abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14278752
Hello,
Ik zoek iets kleins wat muziek en geluid in een beetje goede kwaliteit opneemt. Ik heb al zo'n klein cassetterecordertje gekocht zo dik als 3 cassettebandjes alleen de kwaliteit is flut.
Iemand een idee? Ik wil hiermee muziek van verschillende instrumenten opnemen. Waarschijnlijk moet ik mij van de term klein afzetten he? en gewoon een microfoon kopen voor een stereo.

hulp...

pi_14278952
Wat neem je dan op? En hoe? Gewoon met een microfoontje? Dat levert nooit echt fatsoenlijk geluid op met zo'n ingebouwd dingetje van een voice recorder.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_14279003
MD recorder in combinatie met microfoon werkt goed...
Take no prisoners... take no shit!
pi_14279012
Voor wat simpelere stereo-opnames zou je ook gewoon een minidisc-recorder en een goede stereo-mic kunnen gebruiken. Klinkt over het algemeen best okee voor 'werkopnames'.

Als je 't echt een beetje semi-professioneel wilt aanpakken, dan kun je misschien beter in een multitrack-recorder investeren waarmee je meerdere sporen tegelijk kunt opnemen en alle instrumenten kunt scheiden

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14279034
Nee hoor, kan heel klein, ik gebruik een md (de r700, wordt volgens mij meestalhiervoor aanggeraden) + een microfoon. En het ligt eraan wat je wil opnemen wat je voor mic nodig hebt.
pi_14279308
md is natuurlijk wel cool ja...
maar heb ik nog niet....gaat dat veel kosten?

anders neem ik mijn draagbare stereo'tje wel mee en koop daar een microfoon bij..

Ik neem er vooral gitaar muziek mee op, maar ik speel ook wel eens met een grotere groep mensen, accordeons, drumstel, piano, etc.

pi_14281258
yo misschien ook een idee,

sommige mp3 spelers kunnen recorden via een line-in die erop zit. Op welke rate hij opneemt en in welk formaat verschilt per mp3speler maar ik heb ze al gezien voor rond de 150¤ die het kunnen.

En daarna plug je 'm in je pc (usb stick idee) en haal je zo de mp3's eraf.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:36:04 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14281463
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')