Weet iemand of dit slecht is??
Een beetje intrappen (voet laten rusten op pedaal) leidt tot slijtage van de drukgroep.
Maar, om de optimale grip te hebben in een bocht, moet je aandrijving hebben. Ontkoppelt door een bocht is dus simpelweg 'gevaarlijk'. Altijd VOOR de bocht naar de juiste versnelling schakelen.
Volgens mijn rijinstructeur moest ik het niet doen, omdat ik dan in een onvoorziene situatie in de bocht niet nog even een dot gas kon geven om iets te ontwijken of een ongeluk te voorkomen.
Verder is het nergens voor nodig, niet doen dus.
Voor de rest doe ik het nooit en bij bochten op wat hogere snelheid is het juist gevaarlijk (altijd zorgen dat je aandrijving op je wielen hebt) om de koppeling in te trappen. Bij normale bochten is het volstrekt overbodig om de koppeling in te trappen. Gewoon van het gas af is meestal voldoende.
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:
In een bocht moet je juist altijd aandrijving hebben.
Je hebt simpelweg meer kans om van de weg te geraken als je koppelt in de bocht.
Mee kappen dus.
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:Maar, om de optimale grip te hebben in een bocht, moet je aandrijving hebben. Ontkoppelt door een bocht is dus simpelweg 'gevaarlijk'. Altijd VOOR de bocht naar de juiste versnelling schakelen.
quote:Dat is gewoon een bewijs van de willekeur van het examineren.
Op zondag 2 november 2003 13:52 schreef Patrick281 het volgende:
Dat je examinator dat niet is opgevallen trouwens.
quote:Inderdaad! Zou zeker een minpunt zijn. Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn instructeur er best wel streng op was.
Op zondag 2 november 2003 13:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat je examinator dat niet is opgevallen trouwens.
quote:Ik was met de motor gezakt op (constant) remmen in de bochten.
Op zondag 2 november 2003 13:54 schreef ploderus het volgende:[..]
Inderdaad! Zou zeker een minpunt zijn. Ik weet in ieder geval nog wel dat mijn instructeur er best wel streng op was.
Bij file's druk ik me koppeling altijd een klein beetje in en geef ik wat gas.
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik was met de motor gezakt op (constant) remmen in de bochten.
(zoals je leert met een achtje) Was mijn instructeur nooit opgevallen.
quote:Ook in files zou ik gekoppeld rijden. Slippende koppeling zorgt ook weer voor extra slijtage.
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Manos18 het volgende:
Ik doe het ook niet bij bochten waar ik harder dan 20 km rij.
Alleen bij bochten waar ik rond de 15/20 km rij.Bij file's druk ik me koppeling altijd een klein beetje in en geef ik wat gas.
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:57 schreef Manos18 het volgende:
Ik doe het ook niet bij bochten waar ik harder dan 20 km rij.
Alleen bij bochten waar ik rond de 15/20 km rij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |