abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14282255
mijn scooter is gister op de rollerbank gezet,en hij reed te hard.Maar ik kreeg een boete van 34 euro weet iemand hoeveel die dan te hard rijd??

ik heb al 2 weken geleden op een rollerbank controle gestaan.Toen reed hij 7 kilometer te hard en toen kreeg ik geen boete.En nu kreeg ik wel een boete van 34 euro maar ik heb er niks aan gedaan tussen die 2 controles.Dus dat vind ik een beetje vreemd ze zeiden jah dit is een strengere controle maar hoe kan dat als je je als politie moet houden aan wetten.????

pi_14282293
Het gaat er niet om hoe hard ie rijdt, maar om het vermogen. Aan de hand daarvan wordt de boete bepaald.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_14282307
Als jij je nou eens aan de wet zou houden hoefde je je geen zorgen te maken over of de politie dat wel doet.
Powered by Gentoo
pi_14282329
het gaat ze er gewoon om de staatskas te spekken

wat jeukt het nou dat een scooter te hard loopt?... een auto heeft toch ook geen limiet in snelheid??

Er
is
nochtans
H O O P
pi_14282332
of je prop is er opeens in 2 weken uitgesleten...of die rollerbanken komen niet overeen, en trust me, tis dat laatste...en kijk eens op sites over scooters zoals www.scooterfreaks.nl
je zal zien dat het laatste woord over rollerbanken nog niet is gesproken
pi_14282340
Nou er kan verschil in de apparaten zitten, EN ook de omgeving helpt mee. Regen dan is de rollerbank gladder en haal je minder kw's. Is het warmer op een dag dan ken het ook schelen. Let ook op dat die vent er op gaat zitten want als ze dat niet doen dan kan het zijn dat je KW's hoger uit vallen dan dat ze zijn.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:15:44 #7
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_14282348
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:13 schreef okkie-man het volgende:
Het gaat er niet om hoe hard ie rijdt, maar om het vermogen. Aan de hand daarvan wordt de boete bepaald.
www.scooter-freaks.nl
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:17:22 #8
33356 KitteKat
Kittekat voor een fitte kat
pi_14282397
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:15 schreef SnowBite het volgende:

[..]

www.scooter-freaks.nl


  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:18:52 #9
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14282430
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:14 schreef n00fer het volgende:
het gaat ze er gewoon om de staatskas te spekken

wat jeukt het nou dat een scooter te hard loopt?... een auto heeft toch ook geen limiet in snelheid??


Leer de wet.

Het gaat om vermogen. Een bromfiets heeft allerlei bepaling om voor het predikaat 'bromfiets' in aanmerking te komen. Als 'ie niet aan die bepalingen voldoet is het een 'motor'. In feite mag je blij zijn dat ze je niet pakken voor rijden op een motor zonder rijbewijs, want dat kan volgens de wet prima. Ze kunnen je zelfs pakken omdat je verkeerd verzekerd bent in zo'n geval.

Als jij een brommerbewijs hebt, zou je dat volgens mij moeten weten...

  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:21:09 #10
72826 RetepV_kloon
Euh, password kwijt :)
pi_14282487
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:15 schreef SnowBite het volgende:
www.scooter-freaks.nl
Wat een foute website zeg!

4 forums over opvoeren, 0 forums over veiligheid...

pi_14282559
maar wetelijk zou ik volgens mij ook de winkel waar ik hem gekocht mogen aanklachen ofzo want IK heb er niks aan gedaan hij reed al zo hard toen ik hem kocht maar ik weet niet of dat mag.(zal wel weer niet )
pi_14282561
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:18 schreef RetepV_kloon het volgende:

[..]

Leer de wet.

Het gaat om vermogen. Een bromfiets heeft allerlei bepaling om voor het predikaat 'bromfiets' in aanmerking te komen. Als 'ie niet aan die bepalingen voldoet is het een 'motor'. In feite mag je blij zijn dat ze je niet pakken voor rijden op een motor zonder rijbewijs, want dat kan volgens de wet prima. Ze kunnen je zelfs pakken omdat je verkeerd verzekerd bent in zo'n geval.

Als jij een brommerbewijs hebt, zou je dat volgens mij moeten weten...


wat moet ik ten eerste met een scooter en ten tweede met zo'n rijbewijs??
maar het is toch pas een motor boven de 50cc... zolang je daaronder blijft heb je toch geen motor. hoewel hij dan wel boven de brommersnelheid komt..
ik vind het een beetje dezelfde questie als 120 op de snelweg, waar harder rijden soms veiliger is
Er
is
nochtans
H O O P
pi_14282568
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:21 schreef RetepV_kloon het volgende:

[..]

Wat een foute website zeg!

4 forums over opvoeren, 0 forums over veiligheid...


op die leeftijd kennen ze dat nog niet joh
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_14282669
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:23 schreef vegeta het volgende:
maar wetelijk zou ik volgens mij ook de winkel waar ik hem gekocht mogen aanklachen ofzo want IK heb er niks aan gedaan hij reed al zo hard toen ik hem kocht maar ik weet niet of dat mag.(zal wel weer niet )
Dan had je gelijk terug moeten gaan naar die winkel en moeten zeggen dat je hem langzamer wilt laten rijden of dat je hem helemaal niet wilt.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_14282711
dus wou je zeggen dat ik gewoon me geld terug kan vragen voor die scooter??
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:35:24 #16
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14282859
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:29 schreef vegeta het volgende:
dus wou je zeggen dat ik gewoon me geld terug kan vragen voor die scooter??
had de agent in kwestie wel zijn beide voeten op de treeplank van je scooter, woog de agent wel 75 kg, was er een eikingsrapport van de rollerbank, heeft je scooter wel een minuut op die rollerbank gestaan?

allemaal puntjes voor een bezwaarschrift.......
owja voor die hannesen hier die denken dat vermogen aan snelheid te koppelen is(wat een rollerbank/politie dus doet) DAT KAN NIET EN ER IS GEEN ENKELE ROLLERBANK DIE DEUGD!

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:43:24 #17
44422 Inc_J
Vriendschap is een illusie..
pi_14283039
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:14 schreef n00fer het volgende:
het gaat ze er gewoon om de staatskas te spekken

wat jeukt het nou dat een scooter te hard loopt?... een auto heeft toch ook geen limiet in snelheid??


Het gaat om de mensen die er op rijden, die kunnen daar dus absoluut niet mee omgaan met die snelheden (automobilisten ook niet altijd, maar op vanaf je 18 moet je er vanuit kunnen gaan, officieel dan..).
Ik ben niet van het betuttelen, maar in deze kwestie wel, je moet scooterrijders echt tegen zichzelf (proberen te) beschermen door regels te stellen en die te controleren.

Maar zoals het op mij overkomt van de TS, is het gewoon een standaardscooter, "foutje" van de fabrikant dus.

pi_14283306
Rollerbanken klopt geen hout van. Wat ook belachelijk is, is dat in heel Europa alle 50 cc scooters maximaal 4 KW mogen produceren. Hier in NL is het 0,44 KW, want dat is beter voor de veiligheid!
Ja, als je je aan de letter der wet houdt, mag je maar 30 km p/h.
En dan moet je op de rijbaan rijden... geloof me, dat hou je niet lang uit!

Ik heb zelf sinds kort een scooter om mee naar me werk te gaan, het eerste wat er uit is gegaan zijn de begrenzers. Het is gewoon levensgevaarlijk om begrensd rond te rijden!

Wat de andere kant van het verhaal is, zijn die klootmongooltjes die denken dat ze kunnen rijden en idd over door langs en overheen scheuren, daar moeten ze inderdaad wat aandoen.

Ik maak het zelf bijna dagelijks voorbij, dan rij ik ongeveer 55/60 op de teller, en dan ga ik met het verkeer mee. Dan komt er een mongool langsgescheurd op een zwaar opgefokt ding, zonder helm, kijkt mij nog ff na omdat ik er gewoon 2 spiegels op heb zitten, een helm op heb en een motorjas aan heb. Lacht mij daarna uit om vervolgens dwars door rood te knallen tussen het verkeer door wat al gewoon rijdt...
(die motorjas komt omdat ik bezig ben met motorrijbewijs, en aangezien het toch een stukje veiligheid is, en bovendien is het wind en waterdicht).

Lijkt me wel lachen als ik na 6 november (de dag waarop ik hoop mijn motorrijbewijs te gaan halen) om een rollerbank controlle tegen te komen (niet dat ik me geld zat ben ).
Het eerste wat ik ze dan vraag is: "Mag ik dus wel op bijvoorbeeld Yamaha YFZ R1 modeljaar 2004 rijden met 180 pk, maar niet met een brommer met meer dan 0,44 KW?"
Ben benieuwd wat het antwoord dan zal zijn

  vrijdag 31 oktober 2003 @ 19:00:30 #19
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14283420
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:55 schreef PatrickM het volgende:
Rollerbanken klopt geen hout van. Wat ook belachelijk is, is dat in heel Europa alle 50 cc scooters maximaal 4 KW mogen produceren. Hier in NL is het 0,44 KW, want dat is beter voor de veiligheid!
Ja, als je je aan de letter der wet houdt, mag je maar 30 km p/h.
En dan moet je op de rijbaan rijden... geloof me, dat hou je niet lang uit!

Ik heb zelf sinds kort een scooter om mee naar me werk te gaan, het eerste wat er uit is gegaan zijn de begrenzers. Het is gewoon levensgevaarlijk om begrensd rond te rijden!

Wat de andere kant van het verhaal is, zijn die klootmongooltjes die denken dat ze kunnen rijden en idd over door langs en overheen scheuren, daar moeten ze inderdaad wat aandoen.

Ik maak het zelf bijna dagelijks voorbij, dan rij ik ongeveer 55/60 op de teller, en dan ga ik met het verkeer mee. Dan komt er een mongool langsgescheurd op een zwaar opgefokt ding, zonder helm, kijkt mij nog ff na omdat ik er gewoon 2 spiegels op heb zitten, een helm op heb en een motorjas aan heb. Lacht mij daarna uit om vervolgens dwars door rood te knallen tussen het verkeer door wat al gewoon rijdt...
(die motorjas komt omdat ik bezig ben met motorrijbewijs, en aangezien het toch een stukje veiligheid is, en bovendien is het wind en waterdicht).

Lijkt me wel lachen als ik na 6 november (de dag waarop ik hoop mijn motorrijbewijs te gaan halen) om een rollerbank controlle tegen te komen (niet dat ik me geld zat ben ).
Het eerste wat ik ze dan vraag is: "Mag ik dus wel op bijvoorbeeld Yamaha YFZ R1 modeljaar 2004 rijden met 180 pk, maar niet met een brommer met meer dan 0,44 KW?"
Ben benieuwd wat het antwoord dan zal zijn


ten eerste, als jij onder de 21 bent mag je niet op die R1 rijden, laat staan dat je dat kunt als beginner(net als ik)
ten tweede, ook al heb je je A rijbewijs wanneer je op een brommer rijd, met geel plaatje en verzekeringsplaatje mag die niet meer dan 0,44KW hebben. Het maakt niks uit of jij nou je rbw hebt, de eisen van/aan een brommer blijven hetzelfde......

owja, mijn brommer had in de 1e versnelling al 0,44KW dat zou dus neerkomen op 40 km/h in de 1 op de teller reed ie max. 25 in de 1....

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14285539
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:00 schreef super_honda het volgende:

[..]

ten eerste, als jij onder de 21 bent mag je niet op die R1 rijden, laat staan dat je dat kunt als beginner(net als ik)

Ben boven de 21 dus mag wel op die R1 rijden. En een R1 rijden is niet zo moeilijk, alleen je moet je gaskraan dicht houden omdat dat extreem reageert Zo een fiets straft fouten keihard af, dat is juist het punt. Maar als je je gas niet gebruikt is ie net zo te rijden als een CB500tje

ten tweede, ook al heb je je A rijbewijs wanneer je op een brommer rijd, met geel plaatje en verzekeringsplaatje mag die niet meer dan 0,44KW hebben. Het maakt niks uit of jij nou je rbw hebt, de eisen van/aan een brommer blijven hetzelfde......

Dat is nou juist het kromme, je mag wel op een machine met het veelvoudigtal aan KW's rijden maar op een brommertje krijg je een prent...

owja, mijn brommer had in de 1e versnelling al 0,44KW dat zou dus neerkomen op 40 km/h in de 1 op de teller reed ie max. 25 in de 1....

Dat is waarom rollerbanken nergens op slaan. Huidige scooters halen bijvoorbeeld, met alle begrenzers eruit en goed afgesteld makkelijke 75 tot 85 km p/h topsnelheid, terwijl ze op rollerbanken maar hooguit 1,5 kw produceren...


  vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:08:11 #21
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14286678
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:19 schreef PatrickM het volgende:

[..]


vooral blijven denken dat je een R1 2004 kunt rijden als beginner, maar goed die discussie is al eens geweest en moet we maar laten rusten. De r1 2004 is overigens om te

En die rollerbanken kloppen idd niet, mijn MB reed volgens zo'n apparaat 75 halverwege de 3e versnelling terwijl ik dan net 60 op mijn teller kreeg.(top in 5 was 85@teller)

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14288081
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:08 schreef super_honda het volgende:

[..]

vooral blijven denken dat je een R1 2004 kunt rijden als beginner, maar goed die discussie is al eens geweest en moet we maar laten rusten. De r1 2004 is overigens om te

En die rollerbanken kloppen idd niet, mijn MB reed volgens zo'n apparaat 75 halverwege de 3e versnelling terwijl ik dan net 60 op mijn teller kreeg.(top in 5 was 85@teller)


Haha, idd, zal altijd een discussiepunt blijven en de 2004 R1 is idd
Maar mijn beginmotor is het ook niet hoor Ik heb geen waanbeelden dat ik een Rossi ben .
Ik zit zelf te twijfelen tussen een Suzuki SV650S en Yamaha FZ6 Fazer, waarbij ik moet zeggen dat mede dankzij het aantal pk's en vooral ook zithouding en uitstraling het waarschijnlijk de FZ6 Fazer zal worden. En dan eigenlijk ook nog voornamelijk omdat ik de SV650S er kaal uit vind zien, zeker als je hem naast de SV1000S (welke boven iets boven het budget is, anders zou dat hem absoluut worden) ziet staan, terwijl de FZ6 Fazer er gewoon lekker vol uitziet en gewoon mooi en goed afgewerkt is. (lang leve het thuiswonen dan hou je nog eens geld over voor leukere dingen )
Maar dat terzijde

Bottomline blijft wel dat de rollerbanken gewoon zuigen en nergens op gebaseerd zijn en gewoon afgeschaft moeten worden. Ik ben gewoon voor een praktijk rijopleiding voor F (bromfietscertificaat) en dan onbegrensd, en dan net zoals met de auto, bekeuren op het moment dat je echt iets fout doet.

pi_14303059
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:18 schreef RetepV_kloon het volgende:

[..]

Leer de wet.

Het gaat om vermogen. Een bromfiets heeft allerlei bepaling om voor het predikaat 'bromfiets' in aanmerking te komen. Als 'ie niet aan die bepalingen voldoet is het een 'motor'. In feite mag je blij zijn dat ze je niet pakken voor rijden op een motor zonder rijbewijs, want dat kan volgens de wet prima. Ze kunnen je zelfs pakken omdat je verkeerd verzekerd bent in zo'n geval.

Als jij een brommerbewijs hebt, zou je dat volgens mij moeten weten...


Leer zelf de wet

Het gaat om snelheid en officieel mag de politie alleen op snelheid controle (denk aan flitsen, laseren e.d.). Alleen is er bij die intredeing van die Europese wet (waar alle lidstaten ana moeten voldoen) een sneaky beleidsregel ingevoerd waardoor ze du smet die transponeringstabel mogen werken. Dat houdt in dat ze vermogen om mogen zetten in snelheid (wat dus nergens op slaat). Die beleidsregel is nog steeds in stand terwijl een normale overgangsregel bijna nooit langer dan 2 jaar duurt (die tabel valt onder de overgangsregeling).

Mocht ik een keertje op de rollerbank moeten en er komt volgens hun berekening een te hoge snelhei duit.. ga ik door tot het Europese Hof in Luxemburg.

pi_14303833
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:50 schreef Two_Tribes het volgende:

[..]

Leer zelf de wet

Het gaat om snelheid en officieel mag de politie alleen op snelheid controle (denk aan flitsen, laseren e.d.). Alleen is er bij die intredeing van die Europese wet (waar alle lidstaten ana moeten voldoen) een sneaky beleidsregel ingevoerd waardoor ze du smet die transponeringstabel mogen werken. Dat houdt in dat ze vermogen om mogen zetten in snelheid (wat dus nergens op slaat). Die beleidsregel is nog steeds in stand terwijl een normale overgangsregel bijna nooit langer dan 2 jaar duurt (die tabel valt onder de overgangsregeling).

Mocht ik een keertje op de rollerbank moeten en er komt volgens hun berekening een te hoge snelhei duit.. ga ik door tot het Europese Hof in Luxemburg.


Ja dus word een gecontroleerd op vermogen!
Als je snelheid hoog is maar een laag vermogen dan zit je toch nog goed...
Niet zo mierenneuken
Ze controleren op VERMOGEN
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:25:24 #25
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14303968
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:20 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Ja dus word een gecontroleerd op vermogen!
Als je snelheid hoog is maar een laag vermogen dan zit je toch nog goed...
Niet zo mierenneuken
Ze controleren op VERMOGEN


ze controleren op vermogen en geven een boete op snelheid......
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14304111
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:25 schreef super_honda het volgende:

[..]

ze controleren op vermogen en geven een boete op snelheid......


Ja dat zeg ik.
Controleren op vermogen, boete op snelheid. (Ik heb zelf geen scooter).
Ik vind dat echt zware klets. Je kan vermogen toch niet zomaar omzetten in snelheid.... Dat weet iedere mogool wel.
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:59:28 #27
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14304938
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:30 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik.
Controleren op vermogen, boete op snelheid. (Ik heb zelf geen scooter).
Ik vind dat echt zware klets. Je kan vermogen toch niet zomaar omzetten in snelheid.... Dat weet iedere mogool wel.


probeer dat de politie maar eens te vertellen....
ik moet binnenkort voorkomen omdat mijn brommer 2kw+ had, en dit is een van de dingen die ik ga aanvoeren. vermogen is niet te koppelen aan snelheid-->boete ongeldig
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14305016
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:30 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik.
Controleren op vermogen, boete op snelheid. (Ik heb zelf geen scooter).
Ik vind dat echt zware klets. Je kan vermogen toch niet zomaar omzetten in snelheid.... Dat weet iedere mogool wel.


Er komt een 'vermogen' uit die rollerbank (hoewel ik m'n twijfels heb bij de echtheid daarvan). Dat wordt omgezet in snelheid en op basis daarvan krijg je een boete. Ze mogen geen boete geven op vermogen namelijk (die overgangsregeling ).
quote:
Door het op 10 december 1997 in werking getreden besluit van 24 november 1997, houdende wijziging van het Voertuigreglement (Stb. 1997, 603) is de richtlijn nr. 95/01/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 2 februari 1995 betreffende de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, het maximumkoppel en het netto-maximumvermogen van twee- of driewielige motorvoertuigen (PbEg 8 maart 1995, L 52) in het Voertuigreglement geïmplementeerd. Omdat deze richtlijn geen vermogenslimiet stelt, doch slechts de methode waarop het netto-maximumvermogen moet worden bepaald kan het Voertuigreglement geen vermogenslimiet meer voorschrijven. Het zwaartepunt voor brom- en snorfietsen ligt bij de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, welke beslist niet hoger mag liggen dan 45 km/h dan wel 25 km/h (art. 5.6.8 VR). Blijkt die snelheid overschreden te kunnen worden, dan is dat een indicatie dat de brom- of snorfiets is opgevoerd. Daarom is dan ook bepaald, dat de maximale constructiesnelheid bij voortduring niet overschreden mag worden. Voor de meting van deze snelheid kan gebruik worden gemaakt van de aangepaste en opnieuw geijkte rollentestbanken. In de overgangsfase van vermogenstestbank naar rollentestbank kan gebruik worden gemaakt van de in de Staatscourant d.d. 6 februari 1998 gepubliceerde herleidingstabel, die als bijlage 1 bij deze aanwijzing is gevoegd.
Zoek maar wat op internet. Op geen enkele officiele site hebben ze het erover dat rollerbanken vermogens meten. Ze zeggen allemaal stuk voor stuk dat ze snelheid meten (goh, wat klopt hier nou niet aan )
quote:
Controle van brom- en snorfietsen dient in principe niet door technisch onderzoek, maar door het gebruik van de rollentestbank plaats te vinden. De tijdwinst die wordt geboekt door het niet meer uit hoeven voeren van een technisch onderzoek kan voor extra controles met de rollentestbank worden benut. Het onmiddellijk ter plaatse bekeuren en de kans om binnen korte tijd opnieuw gecontroleerd te worden moet de bestuurders van brom- en snorfietsen er toe aansporen om hun voertuig bij voortduring te laten voldoen aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Gegeven de grotere pakkans is het niet aangewezen iedere brom- en snorfiets in beslag te nemen indien niet is voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Inbeslagneming in deze gevallen zou ertoe leiden dat de tijdwinst geboekt met de meting op de rollentestbank, verloren zou gaan bij de afhandeling van de inbeslagneming.
pi_14305061
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:20 schreef FLipKick het volgende:

[..]

Ja dus word een gecontroleerd op vermogen!
Als je snelheid hoog is maar een laag vermogen dan zit je toch nog goed...
Niet zo mierenneuken
Ze controleren op VERMOGEN


Dat zeg ik....... ze moeten officieel op snelheid meten, maar doen het op vermogen. Wat dus niet mag van de EU
pi_14315649
Jullie scooter-rijders mogen blij zijn met de politie, GRATIS rollenbank uitdraai...

Wij met de auto betalen algouw 60¤ voor het testen van vermogen...

  zondag 2 november 2003 @ 13:07:21 #31
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14317906
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:17 schreef bonfie het volgende:
Jullie scooter-rijders mogen blij zijn met de politie, GRATIS rollenbank uitdraai...

Wij met de auto betalen algouw 60¤ voor het testen van vermogen...


welke uitdraai? je krijgt alleen geel briefje als je pech hebt....
en die politie rollerbank is ook niet echt nauwkeurig
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14318339
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:59 schreef super_honda het volgende:

[..]

probeer dat de politie maar eens te vertellen....
ik moet binnenkort voorkomen omdat mijn brommer 2kw+ had, en dit is een van de dingen die ik ga aanvoeren. vermogen is niet te koppelen aan snelheid-->boete ongeldig


Is dat dezelfde brommer die 85 op de teller reed?
pi_14318736
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:59 schreef super_honda het volgende:

[..]

probeer dat de politie maar eens te vertellen....
ik moet binnenkort voorkomen omdat mijn brommer 2kw+ had, en dit is een van de dingen die ik ga aanvoeren. vermogen is niet te koppelen aan snelheid-->boete ongeldig


Succes

Ik heb het ook gedaan, alleen niet gelukt omdat rechter vertelde dat hij me geloofde en geen bewijs hoefde te zien. In de 'uitslag' stond later dat ik het niet genoeg aannemelijk had gemaakt . In hoger beroep kon ik niet vanwege een te laag boetebedrag (¤63). Maar goed, wel ruim een jaar bezig geweest en zij hebben ongetwijfeld meer kosten gemaakt dan dat het opleverde

  maandag 3 november 2003 @ 14:15:40 #34
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14345034
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:28 schreef Fuxl het volgende:

[..]

Is dat dezelfde brommer die 85 op de teller reed?


ja in ze 5 ja, en volgens dat misselijke rollending reed ie al halverwege de 3 75+
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14346364
hey super_honda
wat rijd jij?
zit je ook op het brommerforum?
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:15 schreef super_honda het volgende:

[..]

ja in ze 5 ja, en volgens dat misselijke rollending reed ie al halverwege de 3 75+


lolz ik had 1.2KW @ 80kmh op me mt'tje gemeten achter auto dus klopt redenlijk

63euro...

[Dit bericht is gewijzigd door JorricK op 03-11-2003 14:58]

vr6 vs vtec
  maandag 3 november 2003 @ 16:04:15 #36
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14348665
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:55 schreef JorricK het volgende:
hey super_honda
wat rijd jij?
zit je ook op het brommerforum?
[..]

lolz ik had 1.2KW @ 80kmh op me mt'tje gemeten achter auto dus klopt redenlijk

63euro...


ik reed een MB5, en ja ik zit ook op het brommerforum. Tijdens de heerenveen meeting zijn we op de rollenbank gezet.
Die MB had ik net twee geleden van gerben(driver @BF) gekocht, en een week na die rollenbank heb ik hem weggedaan. ga nu zsm motorrijden(vandaag gezakt voor theorie )
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  maandag 3 november 2003 @ 16:24:19 #37
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14349312
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:47 schreef Two_Tribes het volgende:
Maar goed, wel ruim een jaar bezig geweest en zij hebben ongetwijfeld meer kosten gemaakt dan dat het opleverde
Wat ben je ongelooflijk sneu als je hier je voldoening uit moet halen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14349717
waarom nemen jullie geen begrenzen ,wat je op je rollebank gezegd zet je de begrenzer aan.
  maandag 3 november 2003 @ 16:47:41 #39
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14350023
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:37 schreef deathwishx5 het volgende:
waarom nemen jullie geen begrenzen ,wat je op je rollebank gezegd zet je de begrenzer aan.
ze komen er snel genoeg achter of je een begrenzer hebt hoor, en je moet ook maar net de tijd hebben om zo'n ding aan te zetten.

als ze je daarmee pakken heb je ook een probleem, dan kunnen ze je pakken voor het opzettelijk verstoren van een politie onderzoek ofzo.....

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14352383
quote:
Op maandag 3 november 2003 16:04 schreef super_honda het volgende:

[..]

ik reed een MB5, en ja ik zit ook op het brommerforum. Tijdens de heerenveen meeting zijn we op de rollenbank gezet.
Die MB had ik net twee geleden van gerben(driver @BF) gekocht, en een week na die rollenbank heb ik hem weggedaan. ga nu zsm motorrijden(vandaag gezakt voor theorie )


haha meen je niet
toevallig een zwarte mb met nieuwe chromen achterveren en gif groenne mb velgen? en van die zachte zwarte handvaten?
hoe het je btw op het BF ?
vr6 vs vtec
pi_14352892
quote:
Op maandag 3 november 2003 14:15 schreef super_honda het volgende:

[..]

ja in ze 5 ja, en volgens dat misselijke rollending reed ie al halverwege de 3 75+


Wat raar, mijne had 1.7 op de rollenbank (74 km/h ), maar hij gaat toch echt een stuk harder (85-90?). Dan heb ik zeker 'geluk' gehad .

Edit: Dat was trouwens in de 4 (van de 6)

  maandag 3 november 2003 @ 18:29:18 #42
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14353137
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:01 schreef JorricK het volgende:

[..]

haha meen je niet
toevallig een zwarte mb met nieuwe chromen achterveren en gif groenne mb velgen? en van die zachte zwarte handvaten?
hoe het je btw op het BF ?


op BF heet ik gewoon Bouke

piccie van me ex brommer:

edit:

fuxl, waren ze dan de 5+6 vergeten ofzo?

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14353248
Ik denk dat ie het bij de 4 wel genoeg vond ofzo. Of hij is de oude kreidles gewend. Hij was sowieso niet echt goed in schakelen. Mijn brommer heeft trouwens in de 6 ongeveer evenveel vermogen als in de 4 .
pi_14353335
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:29 schreef super_honda het volgende:

[..]

op BF heet ik gewoon Bouke

piccie van me ex brommer:
[afbeelding]

edit:

fuxl, waren ze dan de 5+6 vergeten ofzo?


lijkt echt veel op mijne maar dat is hem volgensmij niet
weet je wel dat daar eerst een 128cc eurocylindro onder zat?

anywayz leuk ding

vr6 vs vtec
  maandag 3 november 2003 @ 18:41:36 #45
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14353451
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:37 schreef JorricK het volgende:

[..]

lijkt echt veel op mijne maar dat is hem volgensmij niet
weet je wel dat daar eerst een 128cc eurocylindro onder zat?

anywayz leuk ding


dan is dit dus mischien jouw oude brommer, volgens gerben zat daar idd eerst 125cc onder.

vind het nu wel jammer dat ie weg is....

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14353567
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:41 schreef super_honda het volgende:

[..]

dan is dit dus mischien jouw oude brommer, volgens gerben zat daar idd eerst 125cc onder.

vind het nu wel jammer dat ie weg is....


hehe wrom heb je hem dan ook verkocht...

ik ken er veel lui die spijt hebben dat ze hun brommertje hebben verkocht.:+

vr6 vs vtec
  maandag 3 november 2003 @ 18:58:30 #47
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14353893
quote:
Op maandag 3 november 2003 18:45 schreef JorricK het volgende:

[..]

hehe wrom heb je hem dan ook verkocht...

ik ken er veel lui die spijt hebben dat ze hun brommertje hebben verkocht.:+


na die boete vond ik het wel mooi geweest, en volgens die agent zou ik als ik weer gepakt werd een boete van ¤500 krijgen en ze zouden de snelle spullen van me brommer afhalen.
toen heb ik besloten om hem maar weg te doen en een half jaar eerder met motorrijden te beginnen dan geplanned.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14354915
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:15 schreef bob-de-bouwer het volgende:
Let ook op dat die vent er op gaat zitten want als ze dat niet doen dan kan het zijn dat je KW's hoger uit vallen dan dat ze zijn.
Wat is dat voor gezwets??
Als ik alleen in een RX-7 zit heeft ie 200pk en als ik er met 4 man inzit ook nog!!
het is toch ook niet dat ie dan nog maar de helft van z'n vermogen levert!!
Proud owner of a '88 Supra 3.0i Turbo
pi_14355407
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:32 schreef rx7_turbo_II het volgende:

[..]

Wat is dat voor gezwets??
Als ik alleen in een RX-7 zit heeft ie 200pk en als ik er met 4 man inzit ook nog!!
het is toch ook niet dat ie dan nog maar de helft van z'n vermogen levert!!


idd, ze testen niet op vermogen, maar op snelheid. En jouw auto is wel trager met z'n vieren dan in je eentje
  maandag 3 november 2003 @ 20:01:32 #50
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14355711
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:32 schreef rx7_turbo_II het volgende:

[..]

Wat is dat voor gezwets??
Als ik alleen in een RX-7 zit heeft ie 200pk en als ik er met 4 man inzit ook nog!!
het is toch ook niet dat ie dan nog maar de helft van z'n vermogen levert!!


er moet bij die controle nou eenmaal iemand opzitten die minste 75jg weegt, omdat anders het achterwiel niet genoeg wrijving heeft met de rollen.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')