Vreselijk af, maar ook enorm goed. Jimi Tenor die halsbrekende touren uithaalde door vele instrumenten achter elkaar te bespelen. Onder andere toetsen, saxofoon, dwarsfluit en er ook nog eens bij zingt. Echt geweldig. Hij kreeg het hele publiek mee met zijn zeer pakkende zomerse muziek.
Ik heb nu 2 albums van hem, namelijk Utopian Dreams en Higher Planes.
Voor Higher Planes uit 2003 leen ik even de omschrijving van Zander:
quote:Utopian Dream vind ik daarbij vergeleken wat minder. Het is zonder echte blazerssectie, wel samples, maar die kunnen er toch niet aan tippen en de nummers zijn wat pakkender. Het album is nog wat elektronischer ingesteld. Het artwork daarentegen is geweldig met de tot de verbeelding sprekende vormen.
Op maandag 31 maart 2003 17:41 schreef Zander het volgende:
Jimi Tenor - Higher Planes
De laatste cd van het Finse electronica / lounge / easy-kitsch-genie Jimi Tenor,waarop hij begeleid wordt door het eveneens Finse UMO Jazz Orchestra met een modderdikke blazerssectie.
Op deze cd herleeft het sleazy jaren 70 funky soundtrack-geluid van Isaac Hayes en Curtis Mayfield, gecombineerd met een vleugje moderne electronica en psychedelische jaren 60 fuzz-gitaren, bubbelende orgels, Rhodes-piano, Moog-synths en dwarsfluiten. Maar ook uiteenlopende invloeden als Frank Zappa (in de arrangementen) of Prince (op de nummers waarop gezongen wordt) zijn op de cd terug te vinden, al is Jimi Tenor's zang niet altijd even sterk. Maar verder een geweldige trippy cd, die vooral over de koptelefoon erg lekker klinkt. Het doet me af en toe ook wel een beetje aan Jaga Jazzist denken. De zomer begint vroeg dit jaar..
Jimi Tenor is in ieder geval tof.
quote:Dan leer je het kennen en post je wat nuttigs na afloop.
Op zaterdag 1 november 2003 15:54 schreef piertje2 het volgende:
ken ik niet
http://www.omroep.nl/nps/jazz/welcome.html?artiesten/artiesten_jimitenor.html~content
quote:
NRC Handelsblad over Jimi Tenor op North Sea Jazz 2003 (zaterdag 12 juli)
"De Jimi Tenor Band daarentegen zat vanaf de eerste noot op het juiste spoor. Gehuld in knielange glittercapes bracht de groep hulde aan de tien jaar geleden overleden stijlenmenger en zelfgenoemde gezant van Saturnus, Sun Ra. Als een tiental intergallactische groove-ridders deden ze niet alleen de Mondriaanzaal schudden maar ook alle zalen eromheen."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |