abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2003 @ 21:16:24 #1
34693 Beetlebug
Just walk away
pi_14329644
Zullen vast wel meer posts over geweest zijn.

Weet iemand wat je allemaal moet aanschaffen om een beetje electronisch drumstel te krijgen? Kosten? Welk merk is goed?

~= Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege. =~
pi_14330117
Neefje heeft Yamaha... Goed ding. Wel aardig aan de prijs. RockPalace heeft hem staan
"Life ain't easy." "Well... Nobody ever said it was..."
pi_14330140
zijn dure dingen man, ik ben nog steeds heel blij met mijn akoustische set...
"Pap, ik ben homofiel........"
"nu niet jongen, ik heb hoofdpijn........."
pi_14330345
Roland is nogsteeds het neusje van de zalm op het gebied van elektronische drums. Ik heb zelf de TD-6k set, en die is qua geluid en ook qua uiterlijk stukken beter dan de Yamaha DTXpress (II) serie. Het kost je dan wel 200 euro meer, maar dat is het wel waard. De pads zijn ook een stuk steviger.
Roland maakt naast de TD-6k nog meer elektronische drums, maar die zullen waarschijnlijk buiten je budget zitten. De TD-6k kost zo'n 1500 euro, met rack erbij.
  zondag 2 november 2003 @ 22:23:05 #5
34693 Beetlebug
Just walk away
pi_14331739
tnx for the replies
~= Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege. =~
pi_14332102
m'n drumleraar heeft 2 elektronische drumstellen, allebei met een Roland module (weet niet precies welke).

1 ervan heeft ie zelf gebouwd, gaasvellen en (volgens mij) pvc ketels (dit maakt niet uit voor t geluid verder). Die speelt heel lekker veel rebound, alleen geen triggers op de rim.
de ander is gewoon uit de winkel (merk is geloof ik Roland maar dat weet ik niet zeker), het voordeel is dat ie ook triggers op de rims heeft waardoor je gewoon rimshots kan maken .
Ik zou als ik jou was voor gaasvellen gaan ipv padjes als je het geld ervoor heb. Dat speelt een stuk lekkerder
Voor de bekkens kan je rubberen bekkens kopen die heel lekker spelen geldt ook voor hi-hats. Volgens mij zijn die dingen alleen wel verschrikkelijk duur, en de cup van de ride triggert niet geweldig.

zondag 2 november 2003 @ 22:57:49 #7
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14332854
quote:
Op zondag 2 november 2003 21:40 schreef _BR_ het volgende:
Roland is nogsteeds het neusje van de zalm op het gebied van elektronische drums.
lul niet!

Als je een uitspraak als deze doet ken je ddrum dus niet. Als je ddrum wel kent kan je nog steeds een persoonlijke voorkeur voor Roland hebben, maar weet je dat Roland t.o.v. ook zeker grote tekortkomingen heeft en dat het mede daarom zeker niet het neusje van de zalm is.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14333480
bager
pi_14340371
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:57 schreef Metamorphozis het volgende:
lul niet!
Als je een uitspraak als deze doet ken je ddrum dus niet. Als je ddrum wel kent kan je nog steeds een persoonlijke voorkeur voor Roland hebben, maar weet je dat Roland t.o.v. ook zeker grote tekortkomingen heeft en dat het mede daarom zeker niet het neusje van de zalm is.
rustig maar hoor...
  maandag 3 november 2003 @ 11:43:32 #10
42376 aierwin
callto://aierwin
pi_14340478
d-drum! www.clavia.se

en ja het is duur..
maar wel goed!

bla bla... ik ben te links voor fok! --- jaja ook ik blog
pi_14349856
ROland td 6k , 1530 alles incl . (pedaal , krukje etc)

volgens mij : poppeliers in culemborg (als ik het allemaal goed schrijf) heeft er nog 1 staan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')