abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2003 @ 13:45:35 #1
55823 Manos18
jaja de mediastad
pi_14318699
Als ik door een bocht ga met ongeveer 15/20 km in zijn 2 of 3 trap ik altijd de koppeling in.
Dat deedt ik met rijlessen ook en nu nog steeds en weet niet of dat slecht is,ik hoef hem dan eigenlijk ook helemaal niet intetrappen ofzo maar het is denk ik een gewoonte ofzo.

Weet iemand of dit slecht is??

Voel me lekker!!!
  zondag 2 november 2003 @ 13:46:39 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_14318711
onnodige belasting van je koppelingsplaten. Schadelijk dus...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_14318723
nergens voor nodig, slechte gewoonte> afleren
pi_14318726
Ik doe dat ook altijd.
Ik steun trouwens altijd heeeel lichtjes met voet op koppeling als ik rij. Dat is dus niet best, slijtage enzo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2003 @ 13:47:22 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_14318730
In een bocht moet je juist altijd aandrijving hebben.
pi_14318747
Onnodige slijtage van je koppeling.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  zondag 2 november 2003 @ 13:49:14 #7
55823 Manos18
jaja de mediastad
pi_14318764
ja ik weet dat ik het af moet leren.
In de file heb ik hem meestal ook ingetrapt,doen meer mensen dat.
Voel me lekker!!!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 november 2003 @ 13:50:05 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_14318780
Overigens is slijtage van koppelingsplaten gelul wanneer je je koppeling volledig intrapt.
Koppeling slijt alleen bij slippen.

Een beetje intrappen (voet laten rusten op pedaal) leidt tot slijtage van de drukgroep.

Maar, om de optimale grip te hebben in een bocht, moet je aandrijving hebben. Ontkoppelt door een bocht is dus simpelweg 'gevaarlijk'. Altijd VOOR de bocht naar de juiste versnelling schakelen.

pi_14318781
Ik deed het ook altijd.

Volgens mijn rijinstructeur moest ik het niet doen, omdat ik dan in een onvoorziene situatie in de bocht niet nog even een dot gas kon geven om iets te ontwijken of een ongeluk te voorkomen.

Verder is het nergens voor nodig, niet doen dus.

Geluk duurt je leven lang.
pi_14318794
Ik doe dat maar bij 1 bocht (hier in het dorp waar ik woon). Een hele onoverzichtelijke. Koppeling in en voet boven de rem

Voor de rest doe ik het nooit en bij bochten op wat hogere snelheid is het juist gevaarlijk (altijd zorgen dat je aandrijving op je wielen hebt) om de koppeling in te trappen. Bij normale bochten is het volstrekt overbodig om de koppeling in te trappen. Gewoon van het gas af is meestal voldoende.

  zondag 2 november 2003 @ 13:51:00 #11
20741 generalist
Watch me do it!
pi_14318801
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
In een bocht moet je juist altijd aandrijving hebben.
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_14318812
Dat is gevaarlijk omdat je zo je grip verliest. Als je wielen aangedreven worden vreten je banden zich als het ware aan het asfalt vast. Doe je dit niet dan wordt je grip veel minder.

Je hebt simpelweg meer kans om van de weg te geraken als je koppelt in de bocht.

Mee kappen dus.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14318818
wat een kutrijschool heb jij dan gehad zeg?!
doorgaans zeggen die alllemaal dat het zo dus niet de bedoeling is
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_14318843
Zorgt niet alleen voor onnodige slijtage aan je koppeling, maar je hebt ook nog eens geen terkkracht in de bocht. Het is ook helemaal nergens voor nodig, want met 15km/u in een bocht kun je makkelijk in zijn 2e versnelling rijden.
  zondag 2 november 2003 @ 13:52:38 #15
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14318844
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:

Maar, om de optimale grip te hebben in een bocht, moet je aandrijving hebben. Ontkoppelt door een bocht is dus simpelweg 'gevaarlijk'. Altijd VOOR de bocht naar de juiste versnelling schakelen.


Als het glad is zoals regen en in de winter zeker..
Dus "trekkend" door de bocht rijden. (ook weer niet teveel natuurlijk )
Dat je examinator dat niet is opgevallen trouwens.
pi_14318849
Kijk overigens uit bij het afleren dat je niet ineens uit gewoonte midden in de bocht de koppeling intrapt. Kan levensgevaarlijk zijn.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14318865
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:52 schreef Patrick281 het volgende:
Dat je examinator dat niet is opgevallen trouwens.
Dat is gewoon een bewijs van de willekeur van het examineren.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14318876
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:52 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat je examinator dat niet is opgevallen trouwens.


Inderdaad! Zou zeker een minpunt zijn. Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn instructeur er best wel streng op was.
  zondag 2 november 2003 @ 13:57:06 #19
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_14318945
wie gaat er dan ook zo traag door een bocht
eerst laat je je wielen blokkeren dan stuur je em bij totdat je goed ligt en geef je weer gas bij
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  zondag 2 november 2003 @ 13:57:06 #20
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14318946
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:54 schreef ploderus het volgende:

[..]

Inderdaad! Zou zeker een minpunt zijn. Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn instructeur er best wel streng op was.


Ik was met de motor gezakt op (constant) remmen in de bochten.
(zoals je leert met een achtje) Was mijn instructeur nooit opgevallen.
  zondag 2 november 2003 @ 13:57:47 #21
55823 Manos18
jaja de mediastad
pi_14318966
Ik doe het ook niet bij bochten waar ik harder dan 20 km rij.
Alleen bij bochten waar ik rond de 15/20 km rij.

Bij file's druk ik me koppeling altijd een klein beetje in en geef ik wat gas.

Voel me lekker!!!
pi_14319036
ik snap niet dat je rij instructeur er nooit wat van heeft gezegd!
pi_14319045
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik was met de motor gezakt op (constant) remmen in de bochten.
(zoals je leert met een achtje) Was mijn instructeur nooit opgevallen.


Heb het ook wel eens tijdens rijles gedaan in langzame bochten. Was echt blij dat ik nog wat kon horen na dat geschreeuw in dat oordopje Gevaarlijk want achterwiel kan blokkeren, extra slijtage aan achterrem, automobilisten verwachten niet dat je gaat remmen enz waren dingen die ik in luid volume via mijn oordopje ingeschreeuwd kreeg. Maar ja, hij had wel gelijk
pi_14319090
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Manos18 het volgende:
Ik doe het ook niet bij bochten waar ik harder dan 20 km rij.
Alleen bij bochten waar ik rond de 15/20 km rij.

Bij file's druk ik me koppeling altijd een klein beetje in en geef ik wat gas.


Ook in files zou ik gekoppeld rijden. Slippende koppeling zorgt ook weer voor extra slijtage.
  zondag 2 november 2003 @ 14:08:31 #25
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14319213
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Manos18 het volgende:
Ik doe het ook niet bij bochten waar ik harder dan 20 km rij.
Alleen bij bochten waar ik rond de 15/20 km rij.
Dat is niet zo erg dan.
Ik doe het ook vaak tussen de 0-20 om de auto uit te laten lopen ~ parkeergarage e.d.
Dan hoef ik ook even geen gas te geven.
Auto krijgt extra rijwindkoeling omdat het toerental maar stationair is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')