quote:Dat vraag ik me ook af. Wat is de hoek tussen ruststand klopper en slagvel?
Op zaterdag 1 november 2003 17:35 schreef Ska-te het volgende:
mensen jullie moeten me ff helpen, want ik zie het somber inik heb laatst een nieuw pedaal gekocht (pearl p 100 p) ik beviel me wel, maar vond dat, ookal spande in die veer op zn strakst, en nog weinig spanning op stond. Als ik nu mn pedaal indruk kan dat, bij wijze van spreken al met mn vinger, die veer is gewoon nieuw dus ik snap niet waar het aan kan liggen. Zo kan ik nl nooit hoge snelheden halen met mn bassdrum.
In oefenruimtes staat dat pedaal altijd veel strakker, dus daar kan ik het wel
heeft iemand een idee? ligt het wel aan die veer???
Overigens, als de balans goed is zorgt de veer er alleen voor dat het pedaal snel terug veert. Kan je er wel snel op spelen?
Zelf gebruik ik meestal Vic Firth, 5B, Nylon tip.
Heb ook met 5A en Houte tip gedrumd.
Ik had in gedachten om eerst het pedaal te upgraden naar een Iron Cobra db ofzo en dan pas daarna de vellen (als ik geld heb, en ouders moeten meewerken ) Pedaal vind ik redelijk ongemakkelijk en een dbpedaal ga ik toch ooit eens kopen dus dan maar direct voor eens en voor altijd...
quote:Ja daar dacht ik ookal aan, maar wist niet of dat wel kon of verstandig was
ketting korter maken
quote:ik kan er wel snel op spelen, alleen sommige klappen lukken gewoon niet omdat ik het pedaal helemaal niet ver in hoef te drukken
Overigens, als de balans goed is zorgt de veer er alleen voor dat het pedaal snel terug veert. Kan je er wel snel op spelen?
quote:dan kan je denk ik het beste toch eerst enkel bass sspelen omdat je dan alle dingen moet leren die je nodig hebt
dbpedaal ga ik toch ooit eens kopen dus dan maar direct voor eens en voor altijd...
quote:geil
foto's van mijn kit kun je hier bekijken ze zijn best donker, heb ze wel zo goed mogelijk proberen te verbeteren. ze zijn ook beetje groot om hier te posten voor onze vrienden met inbel verbindingen e.d
[Dit bericht is gewijzigd door Ska-te op 02-11-2003 20:49]
quote:Ja soms kan ducktape wonderen doen
Op zondag 2 november 2003 20:39 schreef Ska-te het volgende:
geil, en waar zouden we zijn zonder ducktape
quote:Wat dacht je van Remo weatherking vellen... goede prijs kwaliteit verhouding...
Op zondag 2 november 2003 19:44 schreef Maidenfan het volgende:
Nav het topic van Bioslock, welke vellen zouden jullie mij aanraden om op mijn set te zetten (een Force 2003 dus)? Gewoon om een ideetje te hebben...Ik had in gedachten om eerst het pedaal te upgraden naar een Iron Cobra db ofzo en dan pas daarna de vellen (als ik geld heb, en ouders moeten meewerken
) Pedaal vind ik redelijk ongemakkelijk en een dbpedaal ga ik toch ooit eens kopen dus dan maar direct voor eens en voor altijd...
quote:Prachtige kit! Mooi kleurtje ook damn!
Op zondag 2 november 2003 19:30 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
foto's van mijn kit kun je hier bekijken ze zijn best donker, heb ze wel zo goed mogelijk proberen te verbeteren.
(jaja ik weetb dat ik dit beter in een ander "groepje" had moeten zetten)
mail maar naar jpm.halderen@wanadoo.nl
quote:Thnx
Op zondag 2 november 2003 21:28 schreef MaZz_ het volgende:[..]
Prachtige kit! Mooi kleurtje ook damn!
(trouwes dat stukje tape op de base drum heeft geen functie, maar mag 'k er niet afhalen van de rest van de band want 't flapperd zo leuk mee
)
quote:Strakke veerspanning zorgt voor een grotere/snellere terugslag van je kloppers, maar ook met een goede "balans" zorgt een strakke veerspanning natuurlijk voor wat meer weerstand bij het intrappen.
Op zondag 2 november 2003 10:00 schreef Murgen het volgende:Dat vraag ik me ook af. Wat is de hoek tussen ruststand klopper en slagvel?Overigens, als de balans goed is zorgt de veer er alleen voor dat het pedaal snel terug veert. Kan je er wel snel op spelen?
Als je de pedalen bij maximale veerspanning te makkelijk vind intrappen maak je de klopper-slagvel hoek groter
quote:Als snelle dubbels op je bassdrum wilt spelen, EN controle over je hihat wilt houden (en je linkerpoot dus niet op je bassdrum pedaal kunt gebruiken) moet je toch echt een beetje kunnen sliden of heel-toe techniek gebruiken
en hij kan bv niet sliden omdat dat niet nodig is als je db hebt.
VRAAGJE, ik wil de attack vergroten van mijn bassdrum geluid. Ik zat te denken aan wat hardere kloppers (gebruik nu standaard zachte vilt kloppers van de Iron Cobra), wat is er dan zoal verkrijgbaar? En zijn alle kloppers zo duur? Ik ging een keer bij Tierolff kijken en zag wat Pearl kloppertjes voor 35 euro per stuk ofzo, vond dat best wel veel. Maargoed, ik heb geen verstand van kloppers.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-11-2003 22:39]
je hebt van die "stickers" die je op je bassdrumvel kunt plakken, hooguit een tientje kosten die, scheelt al een heel stuk, al je dan nog niet tevreden bent draai je je klopper gewoon om zodat het harde plastic stuk op je slagvel komt...
dan nog niet tevreden? sticker eraf halen, nieuwe kopen ,euromuntstuk achterop de sticker en daar tegen aan kicken...
nog niet tevreden?
ja euh, ga het dan maar aan Vinnie Paul vragen ofzo...
Mijn neef had zijn DB pedaal weleens meegenomen, met wat hardere kloppers, dat gaf echt duidelijk meer attack zonder gedoe. Alleen die zaten standaard bij zijn kit (noname)
quote:Je kunt er ook houten kloppers opzetten... maar rag je wel de vel naar de **** maar ragt wel goed
Op zondag 2 november 2003 22:26 schreef Yokozuna het volgende:[..]
VRAAGJE, ik wil de attack vergroten van mijn bassdrum geluid. Ik zat te denken aan wat hardere kloppers (gebruik nu standaard zachte vilt kloppers van de Iron Cobra), wat is er dan zoal verkrijgbaar? En zijn alle kloppers zo duur? Ik ging een keer bij Tierolff kijken en zag wat Pearl kloppertjes voor 35 euro per stuk ofzo, vond dat best wel veel. Maargoed, ik heb geen verstand van kloppers.
Wat betreft de veerspanning: Dennis Chambers oefent zonder veer om zo maximale controle over zijn pedaaltechniek te krijgen.
Probeer het ook eens..... verdomd moeilijk.
quote:dan zit de klopper op mn been als ik hem niet intrap. het gaat er om dat het intrap gedeelte echt minimaal is, dat is opzich wel goed, maar het gaat te soepel, te los. als ik in een oefenruimte drum kan ik veel snellere dingen spelen omdat er meer spanning op staat, dat is toch raar
Op zondag 2 november 2003 22:26 schreef Yokozuna het volgende:
Als je de pedalen bij maximale veerspanning te makkelijk vind intrappen maak je de klopper-slagvel hoek groter
quote:ja dat wel
Wat betreft de veerspanning: Dennis Chambers oefent zonder veer om zo maximale controle over zijn pedaaltechniek te krijgen.Probeer het ook eens..... verdomd moeilijk.
En duuuuuude!!! Met duct-tape verkracht je je drumstel.
quote:gaan we weer
Op maandag 3 november 2003 11:51 schreef killingcupid het volgende:
Je moet sowieso zorgen dat je een redelijke hoek houdt tussen je klopper en je kick, en als je anders niet kunt spelen moet je maar meer oefenen
Neem hem mee naar les of naar de winkel ... mijj leraar heeft m'n Tama ook beter afgesteld dan de winkel had gedaan en ik klop lekker
quote:elke drummer zijn eigen techniek he. ik vindt me crash zo fijn hangen. en er hangt nu ook een crash met splitpennen troep bij. en komt nog een china bij.
Op zondag 2 november 2003 17:42 schreef Guanche het volgende:
B-BOY, ik zag een leuke kit staan met 4 toms.. maar uhm, 1 crash (opzich mss voldoende) maar hoe kan je dat ding raken als hij zo staat opgesteld?? zag een beetje vreemd uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |