quote:Waarom onnodig afstand afleggen
Op vrijdag 7 november 2003 03:29 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:[..]
Valt me op dat je alles erg dicht bij elkaar hebt staan
quote:hoe heet dat ook weer... flat pro ofzo... zal eens in slagwerkkrant opzoeken... daar stond iets in ... speelt als gewoon dumstel (bewerenze) maar geeft zachter geluid... zal eens kijkne...
Op vrijdag 7 november 2003 11:24 schreef bellingerII het volgende:
Hallo daar, dames, heren slagwerkers. 100 jaar geleden een paar jaar serieus slagwerk gestudeerd, wil de draad weer op pakken en iets van de drive doorgeven aan de kinderen. Bestaan er nog oefensets? In mijn tijd waren dat grijze platte drums waar een duidelijk maar dof geluid afkwam (prettig voor de buren) Laat eens horen of ze nog bestaan en als er iemand zo'n ding dan nog kwijt wil ... wie weet.
quote:je hebt van die kits met gaas als vell goeie rebound en bijna geen geluid
Op vrijdag 7 november 2003 12:51 schreef MaZz_ het volgende:[..]
Die grijze platte drums zeggen mij zo niets eigenlijk. Wel zou je bijvoorbeeld een goedkope Thunder set kunnen kopen met een paar goede dempmatten erop. Of misschien speciale demp'vellen' die bestaan dacht ik ook. Die vellen geven een goede rebound en maken niet (te) veel geluid voor de buren.
quote:Hey man, ik hier?
Op vrijdag 7 november 2003 11:58 schreef MaZz_ het volgende:
nou, dan ook nog maar een keer mijn kitje :x[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Morgen ga ik dat kitje weet met mijn eigen ogen aanschouwen, terwijl mijn Ibanez atmosferische tonen zal produceren op de met dodelijke efficientie uitgevoerde beats van Mazz.
[Dit bericht is gewijzigd door Zzyzx op 07-11-2003 16:40]
quote:Heb ik ook
Op vrijdag 7 november 2003 03:29 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:[..]
Valt me op dat je alles erg dicht bij elkaar hebt staan
viel me gewoon ff op
kewle kit verder
Hoe dichter alles bij elkaar, hoe minder moeite je hoeft te doen om van onderdeel te wisselen denk ik altijd maar.
Net zoals bekkens die heel hoog hangen. Het ragt vast wel lekker en ziet er wel stoer uit als je erop ramt, maar ik vind het maar verspilde moeite. Die aap (vind het niet slecht, maargoed) van de Foo Fighters bijvoorbeeld. Die ramt zoieso superhard, maar dan die bekkens, echt op 2 meter hoogte ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-11-2003 17:02]
quote:Omdat het hier gezellig is ofzo
Op vrijdag 7 november 2003 16:52 schreef Cynic het volgende:
Waarom loopt dit topic wel? Zoveel drummers zijn er toch niet? Of zijn die juist heel fanatiek?
Er zijn best veel drummers bijgekomen de laatste tijd hier Cynic. Die drummer van Cynic trouwens, weet je toevallig of die nog ergens mee bezig is?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-11-2003 16:56]
quote:Damn, dan moet ik dus drummer worden.....
Op vrijdag 7 november 2003 16:54 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Omdat het hier gezellig is ofzo
quote:Hehe, je verveelt je een beetje he
Op vrijdag 7 november 2003 16:55 schreef Cynic het volgende:[..]
Damn, dan moet ik dus drummer worden.....
Iemand een gitaar kopen?
quote:Ja!
Op vrijdag 7 november 2003 17:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hehe, je verveelt je een beetje he
quote:Heb je nog steeds vakantie dan? Of heb je gewoon teveel vrije tijd en zit je niet in een bandje
Op vrijdag 7 november 2003 17:13 schreef Cynic het volgende:[..]
Ja!
quote:Die Arbiter Flats zijn trommels zonder ketel met één normaal drumvel. Qua klank vergelijkbaar met Roto toms. Omdat er geen resonerende ketel en reso vel zijn geeft het minder geluid inderdaad, maar even goed nog redelijk de moeite.
Op vrijdag 7 november 2003 13:56 schreef Drumkruk het volgende:[..]
hoe heet dat ook weer... flat pro ofzo... zal eens in slagwerkkrant opzoeken... daar stond iets in ... speelt als gewoon dumstel (bewerenze) maar geeft zachter geluid... zal eens kijkne...
quote:Zo ver ik weet is het laatste wat ie gedaan heeft de solo platen van sean malone inspelen. moet je ff googlen hè
Er zijn best veel drummers bijgekomen de laatste tijd hier Cynic. Die drummer van Cynic trouwens, weet je toevallig of die nog ergens mee bezig is?
- edit - Reinert werkt als studiotechnicus bij Capitol Records en speelt samen met Paul Masvidal (cynic/death gitarist) in Aeon Spoke-
[Dit bericht is gewijzigd door Carn op 08-11-2003 14:11]
quote:Sean Reinert zat bij Aghora (volgens mij heb ik het verkeerd gespeld) maar hij is weg geloof ik, of was hij nu alweer terug? Anywayz, staan leuke drumstukjes op dat album check: www.aghora.org
Die drummer van Cynic trouwens, weet je toevallig of die nog ergens mee bezig is?
Dat gaat dus lastig worden, maar misschien dat jullie nog iets weten. Of zou ik daar een apart topic voor kunnen openen?
Het gaat om deze band: www.wasted-day.tk
quote:jammer dat ik niet in drenthe woon
Op zaterdag 8 november 2003 14:34 schreef Cynic het volgende:
Ik ben overigens nog op zoek naar een hardcore drummer (voor een bevriende band, waar de huidige drummer stopt) in de omgeving van Drenthe...Dat gaat dus lastig worden, maar misschien dat jullie nog iets weten. Of zou ik daar een apart topic voor kunnen openen?
Het gaat om deze band: www.wasted-day.tk
quote:Ja, echt wel! Nouja, als iemand iets weet, laat het effe horen. De jongens zouden er erg mee geholpen zijn. (tja, niemand woont ook in Drenthe)
Op zaterdag 8 november 2003 14:58 schreef B_BOY het volgende:[..]
jammer dat ik niet in drenthe woon
Hoe hebben jullie je snare eigenlijk opgesteld en waarom? Hoogte, horizontaal, schuin.. enzo. Ik denk niet echt dat er een formule is, want diehard jazz drummers of de grootste speedfreaks hebben allemaal andere settings.
quote:Dat klinkt wel heel anders dan Cynic of Death
Op zaterdag 8 november 2003 14:17 schreef Cynic het volgende:Sean Reinert zat bij Aghora (volgens mij heb ik het verkeerd gespeld) maar hij is weg geloof ik, of was hij nu alweer terug? Anywayz, staan leuke drumstukjes op dat album check: www.aghora.org
quote:Ah, tnx, zal eens verder zoeken!
Aeon Spoke
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-11-2003 17:37]
quote:Hehe, dat is precies waarom ik een 20" bassdrum heb genomen. Geven ook VEEL te veel laag als je alleen een dempring gebruik + dicht resonantievel, dus daarvoor hoefde ik het achteraf toch niet te laten. Heb altijd al alles zo compact mogelijk proberen te houden (kwa opstelling). Dan maar een minder stoer ogende kit.
Op zaterdag 8 november 2003 21:31 schreef Carn het volgende:
ik heb mijn snare ook vrij hoog, en laatst een klein beetje de tilt verandert, staat dus een beetje schuin naar me toe. Ik heb mn snare altijd vrij hoog gehad, ivbm een 22" bassdrum en toms die niet zo laag kunnen als je wilt.
quote:Ik zat eerst te zeiken over terugslag van stokjes he, maar die is nu ook bij niet-afgesleten goed
ik heb mijn snare ook vrij hoog, en laatst een klein beetje de tilt verandert
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-11-2003 22:43]
quote:Ik heb m'n snare zo laag mogelijk, en vind 't eigenlijk nog te hoog... heb m'n standaard er ook mee naar de klote geholpen, een of andere ring waar de pootjes mee vast gedraaid worden is eraf gesprongen...
Op zaterdag 8 november 2003 17:31 schreef Yokozuna het volgende:..Hoe hebben jullie je snare eigenlijk opgesteld en waarom? Hoogte, horizontaal, schuin.. enzo. Ik denk niet echt dat er een formule is, want diehard jazz drummers of de grootste speedfreaks hebben allemaal andere settings.
ik ben vandaag samen met mijn gitarist en bassist de studio ingedoken en we hebben de drumpartijen van 6 van onze nummers in de computer gekwakt. Volgende week gaan we verder met de partijen van de bas en de gitaar die week daarna ga ik met mijn zangeres (zus) bezig om de zanglijnen er in te knallen. (jaja tweede stem) en dan gaat het naar de vader van de bassist (is geluidstechincus) en die gaat dan nog ff lekker als eindproducer aan de gang... lekker knoeien met de zooi. En dan pleuren we het op een cd'tje en op de site en dan maar promoten. We willen dan zo veel mogelijk op gaan treden en naar alle reacties van onze eerste demo te horen moet dat zeker wel gaan lukken. We hebben dan een cd van 7 nummers met een gemiddelde lengte van zo'n 4 minuten ofzo... das wel ok niet?
Ik hou jullie op de hoogte en over zo'n drie weken is denk het eerste nummer te beluisteren op onze site! we gaan kijken of er meteen wat geld uit te slepen is... denk het wel... maar ja we moeten mijn pappie ook nog betalen (niet al te vel natuurlijk) maar hij heeft en gaat er nog veel tijd in steken.
spreek jullie later!
Tiny
quote:Same here.
Op zondag 9 november 2003 18:35 schreef Drumkruk het volgende:
Ik heb mijn snare geheel horizontaal en zo'n 10 centimeter boven mijn benen... ik mep dan ook altijd rim-shots (heeeeeeerlijk!!)
quote:Jot.
ik ben vandaag samen met mijn gitarist en bassist de studio ingedoken en we hebben de drumpartijen van 6 van onze nummers in de computer gekwakt. Volgende week gaan we verder met de partijen van de bas en de gitaar die week daarna ga ik met mijn zangeres (zus) bezig om de zanglijnen er in te knallen. (jaja tweede stem) en dan gaat het naar de vader van de bassist (is geluidstechincus) en die gaat dan nog ff lekker als eindproducer aan de gang... lekker knoeien met de zooi. En dan pleuren we het op een cd'tje en op de site en dan maar promoten. We willen dan zo veel mogelijk op gaan treden en naar alle reacties van onze eerste demo te horen moet dat zeker wel gaan lukken. We hebben dan een cd van 7 nummers met een gemiddelde lengte van zo'n 4 minuten ofzo... das wel ok niet?
Drums in studio opgenomen. Heb je je eigen drumstel meegesleept? Hoeveel mics gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |