*ook ik herkende alleen de Gloria Estefan intro
quote:Nou.... ik vond de vragen deze week ook veel moeilijker dan vorige week hoor! Ik heb weer even zitten turven, maar ik kwam nu niet verder dan 9 van de 21 goed. En dan moet je nog rekenen dat je daar onder druk moet 'presteren'. Zelfs de vragen waarop ik het antwoord wist vond ik moeilijker, of m.a.w., ik vraag me af of ik het daar zo snel geweten had. Maar ja, het ligt er natuurlijk altijd maar net aan waar je interesse ligt. Misschien dat een ander het deze week wel juist veel makkelijker vond...
Op vrijdag 14 november 2003 20:59 schreef thaleia het volgende:[..]
En in plaats van dat andere team trouwens ook. Veel MUZ-posters hadden dit wel beter gedaan, denk ik!
Opvallend detail: ik telde nu dus maar 21 vragen, terwijl ik er vorige week 22 geteld had. Zou er een vraag uitgeknipt zijn? ![]()
Rob Stenders was trouwens wel prominent in de achtergrond aanwezig zeg. ![]()
Oh, en natuurlijk had ik wel alle ABBA-vragen goed!
quote:Jij gaat voor 'elke week minstens 1 fout ontdekken'?
Op vrijdag 14 november 2003 21:09 schreef Jane het volgende:
Opvallend detail: ik telde nu dus maar 21 vragen, terwijl ik er vorige week 22 geteld had. Zou er een vraag uitgeknipt zijn?
- de 3 intro's
- de Sting-vraag
- de 3 ABBA-vragen
- de Beatles-vraag ![]()
- de Armand-vraag
Al met al wat magertjes, vind ik zelf...
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 21:10 schreef thaleia het volgende:[..]
Jij gaat voor 'elke week minstens 1 fout ontdekken'?
Oh, en ik had Zappa natuurlijk wel herkend, maar ik wist de titel niet.
Ben lang niet allround popliefhebber genoeg om hier veel van te bakken
quote:Ah, meer jouw cup of tea dus, deze vragen. Ja, het ligt er altijd maar net aan wat ze vragen. Gaat het net over een artiest waar je weinig tot niks van weet, dan kun je zomaar 3 vragen achter elkaar fout hebben. Zie bijvoorbeeld Randy Newman in mijn geval. Ken wel wat bekende nummers van hem, en ik wist zowaar ook dat hij een Oscar gewonnen had, maar weer niet meer voor welke film.
Op zaterdag 15 november 2003 11:13 schreef Zander het volgende:
Net ff de herhaling op de site gekeken, en ik deed het iets beter dan vorige week. Vond de moeilijkheidsgraad niet veel hoger dan de vorige aflevering, eigenlijk.
quote:Ja, precies. Ik deed het weer niet zo best bij de ABBA-vragen (in ieder geval die "wie deed het met wie"-vraag. Ja, weet ik veel...). Mijn pa is een grote Randy Newman-fan, dus met die vragen had ik weer niet zoveel moeite.
Op zaterdag 15 november 2003 13:07 schreef Jane het volgende:
Gaat het net over een artiest waar je weinig tot niks van weet, dan kun je zomaar 3 vragen achter elkaar fout hebben.
De moeilijkste (die ik overigens wel goed had) was imo die vraag over de sample in "No diggity". De eerste producer van de Beatles, dat was ook wel een lastige, maar een beetje Fab Four-liefhebber weet dat natuurlijk wel.
quote:Daar had ik dan ook werkelijk geen idee. Te recent voor mij, vrees ik.
Op zaterdag 15 november 2003 13:24 schreef Zander het volgende:
De moeilijkste (die ik overigens wel goed had) was imo die vraag over de sample in "No diggity".
En die Beatles-vraag was inderdaad wel heel moeilijk voor mensen die zich niet terdege in de band verdiept hebben. Ik denk dat het misschien wel zo is dat hoe bekender een artiest is, hoe moeilijker om goede vragen te bedenken. Vragen zijn dan al snel 'te makkelijk' (dingen die elke muziekliefhebber weet) of het zijn dingen die alleen echte fans van de artiest weten.
Moest bij die Zappa-vraag trouwens wel gelijk aan jou denken.
quote:Ik wilde hem net omhoog gooien.
Op vrijdag 21 november 2003 19:11 schreef PogueMahone het volgende:
Het is vanavond weer zover
quote:Die stond al aan.
Op vrijdag 21 november 2003 20:26 schreef ullie het volgende:
Kleine reminder: Zet de tv maar aan!
*Geluid aanzet.
[Dit bericht is gewijzigd door ullie op 21-11-2003 20:59]
quote:De intro's kende ik allemaal, en ik wist de vragen over FGTH wel te beantwoorden (begon al meteen "Trevor Horn!" te roepen)
Op vrijdag 21 november 2003 20:55 schreef thaleia het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wist deze keer echt zo goed als niets
De eerste keer dat ik keek overigens.
quote:Volgens mij noemde ik ze prutsers, en daar sta ik nog steeds achter.
Op vrijdag 21 november 2003 21:07 schreef Seborik het volgende:
of hebben de andere teams echt pech (of een hiaat in hun kennis)?
Eigenlijk ging alleen ronde 2 slecht bij mij. Baalde ook dat ik I'm a believer niet herkende in dat plaatje, want het lag zo voor de hand, omdat de vraag daarvoor over Neil Diamond ging.
Die vraag (dus die over Neil Diamond) was trouwens de enige die ik goed had die ronde en dat was nog een gok (een educated guess, dat wel). Maar verder wist ik alle antwoorden van ronde 1, 3 en 4. Ook die over Ritchie Valens, wat maar weer bewijst dat ik meer weet over de 50's dan over de 90's. ![]()
Maar ja, zal wel geluk zijn geweest deze week. Zul je zien dat ik volgende week geen enkel antwoord weet.
-edit- Baalde ook dat ik de tekst van All along the watchtower niet wist. Ik heb het nummer zo vaak gedraaid en normaal zing ik alles, ja zelfs de meest afgrijselijke nummers mee, maar op één of andere manier is deze tekst kennelijk niet blijven hangen.
Ik ga hem gelijk ff draaien...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-11-2003 21:17]
quote:Die wist ik wel.
Op vrijdag 21 november 2003 21:10 schreef Jane het volgende:
-edit- Baalde ook dat ik de tekst van All along the watchtower niet wist.
menjo vindt overigens dat de quiz een te hoog radio 2 gehalte heeft.
quote:Tja, het zijn niet alleen maar vragen over de jaren 90, idd....
Op vrijdag 21 november 2003 21:19 schreef dwerg het volgende:
menjo vindt overigens dat de quiz een te hoog radio 2 gehalte heeft.
-edit-
Ik had de vragen toch opgeschreven, dus ik heb ff geteld hoe de vragen over de jaren verdeeld waren deze keer.
Jaren 50: 2 vragen
Jaren 60: 5 vragen
Jaren 70: 4 vragen
Jaren 80: 6 vragen
Jaren 90: 1 vraag
Jaren 00: 2 vragen
De vraag over John Denver heb ik voor het gemak maar onder jaren 70 gerekend
Dus ja, het zwaartepunt ligt wel op de jaren 60, 70 en 80.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 21-11-2003 21:36]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |