abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14294829
Een heerlijk album van deze toch nog wel redelijk onbekende band

Volgens de platenmaatschappij is Transatlanticism dé plaat van het jaar en erg veel ernaast zitten ze niet. Death Cab For Cutie, in de VS goed voor 100.000 verkochte platen, heeft de melodieuze brille van de Pernice Brothers en The Beatles en kent af en toe raakvlakken met R.E.M., maar lijkt nog het meest op de bands waarmee Theo de Jong, miskend talent te Friesland, ons ooit de mooiste liedjes voorschotelde.

(bron: www.oor.nl )

[Dit bericht is gewijzigd door Dezz op 01-11-2003 12:01]

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14294852
Hopla, post eens een site waar je wat sampletjes ken luisteren
yankee charlie dinges
pi_14294886
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14303157
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 11:58 schreef hyperfuzz het volgende:
Hopla, post eens een site waar je wat sampletjes ken luisteren
En al geluisterd of niet?
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:51:23 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14304725
Ben al een paar jaar een groot liefhebber van Death Cab For Cutie, maar deze plaat doet me eigenlijk niet zo veel als ik van te voren gehoopt had. Ik blijf 'm regelmatig draaien, maar tot dusver mis ik gewoon dat kleine beetje extra magie dat bijvoorbeeld The Photo Album en de onbegrijpelijke briljantheid van de Stability EP ijzersterk maakten... Meer van hetzelfde, onvoorspelbaarder, geen idee waar het nou precies aan ligt, maar Transatlanticism is naast het nieuwe album van Super Furry Animals één van de grotere persoonlijke tegenvallers van het jaar. Wel een aardige CD hoor, maar misschien waren mijn verwachtingen toch iets te hoog.
Ik prefereer in ieder geval één van Benjamin Gibbard's andere projecten wat de 2003 releases betreft - The Postal Service.

overigens, een minder goede DCFC-plaat is nog wel stukken beter dan het meerendeel van de huidige CD-output, dus als ik bitter klink is dat vooral teleurstelling, en geen indicatie van dat ik het nu werkelijk een slechte plaat vind, want dat is het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 01-11-2003 20:01]

zaterdag 1 november 2003 @ 21:13:26 #6
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_14306601
Ik heb deze cd laatst aangeschaft. De eerste paar keer luisteren vond ik 'm geweldig, na een paar keer draaien vind ik 'm nog steeds goed maar toch iets minder. Nog maar een paar keer draaien voor ik het zeker weet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')