Ook goed dat ome Co weer op zijn plek is gezet, na zijn misselijke interview in het AD.
Nu op naar Den Haag, volgende week.
quote:Kijk bij de vidtheek of ze compilatievideo's hebben
Op zondag 2 november 2003 22:33 schreef twi het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog mooie wedstrijden van Ajax op de band? Het is eigenlijk nooit echt in me opgekomen om wedstrijden op te nemen in die twaalf jaar dat ik Ajax nu volg, en wil nu wat filmpjes gaan archiveren (digitaal, waar mogelijk). 't Is een illusie om te denken dat ik alles wat ik wil kan krijgen, maar ik ben bijvoorbeeld wel op zoek naar die wedstrijd in Madrid tegen Real, die met 0-2 werd gewonnen. Volgens mij is het niet echt illegaal (toch?) en mocht iemand me die wedstrijd kunnen leveren ben ik in ieder geval erg blij. Ik kan van videobanden een divx filmpje maken, dus dat is geen probleem.
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:58 schreef SCH het volgende:
Maar even voor de zekerheid, heb ik iets gemist? Is de buitenspelregel afgeschaft?(omdat ik zoveel mensen hoor zeggen dat die goal onterecht is afgekeurd)
quote:Geen buitenspel. Verdediger staat dichter bij de lijn dan de Jong.
Op maandag 3 november 2003 00:28 schreef twi het volgende:
[afbeelding]
quote:Duidelijker kan het niet....en maar klagen dat Ajax de scheidsrechter altijd mee heeft
Op maandag 3 november 2003 00:28 schreef twi het volgende:[..]
quote:
Op maandag 3 november 2003 00:28 schreef twi het volgende:
Het had dus eigenlijk 4-2 moeten zijn
quote:hebben ze ook
Op maandag 3 november 2003 00:49 schreef F1Bas het volgende:[..]
Duidelijker kan het niet....en maar klagen dat Ajax de scheidsrechter altijd mee heeft
quote:Das een gegeven zoals dat het gras groen is
Op maandag 3 november 2003 01:27 schreef DutchGooner het volgende:[..]
hebben ze ook
Maar ok, idd geen buitenspel lijkt me zo. Hoewel zo'n foto de boel nog weleens een tikkeltje wil manipuleren lijkt het me hier idd duidelijk. Over die penal heb ik nog mijn twijfels. Waar blijven die ellenlange herhalingen toch? Vraag me wel af of AZ bij precies dezelfde situatie ook een pingel gekregen zou hebben. Maar goed, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Maar heb je ook nog een mooie foto van die 2-1 van AZ? Want volgens mij was dat nou weer net wél buitenspel
.
Kan Louis van Gaal er als technisch directeur voor zorgen dat het contract van Ronald Koeman niet wordt verlengd?
Dat lijkt mij namelijk een goede zaak, zowel sportief als financieel.
quote:waarschijnlijk niet want die behoort niet toe tot de traditionele top 3
Op maandag 3 november 2003 01:42 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Vraag me wel af of AZ bij precies dezelfde situatie ook een pingel gekregen zou hebben. Maar goed, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Hier is het buitenspel van Elkhattabi, maar dat kan onder de noemer 'niet hinderlijk' vallen omdat 'ie niet actief zou deelnemen aan het spel. Aan de andere kant trekt 'ie ermee wel mooi een verdediger naar zich toe, hij neemt dus wél indirect deel aan het spel. Echter geloof ik dat we bij Ajax ook pas zo'n doelpunt hebben gekregen. En in zo'n situatie zou ik ook hard schreeuwen dat het niet hinderlijk was, omdat de speler in kwestie niet mee zou doen aan het spel.
Alleen als je AZ heet dan krijg je dit soort 'buitenspeldoelpunten' mee en niet tegen
Wat een wedstrijd
Zelden bij een competitie wedstrijd zo op het puntje van mijn stoeltje gezeten, laatste minuten doorgebracht terwijl ik stond te trillen van adrenaline.
Mijn vriendin (normaal in het stadion de rust zelve) stond op een gegeven moment zelfs te schreeuwen ![]()
Al met al, verdient gewonnen.
0-1: we waren nog zo gewaarschuwd ![]()
1-1: Zlatan ![]()
2-1: Als je zo moet scoren, echt schandalig, Heitinga ligt dood te gaan op het veld en dan gewoon doorcounteren ![]()
2-2: Nigel ![]()
3-2: Wat mij betreft geen zuivere pingel maar na diverse overtredingen op Zlatan en een handsbal in de 16 was deze toch te rechtvaardigen.
Zlatan: hoe KAN je hem missen, je staat alleen voor de keeper
(wel mooi hoe de F-side hem meteen door dat kut-moment heenhielp).
De Jong: was zuiver doelpunt, buitenspel ![]()
Sonck: die bal op de paal had meer verdient...
AZ: ![]()
Timmer:
: "als je AJAX heet krijg je zulke pingels mee"
Perez: ![]()
De Cler:
Ik begin me zolangzamerhand te schamen dat je Ajacied bent geweest, nare lul ![]()
Temmink: 
Thuis aangekomen hoorde ik dat in vak 410 een paar kenissen nog even de sfeer hadden getest :x
Al met al: topavond
Ik zei zaterdagavond al dat het geen buitenspel was en daar werd een beetje lacherig op geraegeerd. Op de foto is heel duidelijk te zien dat het geen buitenspel was. Ajax had ook al in de (21ste minuut dacht ik) een pingel moeten krijgen......!
Al met al kunnen we de conclusie trekken dat er absoluut geen sprake is van een Lucky Ajax.
Waarom heeft iedereen het toch altijd over Luck Ajax?
de 3-3 van Groningen is een goed voorbeeld van een lucky goal
Maar ben wel benieuwd of jullie zo'n situatie waar Elkhattabi buitenspel loopt ook echt buitenspel vinden, aangezien hij de bal niet krijgt
quote:Wat een onzin zeg, hij krijgt de bal vervelend tegen zich aan, meer niet. En als je hebt dan toch over doorspelen hebt terwijl je dat niet zo netjes vindt, ga dan eerst bij jezelf te rade naar aanleiding van PSV-Ajax.
Op maandag 3 november 2003 09:24 schreef Doopy-X- het volgende:
2-1: Als je zo moet scoren, echt schandalig, Heitinga ligt dood te gaan op het veld en dan gewoon doorcounteren
Verder vindt ik het natuurlijk jammer dat Ajax gewonnen heeft, als het 2-2 was geworden hadden we drie koplopers gehad met de uiteindelijke kampioen bovenaan op doelsaldo...
quote:Hmmm, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Als de speler van AZ, die nu vóór De Jong lijkt te staan, in werkelijkheid springt dan zou De Jong nog steeds buiten spel kunnen staan. Door het springen krijg je zo'n illusie.
Op maandag 3 november 2003 01:52 schreef Duiveltja het volgende:
Maar ff een lijntje getrokken dat gelijk is aan de doellijn.
[afbeelding]
Oordeel zelf
Ajax verdiende de overwinning trouwens, daar is geen twijfel over.
quote:Vind dat weer een kromme vergelijking. Dit was bewust doorcounteren, daar vond ik vorige week geen sprake van...
Op maandag 3 november 2003 11:49 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Wat een onzin zeg, hij krijgt de bal vervelend tegen zich aan, meer niet. En als je hebt dan toch over doorspelen hebt terwijl je dat niet zo netjes vindt, ga dan eerst bij jezelf te rade naar aanleiding van PSV-Ajax.
Verder vindt ik het natuurlijk jammer dat Ajax gewonnen heeft, als het 2-2 was geworden hadden we drie koplopers gehad met de uiteindelijke kampioen bovenaan op doelsaldo...
quote:Jammer he
Op maandag 3 november 2003 11:49 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Wat een onzin zeg, hij krijgt de bal vervelend tegen zich aan, meer niet. En als je hebt dan toch over doorspelen hebt terwijl je dat niet zo netjes vindt, ga dan eerst bij jezelf te rade naar aanleiding van PSV-Ajax.
Ajax won verdiend. AZ verloor onterecht. Ook was de pingel een te zware straf. Beide ploegen hadden dire punten moeten hebben.
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:10 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Jammer he
Ajax won verdiend. AZ verloor onterecht. Ook was de pingel een te zware straf. Beide ploegen hadden dire punten moeten hebben.
quote:Vorige week was het inderdaad erger: toen werd bewust de inworp genomen terwijl er een geblesseerde speler het veld wilde verlaten. Dit alles op aandringen van Koeman.
Op maandag 3 november 2003 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Vind dat weer een kromme vergelijking. Dit was bewust doorcounteren, daar vond ik vorige week geen sprake van...
quote:Heb ik dan niet goed waargenomen, zo kwam het op mij in ieder geval niet over. Het lijkt overigens wel of alles wat psv is de laatste tijd ALLES in de schoenen van Koeman aan het schuiven is...
Op maandag 3 november 2003 12:20 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Vorige week was het inderdaad erger: toen werd bewust de inworp genomen terwijl er een geblesseerde speler het veld wilde verlaten. Dit alles op aandringen van Koeman.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |