abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14561718
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 17:25 schreef Sai het volgende:
All That Heaven Allows (Criterion)

En nu ben ik dus weer echt goed blut.

Het voordeel van een creditcard is dat de pijn even uitgesteld wordt. Al denk ik dat ik toch wel zal moeten slikken wanneer ik de afrekening krijg aan het einde van de maand......
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 11 november 2003 @ 23:43:17 #102
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14568340
Ik heb hem nog niet....maar morgen is het zo ver:

Casablanca 2 dvd versie!!!!!

Kan niet wachten!!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 11 november 2003 @ 23:45:32 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14568385
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:43 schreef Hare het volgende:

Kan niet wachten!!

Oeh, wat staat er op die tweede DVD?
De gekleurde versie?
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 november 2003 @ 23:59:18 #104
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_14568663
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:43 schreef Hare het volgende:

Kan niet wachten!!

Hip! Ik kan je vooral de twee audiocommentaartjes zeer aanraden!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 12 november 2003 @ 00:23:27 #105
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14569140
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oeh, wat staat er op die tweede DVD?
De gekleurde versie?
:-)

quote:
Disc One:
New digital transfer of the restored film print
Introduction by Lauren Bacall
Audio commentary from film critic Roger Ebert
Audio commentary from historian Rudy Behlmer, author of 'Inside Warner Bros.'
Theatrical trailer of 'Casablanca' and other landmark Warner Bros. films

Disc Two:
Newly discovered deleted scenes and outtakes (10 mins)
'You Must Remember This: The Making Of Casablanca' documentary hosted by Lauren Bacall
'Bacall on Bogart': the acclaimed feature-length retrospective on the life and career of her legendary husband, presented by Lauren Bacall
'The Children Remember' featurette: parental memories from Stephen Bogart and Ingrid Bergman's daughters, Pia Lindstrom and Isabella Rossellini
Premier episode from the 1955 'Casablanca' Warner Bros. TV series
'Audio Treasures': a Screen Guild Players radio production with the movie's 3 stars, plus rare scoring session outtakes
The Looney Tunes gang in the cartoon homage 'Carrotblanca'
Production history gallery, photos, press materials, studio corespondence memorabilia and more!

quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:59 schreef Sai het volgende:

Hip! Ik kan je vooral de twee audiocommentaartjes zeer aanraden!

Die van Ebert lijkt me idd erg leuk. Die andere ken ik helemaal niet.
De deleted scenes en outtakes lijken me ook geweldig. Wel speciaal dat dat allemaal nog bewaard is gebleven.

En die cartoon moet echt top zijn!!

Van het weekend maar eens kijken!!

pi_14569381
Heb vandaag eindelijk the changeling gekocht, na hem al tijden door mijn handen te hebben laten gaan. Maar 7,99 pleuro's is toch echt de moeite niet
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 12 november 2003 @ 00:52:11 #107
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_14569494
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:23 schreef Hare het volgende:

Die van Ebert lijkt me idd erg leuk. Die andere ken ik helemaal niet.
De deleted scenes en outtakes lijken me ook geweldig. Wel speciaal dat dat allemaal nog bewaard is gebleven.

En die cartoon moet echt top zijn!!

Van het weekend maar eens kijken!!

De tweede gaat heel erg over het carriereverloop van de acteurs, en is wel erg feitelijk. Die van Ebert is wat losser.
Carrotblanca is erg cool, vooral de Peter lorre-imitatie van Tweety. Wel eerst de film kijken heh!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 12 november 2003 @ 01:10:38 #108
45206 Pietverdriet
pi_14569657
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:52 schreef Sai het volgende:

[..]

De tweede gaat heel erg over het carriereverloop van de acteurs, en is wel erg feitelijk. Die van Ebert is wat losser.
Carrotblanca is erg cool, vooral de Peter lorre-imitatie van Tweety. Wel eerst de film kijken heh!

Casablanca is IMHO de beste film ooit.
pi_14569781
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:41 schreef kamagurka het volgende:
Heb vandaag eindelijk the changeling gekocht, na hem al tijden door mijn handen te hebben laten gaan. Maar 7,99 pleuro's is toch echt de moeite niet
Waar?
  woensdag 12 november 2003 @ 08:28:50 #110
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_14570767
Casablanca ook binnen !
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 12 november 2003 @ 11:17:34 #111
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14573674
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:52 schreef Sai het volgende:

[..]

Zo vaak als ik kan

Mooiste film ever!!

pi_14576114
quote:
Op woensdag 12 november 2003 08:28 schreef Patch het volgende:
Casablanca ook binnen !
Hier ook:
pi_14579320
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:55 schreef Joppe het volgende:

[..]

Hier ook:
[afbeelding]

Tof Het is écht fijn dat Warner nu klassiekers als een luxe 2-dvd set uitgeeft.
De recente uitgaven van Adventures of Robin Hood, Treasure of the Sierra Madre (Bogart) en Yankee Doodle Dandy zijn écht geweldig. Die hebben ook zo ongeveer dezelfde verpakking en bevatten ook veel extra's zoals oude bioscoop newsreels (interessante berichtgevingen uit WO II) en Looney Tunes / Merry Melodies filmpjes.
Andere nieuwe R1 uitgaven zijn ook wel interessant. Zoals die Bogart DVD's die ik laatst heb ontvangen. Daar staan ook al Looney Tunes / Merry Melodies filmpjes op
En de nieuwe 2-DVD van Space Jam heeft een uur aan Looney Tunes / Merry Melodies filmpjes: Another Froggy Evening, Invasion of the Bunny Snatchers, Night of the Living Duck, The Duxorcist en Bugs vs. Daffy: Battle of the Music Video Stars
quote:
Op donderdag 6 november 2003 16:48 schreef Patch het volgende:
Vandaag:
The Inspector General
JungleBook
The Little Princess
Trainspotting Special Edition
en
[afbeelding]
Ik zag de Inspector General vandaag bij de FRS. Hoe is de kwaliteit daarvan? Ik heb meerdere interessante DVD's gezien van dezelfde uitgever, dus ben wel benieuwd. Ik ken die uitgever uit Oud-Beijerland alleen van een goedkope Roger Whittaker cd
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 12:32 schreef Smots het volgende:

[..]

Ik heb 'm ook: erg mooie box-set!
Al zou ik het helemaal waanzinnig hebben gevonden om Creature o.t Black Lagoon in 3-D te kunnen bekijken op de dvd.

Ik heb ze nu allemaal gezien en ik heb er absoluut geen spijt van dat ik 'm heb gekocht. Al vond ik The Wolf Man een beetje tegenvallen.
Van Creature of the Black Lagoon kan ik me idd voorstellen dat ie 3-D was. Er zaten wel een paar typische 3-D scenes in. Jammer dat dat er niet op staat.
Wat ook jammer is, is dat de Spaanse Dracula er niet op staat, die staat namelijk wel op de R1 en in het audiocommentaar heeft men het over een Spaanse versie die op de DVD zou staan.

IMDb: Includes the complete Spanish version, shot simultaneously on the same sets by Paul Kohner, starring Carlos Villarias and Lupita Tovar
Die duurt btw 104 minuten en heeft, naar het schijnt heel andere scenes dan de Amerikaanse 75 min. versie. Alleen jammer dat die DVD momenteel OOP is
Maar als ie er weer is, dan ga ik die ook zeker aanschaffen.

En dan wat ik vandaag heb aangeschaft:

Ik stond bij de FRS met een hoop DVD's in m'n handen, maar bedacht me evenlater dat sommige vast goedkoper te krijgen zijn via de FRS site met speciale 3 halen, 2 betalen acties.
Dus ik heb iets gekocht waarvan ik denk dat ie niet in een speciale actie zit:

Hitchcock Collection voor ¤19.99 en 10% korting van de FRS pas.
Met daarin:
The Paradine Case (Ik had de Britse DVD al. Dus ff kijken welke het beste beeld heeft).
Spellbound
Rebecca
Notorious

De 4 films staan op DVD-5 en ik heb als test even Notorious in de comp gepropt:

Is toch redelijk goed. Al zal de recente Critereon wel ietsie beter zijn De gemiddelde bitrate van deze film is 5.43 Mb/s

Maar dan de helft dunner. Zo'n zelfde verpakking als de oude Ring 4-DVD Box (Die zag ik nu in een zwarte kartonnen verpakking).

En net viel in m'n brievenbus:

Red Dwarf Series III (R2). Met meer dan 200 minuten aan bonus materiaal. Waarvan toch zeker bijna 30 minuten de aflevering Backwards in omgekeerde volgorde is.

pi_14579887
En voor wie nog van plan is om de Godfather box te kopen. Wacht nog ff:

www.dvdbeaver.com: An article appeared in the Sunday Arts and Leisure section of the New York Times regarding redoing the Godfather DVDs in Region 1. It is not yet on the web site. Mr. Robert Harris of DVDBeaver ListServ appears to be a major source for the article. An unnamed archivist criticizes Paramount for mishandling the elements for The Godfather and Godfather Two. Paramount says that new discs will be coming out, enhanced by Lowry Digital Images.

Mooi, want ik vind de kwaliteit idd niet geweldig. En dan hebben we nog een slechtere tranfer dan de regio 1.

Zie: http://www.compare.dvdbeaver.com/

pi_14580666
Heeft iemand toevallig deze dvd-set?
http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=140252&p=57&c=&g=72

(Faust en Nosferatu, regio 2. Het zijn de Eureka edities van de films.
Nosferatu schijnt een uitstekende beeldkwaliteit te hebben. Verder is hij wel gebaseerd op een 1981 print en niet de 1995 restored edition, maar er zijn zoveel verschillende versies dat dat niet zo veel uitmaakt. Reviews waren in ieder geval goed.

Ik maak me wat meer zorgen om Faust. Er is een betere versie van beschikbaar, maar die is alleen op een spaanse website te bestellen. Nou is dit dus een dubbelpack, dus de kosten zijn te overzien. Maar ik vraag me toch af of iemand hier zijn mening kan geven over deze dvd-versie van Faust? Deze screenshots doen het ergste vermoeden

Eureka versie:

Divisa red(spaanse versie):

De spaanse versie is alleen op www.dvdgo.com te bestellen overigens. Iemand ervaring met deze website. De screenshots zien er wel erg goed uit namelijk.
edit: bij www.dvdgo.com komt er 11 euro aan verzendkosten bij zie ik. Dus dat is bij nader inzien niet echt een optie.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-11-2003 15:51]

Hmmzz....
pi_14581842
quote:
Op woensdag 12 november 2003 01:26 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Waar?

Bij DVD Valley aan de Oudegracht in Utrecht. Je kunt hem nog bestellen dacht ik voor dat bedrag..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 12 november 2003 @ 16:14:42 #117
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_14582131
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:52 schreef De_Schaduw het volgende:

[..]

Ik zag de Inspector General vandaag bij de FRS. Hoe is de kwaliteit daarvan? Ik heb meerdere interessante DVD's gezien van dezelfde uitgever, dus ben wel benieuwd. Ik ken die uitgever uit Oud-Beijerland alleen van een goedkope Roger Whittaker cd

Klopt, die uitgever is niet zo denderend. Maar ze brengen wel geinige films uit voor een lage prijs.
Maar ik denk dat je The Inspector General best kunt kopen voor zo'n kleine 5 euro. Kwaliteit is inderdaad niet extra opgepoetst ofzo.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  woensdag 12 november 2003 @ 16:16:46 #118
45206 Pietverdriet
pi_14582187
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:31 schreef -Wepeel2- het volgende:

Nosferatu schijnt een uitstekende beeldkwaliteit te hebben. Verder is hij wel gebaseerd op een 1981 print en niet de 1995 restored edition, maar er zijn zoveel verschillende versies dat dat niet zo veel uitmaakt. Reviews waren in ieder geval goed.

Ik maak me wat meer zorgen om Faust. Er is een betere versie van beschikbaar, maar die is alleen op een spaanse website te bestellen. Nou is dit dus een dubbelpack, dus de kosten zijn te overzien. Maar ik vraag me toch af of iemand hier zijn mening kan geven over deze dvd-versie van Faust? Deze screenshots doen het ergste vermoeden

Eureka versie:
[afbeelding]

Divisa red(spaanse versie):
[afbeelding]

nota bene
het betreft hier niet hetzelfde screenshot, er is een tijdsverschil tussen de twee (let op beer op het podium, en het schaduwbeeld daaronder)
Nu zegt dat niet zoveel, maar echt zuiver is dat niet.
pi_14582610
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nota bene
het betreft hier niet hetzelfde screenshot, er is een tijdsverschil tussen de twee (let op beer op het podium, en het schaduwbeeld daaronder)
Nu zegt dat niet zoveel, maar echt zuiver is dat niet.

Ja, maar dat komt omdat sommige shots verschillende keren zijn opgenomen. Dus het gebruikte materiaal verschilt soms ook per dvd.
Dit is dan een beter vergelijkbaar shot:

Zit dus duidelijk een groot verschil tussen.
bron: http://207.136.67.23/film/dvdcompare/faust.htm

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-11-2003 16:31]

Hmmzz....
pi_14582646
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:31 schreef -Wepeel2- het volgende:

Die boxset heb ik niet, maar ik heb hier wel die Nosferatu DVD liggen. Een mooie uitgave met twee verschillende 'versies' van de film: een originele zwart/wit versie en een in sepia-tone.
pi_14582700
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:31 schreef Joppe het volgende:

[..]

Die boxset heb ik niet, maar ik heb hier wel die Nosferatu DVD liggen. Een mooie uitgave met twee verschillende 'versies' van de film: een originele zwart/wit versie en een in sepia-tone.

Ok. En die is los al 15 euro. Voor 3 euro meer heb ik Faust er bij, dus eigenlijk kan ik me er geen buil aan vallen.
Maar toch jammer dat ik die betere spaanse versie niet bij een fatsoenlijke online dealer kan vinden.
Hmmzz....
  woensdag 12 november 2003 @ 16:41:23 #122
45206 Pietverdriet
pi_14582986
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:29 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt omdat sommige shots verschillende keren zijn opgenomen. Dus het gebruikte materiaal verschilt soms ook per dvd.
Dit is dan een beter vergelijkbaar shot:
[afbeelding]

[afbeelding]

Zit dus duidelijk een groot verschil tussen.
bron: http://207.136.67.23/film/dvdcompare/faust.htm

Jep
tweede is een goeie kopie, eerste lijkt wel een slechte VHS copie.
Zo heb ik een miskoop gedaan aan een W.C. Fields DVD
  woensdag 12 november 2003 @ 16:43:09 #123
45206 Pietverdriet
pi_14583029
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:32 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ok. En die is los al 15 euro. Voor 3 euro meer heb ik Faust er bij, dus eigenlijk kan ik me er geen buil aan vallen.
Maar toch jammer dat ik die betere spaanse versie niet bij een fatsoenlijke online dealer kan vinden.

veel op Ebay.de kijken, daar kom je veel spaans spul tegen, omdat veel TV series en films op dvd die in spanje uitkomen ook de Duitse soundtrack hebben.
Edit
Zie er al een liggen die nu bij 13,50 is
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 12-11-2003 16:59]

pi_14585402
quote:
Op woensdag 12 november 2003 15:09 schreef De_Schaduw het volgende:
En voor wie nog van plan is om de Godfather box te kopen. Wacht nog ff:

www.dvdbeaver.com: An article appeared in the Sunday Arts and Leisure section of the New York Times regarding redoing the Godfather DVDs in Region 1. It is not yet on the web site. Mr. Robert Harris of DVDBeaver ListServ appears to be a major source for the article. An unnamed �archivist� criticizes Paramount for mishandling the elements for The Godfather and Godfather Two. Paramount says that new discs will be coming out, enhanced by Lowry Digital Images.

Mooi, want ik vind de kwaliteit idd niet geweldig. En dan hebben we nog een slechtere tranfer dan de regio 1.

Zie: http://www.compare.dvdbeaver.com/

Hey, bedankt! Dan wacht ik nog even. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14585809
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

veel op Ebay.de kijken, daar kom je veel spaans spul tegen, omdat veel TV series en films op dvd die in spanje uitkomen ook de Duitse soundtrack hebben.
Edit
Zie er al een liggen die nu bij 13,50 is
edit

Ok, hardstikke bedankt.
Ik bestel gewoon eerst de Nosferatu 2-disc version en dan kan ik later wel over Faust beslissen. Waarschijnlijk is de dvd van Nosferatu in dat doublepack ook niet de 2dvd versie, en dat is wel de versie die ik graag wil hebben.
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:31 schreef Joppe het volgende:
Wat houdt de sepia tone precies in? Is dat de 5 'kleuren' versie? (veel blauwe en gele tinten).

Ik lees hier trouwens dat er nooit een originele b&w versie is geweest.
Disc 1 contains a monocoloured sepia version, disc 2 an "original" b/w version of the film, which was released from the very beginning in a five-colour tinting

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 12-11-2003 18:49]

Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')