abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14300128
hallo!

ik ga misschien een tweede hands een marshal dsl401 combo (40 watt) kopen voor 575 euro. Het bouwjaar is me nog onbekend. Wat denken jullie buizen-experts ervan? Is dit een goede deal, of betaal ik teveel? Is de DSL401 combo een goede versterker, of is er binnen die prijsklasse een betere amp te krijgen? Natuurlijk speelt smaak ook een rol, maar ik hoor graag jullie mening .

Groeten Joost.

"All that you see or seem, is but a dream within a dream" -- Edgar Allen Poe
pi_14300513
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 16:54 schreef TheJoker het volgende:
hallo!

ik ga misschien een tweede hands een marshal dsl401 combo (40 watt) kopen voor 575 euro. Het bouwjaar is me nog onbekend. Wat denken jullie buizen-experts ervan? Is dit een goede deal, of betaal ik teveel? Is de DSL401 combo een goede versterker, of is er binnen die prijsklasse een betere amp te krijgen? Natuurlijk speelt smaak ook een rol, maar ik hoor graag jullie mening .

Groeten Joost.

onze gitarist heeft 2e hands een in perfecte staat verkerende Marshall vs 265 gekocht (130W) voor maar 475 euro._O_ Dus kijk ff kritisch verder, je kunt idd veel meer voor dat bedrag krijgen.
Deze sites zeker checken:
www.marktplaats.nl
www.gitaarmarkt.nl
Succes ermee.
pi_14300609
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:09 schreef gewoon-jan het volgende:
onze gitarist heeft 2e hands een in perfecte staat verkerende Marshall vs 265 gekocht (130W) voor maar 475 euro._O_ Dus kijk ff kritisch verder, je kunt idd veel meer voor dat bedrag krijgen.
Maar da's geen "echte" buizenversterker, maar een Valvestate met alleen een buis in de pre-amp. Op zich ook niets mis mee, maar die zijn altijd goedkoper dan een all-tube versterker zoals die DSL 401.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14300707
Zander, ken je de DSL401? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen ermee? Vind je de deal ok?

groet, Joost.

pi_14300992
Ik heb 'm zelf nog nooit geprobeerd, volgens mij. De nieuwprijs is iig 789,00 Euro bij Musik Produktiv.
pi_14301200
Ik geloof dat de nieuw-waarde sterk afhankelijk is van het bouwjaar.

'99-2000 >>> rond de 600 euro
'01-'02 >>> rond de 800 á 900 euro.

Dat moet ik dus even gaan uitzoeken. A.s. dinsdag ga ik play-testen, en besluiten tot de aankoop... of niet natuurlijk .

pi_14301295
Misschien had je hier al gekeken, maar het loont altijd de moeite om de recensies bij Harmony Central even te bekijken:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JCM_2000_DSL_401-01.html

pi_14301881
dank je wel; zo'n 139 reviews! Het grote plobleem schijnt de gigantische opwarming van dat ding te zijn. Gewoon een ventilator ertegenaan zetten, maargoed wel slecht dat het blijkbaar zo moet; circuits branden gewoonweg door. :S
pi_14302835
Heb er geen ervaring mee, maar als je er zo eentje voor 200 onder de nieuwprijs kan kopen, en hij is nog een goede staat, is het volgens mij niet zo'n slechte deal. Je kan er misschien ook nog wel wat tientjes van aftroggelen

Bovendien houdt zo'n Marshall buizen versterker zijn waarde wel, kan je hem over een paar jaar als je er vanaf wilt hem ook wel voor die prijs verkopen.

pi_14302967
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:09 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

Deze sites zeker checken:
www.marktplaats.nl
www.gitaarmarkt.nl
Succes ermee.

Valvestate
130 W (lekker voor de buren en je oren ook)
  zaterdag 1 november 2003 @ 22:17:54 #11
54386 TheJoker
*Vanilla Sky*
pi_14308477
Ik heb nog even wat onderzoek ernaar gedaan.

Van de 161 reviews heeft een groot deel (ik schat zo'n 50%) problemen gehad, die waarschijnlijk hun oorzaak vonden in te hoge temperaturen, waardoor bepaalde circuits kapot gingen.

De DSL 401 amp die ik misschien wil gaan kopen heeft een tijdje (gebruikt en ongebruikt) gestaan bij de huidige eigenaar. Is dus al een tijdje oud en niet kapot.

Aangezien dit model een "tijdbom" is en zo'n groot deel problemen ermee ondervindt, begin ik sterk te twijfelen of ik het wel moet doen, ongeacht het feit of de versterker mij bevalt qua geluid en opties.

Wat vinden jullie: uittesten en ter plekke kijken of alles in orde is, voor zover dat in mijn vermogen ligt, of bij voorbaat al "nee" zeggen, vanwege de reputatie van het ding?

zondag 2 november 2003 @ 13:20:42 #12
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_14318194
als je ongeveer 500 E of meer wilt uitgeven voor een versterker zou ik aanraden om eens naar een Line 6 versterker te kijken http://www.line6.com en dan te kijken voorde spider of spider2 misschien zelfs een flex2 ofzo die heb je misschien nu ook wel voor 500 euro. Ik denk dat line6 in deze prijsklasse meer geeft dan een DSL401 !

Veel succes, Roger

pi_14318572
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 22:17 schreef TheJoker het volgende:
Aangezien dit model een "tijdbom" is en zo'n groot deel problemen ermee ondervindt, begin ik sterk te twijfelen of ik het wel moet doen, ongeacht het feit of de versterker mij bevalt qua geluid en opties.
Zo te lezen kun je het probleem wel vrij eenvoudig verhelpen door zelf een ventilator te installeren, en dan is het misschien nog wel een optie. Het lijkt me wel lastig om 'ter plekke' te testen of hij niet te heet wordt, want meestal merk je dat pas nadat hij een uurtje aan heeft gestaan.

Maar inderdaad, ik zou er nog even goed over nadenken of je wel een amp wil kopen die, zo te lezen, toch nogal een slechte reputatie heeft wat betreft de betrouwbaarheid.

zondag 2 november 2003 @ 14:05:36 #14
54386 TheJoker
*Vanilla Sky*
pi_14319138
Ik heb wel eens een Line6 Spider uitgetest, en daar was ik totaal niet van onder de indruk. Vervelend systeem; vastgestelde geluiden, eigenlijk een effectenpedaal van matige geluidskwaliteit met een speaker eronder. Maar iig bedankt voor de tip!

Andere suggesties?

zondag 2 november 2003 @ 15:49:37 #15
17808 CoolCazt
www.quadmusic.net
pi_14321539
Ik zit al een tijdje b52 Pro audio amps te bekijken: http://www.b-52stealthseries.com/start.html. Ze krijgen erg goede reviews op http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/B_52_Pro_Audio/LG100A_Head-01.html , het zijn er dan wel 11, maargoed toch zeker interresant. Ook de prijzen zijn erg laag, je hebt de ST buizen serie en de eerder genoemde LG solid state serie. Aleen kan ik niks vinden over verkooppunten of whatever in NL dus dat zuigt. Hebben andere mensen wel eens over deze amp gehoord?
I used to listen to N*sync when they were underground ----- http://www.quadmusic.net
pi_14447131
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:46 schreef Fatality het volgende:

[..]

Valvestate
130 W (lekker voor de buren en je oren ook)

pi_14457369
Ik heb een paar maanden geleden precies dezelfde tweedehands gekocht; ik heb er nog geen grote nadelen aan ondervonden. Hoogstens dat 'ie het best op hoog volume speelt (maar da's altijd zo met buizencombo's). Ook van het temperatuurprobleem heb ik nog niks gemerkt...

Gewoon doen dus zou ik zeggen!

me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')