Broer Christel Ambrosius rijdt in op
moordenaar
Van een onzer verslaggevers
ERMELO De broer van de in 1994 vermoorde Puttense Christel Ambrosius zou
maandag doelbewust één van beide veroordeelden in die zaak hebben aangereden. De
politie besloot de aangifte van slachtoffer Herman du B. in overleg met justitie te
seponeren en de zaak af te doen als een aanrijding.
Du B. bekeek maandag op de Ermelose hei met zijn echtgenote vanuit de auto een
demonstratie van miniatuurvliegtuigjes, toen hij werd geramd door een bestelbus. De
wagen van Du B. raakte total loss; zijn vrouw moest in een ziekenhuis worden behandeld.
Met hulp van ooggetuigen hield de politie Bas, de broer van Christel Ambrosius aan als
verdachte. Die werd vrij snel weer vrijgelaten.
De broer bestrijdt dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een doelbewuste wraakactie.
"Ik verkeerde in een staat van bewustzijnsvernauwing. Zoals vaker op vrije dagen reed ik rond op de hei. Ik ben enorm geschrokken doordat ik weer met één van hen werd
geconfronteerd, en maakte een stuurfout. Ik was zo van de kook dat mijn rijvaardigheid is beïnvloed".
De politie neemt aan dat er sprake was van een black-out. Als gevolg daarvan zegt hij zich niets van het incident te herinneren. "Een harde klap? Ik weet het niet. Ik heb in elk geval geen schade. Het was een aanrijding en ik zal mijn verzekeraar in kennis stellen".
Dat hij 'uit zijn doen is geraakt' is volgens Bas een gevolg van het feit dat hem en zijn
moeder nog altijd geen rust wordt gegund. "Ze hoeven ons niet als zielige figuren af te
schilderen die de moord niet kunnen verwerken. Maar ze moeten ons wel met rust laten.
Deze week was het alweer de vierde keer dat ik met één van hen ben geconfronteerd.
Maandag hing er een helikopter boven ons huis voor weer een televisieprogramma, later werden beide veroordeelden in de buurt van ons huis geïnterviewd. En bij het
pompstation kreeg mijn moeder een dreigende blik toegeworpen. Het moet een keer
afgelopen zijn".
De broer achtervolgde enkele jaren geleden ook Willibrord Frequin met een bijl toen die
tv-opnamen bij zijn huis maakte.
Copyright © 2001 Veluws Dagblad - alle rechten voorbehouden
Kijk, ergens begrijp ik hem wel. Toevallig zag ik zondag een stukje op tv bij Peter R. de Vries en inderdaad, de helicopter, filmen in de omgeving. Ik kan mij voorstellen dat je er gek van wordt. Als nabestaande wil je denk ik graag met rust gelaten worden.
Nogmaals, ik keur het niet goed maar kan me er wel iets bij voorstellen.
Die 35 uitzendingen zullen vast met goede bedoelingen zijn geweest, maar een beetje veel van het goede was het wel, voor die familie moet dat een ramp zijn, want het was de Vries (peter R.) volgens mij meer te doen als de zgn onschuldige verdachten als een oplossing zoeken in die moordzaak.
Wie nu werkelijk het slachtoffer was in zijn ogen (of is) is mij dan ook onduidelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |