ik ga misschien een tweede hands een marshal dsl401 combo (40 watt) kopen voor 575 euro. Het bouwjaar is me nog onbekend. Wat denken jullie buizen-experts ervan? Is dit een goede deal, of betaal ik teveel? Is de DSL401 combo een goede versterker, of is er binnen die prijsklasse een betere amp te krijgen? Natuurlijk speelt smaak ook een rol, maar ik hoor graag jullie mening .
Groeten Joost.
quote:onze gitarist heeft 2e hands een in perfecte staat verkerende Marshall vs 265 gekocht (130W) voor maar 475 euro._O_ Dus kijk ff kritisch verder, je kunt idd veel meer voor dat bedrag krijgen.
Op zaterdag 1 november 2003 16:54 schreef TheJoker het volgende:
hallo!ik ga misschien een tweede hands een marshal dsl401 combo (40 watt) kopen voor 575 euro. Het bouwjaar is me nog onbekend. Wat denken jullie buizen-experts ervan? Is dit een goede deal, of betaal ik teveel? Is de DSL401 combo een goede versterker, of is er binnen die prijsklasse een betere amp te krijgen? Natuurlijk speelt smaak ook een rol, maar ik hoor graag jullie mening
.
Groeten Joost.
quote:Maar da's geen "echte" buizenversterker, maar een Valvestate met alleen een buis in de pre-amp. Op zich ook niets mis mee, maar die zijn altijd goedkoper dan een all-tube versterker zoals die DSL 401.
Op zaterdag 1 november 2003 17:09 schreef gewoon-jan het volgende:
onze gitarist heeft 2e hands een in perfecte staat verkerende Marshall vs 265 gekocht (130W) voor maar 475 euro._O_ Dus kijk ff kritisch verder, je kunt idd veel meer voor dat bedrag krijgen.
groet, Joost.
'99-2000 >>> rond de 600 euro
'01-'02 >>> rond de 800 á 900 euro.
Dat moet ik dus even gaan uitzoeken. A.s. dinsdag ga ik play-testen, en besluiten tot de aankoop... of niet natuurlijk .
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JCM_2000_DSL_401-01.html
Bovendien houdt zo'n Marshall buizen versterker zijn waarde wel, kan je hem over een paar jaar als je er vanaf wilt hem ook wel voor die prijs verkopen.
quote:Valvestate
Op zaterdag 1 november 2003 17:09 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
onze gitarist heeft 2e hands een in perfecte staat verkerende Marshall vs 265 gekocht (130W) voor maar 475 euro._O_ Dus kijk ff kritisch verder, je kunt idd veel meer voor dat bedrag krijgen.
Deze sites zeker checken:
www.marktplaats.nl
www.gitaarmarkt.nl
Succes ermee.
Van de 161 reviews heeft een groot deel (ik schat zo'n 50%) problemen gehad, die waarschijnlijk hun oorzaak vonden in te hoge temperaturen, waardoor bepaalde circuits kapot gingen.
De DSL 401 amp die ik misschien wil gaan kopen heeft een tijdje (gebruikt en ongebruikt) gestaan bij de huidige eigenaar. Is dus al een tijdje oud en niet kapot.
Aangezien dit model een "tijdbom" is en zo'n groot deel problemen ermee ondervindt, begin ik sterk te twijfelen of ik het wel moet doen, ongeacht het feit of de versterker mij bevalt qua geluid en opties.
Wat vinden jullie: uittesten en ter plekke kijken of alles in orde is, voor zover dat in mijn vermogen ligt, of bij voorbaat al "nee" zeggen, vanwege de reputatie van het ding?
Veel succes, Roger
quote:Zo te lezen kun je het probleem wel vrij eenvoudig verhelpen door zelf een ventilator te installeren, en dan is het misschien nog wel een optie. Het lijkt me wel lastig om 'ter plekke' te testen of hij niet te heet wordt, want meestal merk je dat pas nadat hij een uurtje aan heeft gestaan.
Op zaterdag 1 november 2003 22:17 schreef TheJoker het volgende:
Aangezien dit model een "tijdbom" is en zo'n groot deel problemen ermee ondervindt, begin ik sterk te twijfelen of ik het wel moet doen, ongeacht het feit of de versterker mij bevalt qua geluid en opties.
Maar inderdaad, ik zou er nog even goed over nadenken of je wel een amp wil kopen die, zo te lezen, toch nogal een slechte reputatie heeft wat betreft de betrouwbaarheid.
Andere suggesties?
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:46 schreef Fatality het volgende:[..]
Valvestate
130 W(lekker voor de buren en je oren ook)
Gewoon doen dus zou ik zeggen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |