abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2003 @ 02:11:10 #176
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14595847
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die dubbelbass rolls bij de drumintro klinken soms een beetje onstrak vind ik, maar valt niet echt op door het overweldigende snare en crash geluid Het lijkt heel snel gespeeld maar Scott voegt telkens wat pauzes toe in de dubbelbassroll. Maar wel toffe patsintro natuurlijk, erg bekend ook op andere drumfora
[..]

Als je goed luisterd hoor je dat die intro rete strak is... door die pauzes lijkt 't asof 't soms beetje afzwijmt... maar je kan er een metronoom naast zetten... kan ik je met zekerheid zeggen...

[edit] het lijkt soms zo omdat ie na de pauze met de base rolls verder gaat in het verlengde van de snare [/edit]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  donderdag 13 november 2003 @ 12:07:24 #177
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14600885
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:08 schreef Yokozuna het volgende:
Crashes op boomstands hangen, voor 75 euro heb je al Pearl boomstand bij Feedback.
Pearl boomstand B800W voor 59 euro bij Feedback. Gisteren samen met de hihat H800W en een stagg-bekkenhouder á 23 euro gekocht in Rotterdam. Daarmee is de peace hardware uitgefaseerd

Ik heb de peace hihat standaard naast de pearl hihat standaard gezet om te vergelijken. Met de peace hihat bekkens staat de peace stil maar voor 'echte'' hihat-bekkens is het ding gewoon te licht gebouwd. Staat ie bij iedere tik op en neer te swingen. En na een uurtje heftig stampen op het pedaal lag er al een bout uit. Maar die peace crash is net een china ... toch nog leuk als effect bekken.

BTW, ik had achteraf beter gelijk een middenklasser kunnen kopen, een sonor 2003/3003, pearl export, yamaha stage custom of een tama rockstar. Maar dat is napraten

Nu zijn alleen de ketels nog over en de snare en die doen het best goed. Denk dat ik ooit nog eens een mooie snare ga kopen en een shellset laat aanrukken. Ooit

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 13 november 2003 @ 13:06:08 #178
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_14602129
even een beetje offtopic, maar omdat het voor mij oogt dat jullie nogal verstand hebben van drums, zouden julie toevallig even in mn topicje willen kijken over drums opnemen, ik heb jullie hulp hard nodig!

Drums opnemen, "echt" of VST?

bij voorbaat dank!

pi_14604141
Zo, even een vraagje voor de experts:
Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuw basdrumvel gekocht (mijn andere was ik doorheen gegaan).. Klinkt fijn, maar nu kom ik er achter dat er alweer een klein barstje inzit.
Terwijl ik toch helemaal niet zo hard schop. Weet iemand wat ik kan doen? Mischien een soort van beschermingsplaatje kopen ofzo, voor op de plek waar mijn pedaal de basdrum raakt?
  donderdag 13 november 2003 @ 15:12:45 #180
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14605830
quote:
Op donderdag 13 november 2003 01:15 schreef DevoiD het volgende:

[..]

thnx, ik zal daar 's ff langsrijden binnenkort. en die toms? want ik heb er nu van die gelachtige plakkertjes opzitten, maar dat klinkt ook maar ruk.. en tape heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik ook die doffe klank niet uit.

Waarom neem je geen rek? Op die manier kan je je bekkens precies hangen waar je wilt zonder dat je met standaards die uit balans zijn te maken hebt.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_14606059
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:14 schreef webfreak het volgende:
Zo, even een vraagje voor de experts:
Ik heb ongeveer een maand geleden een nieuw basdrumvel gekocht (mijn andere was ik doorheen gegaan).. Klinkt fijn, maar nu kom ik er achter dat er alweer een klein barstje inzit.
Terwijl ik toch helemaal niet zo hard schop. Weet iemand wat ik kan doen? Mischien een soort van beschermingsplaatje kopen ofzo, voor op de plek waar mijn pedaal de basdrum raakt?
Interessant, ik heb dus -precies- hetzelfde met mijn EQ3 vel (gelukkig 2 laags), terwijl ik genoeg mensen ken die datzelfde vel gebruiken en er zelfs jaaaaren mee doen.

Ik denk persoonlijk dat het komt door oneven velspanning, zodat de druk niet goed verdeeld is en daarom kans op schereun...als ik er een nieuwe op ga leggen dan ga ik het vel eerst echt een keer goed "seaten", dus strak aanspannen, desnoods op staan (bassdrum houd dat makkelijk), een avondje laten zitten en de volgende dag het vel omlaag stemmen naar mijn gewenste spanning, zodat het vel een beetje "gevormd" is.

pi_14607631
Ja, dat is heel belangrijk als je een nieuw vel hebt.. even op staan en veren, of idd een wat langere tijd op gaan zitten is goed voor je vel. Je hoeft niet direct een oneven spanning te hebben om scheurtjes te veroorzaken.
Als je er niet op wilt gaan staan of zitten, zet je vel dan de eerste week eens een stuk losser dan dat je nu doet.. dan werk je je vel ook in
[TOOL]
  donderdag 13 november 2003 @ 17:17:51 #183
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14609621
quote:
Pearl boomstand B800W voor 59 euro bij Feedback
Ah 59 zelfs, pff schande. Tierolff vraagt 75 euro voor een Thunder boomstand, wat nog een goedkoper Tokio merk is ook
quote:
Interessant, ik heb dus -precies- hetzelfde met mijn EQ3 vel (gelukkig 2 laags), terwijl ik genoeg mensen ken die datzelfde vel gebruiken en er zelfs jaaaaren mee doen.
Dat had ik dus ook, een EQ3. Het voorste vel vertoonde na 2 maanden al scheurtjes, terwijl ik duidelijk zachte vilt kloppers heb Nu zit het oude 'cheapass-standaard meegeleverde' thundervel (enkellaags) er weer op die inmiddels alweer een jaar meegaat. Dat staat trouwens bijna zo los als het kan, als ik alle schroeven een halve slag terug zou draaien zouden ze al meeresoneren met de bassdrum omdat ze zo los zitten.

Maar ik zal er ook eens op gaan zitten bij het kopen van een nieuwe dan

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2003 17:23]

donderdag 13 november 2003 @ 17:30:40 #184
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14609962
quote:
Op donderdag 13 november 2003 02:11 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[edit] het lijkt soms zo omdat ie na de pauze met de base rolls verder gaat in het verlengde van de snare [/edit]
Dat komt omdat er soms triolen (8e triolen geloof ik) worden gespeeld, en de andere keer (soms) 16'en. Daarom klinkt het niet strak, vertraag het stuk maar eens (en liefst limiten om de keiharde snare+crashes wat de dempen) dan zul je horen dat het niet "retestrak" klinkt.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2003 17:31]

donderdag 13 november 2003 @ 19:11:59 #185
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_14612490
quote:
Op donderdag 13 november 2003 01:15 schreef DevoiD het volgende:

[..]

thnx, ik zal daar 's ff langsrijden binnenkort. en die toms? want ik heb er nu van die gelachtige plakkertjes opzitten, maar dat klinkt ook maar ruk.. en tape heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik ook die doffe klank niet uit.

die gel plakkers heb ik ook en ik ben er zeeeeer tevreden over... die stomme ringen... bah
pi_14612922
Yoko (en de rest) ,

(nav dat theorietopic van mij)
Ik had mijn gitaar al van voor mijn drumstel maar ik had direct door dat het zonder theorie niks zou worden dusja... vandaar maar gaan drummen, omdat ik de nodige drumtheorie gemakkelijker kan oppikken.
De bedoeling van dat topic was tips krijgen om nummers te schrijven voor de toekomstige band. Nu wilt het echt maar niet goed klinken -> heb de theorie nodig. Geeft niet, ik vraag het zelf wel eens aan de gitarist.

Het conservatorium hier wordt mij overal afgeraden... Les in grote groepen (notenleer in klassen en drummen per 5), examens, kutleerkrachten, aantal verplichte concerten die je moet bijwonen enz... dat zou mij nooit lukken. Ik zou de moed veel te snel verliezen vrees ik. Aan de andere kant zou ik er dan wel zeker van zijn dat ik het perfect zou kunnen...

Ik weet nu ook niet goed wat te doen... Ik ben zelf op het idee gekomen om conservatorium te gaan doen maar dan raden ze je het af...
Ik volg nu privéles drummen en misschien begin ik dan volgend jaar met conservatorium.
Ook hoor ik dat je voor je met slagwerk mag beginnen eerst les moet krijgen in xylofoon enz... Misschien klopt het niet, zal eens een infobrochure gaan halen.

Waar zou je het meest mee leren denken jullie? Privéles of conservatorium met notenleer?

Ik wil wel absoluut doorgaan en een serieus niveau bereiken... drumstel staat bij grootouders nu (tot de verhuis in januari) en ik ga daar woensdag, zaterdag en zondag een paar uur drummen. Voorlopig lukt dat nog wel

donderdag 13 november 2003 @ 19:31:48 #187
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14613053
als je naar het conservatorium gaat moet je gemotiveerd zijn anders wordt het niets. en xylofoon spelen is ook leuk en je hebt er veel aan. dus gewoon priveles en conservatorium en als je niet fantiek dagelijks gaat oefen niets doen.

ff een vraagje wie doet er nog meer net zoals ik leip in de vakantie. neem voortaan altijd me drumstukken mee en een drumpad. in het vliegtuig drummen laats iedereen kijken. en als ik een drumwinkel zie op me vakantie gelijk naar binnen drumstellen testen. en toen ik een keer me drumpad was vergeten hele tijd irritant doen overal op slaan. constant tikken voeten stampen enz. hebben jullie dat ook???
(trouwens me ouders hebben toen maar gauw op het vakantieadres een oefenpad voor me gekocht )

Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14613806
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:27 schreef Maidenfan het volgende:

Het conservatorium hier wordt mij overal afgeraden... Les in grote groepen (notenleer in klassen en drummen per 5), examens, kutleerkrachten, aantal verplichte concerten die je moet bijwonen enz... dat zou mij nooit lukken. Ik zou de moed veel te snel verliezen vrees ik. Aan de andere kant zou ik er dan wel zeker van zijn dat ik het perfect zou kunnen...

Ik weet nu ook niet goed wat te doen... Ik ben zelf op het idee gekomen om conservatorium te gaan doen maar dan raden ze je het af...
Ik volg nu privéles drummen en misschien begin ik dan volgend jaar met conservatorium.
Ook hoor ik dat je voor je met slagwerk mag beginnen eerst les moet krijgen in xylofoon enz... Misschien klopt het niet, zal eens een infobrochure gaan halen.

Waar zou je het meest mee leren denken jullie? Privéles of conservatorium met notenleer?

Ik wil wel absoluut doorgaan en een serieus niveau bereiken... drumstel staat bij grootouders nu (tot de verhuis in januari) en ik ga daar woensdag, zaterdag en zondag een paar uur drummen. Voorlopig lukt dat nog wel

Uhm, ik weet niet hoelang je al speelt maar als je denkt toegelaten te kunnen worden op het conservatorium dan zou je bij voorbaat moeten weten dat je dus qua slagwerk ook een melodieus instrument erbij moet doen, zoals Vibrafoon of pauken (hoeft niet altijd, sommige conservatoria vragen bvb om basiskennis piano). Meestal om toegelaten te worden heb je toch al +- 10 jaar muziek ervaring, en techniek, op vrij hoog niveau, en practisch alle nodige kennis qua theorie al in huis.

De manier waarop je les krijgt zal per conservatoria wel verschillen, als je zoiets echt wil moet je goed onderzoeken waar je graag heen zou willen gaan. Aangezien er per conservatoria vaak 1 of 2 slagwerk/percussie docenten aanwezig zijn, en absoluut geen groot aantal drummers, lijkt het me erg sterk dat je altijd "groepslessen" krijgt, want het gaat notabene voornamelijk over je indiviuele ontwikkeling.

Je kan ook gewoon aan je leraar vragen om jou theorie te leren, of wat boeken over het onderwerp kopen

pi_14615919
Ow, misverstandje denk ik

Hier in Belgie is het conservatorium de muziekschool (geen priveschool echter) waar iedereen binnen mag, begint met notenleer en na een jaar notenleer + instrument mag gaan doen. Ook examens enz... zoals eerder beschreven
Er zijn ook conservatoria die idd vragen om ervaring enz maar ik bedoelde dus het hierboven beschreven soort

Op zich heb ik niets tegen triangel of xylofoon ofzo, het interesseerd mij zelfs wel maar ik twijfelde... omdat het zo vreselijk conservatief is

En verder: ik speel nu een goeie maand en de les daarnet was zalig gewoon Ik had alles ingeoefend tot 2 blz na de opgegeven oefeningen, alles ging direct en het was gewoon fantastisch om eens echt te kunnen bewijzen dat het ook goed kon gaan

donderdag 13 november 2003 @ 23:42:32 #190
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14620130
quote:
Conservatorium doe je ook niet "zomaar", toelatingseisen zijn hardstikke streng en je moet je ook afvragen wat je toekomst daarna is... Alleen als bespeler van 2 instrumenten kom je meestal niet rond, of je moet in een erg bekende band spelen, voor een groot deel een kwestie van geluk. Als huurling kun je natuurlijk wel gaan werken Maar daar moet je ook maar geluk mee hebben.

Ik weet niet of ze binnen het conservatorium nog opleiding voor zaken als engineer/producer/bandmanager etc. Ik denk het niet, dus ik weet niet of je wel zo'n stabiele toekomst hebt na van het conservatorium te komen.

Edit: Ah Belgie

quote:
constant tikken voeten stampen enz. hebben jullie dat ook???
Hahaha, vaag he. Dan zit je voor je uit te staren terwijl je een of ander lomp patroon speelt/oefent terwijl je andere mensen behoorlijk irriteert met dat zenuwachtig getik. Dat heb je alleen gewoon niet door omdat je in je hoofd alleen bezig bent met dat patroontje. Soms zeggen ze er wat van "Ben, hou nou es op met dat irritante getik!" en 2 minuten later ga je er dan gewoon mee door, de opmerking compleet vergeten
quote:
die gel plakkers heb ik ook en ik ben er zeeeeer tevreden over... die stomme ringen... bah
Is dat wat ja? Wat is het grootste voordeel kwa geluid? Waar zijn ze te halen en hoe duur

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2003 23:49]

pi_14620272
Zoals maiden al zij, een normale muziekschool heet in belgie blijkbaar ook Conservatorium

- edit : ik haat mensen die constant hun post editen -

donderdag 13 november 2003 @ 23:49:46 #192
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14620331
quote:
Op donderdag 13 november 2003 23:47 schreef Carn het volgende:
Zoals maiden al zij, een normale muziekschool heet in belgie blijkbaar ook Conservatorium

- edit : ik haat mensen die constant hun post editen -

Zo blijkt maar weer, signatures zijn er niet voor niets!

Zo dus we hebben hier ookal n'm Belg, Belgie rules. Goed(koper) bier (Palm, Jupiler), aardigere mensen, warmer, geen verengelsing/verbastering van het Nederlands, beter middelbaar onderwijs, boeiender landschap, kortere wachtlijsten, toffere taal (Vlaams dan), meer muziekprogramma's in het weekend enz. enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2003 00:00]

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-11-2003 00:00]

vrijdag 14 november 2003 @ 09:39:22 #193
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14624850
quote:
Op donderdag 13 november 2003 17:17 schreef Yokozuna het volgende:
Ah 59 zelfs, pff schande. Tierolff vraagt 75 euro voor een Thunder boomstand, wat nog een goedkoper Tokio merk is ook
Da's duur. Nou heeft Feedback de 800W serie in de aanbieding. Ik wilde eigenlijk een Tama 75W hihat standaard maar die hadden ze niet los en de Pearl H855W was niet op voorraad. Tot mijn grote verrassing is de H800W inmiddels ook voorzien van zo'n zwarte bus waarmee je de veerspanning traploos kan veranderen. Ik heb nog steeds geen digicamera want anders zou ik de peace en pearl standaard eens naast elkaar posten.

Verder hoef ik idd alleen nog maar de snare te vervangen en ooit een shellset kopen, van de peace is verder niets meer over. O ja, de cymbalstandaard waar ik m'n home-made sizzle bekken nog op ga schroeven.

Ik kwam er ook achter dat de peace cymbalmate niet gemaakt was voor echte bekkens. Hij was nog niet door maar het scheelde niet veel. Extra blij dat ik ook de Pearl boom b800w had gekocht

vrijdag 14 november 2003 @ 18:15:34 #194
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14639455
is er nog iemand die voor mij een goedkoop basedrum pedaaltje heb liggen? ik zoek het nog voor een kennis van mij. hoeft egt niet goed te zijn als hij maar niet kapot is.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14639970
Ik keek eens op deze site: http://www.thehouseofmusic.nl/indexslagwerk.htm
En ik vond daar de bekkenset:
Paiste 101
3 delig bekkenset
13" Hi-Hat 16" Crah en 20" Ride

van ¤ 269,00 voor ¤ 129,00
Ik heb nu Camber Prut:r, En zit nu in een band, En wil wel wat betere spullen. Is dit wat? Op de paiste site kon ik niks vinden over de 101 set, Is deze dan uit de productie gehaalt ofzo?
thx!_O_

/edit, zie net op ebay, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2571106071 De paiste 101 Hi-Hat 14" Voor EUR 9,50 !!!, Dit is toch goedkoop!! Volgensmij is het dus crap!

[Dit bericht is gewijzigd door dabombe op 14-11-2003 18:46]

vrijdag 14 november 2003 @ 18:39:52 #196
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14639993
Ik heb hier nog een Peace pedaal liggen. Z.g.a.n. met een bijna nieuwe vilten ronde klopper. Maar 2 maanden gebruikt. Met klem voor de bass-hoop en stelschroeven tegen het schuiven. Ketting en stelschroef voor veerspanning. 30 euro.
pi_14640188
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:39 schreef dabombe het volgende:
Ik keek eens op deze site: http://www.thehouseofmusic.nl/indexslagwerk.htm
En ik vond daar de bekkenset:
Paiste 101
3 delig bekkenset
13" Hi-Hat 16" Crah en 20" Ride

van ¤ 269,00 voor ¤ 129,00
Ik heb nu Camber Prut:r, En zit nu in een band, En wil wel wat betere spullen. Is dit wat? Op de paiste site kon ik niks vinden over de 101 set, Is deze dan uit de productie gehaalt ofzo?
thx!_O_

/edit, zie net op ebay, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2571106071 De paiste 101 Hi-Hat 14" Voor EUR 9,50 !!!, Dit is toch goedkoop!! Volgensmij is het dus crap!

Ik heb een Paits 101 Hihat en Ride/Chrash, ben er niet heel erg te vreden mee, wil eigenlijk een paar andere, zal toch maar iets meer uitgeven voor een mooiere!!!
pi_14641564
ik zou minstens voor 802 of alpha gaan
  vrijdag 14 november 2003 @ 20:13:55 #199
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_14642466
Tijdje niet gepost hier, maar zit nog steeds op drumles bij Drumworks in Eindhoven, en ik vind het nog steeds super !!!!!!!!!

Heb sinds een paar dagen een 2-e hands drumstelletje in huis, een simpele, puur om te oefenen. Via marktplaats.nl gekocht.
En juist vandaag belt een vriend van me op (voor de kenners, de ex gitarist van Sinister en Houwitser) dat hij via via een Pearl drumstel voor me heeft voor 200 Euro. Krijg van de week een foto, en ben wel flink aan t twijfelen nu hoor. Want ik vind tot nu toe de Pearl drumstellen die ik zag en hoorde wel erg vet !
Dus misschien mijn huidige drumstel weer verkopen, en die Pearl kopen.
Is 200 euro duur ? Hij is niet erg jong, maar nog helemaal in goede staat. Alle standaard dingen zitten erbij, behalve bekkens.

Iemand advies ?

Hier wat fotootjes van mij en mijn nieuwe schatje, overigens stonden de toms enzo nog niet goed afgesteld op deze foto's.

Ik vond mijn drumstokken tot nu toe niet lekker in de hand liggen (A5), en heb meteen nieuwe gehaald (A7). En dat scheelt echt enorm ! Ik drum nu veel gemakkelijker !

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  vrijdag 14 november 2003 @ 20:29:45 #200
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14642936
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 18:15 schreef B_BOY het volgende:
is er nog iemand die voor mij een goedkoop basedrum pedaaltje heb liggen? ik zoek het nog voor een kennis van mij. hoeft egt niet goed te zijn als hij maar niet kapot is.
Bassdrumpedalen liggen op marktplaats.nl voor het oprapen, anders die van Murgen kopen
quote:
Want ik vind tot nu toe de Pearl drumstellen die ik zag en hoorde wel erg vet !
Dus misschien mijn huidige drumstel weer verkopen, en die Pearl kopen.
Is 200 euro duur ? Hij is niet erg jong, maar nog helemaal in goede staat. Alle standaard dingen zitten erbij, behalve bekkens.
Heuj, tof dat je een drumstel hebt.

200 euro is een prima prijs. Waarschijnlijk gaat het dan om een Pearl Forum, of een Pearl Export. Die kunnen prima klinken als je ze goed stemt, waarschijnlijk zit er ook wat stevigere hardware bij als die Pearl kit niet de oud is. Wachten op pics dus En ik zou even vragen welk type het is.

Btw. ik zoek nog een goedkoop drumstelletje om in een oefenruimte neer te zetten, misschien zou ik hem over kunnen kopen. Maar heb eerst maar plezier met eindelijk een kitje thuis

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')