Geen gehannes meer zoals 'Heeft u er misschien 1 euro 34 bij?', wat altijd onnodig ophoudt.
Toch zie ik nog een hoop mensen die er iig niet dement uitzien, toch nog gewoon met papier- en muntgeld betalen. Waarom is dat? .
Ideaal.
quote:Tien keer pinnen en je bent twee euro vijftig kwijt.
Op zaterdag 1 november 2003 21:21 schreef Modus het volgende:
Is die paar eurocent die je evt. moet bijbetalen bij een laag bedrag dan zo'n obstakel?
quote:Dat was volgens mij al langer zo, maar ik wist het tot voor kort ook nog niet...
Op zaterdag 1 november 2003 21:19 schreef Roellio het volgende:
Bij bijna alle supermarkten kun je tegenwoordig al pinnen voordat je boodschappen ge"bliept" zijn. Even op "ja" drukken en klaar.Ideaal.
quote:Het is meestal 0,25 of 0,50 eurocent tegenwoordig. Ze verdienen daar gewoon op, en daarom weiger ik het.
Op zaterdag 1 november 2003 21:21 schreef Modus het volgende:
Is die paar eurocent die je evt. moet bijbetalen bij een laag bedrag dan zo'n obstakel?
quote:Wat is dat nou voor 'argument'? 2x pinnen en het kost je maar 0,50.
Op zaterdag 1 november 2003 21:22 schreef tvlxd het volgende:
Tien keer pinnen en je bent twee euro vijftig kwijt.
quote:Ik ook.
Op zaterdag 1 november 2003 21:23 schreef gelly het volgende:[..]
Het is meestal 0,25 of 0,50 eurocent tegenwoordig. Ze verdienen daar gewoon op, en daarom weiger ik het.
quote:Dat is concretiseren. Tien keer pinnen is zó gedaan en dan ben je ¤2,50 kwijt.
Op zaterdag 1 november 2003 21:24 schreef Modus het volgende:[..]
Wat is dat nou voor 'argument'? 2x pinnen en het kost je maar 0,50.
.
quote:Met 'Ze' bedoel je Interpay neem ik aan?
Het is meestal 0,25 of 0,50 eurocent tegenwoordig. Ze verdienen daar gewoon op, en daarom weiger ik het.
quote:Nee, de winkelier. Je gelooft toch zelf niet dat Interpay 0,25 of 0,50 eurocent per transactie rekent ?
Op zaterdag 1 november 2003 21:26 schreef DaForZz het volgende:[..]
Met 'Ze' bedoel je Interpay neem ik aan?
quote:Ja maar je zegt daarmee precies hetzelfde als net:
Op zaterdag 1 november 2003 21:25 schreef tvlxd het volgende:
Dat is concretiseren. Tien keer pinnen is zó gedaan en dan ben je ¤2,50 kwijt.
"Ik vind 0,25 euro per keer erbij te duur"
"Waarom?"
"Omdat het je bij 10 keer pinnen 2,50 kost."
.
quote:Nee.
Op zaterdag 1 november 2003 21:27 schreef Modus het volgende:[..]
Ja maar je zegt daarmee precies hetzelfde als net:
"Ik vind 0,25 euro per keer erbij te duur"
"Waarom?"
"Omdat het je bij 10 keer pinnen 2,50 kost."
.
Het is EEN VERDUIDELIJKEND VOORBEELD. Je geeft sneller 10 cent fooi op een euro dan 10 euro op 100 euro. Dan nog blijft 25 cent duur.
Als ik dat bij iedere x dat ik iets onder de 10 zou pinnen zou moeten betalen, zou het me over een jaar best veel kosten.
quote:Er is helemaal geen sprake van dat je 10 euro op 100 extra kwijt bent. Op hogere bedragen hoef je niks bij te betalen.
Op zaterdag 1 november 2003 21:29 schreef tvlxd het volgende:
Je geeft sneller 10 cent fooi op een euro dan 10 euro op 100 euro.
quote:FYI, de winkels verdienen op alles zij faciliteren (wat je koopt dus)
quote:No shit, Sherlock. Maar pinnen hoort een service te zijn voor klanten, geen produkt dat je verkoopt.
Op zaterdag 1 november 2003 21:35 schreef Greyfox het volgende:[..]
FYI, de winkels verdienen op alles zij faciliteren (wat je koopt dus)
quote:Wie zegt dat ze erop verdienen?
Op zaterdag 1 november 2003 21:37 schreef gelly het volgende:[..]
No shit, Sherlock. Maar pinnen hoort een service te zijn voor klanten, geen produkt dat je verkoopt.
quote:Klopt, dat bedoel ik dan ook helemaal niet.
Op zaterdag 1 november 2003 21:35 schreef Modus het volgende:[..]
Er is helemaal geen sprake van dat je 10 euro op 100 extra kwijt bent. Op hogere bedragen hoef je niks bij te betalen.
quote:Dat vertel ik je net.
Op zaterdag 1 november 2003 21:39 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wie zegt dat ze erop verdienen?
Transactiekosten Interpay PIN: ¤ 0,086
En dan 25 tot 50 eurocent durven te vragen voor het pinnen.
Bovendien is het voor de winkelier veel goedkoper en handiger om met PIN te laten betalen. Dat bespaart ie weer voor de contractkosten.
quote:Ja, je moet natuurlijk niet alleen op de dingen in mijn reply reageren die je uitkomen.
Op zaterdag 1 november 2003 21:44 schreef gelly het volgende:[..]
Dat vertel ik je net.
Transactiekosten Interpay PIN: ¤ 0,086
En dan 25 tot 50 eurocent durven te vragen voor het pinnen.
Bovendien is het voor de winkelier veel goedkoper en handiger om met PIN te laten betalen. Dat bespaart ie weer voor de contractkosten.
quote:en nog plus: telefoon kost startkosten: max. 5 ct .. dus 13,8 ct ..per transactie..
Op zaterdag 1 november 2003 21:46 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ja, je moet natuurlijk niet alleen op de dingen in mijn reply reageren die je uitkomen.
Lees mijn reply eens helemaal en probeer het dan nog eens
quote:Je kunt ook chippen natuurlijk
Op zaterdag 1 november 2003 21:31 schreef MissX het volgende:
ik vind het beetje onzin om 0.25 bij te gaan betalen als ik iets van 2 euro koop ofzo.Als ik dat bij iedere x dat ik iets onder de 10 zou pinnen zou moeten betalen, zou het me over een jaar best veel kosten.
quote:Ja logisch aangezien het de winkel geld kost als jij pint. Tja als ze 0,50 ct vragen dan is dat idd overdreven maar 0,25 ct is normaal hoor.
quote:Interpay gaat via de telefoonlijn en da kost geld.
Op zaterdag 1 november 2003 21:39 schreef Greyfox het volgende:[..]
Wie zegt dat ze erop verdienen?
Ik denk dat ze de kosten gewoon in rekening brengen.
Dat het x cent per transactie kost, zegt niets over de totale kosten.
Ik zit niet heel erg in die dingen, maar ik neem aan dat ze ook een contract met InterPay hebben en afschrijving op de apparaten.
quote:¤0.25??? Eerst was het toch f0.25?
Op zondag 2 november 2003 01:45 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Ja logisch aangezien het de winkel geld kost als jij pint. Tja als ze 0,50 ct vragen dan is dat idd overdreven maar 0,25 ct is normaal hoor.
[..]Interpay gaat via de telefoonlijn en da kost geld.
quote:egnie... er werkt niks zo goed in kostencontrole als zien wat je uitgeeft... bij mij dan he!?!
Op zondag 2 november 2003 01:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
quote:Inflatie enzo. Bovendien is alles duurder geworden (naast de inflatie) en was het eerst geen F 0,25 ct maar 30 of 35 ct meestal.
Op zondag 2 november 2003 01:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
¤0.25??? Eerst was het toch f0.25?
quote:Dan nog is het veeel duurder geworden.
Op zondag 2 november 2003 01:50 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Inflatie enzo. Bovendien is alles duurder geworden (naast de inflatie) en was het eerst geen F 0,25 ct maar 30 of 35 ct meestal.
quote:juist. IK heb liever ook tastbaar en zichtbaar geld in mijn broekzak. Het voelt anders als je elke dag 20 euro aan Yasmina in de AH geeft of dat bedrag pint.
Op zondag 2 november 2003 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Als je het geld door je handen voelt gaan, ben je eerder geneigd om wat zuiniger aan te doen dan wanneer je pint.
quote:
Op zondag 2 november 2003 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Als je het geld door je handen voelt gaan, ben je eerder geneigd om wat zuiniger aan te doen dan wanneer je pint.
quote:Da's psychisch.
Op zondag 2 november 2003 10:17 schreef swashbuckler het volgende:
juist. IK heb liever ook tastbaar en zichtbaar geld in mijn broekzak. Het voelt anders als je elke dag 20 euro aan Yasmina in de AH geeft of dat bedrag pint.
Voor de rest halen mensen em er vaak te snel of juist weer te langzaam doorheen, of toetsen ze de verkeerde pincode in. Bij bedragen onder de 5 euro is mijn ervaring dat contant betalen sneller gaat.
quote:Dat rekenen banken aan de winkels voor het gebruik van een pinautomaat (ow ik lees net dat het veel minder is. Mwoeah misschien dat de kosten zoveel oplopen als iederen voor 1 euro gaan pinnen dat ze dan maar zoveel geld vragen..). Het is aan de winkel of ze dat uit hun eigen winst halen of dat ze het verrekenen aan de klant..
Op zaterdag 1 november 2003 21:24 schreef veldmuis het volgende:[..]
Ik ook.
Het is voor hun makkelijker. En dan nog ff snel die paar cent verdienen. En vooral 50 cent. Belachelijk.
Maar ik ga niet betalen om te kunnen betalen, pleurt toch op zeg. Alleen als ik gewoon echt niet anders kan betaal ik het wel, maar liever doe ik het níet..
Doe t nu al een tijdje, niks dan lof!
quote:Maar risico dat je geld in je pas kan kwijtraken.
Op zondag 2 november 2003 11:23 schreef Hagedis het volgende:
Mensen, waarom Chippen jullie niet? Da's nog veel makkelijjker dan pinnen.Doe t nu al een tijdje, niks dan lof!
Je kan je chipkaart laten manipuleren bijvoorbeeld een chiplezer aan je computer
quote:Bankbiljetten kan je ook kwijt raken..., en het gebruikersgemak van de chip is werkelijk subliem. Kaart erin, een keer op ja drukken, en je bent 5 keer sneller klaar met dokken.
Op zondag 2 november 2003 12:05 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Maar risico dat je geld in je pas kan kwijtraken.
Je kan je chipkaart laten manipuleren bijvoorbeeld een chiplezer aan je computer
quote:Ja irritant hè?
Op zaterdag 1 november 2003 21:18 schreef DutchBlood het volgende:
Bij sommige(kleine) winkels moet je ¤0.25 betalen voor pinnen bij bedragen onder de ¤5
Is misschien ook een idee als Flashmob...
Ik PIN ook overal trouwens, snel en makkelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door sebaz op 06-01-2004 19:01]
quote:Maar als de transactie kosten zo laag liggen, maakt het toch niet uit of je 1 euro of 100 euro pint?
Op zondag 2 november 2003 01:45 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Ja logisch aangezien het de winkel geld kost als jij pint. Tja als ze 0,50 ct vragen dan is dat idd overdreven maar 0,25 ct is normaal hoor.
[..]Interpay gaat via de telefoonlijn en da kost geld.
quote:Dat is volgens mij puur de transactie en zo'n laag tarief krijg je pas bij veel afnemen. Je moet ook je apparatuur en telefoonverbinding van betalen. Die 25 cent haal je niet, maar minder dan een cent lijkt me niet kunnen, zeker niet voor middenstanders.
Op zaterdag 1 november 2003 21:29 schreef gelly het volgende:
Transactiekosten Interpay PIN: ¤ 0,086 per transactie
quote:Die chip-apparaten zijn zo traag als dikke stront. Je kunt nooit checken hoeveel er nog op staat, je kunt niet onderling uitgeven, ze accepteren het maar in beperkte mate, enz
Op zondag 2 november 2003 12:47 schreef Hagedis het volgende:[..]
Bankbiljetten kan je ook kwijt raken..., en het gebruikersgemak van de chip is werkelijk subliem. Kaart erin, een keer op ja drukken, en je bent 5 keer sneller klaar met dokken.
quote:Nou, dan lijkt me dat je het pinnen juist moet stimuleren.
Op dinsdag 6 januari 2004 19:10 schreef hmmmmmmmmm het volgende:Dat is volgens mij puur de transactie en zo'n laag tarief krijg je pas bij veel afnemen.
quote:De grote winkels hebben meestal gewoon een lijn met Interpay de hele dag open staan.
Op zondag 2 november 2003 00:49 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
en nog plus: telefoon kost startkosten: max. 5 ct .. dus 13,8 ct ..per transactie..
Ik pin zelf vrijwel altijd. Alleen bij hele klein bedragen niet, wanneer ik voor het pinnen moet betalen, maar bij de AH hoef je nooit voor het pinnen te betalen. En bij het uitgaan moet je ook altijd contant betalen, en dan blijf ik vervolgens weer met kleingeld zitten dat ik uit mijn portemonnaie flikker, wat ik vervolgens een keer per jaar naar de bank breng.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 07-01-2004 08:30]
en chippen zuigt ook grote tijd.
laatst was de chipper bij ons stuk gegaan, en ging m'n baas even narekenen wat het zou kosten om het te laten repareren. per transactie zou het 1.63 euro kosten!
nou...daar word je vrolijk van ja.
zo gek vind ik het niet dat er iets bijgevraagd word. (al zou ik het zelf niet doen waarschijnlijk, ik vind het toch een soort van naaierij.)
en pinnen duurt bij ons vrij lang...als er 3 klanten in de winkel zijn die allemaal willen pinnen dan ben je zo 5 minuten bezig. willen ze contant betalen dan heb je ze met een minuut je winkel uit.
en het argument dat het voor de winkelier makkelijker enzo is omdat ie dan geen muntgeld heeft in de kassa gaat natuurlijk alleen op als elke klant pint. als je 1300 euro stort moet je betalen, maar als je 200 stort ook.
quote:Nou, alleen de call-setup voor het pin-kastje kost al 11 Eurocent.
Op zaterdag 1 november 2003 21:26 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, de winkelier. Je gelooft toch zelf niet dat Interpay 0,25 of 0,50 eurocent per transactie rekent ?
quote:Is dat echt PER transactie? Is dit met ISDN anders?
Op woensdag 7 januari 2004 11:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Nou, alleen de call-setup voor het pin-kastje kost al 11 Eurocent.
quote:Da's inderdaad handig en ik ben er al helemaal aan gewend. Maar... bij AH vragen ze tegenwoordig via het PIN-kastje of je je bonuskorting wilt sparen of niet. Moet ik dus wachten tot alles gescand is, op 'Nee' drukken omdat ik niet wil sparen, en pas dan kan ik echt gaan pinnen
Op zaterdag 1 november 2003 21:19 schreef Roellio het volgende:
Bij bijna alle supermarkten kun je tegenwoordig al pinnen voordat je boodschappen ge"bliept" zijn. Even op "ja" drukken en klaar.
quote:Ya, idd, dat is ontzettend irritant. Ik ben om die reden gestopt met het sparen via AH. (niet dat dat zo snel ging
Op woensdag 7 januari 2004 11:35 schreef Frollo het volgende:[..]
Da's inderdaad handig en ik ben er al helemaal aan gewend. Maar... bij AH vragen ze tegenwoordig via het PIN-kastje of je je bonuskorting wilt sparen of niet. Moet ik dus wachten tot alles gescand is, op 'Nee' drukken omdat ik niet wil sparen, en pas dan kan ik echt gaan pinnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |