide sterk oxideert met water... maar je moet er vuur bij houden dus word er waterstof opgehoopt oid ??

Ik knal altijd met ammoniumnitraat/perchloraat .

Ik heb ook iets gehoord over een exotherme reactie van natrium met water. Als je gootsteenontstopper (natriumhydroxide d8 ik) in een fles doet en je gooit er kokend water bij + wat aluminiumfolieproppen dan zou dat nog harder knallen dan een lawinepijl schijnt het

pi_15111724
Bij ons mag het eigenlijk niet maar op oudejaarsdag komen er denk ik zon 75 bussen bij ons in het centrum.

En zo gevaarlijk is het nou ook weer niet.
Zie hier:
http://scooter.fol.nl/melkbus/melkbus06.htm

pi_15113129
kijk hier eens

http://www.sgm.nl/carbid.php

zo doen wij het. elk jaar bedenken we weer iets anders. wat het dit jaar wordt weten we nog niet precies.

pi_15153330

foto van het afgelopen jaar!!!!!

Dit jaar schieten we weer met wat melkbussen en ook weer een cement molen. Deze ditmaal goed vast gelast op de naden, want vorigjaar klapte deze halverwege de dag uit elkaar....:'(

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')