quote:Is lachspieren.nl hetzelfde als lachspieren.be ?
Op woensdag 5 november 2003 19:49 schreef dennis_lachspieren het volgende:
Wat vinden jullie van http://www.lachspieren.be?
quote:Tuurlijk, sites zijn ook gevoelig voor trends. Veel 'moderne' sites zijn geen rips maar doen gewoon mee met de rage. Er is een tijd geweest dat scanlines in waren, dat industrial in was (nog wel steeds een beetje) en dat retro een beetje in was (alhoewel dat nog steeds cool is
Op woensdag 5 november 2003 16:12 schreef Renoud het volgende:
Maar goed. laten we het zo zeggen, De beste worden het meest na ge aaptTis natuurlijk nooit leuk, maar er zijn al 8 "rips" geweest, de ene leek nog meer als de ander. Dit is geen echte rip gewoon geiinsipireerd, maar alsnog lijkt me het leuker als je je EIGEN stijl gaat volgen en niet die van een ander bedrijf. In het begin waren wij vrijwel uniek maar nu beginnen er steeds meer bedrijven te onstaan met een soortgelijke stijl..
Bij developers en dergelijke zie je nu ook veel van die giga-headers met een foto zoals op e-xcess (leuke variatie met die tekst er doorheen btw), maar ik denk niet dat je het copycatten kan noemen. Het is meer meegaan met de mode, ook al ben je dan niet origineel....
quote:We zouden hier eigenlijk over ophouden maarja.
Op woensdag 5 november 2003 21:20 schreef ELTino het volgende:[..]
Tuurlijk, sites zijn ook gevoelig voor trends. Veel 'moderne' sites zijn geen rips maar doen gewoon mee met de rage. Er is een tijd geweest dat scanlines in waren, dat industrial in was (nog wel steeds een beetje) en dat retro een beetje in was (alhoewel dat nog steeds cool is
) Ik zie het gewoon als een soort mode, maar dan online.
Bij developers en dergelijke zie je nu ook veel van die giga-headers met een foto zoals op e-xcess (leuke variatie met die tekst er doorheen btw), maar ik denk niet dat je het copycatten kan noemen. Het is meer meegaan met de mode, ook al ben je dan niet origineel....
Het is eigenlijk net zoals bij muziek, denk aan een trance plaatje, met al die melodietjes, als jij een melodietje in je nummer zet, is dat met de stijl mee gaan, maar als jij het melodietje gaat na apen en een noot anders plaatst en het laat fluiten ipv laat trommellen, dan is dat plagiaat. (misschien een beetje ver gezocht maar de gelijkenis is er..)
quote:Nu moet ik je wel even corrigeren en heliospan gelijk geven, want voor e-xcess waren al sites met een dergelijke structuur inc. de fade buttons. Ik moet wel toegeven dat je er vroeg bij was, maar bij de eersten zat je iig niet.
Op woensdag 5 november 2003 21:49 schreef Renoud het volgende:[..]
We zouden hier eigenlijk over ophouden maarja.
Het is aan de ene kant heel raar, want een jaar geleden had niemand het, toen stond het op e-xcess.nl en opeens duiken ze uit het niets op. tuurlijk het idee gebruiken gebeurt altijd, maar als je dezelfde structuur aan houdt, zelfde kleuren per pagina, zelfde fades (zelfde script zelfs) opeens op een andere site ziet. Dan is dat wel degelijk plagiaat.Het is eigenlijk net zoals bij muziek, denk aan een trance plaatje, met al die melodietjes, als jij een melodietje in je nummer zet, is dat met de stijl mee gaan, maar als jij het melodietje gaat na apen en een noot anders plaatst en het laat fluiten ipv laat trommellen, dan is dat plagiaat. (misschien een beetje ver gezocht maar de gelijkenis is er..)
Je hoeft idd maar een klein dingetje te wijzigen en het is geen plagiaat meer. 'Never change a winning concept' is denk ik wel de spreuk die hierbij hoort.
Je kan het zien als plagiaat maar je kan het ook als een compliment zien. Dat ze de moeite nemen om jouw site voor een deel over te nemen. Als het bijv. developers zijn zullen ze bij klanten snel genoeg door de mand vallen als blijkt dat ze zelf geen creativiteit hebben of tenminste onvoldoende om een originele site te maken.
quote:Ikke?
*kuch*begint met d eindigt op work*kuch*
http://www.xs4all.nl/~deligt/ijsselstrand/indec.htm
Alleen toeplaatsen en verhuur doen het pas
www.ijsselstrand.nl deze gaat daardoor vervanger worden
quote:Een beetje storend dat er twee scrollbalken zijn (1024 x 768)
Op woensdag 5 november 2003 22:30 schreef bob-de-bouwer het volgende:
In progress !
http://www.xs4all.nl/~deligt/ijsselstrand/indec.htmAlleen toeplaatsen en verhuur doen het pas
quote:ah ja moet Scroll nog ff disabellen
Op woensdag 5 november 2003 22:32 schreef JaWi het volgende:[..]
Een beetje storend dat er twee scrollbalken zijn (1024 x 768)
Voor de rest ziet het er wel okay uit
Ik maak ze altijd net te groot zodat ze op 1024 niet om aan te zien zijn ( draai 1600 x1200 )
quote:Mmm, even eerst over je source. Je hebt wel keurig een DTD (HTML 4.01t) en encoding type maar hij komt niet door de validator heen. Haal hem daar eens doorheen en verbeter de foutjes. Probeer trouwens ook meer in stylesheets (CSS) te zetten, dat is veel makkelijker editten en scheelt je ook nog veel typwerk. Vooral voor de font-tags is dat handig.
http://www.xs4all.nl/~deligt/ijsselstrand/indec.htm
Nog een mierenneukdingetje, je hebt de pagina nog een naam gegeven. Toerstrand3.jpg heb je trouwens niet helemaal goed geupload, want die doet het maar half.
De kleuren vind ik eigenlijk een beetje te soft. Het vloekt ook een beetje met de header die nogal groenig is. Misschien is het trouwens ook nog een ideetje om dat lieve kikkertje weg te halen, want ik vind die tekst op zich al stijlvol genoeg en dat oooow zo lieve kikkertje is niet dezelfde stijl als de site (qua textuur en stijl enzo)
Bij toerplaatsen heb je aan de rechterkant nog heel veel lege ruimte maar soms wordt het bedrag op de volgende regel geperst (zoals bij Hemelvaart/Pinksteren 28 mei - 09 juni ¤ 170,--)
Hoop dat je er iets mee doet/kan
quote:Ja ik zag idd al dat er iets mis wat met de source 1 dingentje weggehaald ofzo en de kleuren kloppen niet meer.
Op woensdag 5 november 2003 22:44 schreef ELTino het volgende:[..]
Mmm, even eerst over je source. Je hebt wel keurig een DTD (HTML 4.01t) en encoding type maar hij komt niet door de validator heen. Haal hem daar eens doorheen en verbeter de foutjes. Probeer trouwens ook meer in stylesheets (CSS) te zetten, dat is veel makkelijker editten en scheelt je ook nog veel typwerk. Vooral voor de font-tags is dat handig.
Nog een mierenneukdingetje, je hebt de pagina nog een naam gegeven. Toerstrand3.jpg heb je trouwens niet helemaal goed geupload, want die doet het maar half.
De kleuren vind ik eigenlijk een beetje te soft. Het vloekt ook een beetje met de header die nogal groenig is. Misschien is het trouwens ook nog een ideetje om dat lieve kikkertje weg te halen, want ik vind die tekst op zich al stijlvol genoeg en dat oooow zo lieve kikkertje
is niet dezelfde stijl als de site (qua textuur en stijl enzo)
Bij toerplaatsen heb je aan de rechterkant nog heel veel lege ruimte maar soms wordt het bedrag op de volgende regel geperst (zoals bij Hemelvaart/Pinksteren 28 mei - 09 juni ¤ 170,--)
Hoop dat je er iets mee doet/kan
Die ssc styledingesen snap ik nog eigenlijk niet veel van maar daar is genoeg over te vinden zal er is op letten
Voorderest Header, kikker en kleuren zijn de huistijl van die camping. Kan er ook niks aan doen hehe
Hier is het groen wat meer gefilterd, zal deze eens met die text bewerken
Die suppagina's zijn nog klote need work
Owhja alles met de hand geschreven he !! kost wat tijd maar weet je wel wat je doet ,Help me eens met zon validator als je wilt. Maak dit wel in dreamweaver maar gebruik hem puur omdat het een lekker makkelijk progje is. De functies gebruik ik niet eens. Te veel baggercode voor niks
quote:Ik hoop dat hierbij het laatste hier over gezegd is
Op woensdag 5 november 2003 22:20 schreef ELTino het volgende:[..]
Nu moet ik je wel even corrigeren en heliospan gelijk geven, want voor e-xcess waren al sites met een dergelijke structuur inc. de fade buttons. Ik moet wel toegeven dat je er vroeg bij was, maar bij de eersten zat je iig niet.
Natuurlijk haal je hier een daar punten vandaan, maar het concept was voor mij in iedergeval nieuw, dat wil zeggen dat ik niet eerder iets in deze vorm. Dit wil niet zeggen dat het er niet geweest is. Het spijt me dan ook als ik de indruk van een trendzetter gewekt heb, dat was niet mijn bedoeling.
Je hoeft idd maar een klein dingetje te wijzigen en het is geen plagiaat meer. 'Never change a winning concept' is denk ik wel de spreuk die hierbij hoort.Je kan het zien als plagiaat maar je kan het ook als een compliment zien. tuurlijk zie ik het als iets positiefs aan de ene kant, maar het is natuurlijk nooit goed voor het "markt aandeel" om het zo maar eventjes te noemen.
Dat ze de moeite nemen om jouw site voor een deel over te nemen. Als het bijv. developers zijn zullen ze bij klanten snel genoeg door de mand vallen als blijkt dat ze zelf geen creativiteit hebben of tenminste onvoldoende om een originele site te maken. Kunnen de klanten zich beter bij ons melden, if you get my point
Ik zal je belonen met een paar gouden links
De enige officiële validator is eigenlijk die van W3 (World Wide Web Consortium) Het is een soort organisatie dat zorgt voor standaarden op het web en dus ook voor HTML. De link naar hun validator is
Gewoon je site invullen en dan de fouten wegwerken die je krijgt te zien. Waarom zou je? Omdat je op die manier de richtlijnen voor HTML 4.01 volgt en dat ervoor zorgt dat bijna iedereen de pagina correct ziet.
Over CSS. Daarmee kan je heeeeeeeel veel, maar voor jou en dit geval is denk ik vooral de tekstopmaak erg handig. De beste tutorial en workshop over CSS is die op W3Schools
http://www.w3schools.com/css/default.asp
Verder nog een paar goede links
http://www.colormatch.dk/
Hier kan je kijken welke kleuren goed bij elkaar passen. Altijd handig als je een kleurenschema aan het opstellen bent.
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/99/41/index3a.html?tw=design
Hier lees je alles over hoe je sites moet aanpassen en vormgeven zodat alle resolutie's ze goed kan zien. Vooral de tabelletjes op de 2e pagina met maximale canvas grootte's is erg handig.
http://alistapart.com/
Een soort dev-community met heel veel handige en leerzame artikelen. Zeker een aanrader om vaak te checken en als je de fijne kneepjes van CSS wil leren
quote:Heel erg cool !! op zich zou ik het leuk vinden als ik je op icq mocht toevoegen !!. Altijd handig om zoiemand in de buurt te hebben. Hehe zal je heus niet plat gooien met vragen ik zoek het liever zelf uit.
Op woensdag 5 november 2003 23:10 schreef ELTino het volgende:
veel goede tekst
Deze website is het begin van een commercieel avontuur in het"ahum" webdesingen. Beetje jammer dat ze me geen goede richtlijnen hebben gegeven. Als je dat hebt kan er iets veel beters uit komen
quote:Ja tuurlijk, voeg me maar toe...
Op woensdag 5 november 2003 23:24 schreef bob-de-bouwer het volgende:[..]
Heel erg cool !! op zich zou ik het leuk vinden als ik je op icq mocht toevoegen !!. Altijd handig om zoiemand in de buurt te hebben. Hehe zal je heus niet plat gooien met vragen ik zoek het liever zelf uit.
(van dit soort mensen houd ik in SiteChecks )
Er is niks gecopieerd, je zult geen code vinden die hetzelfde is op die 2 websites op de code voor het "fade" gebeuren na (dat hebben we denk ik van dezelfde plaast gehaald, ik weet waar )
(Ik was er eerder niet meer op ingegaan omdat zoals Renoud al zei; laten we doorgaan met waar het topic voor bedoeld is)
quote:Ik vind de header te groot (/hoog).
In progress !
http://www.xs4all.nl/~deligt/ijsselstrand/indec.htmAlleen toeplaatsen en verhuur doen het pas
En verder, ja, niks speciaals eigenlijk..
quote:sorry, het idee/uitvoering vind ik erg matig. Door de gewone JPG 2 ASCII de Matrix-o-nizer te noemen door alleen de textkleur groen te maken, ik vind het wat erg simpel.
Op vrijdag 7 november 2003 00:38 schreef realist het volgende:
binnenkort onlijn :
JPG 2 Matrix AKA de Matrix-o-nizerpreview :
http://oprotten.xs4all.nl/matrix.html
quote:het is maar een speledingetje, je hoeft niet zo negatief te doen...
Op vrijdag 7 november 2003 10:10 schreef sop het volgende:[..]
sorry, het idee/uitvoering vind ik erg matig. Door de gewone JPG 2 ASCII de Matrix-o-nizer te noemen door alleen de textkleur groen te maken, ik vind het wat erg simpel.
Wat valt hier overigens aan te site checken?! Het zijn in weze 2 plaatjes met een regel tekst erboven en wat tekst eronder. En in wit/zwart is hij al eens voorbij gekomen.
-edit- waarom zit alles in een tabelen dan ook nog ieder teken in een aparte cel. Daar wordt het geheel niet echt veel sneller van. Vooral niet als je de valign nog in de html hebt staan. Aangezien je toch al een Class gebruikt voor een TD, waarom zit die valign daar dan niet bij?!
ik kan geen andere manier verzinnen dan een tabel te gebruiken, als ik SPAN of DIV gebruik (meer tekens dan TD) dan wordt de output alleen maar groter
wat betreft de tekens, er zit wel degelijk verschil in, het patroon is anders dan de ASCII-versie
quote:Blijft het feit dat het meer een script is dan een site.
Op vrijdag 7 november 2003 11:59 schreef realist het volgende:[..]
heb gister ff weer eens een nieuwe site gemaakt
voor het eerst met wat php er in... hij is simpel
maar das wel de bedoeling... ik hou van minimalisme
www.speednotestudios.com
groetjes ruud
quote:Waar zit het php verstopt?
Op vrijdag 7 november 2003 13:29 schreef Ytro het volgende:
dag lieve mensenheb gister ff weer eens een nieuwe site gemaakt
voor het eerst met wat php er in... hij is simpel
maar das wel de bedoeling... ik hou van minimalismewww.speednotestudios.com
groetjes ruud
quote:Nog altijd geen reacties!
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:59 schreef Silverado het volgende:
http://www.atsol.tkDeze site is gemaakt voor ThinkQuest 2003. Weten 28 november of we tot de prijswinnaars behoren. In een vorig topic van Site Checks bijna geen reactie over gehad. Mss nu wel?
Graag reacties over wat beter kan/moet! Passen we het zo snel mogelijk aan.
BVD
quote:"reet this song" Meer kan ik eigenlijk ook niet vinden.
Op vrijdag 7 november 2003 13:41 schreef CrashOne het volgende:[..]
Waar zit het php verstopt?
Ik klik op music. Ik snap het al bijna niet meer. Ik klik op lucky strike ik zie niks. Ow wacht zou... ja... rechtsonderin staat wat.
Ik klik maar op Kill Anyone, ik kijk alvast maar rechtsonderin. Heej er gebeurt niets. Ow, wacht.... linksbovenin.
Ik wil terug naar de muziekjes. Help. Ik toets de back knop. Help rechtsonderin gebeurde ook wat.
m.a.w. hele onduidelijke/slechte navigatie. Kleurloze site.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat het moet voorstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |