abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14587130
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:41 schreef -Wepeel2- het volgende:
Wat houdt de sepia tone precies in? Is dat de 5 'kleuren' versie? (veel blauwe en gele tinten).
Sepia tone is bruin-zwart-wit achtig...

Deze kleuren. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14587368
De postbode bracht een pakketje uit Hong Kong, volgeplakt met een zeer indrukwekkende hoeveelheid postzegels:
  • Army of darkness (R3. NTSC)
  • Kurosawa:
    1. Zoku sugata sanshiro (Judo saga 2) (R0, NTSC)
    2. Tsubaki sanjûrô (R0, NTSC)
    3. Waga seishun ni kuinashi (No regrets for our youth) (R0, NTSC)
    4. Iciban utsukushiku (The most beautiful) (R0, NTSC)
    5. Madadayo (Not yet) (R0, NTSC)
    6. Kakushi toride no san akunin (The hidden fortress) (R0, NTSC)
    7. Dodes' kaden (R0, NTSC)
    8. Tengoku to jigoku (High and low) (R0, NTSC)

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 12-11-2003 20:40]

• Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
    pi_14587388
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 15:09 schreef De_Schaduw het volgende:
    En voor wie nog van plan is om de Godfather box te kopen. Wacht nog ff:

-- knip --

Mooi, want ik vind de kwaliteit idd niet geweldig. En dan hebben we nog een slechtere tranfer dan de regio 1.

Zie: http://www.compare.dvdbeaver.com/

Shit, hadden ze dat niet eens eerder kunnen doen? Wel bedankt voor de info!

De buit van vandaag:
    * The Mask (DTS)
    * Independence Day S.E.

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
    pi_14587422
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 14:52 schreef De_Schaduw het volgende:
    Red Dwarf Series III (R2). Met meer dan 200 minuten aan bonus materiaal. Waarvan toch zeker bijna 30 minuten de aflevering Backwards in omgekeerde volgorde is.
    Daar zit ik ook met smart op te wachten. Dat ding is al een tijdje geleden op de post gedaan .
    Why women still aren't funny.
    pi_14588408
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 16:14 schreef Patch het volgende:

[..]

Klopt, die uitgever is niet zo denderend. Maar ze brengen wel geinige films uit voor een lage prijs.
    Maar ik denk dat je The Inspector General best kunt kopen voor zo'n kleine 5 euro. Kwaliteit is inderdaad niet extra opgepoetst ofzo.

Ja, er stonden ook leuke dingen als Royal Wedding met Fred Astaire, Little Shop of Horrors (1960) en 2 Hitchcock films waarvan 1 iig The Lady Vanishes was. En voor niet al te veel geld
    Dus voornamelijk public domain films.
    Leuk om eens tegen te komen tussen de films die ik normaal in de aanbiedingen rekken zie bij de FRS.
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 19:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Daar zit ik ook met smart op te wachten. Dat ding is al een tijdje geleden op de post gedaan .

Ik had 'm gepre-ordered bij cd-wow.com.hk en heb mail gehad dat het even zou kunnen duren voor ze 'm zouden verzenden.
    pi_14589762
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 18:41 schreef -Wepeel2- het volgende:
    Ik lees hier trouwens dat er nooit een originele b&w versie is geweest.
    Disc 1 contains a monocoloured sepia version, disc 2 an "original" b/w version of the film, which was released from the very beginning in a five-colour tinting
    Ja klopt, de meeste 'silent movies' die we vandaag de dag zien zijn zwart/wit. Toen ze echter negentig jaar geleden uitkwamen, waren ze wel degelijk (op sommige momenten) gekleurd. De kleur werd toegevoegd door middel van tinting en/of toning. Niet de hele film had dan kleur, maar alleen op bepaalde momenten om situaties duidelijker te maken. Zo betekende een blauwe kleur vaak dat het nacht was in de betreffende scene, groen voor natuurscenes, amber voor binnenhuize scenes terwijl het nacht is en roze werd gebruikt om vuur/vlammen aan te geven. In de 'originele' zwart/wit versie van Nosferatu zitten dus ook blauwe en amber gekleurde scenes.
    pi_14590142
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 21:24 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ja klopt, de meeste 'silent movies' die we vandaag de dag zien zijn zwart/wit. Toen ze echter negentig jaar geleden uitkwamen, waren ze wel degelijk (op sommige momenten) gekleurd. De kleur werd toegevoegd door middel van tinting en/of toning. Niet de hele film had dan kleur, maar alleen op bepaalde momenten om situaties duidelijker te maken. Zo betekende een blauwe kleur vaak dat het nacht was in de betreffende scene, groen voor natuurscenes, amber voor binnenhuize scenes terwijl het nacht is en roze werd gebruikt om vuur/vlammen aan te geven. In de 'originele' zwart/wit versie van Nosferatu zitten dus ook blauwe en amber gekleurde scenes.

Maar de zwart/wit versie op de dvd is dus ook echt zwart/wit? En niet de versie met blauwe en amber gekleurde scenes?

Ik las ook nog ergens dat de soundtrack van de Eureka versie nogal vervelend is. Met synths enzo ( Modern industrial/synth scoring by Art Zoyd).

Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken welke versie ik aanschaf. De BfI version heeft veel minder scherp beeld, maar wel weer een betere soundtrack en de originele kleurtinten.

Hmmzz....
    pi_14590760
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 21:38 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Maar de zwart/wit versie op de dvd is dus ook echt zwart/wit? En niet de versie met blauwe en amber gekleurde scenes?

Ik las ook nog ergens dat de soundtrack van de Eureka versie nogal vervelend is. Met synths enzo ( Modern industrial/synth scoring by Art Zoyd).

Ik ga er in ieder geval nog even over nadenken welke versie ik aanschaf. De BfI version heeft veel minder scherp beeld, maar wel weer een betere soundtrack en de originele kleurtinten.

De zwart/wit versie op de DVD is dus de originele versie; grotendeels zwart/wit scenes met af en toe kleurenscenes. Maar zo is de film nu eenmaal. Het was in die tijd normaal (zoals ik hierboven beschreef) om bepaalde scenes een kleurtje mee te geven. Als je dat niet bevalt kun je altijd nog de sepia versie kijken; die is wel in één 'kleur'.
    De soundtrack is op zich wel sfeervol, maar op een gegeven kreeg ik er wel jeuk van. Naar mate de film eindigt wordt het deuntje enigszins irritant. De soundtrack van de BFI versie ken ik niet. Maar die van Eureka is zeker niet slecht hoor, het is net alsof je een mooi stuk muziek twintig keer achter elkaar draait, dat gaat op den duur ook vervelen
      woensdag 12 november 2003 @ 23:08:45 #134
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_14593072
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 12:55 schreef Joppe het volgende:

[..]

Hier ook:
    [afbeelding]

Waar heb je hem gekocht? Via internet?

Ik heb vandaag in Doetinchem rondgekeken, maar de frs wist van niks en het warenhuis hier had hem gewoon niet .

krijg je he, in zo'n plattelandsstad als D'chem

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
    pi_14594417
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 21:58 schreef Joppe het volgende:

[..]

De zwart/wit versie op de DVD is dus de originele versie; grotendeels zwart/wit scenes met af en toe kleurenscenes. Maar zo is de film nu eenmaal. Het was in die tijd normaal (zoals ik hierboven beschreef) om bepaalde scenes een kleurtje mee te geven. Als je dat niet bevalt kun je altijd nog de sepia versie kijken; die is wel in één 'kleur'.

Nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ik vind het juist interessant om die versie te hebben met de kleuren zoals die (grotendeels) ook origineel getoond werden. Dus ik ben blij die versie er op staat. Dan wordt het dus toch gewoon deze dvd-versie. Ga hem nu bestellen bij Play.com.
    Bedankt voor je info!

Edit:
    Dus even voor de volledigheid, vandaag aangeschaft:
    12/11/2003 Nosferatu (2 Discs) (R2) £ 15.99

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 13-11-2003 01:12]

Hmmzz....
      donderdag 13 november 2003 @ 11:21:22 #136
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_14599806
    quote:
    Op woensdag 12 november 2003 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
    De postbode bracht een pakketje uit Hong Kong, volgeplakt met een zeer indrukwekkende hoeveelheid postzegels:
  • Army of darkness (R3. NTSC)

• JAJA die is geil he beste versie tot nu toe
    pi_14600657
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 11:21 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

JAJA die is geil he beste versie tot nu toe

Ja, ik heb nu 3 versies van die film . Maar de R3 was op dit moment in de aanbieding in Hong Kong, dus ik heb hem toch maar eens besteld.

Binnenkort maar eens kijken, op het moment heb ik nog bergen films liggen die ik nog niet gezien heb.

Why women still aren't funny.
      donderdag 13 november 2003 @ 15:10:28 #138
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_14605774
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 11:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ja, ik heb nu 3 versies van die film . Maar de R3 was op dit moment in de aanbieding in Hong Kong, dus ik heb hem toch maar eens besteld.

Binnenkort maar eens kijken, op het moment heb ik nog bergen films liggen die ik nog niet gezien heb.

Ik heb hem al 5 keer
      donderdag 13 november 2003 @ 16:01:38 #139
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_14607468

Ik heb 'm ook, evenals seizoen 9 van Friends.

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_14607598
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 16:01 schreef Smots het volgende:
    [afbeelding]

Ik heb 'm ook, evenals seizoen 9 van Friends.

Oe! Seizoen 9 wil ik nog.
    Vandaag Friends Box Serie 1 t/m 8 binnen gekregen.
    b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
      donderdag 13 november 2003 @ 16:15:43 #141
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_14607905
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 16:01 schreef Smots het volgende:
    [afbeelding]
    Die wil ik ook nog graag aanschaffen, ik wacht alleen nog even totdat hij wat goedkoper wordt. Ik vind het overigens jammer dat de cover best lelijk is en dan met name dat zwarte vierkant linksboven met Oscars erin vermeld, erg storend.
    pi_14608403
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 16:05 schreef Shogen het volgende:

[..]

Oe! Seizoen 9 wil ik nog.
    Vandaag Friends Box Serie 1 t/m 8 binnen gekregen.

Hoeveel heb je betaald voor die dvd box van friend 1 tm 8 ? en waar?
    Ti voglio bene!
    pi_14608767
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 16:34 schreef xxsaskiaxx het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald voor die dvd box van friend 1 tm 8 ? en waar?

http://www.ceedeeveedee.com/Artikel.php?ID=279519&JumpBack=1

Hij's veranderd.
    K'heb 1 t/m 8 voor 139,-
    Misschien als je ze meelt dat dat ook nog wel kan.

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
      donderdag 13 november 2003 @ 18:31:19 #144
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_14611439
    vandaag binnen gekocht:

Versus (R1)
    Pearl Jam Live at the Garden (R2)

donderdag 13 november 2003 @ 18:42:45 #145
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_14611727
    Ik heb hem eindelijk gevonden!!!

pi_14631884
    bij van leest:
    this is spinal tap(2 dvd)
    spaceballs
    scooby doo (the movie)

binnen via playusa:
    finding nemo (2 disc)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_14632392
    quote:
    Op donderdag 13 november 2003 16:46 schreef Shogen het volgende:

[..]

http://www.ceedeeveedee.com/Artikel.php?ID=279519&JumpBack=1

Hij's veranderd.
    K'heb 1 t/m 8 voor 139,-
    Misschien als je ze meelt dat dat ook nog wel kan.

Op www.rodirect.nl kost ie nog steeds 139 euro. Daar zit deel 9 dus niet bij.
    pi_14632446
    Net binnen van Play.com:

Office Space voor £ 5,99

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
      vrijdag 14 november 2003 @ 15:37:35 #149
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_14634735
    Kheb net North by Northwest binnengekregen!!!!

10 eurotjes!!

pi_14637140
    Vandaag gekocht : O Brother, Where Art Thou?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')