abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:00:58 #151
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14559297
altijd leuk als wij een drummers dag hebben met de muziekschool. ik ben de beste drummer op de muziekschool die daar aan mee doet> (c-exame hafabra) en dan hoe sommige kinderen hun set hebben afgesteld. je hoort bassdrumms die net als 10'' toms klinken. 10'' toms met een flubber vel( leuke uitdrukking) die fokking laag klinken. en nog meer rare troep. altijd wel leuk om te veranderen. maarja het verandert veel hoe verder je er vanaf gaat staan. omdat je bass laag klinkt en ver gaat en toms kort en dergelijke moet je alles op afstand doen. laat er iemand anders op spelen en ga vanaf 20 meter afstand luisteren dan hoor je het verschil
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14560139
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:00 schreef B_BOY het volgende:
laat er iemand anders op spelen en ga vanaf 20 meter afstand luisteren dan hoor je het verschil
idd, als ik mn drumstel weer eens opnieuw gestemd heb, of bekkens koop, dan vraag ik altijd mn drum-maat mee
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:41:58 #153
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14560220
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:38 schreef Carn het volgende:

[..]

idd, als ik mn drumstel weer eens opnieuw gestemd heb, of bekkens koop, dan vraag ik altijd mn drum-maat mee

cool een heuse drummaat
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:46:45 #154
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_14560324
wanneer gaan wij nou dan eens samen komen? ik ben wel in voor het regelen, maar iemand moet me helpen... wie heeft daar zin in en heeft daar zin tijd in te steken?
groeten
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:57:00 #155
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14560557
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 17:01 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Inderdaad, op mijn goedkope Thunder kit heb ik gewoon ALTIJD overtones zonder dempringen. Te lange sustain en teveel overtoon, als je dan snel op je toms speelt wordt het gewoon een geblubber. Net als de toms op het laatste Cryptopsy album, maar dan MET overtonen.

Ehh ... mijn toms zijn niet gedempt, die klinken gewoon vreselijk vet met alleen de ambassadors en goed gestemd.

Op de peace-snare ligt een dempring om de overtones en de jankende sustain te dempen en de bass is de enige met pinstripe en muffle.

greetz

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 11 november 2003 @ 19:31:15 #156
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14561366
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:46 schreef Drumkruk het volgende:
wanneer gaan wij nou dan eens samen komen? ik ben wel in voor het regelen, maar iemand moet me helpen... wie heeft daar zin in en heeft daar zin tijd in te steken?
groeten
ja das waarschijnlijk het probleem wil je dan iedereen zijn drumstel ook mee laten nemen?? moet ik ff een vrachtwagen regelen
:P
wil wel mee organiseren.
pi_14564243
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:46 schreef Drumkruk het volgende:
groeten
Hej, ja zeker wil ik wat organizeren. Drummers onder elkaar zijn echt de leukste soort muziekanten . MSN lijkt me de beste manier om met de organizers te brainstormen.

Omdat deze discussie een beetje saai wordt (lees, voor mij niet interessant) neem ik ff het voorbeeld om aan de oproepen te voldoen om wat leuke en makkelijke fills/rifs te posten. Toegevoegs 2 dingen nml:

Disclaimer: deze transcripties zijn vrijgegeven door de creatieve breinen achter de noten, dus hierbij zijn geen copyright schendingen

PS. Ik zou graag een voorbeeld geluids sampel erbij zette, maar als ik mijn drums wil opnemen met de mogelijkheden die aan mij zijn toebedeeld.... is het geluid te bagger om er ook maar iets uit te krijgen. Vooral omdat deze transcripties vooral om de intonatie en de accentuatie gaan.

[TOOL]
  dinsdag 11 november 2003 @ 21:25:16 #158
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_14564654
Yoko,

Sorry voor de late reactie (kom hier niet zo vaak ), maar het gaat goed hoor. Momenteel bezig met 2 serieuze bands en er komen nog 2 projecten aan die misschien wel uitgroeien tot echte bands. Zit eigenlijk 24/7 muziek te maken...zoals het hoort

Ben jij nog bezig met bands?

we will become silhouettes.
pi_14565293
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:21 schreef Guusie het volgende:

[..]

Nawja, met mijn docent oefen ik gewoon, van alles roffelen, ritmes enzo.. wil eigenlijk dernaast nog wat leuks leren, ik zal wel even zo'n winkel binnen wandelen!

ik zou zeggen, vraag het aan je drumleraar, die heeft er verstand van, hij heeft ervoor geleerd. Hij is er om je te leren wat jij wilt. Maar ja, voor de leuke dingen moet je meestal eerst de saaiere dingen beheersen.
  dinsdag 11 november 2003 @ 22:22:06 #160
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_14566150
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:25 schreef killingcupid het volgende:
Zit eigenlijk 24/7 muziek te maken...zoals het hoort
Minus 5 uur per dag chatten en bellen met mn zus
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  dinsdag 11 november 2003 @ 23:32:12 #161
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14568083
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:57 schreef Murgen het volgende:Ehh ... mijn toms zijn niet gedempt, die klinken gewoon vreselijk vet met alleen de ambassadors en goed gestemd.

Op de peace-snare ligt een dempring om de overtones en de jankende sustain te dempen en de bass is de enige met pinstripe en muffle.

Nou, als ik een volledige dempring op mijn snare leg vind ik hem te saai klinken. Ik heb 1/6 dempring met een stukje plakband aan de rim vastgemaakt. Zo'n klein 1/6 ringetje geeft al een enorm verschil kwa geluid, maar je houdt wel WAT overtones over, maar daardoor klinkt m'n snare funkyer, dus geen problemen mee Als je nu trouwens precies in het midden slaat hoor je ook nauwelijks overtonen.
quote:
Omdat deze discussie een beetje saai wordt (lees, voor mij niet interessant) neem ik ff het voorbeeld om aan de oproepen te voldoen om wat leuke en makkelijke fills/rifs te posten. Toegevoegs 2 dingen nml:
Mensen moeten wat meer opnametjes gaan posten ofzo. Gewoon mp3'tjes posten van nieuwe filletjes/stukjes die je hebt ontdekt/verzonnen, en daar evt. het notenschrift bij geven Leek me altijd wel tof. Kun je chops van elkaar leren.
quote:
Ben jij nog bezig met bands?
Nee helaas. 2 poprock bandjes gespeeld, slechts paar keer opgetreden. Alleen Red Hot Chilli Peppers was leuk om te drummen in die bands. Een maand geleden ben ik wel gevraagd voor een band die muziek wil gaan spelen ala mix van Stormtroopers of Death, Sepultura etc. dat leek me zeker tof, en ze hebben ook in Roosendaal (waar ik ook woon) een oefenruimte (opslagloods van de vader van de zanger), alleen ZONDER drumstel/shellkit met hardware. Ik ga mijn kit daar niet zetten want ik wil gewoon elke dag spelen, en ik heb nog geen geld voor een electronische kit / Pearl Traveler met gaasvellen+triggers+Alesis DM5 (ofzo).

Bij Feedback kun je in termijnen betalen of tegenwoordig zelfs na een jaar geloof ik, op voorwaarde dat je een vast salaris hebt. Probleem is dat ik vast werk heb (krantjes) alleen geen vast maandsalaris, hangt af van hoeveel kranten/folders ik krijg afgeleverd.

Momenteel dus niet zoveel te doen kwa bands. Zit nu met drumles wat te oefenen uit Advanced funk Studies en met muziek mee te spelen.

quote:
Maar ja, voor de leuke dingen moet je meestal eerst de saaiere dingen beheersen
Mwoa, als je merkt dat je vooruitgaat door oefening geeft dat toch voldoening. Denk niet dat je het dan saai vind. Het is wel saai denk ik, om heel de dag single/double stroke rolls te spelen met een metronoom, ofzo. Dat levert ook wel wat op, maar het duurt een stuk langer voordat je echt merkt dat je vooruitgaat (vooral bij dubbelbass, zijn genoeg voorbeelden van drummers die zoveel op snelheid oefenen, dat de rest er gewoon bij inschiet, op die manier ben je natuurlijk ook bijna nooit creatief bezig).

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-11-2003 23:54]

dinsdag 11 november 2003 @ 23:51:32 #162
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14568498
Ik neem aan dat die opmerking over ducktape op mij gericht is

Ik tape sowieso niet allen van te voren vol omdat dat beter klinkt... ik stem eerst en breng dan tape aan om de koekie monster klank er juist uit de halen... dit doe ik ook alleen in de repetitie ruimte! Alles klinkt nogal door daar en zeker omdat 'k mijn toms erg zwaar stem... Bij opnames en optredens gaan er andere vellen op en vliegt 't over een PA dus dan zou je 't idd verneuken...
En bij elke drum en instelling is 't anders, en als je niet met ducktape om kan gaan, dan laat 't

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_14569500
kan iemand mij vertellen hoe ik mijn toms en eventueel snare het beste kan dempen? vooral m'n toms klinken teveel door vind ik (zitten trouwens remo pinstripes op).
en dan nog iets, ik heb pas 2 bekkens gekocht die ik heb bevestigd aan de stangen van m'n toms. nu klinken die bekkens door als ik op die toms sla, en bovendien krijg ik een heel rare lage vibratietoon (resonantie?) als ik op een van die bekkens sla. enig idee hoe ik dit moet verhelpen? ik zou die bekkens ook aan m'n originele bekkenstandaarden kunnen monteren, maar dan zit 't qua plaatsing allemaal niet echt lekker.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
  woensdag 12 november 2003 @ 00:55:46 #164
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_14569518
Dit nummer van Judas Priest speel 'k met m'n band wel vaak om ff warm te worden... (behalve de zanger want die haalt die toonhoogte niet )

http://members.lycos.nl/wumveurprizzedent/MyKit/JudasPriest-Painkiller.mp3 (5,58 MB)

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  woensdag 12 november 2003 @ 00:59:20 #165
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_14569547
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 22:22 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Minus 5 uur per dag chatten en bellen met mn zus

hahaha, oeps! Wees maar niet bang; ze is veilig hoor
we will become silhouettes.
  woensdag 12 november 2003 @ 16:09:48 #166
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14581975
krijg binnenkort de bladmuziek (ja ik ben een klassieke drummer die bladmuziek gebruikt ipv tabs) van downstroy van soulfly is schijnbaar een zwaar moeilijke party en als je de muziek hoort denk je dat ook wel. (download tip)
pi_14582159
niet echt hoogstaand als je het mij vraagt , doe dan iets leuks van Tool zou ik zeggen
pi_14583296
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:55 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Dit nummer van Judas Priest speel 'k met m'n band wel vaak om ff warm te worden... (behalve de zanger want die haalt die toonhoogte niet )

http://members.lycos.nl/wumveurprizzedent/MyKit/JudasPriest-Painkiller.mp3 (5,58 MB)

wel cool dat de mods hier bijna niet komen

Coole drums op dat nummer... Is dat door Rob Halford gezongen?

Ik heb die transcriptie opgeslagen... zal het ooit wel eens proberen als ik er wijs uit raak
Bedankt iig

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-11-2003 16:55]

pi_14583315
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:15 schreef Carn het volgende:
niet echt hoogstaand als je het mij vraagt , doe dan iets leuks van Tool zou ik zeggen
yeah.. dat is een zeer ware opmerking. Ik heb een half jaar Lateralus 'bestudeerd' en ben nu (anderhalf jaar later) ook klaar met ænema en Undertow. Met bestuderen bedoel ik alleen maar 1 cd luisteren, geen andere muziek mijn gehoor laten aantasten (onzin natuurlijk maar ik wilde gewoon niks anders luisteren) en dat minimaal 4-6 keer perdag, voor een dik half jaar.
Ik kan nu zeggen dat ik wel alle partijen uit mijn hoofd ken, waar ik uiteindelijk voor gewerkt heb. En van de drums in het speciaal natuurlijk. Zeer de moeite waard geweest! En ontzettend veel geleerd. Ik zou daarom ook wel van de meeste nummer de bladmuziek kunnen opschrijven (wie is er gekomen met het meest stomme idee van de wereld om drum transcripties in tablatuur te zetten ) Maar eerlijk gezegd, dit kost zo gruwelijk veel tijd (kheb er geen talent voor) en wil ik deze informatie lekker voor mezelf houden (mijn eerste reden is hoofdreden natuurlijk )

Mijn droom is om ooit nog eens de juiste muziekanten te vinden die samen met mij the grudge kunnen doen. Met het tool gevoel natuurlijk. Ik heb het al eens geprobeerd, alleen de bassist viel na 2 maten al uit

[TOOL]
pi_14583966
hehe, malloot
pi_14587593
cheers..maar meer een geobsedeerde fan. (nu niet meer zo.. kheb het grotendeels wel gezien)
[TOOL]
pi_14592949
kan ik goed begrijpen

Ik geloof persoonlijk niet in dat soort "uitdagingen", Als ik al eerst bergen werk moet verzetten om een nummer te snappen voordat ik er eens aan begin, dan vind ik dat ik er dan persoonlijk gewoon niet aan toe ben..maar wel heel bruut van je dat je je er zo mee hebt beziggehouden

woensdag 12 november 2003 @ 23:08:29 #173
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14593064
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:53 schreef Maidenfan het volgende:wel cool dat de mods hier bijna niet komen

Coole drums op dat nummer... Is dat door Rob Halford gezongen?

Ik heb die transcriptie opgeslagen... zal het ooit wel eens proberen als ik er wijs uit raak
Bedankt iig

Die dubbelbass rolls bij de drumintro klinken soms een beetje onstrak vind ik, maar valt niet echt op door het overweldigende snare en crash geluid Het lijkt heel snel gespeeld maar Scott voegt telkens wat pauzes toe in de dubbelbassroll. Maar wel toffe patsintro natuurlijk, erg bekend ook op andere drumfora
quote:
wie is er gekomen met het meest stomme idee van de wereld om drum transcripties in tablatuur te zetten
Helemaal mee eens! Waarschijnlijk zo'n conservatieve-conservatorium leraar die ook bedacht heeft "Heej waarom zou je drumpatronen niet op 5 lijntjes kunnen noteren?!"

Devoid crashes op crashstands zetten zodat niets meeresoneert. Krijg je ze niet goed geplaatst? Crashes op boomstands hangen, voor 75 euro heb je al Pearl boomstand bij Feedback.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-11-2003 23:19]

pi_14593788
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:55 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik raad je de cover daarvan van Death aan (death - painkiller)
pi_14595533
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:08 schreef Yokozuna het volgende:

crashes op crashstands zetten zodat niets meeresoneert. Krijg je ze niet goed geplaatst? Crashes op boomstands hangen, voor 75 euro heb je al Pearl boomstand bij Feedback.

thnx, ik zal daar 's ff langsrijden binnenkort. en die toms? want ik heb er nu van die gelachtige plakkertjes opzitten, maar dat klinkt ook maar ruk.. en tape heb ik ook al geprobeerd, maar daar krijg ik ook die doffe klank niet uit.
Now, my story begins in nineteen-dickety-two. We had to say dickety because the Kaiser had stolen our word twenty. I chased that rascal to get it back, but gave up after dickety-six miles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')