Ik koop altijd een paar zakken carbit (3 kg) en leg een paar blokjes onderin een melkbus en doe er water op. Doek erop, deksel vastslaan(doek hiertussen) en daar ga je...
Iemand van jullie nog betere tips?
Wij deden het altijd met een oude binnenband van een fiets en met landbouwplastic.. Deze kun je halen bij van die voeder bedrijven.. sterk plastic, met 1 zak kun je ongeveer 4 schieten (steeds wel andere plek nemen )
dan kun je hem ook bij iemand achter in de tuin leggen zonder dat je gevaar hebt met een wegvliegende deksel... altijd succes
quote:De (kei-)harde knal die dan ontstaat.
Op maandag 3 november 2003 13:09 schreef Hilbert het volgende:
Maar wat is daar nou leuk aan?
quote:carbit is een soort steen dat edelsmeden gebruik(ten?) als het nat word komt er gas vrij
Op maandag 3 november 2003 13:06 schreef Rayyvin het volgende:
Wat is dat eigelijk dat Carbit schieten en waarom doe je dat?
je stopt wat carbit in een melkbus ( zon metalen ) maakt het nat (een gat aan de onderkant boren eerst) en dan aansteken..
geeft een knal en deksel schiet weg
vooral een hobby in de weilanden
[Dit bericht is gewijzigd door Ra-z op 03-11-2003 13:30]
Ik vind het niet zo bijzonder, maar ja, ik ben dan ook een meisje
quote:Niet
Op maandag 3 november 2003 13:02 schreef MauriceVD het volgende:
[Carbit schieten] Hoe doen jullie het?
lijkt me ook iets te gevaarlijk in de bebouwde kom.
scheelt een hoop gezoek naar de deksel in het donker.
quote:wij vroegen het altijd bij de (edel) smit
Op maandag 3 november 2003 19:46 schreef chronos het volgende:
Mooi werk, doen ze hier bij ons ook altijd in de weilanden!
Maar waar koop je dat spul eigenlijk?
quote:Dat kan dus niet meer (schijnt). Er schijnen nog dealers te zijn, maar die sturen het niet op. Omg. Rotterdam iemand?
Op maandag 3 november 2003 20:16 schreef Ra-z het volgende:[..]
wij vroegen het altijd bij de (edel) smit
quote:Kan makkelijk.. deksel vastmaken met een ketting van +/- een meter..
Op maandag 3 november 2003 20:06 schreef mcDavid het volgende:[..]
Niet
![]()
lijkt me ook iets te gevaarlijk in de bebouwde kom.
quote:eh weilanden?
Op maandag 3 november 2003 13:17 schreef Ra-z het volgende:vooral een hobby in de weilanden
weilanden.. pfffff dan is er toch niks aan
dan hoort niemand de knal!!
quote:Ik wil wel eens een paar kilo mee nemen naar Delft en dan kom je het maar halen.
Op maandag 3 november 2003 20:38 schreef portier het volgende:[..]
Dat kan dus niet meer (schijnt). Er schijnen nog dealers te zijn, maar die sturen het niet op. Omg. Rotterdam iemand?
.
Ik sta wel altijd in de bebouwde kom te schieten, geen probleem. 4 bussen op een rij en dan gaan met die ellende. Gebruik altijd een mooie grote fakkel om aan te steken. Maak ik zelf, staat erg sfeervol
Ik hoor ook verhalen dat je carbit met "nagellakremover" moet besprenkelen of met haarlak, dat het dan nog harder gaat. Iemand hier verstand van? Ik gebruik altijd water.
Eerst carbit erin....plasje (water) d'rop.
Bal in de hals van de (melk)bus.
Nu de bal met een compressor oppompen.
Hierdoor komt het grootste gedeelte van de bal in de bus te zitten.
Als nu een ontsteking komt moet de bal met erg veel geweld door de hals gestuwd worden........gevolg is piepende oren voor de rest van de dag.........prettige kerstdagen.
Langs de prive weg tegenover ons huis ligt een oude stadion lichtpaal in de berm te verroesten. hebben mn neefjes en ik even een emmertje carbit gehaald, hup erin, emmertje water erover en wat kalverzakken over de opening, trekband eromheen vast trekken.
even een 20 min gewacht tot de buis goed vol gas zat
fakkeltje bij het gaatje aan de achterkant... BROEM!!
de stukken carbit lagen bij mn oom in de tuin en tegen de muur van zn huis (helemaal aan het einde van de straat).
staan er overigens nog meer.
http://home.hetnet.nl/~t-keetien/index.html
Het is gewoon leuk en het gaat onzettend hard!
Is ook best wel gevaarlijk eigenlijk
HOewel dit natuurlijk wel zijn charmes heeft.
quote:en dit heeft net wat minder kans op vingers die eraf liggen..
Op vrijdag 21 november 2003 15:27 schreef El_Fenomino het volgende:
Hehehe daar hebben ze toch vlinderbommen en nitraten voor..HOewel dit natuurlijk wel zijn charmes heeft.
quote:En carbid knalt harder, veel harder. En idd, de standaard methode, melkbus vast zetten op een 'slede', carbid en water dr in, Winnie de Pooh bal in de voorkant proppen en dan met een brandende stok op de bodum meppen (maar een gaatje in zit). Knalt heel hard. Helaas mag het hier niet meer omdat het iets te hard knalt (niet dat mij dat tegen houdt..).
Op dinsdag 2 december 2003 00:10 schreef Ra-z het volgende:[..]
en dit heeft net wat minder kans op vingers die eraf liggen..
ook wel een goed punt
quote:Wat bedoel je met 'slede'???
Op dinsdag 2 december 2003 00:22 schreef engessa het volgende:[..]
En carbid knalt harder, veel harder. En idd, de standaard methode, melkbus vast zetten op een 'slede', carbid en water dr in, Winnie de Pooh bal in de voorkant proppen en dan met een brandende stok op de bodum meppen (maar een gaatje in zit). Knalt heel hard. Helaas mag het hier niet meer omdat het iets te hard knalt (niet dat mij dat tegen houdt..).
quote:denk dat ie bedoeld dat de bus ergens op vast ligt zodat ie niet kan gaan rollen
Op dinsdag 2 december 2003 17:13 schreef MauriceVD het volgende:[..]
Wat bedoel je met 'slede'???
quote:Jep, gewoon een oude houten slee, daar de melkbus op vast gezet met wat stalen banden en dan de slee weer vast gezet met een grote pen in de grond. Zit er net als een kanon uit.
Op dinsdag 2 december 2003 17:49 schreef Ra-z het volgende:[..]
denk dat ie bedoeld dat de bus ergens op vast ligt zodat ie niet kan gaan rollen
Weet er iemand wat precies de chemische reactie is want ik neem aan dat dat calciumcarbide sterk oxideert met water... maar je moet er vuur bij houden dus word er waterstof opgehoopt oid ??
Ik knal altijd met ammoniumnitraat/perchloraat .
Ik heb ook iets gehoord over een exotherme reactie van natrium met water. Als je gootsteenontstopper (natriumhydroxide d8 ik) in een fles doet en je gooit er kokend water bij + wat aluminiumfolieproppen dan zou dat nog harder knallen dan een lawinepijl schijnt het
En zo gevaarlijk is het nou ook weer niet.
Zie hier:
http://scooter.fol.nl/melkbus/melkbus06.htm
zo doen wij het. elk jaar bedenken we weer iets anders. wat het dit jaar wordt weten we nog niet precies.
foto van het afgelopen jaar!!!!!
Dit jaar schieten we weer met wat melkbussen en ook weer een cement molen. Deze ditmaal goed vast gelast op de naden, want vorigjaar klapte deze halverwege de dag uit elkaar....:'(
Bij mij in de buurt waren een paar op het id gekomen om met een LPG tank te gaan Carbid schieten. En hoe dacht je dat ze die tank open maakten? Juist.. met een lasapparaat.. en wat bleek? Er zat nog gas in...
quote:lol
Op donderdag 4 december 2003 20:23 schreef Handym4n het volgende:
LMAO met een cementmolen!Bij mij in de buurt waren een paar op het id gekomen om met een LPG tank te gaan Carbid schieten. En hoe dacht je dat ze die tank open maakten? Juist.. met een lasapparaat.. en wat bleek? Er zat nog gas in...
quote:Ja hoor...ga jij maar iets open maken met een lasapparaat, je maakt zeker ook altijd een blik bruine bonen open met secondelijm?
Op donderdag 4 december 2003 20:23 schreef Handym4n het volgende:
LMAO met een cementmolen!Bij mij in de buurt waren een paar op het id gekomen om met een LPG tank te gaan Carbid schieten. En hoe dacht je dat ze die tank open maakten? Juist.. met een lasapparaat.. en wat bleek? Er zat nog gas in...
quote:Ik vermoed dat hij een snijbrander bedoelt. Lijken wel iets op elkaar.
Op vrijdag 26 december 2003 13:18 schreef Whatashockr het volgende:[..]
Ja hoor...ga jij maar iets open maken met een lasapparaat, je maakt zeker ook altijd een blik bruine bonen open met secondelijm?
quote:Lolbroek :p
Op vrijdag 26 december 2003 13:18 schreef Whatashockr het volgende:[..]
Ja hoor...ga jij maar iets open maken met een lasapparaat, je maakt zeker ook altijd een blik bruine bonen open met secondelijm?
ze zullen wel een plasma-snijder hebben gebruikt
quote:Op woensdag 3 december 2003 12:23 schreef wussy het volgende:
kijk hier eens
http://www.sgm.nl/
zo doen wij het. elk jaar bedenken we weer iets anders. wat het dit jaar wordt weten we nog niet precies.
stoere filmpjesquote:Op dinsdag 16 november 2004 23:06 schreef wussy het volgende:
Ook dit jaar moet er weer volop carbid worden geschoten! En wij gaan het dit jaar groots aanpakken met een ROOIKANON. Een rooimachine omgebouwd tot carbid-schiet-machine. Hij is in aanbouw, dat kun je volgen op www.sgm.nl onder het kopje CARBID > movies/pictures (rechts in beeld)
[..]
ik denk ook wel harder dan een strijkerquote:Op maandag 3 november 2003 13:14 schreef koston het volgende:
Gaat wat harder dan het gemiddeld rotje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |