abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14243849
Gisteravond heb ik een heerlijke ovenschotel gemaakt
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik heb de helft afgedekt en laten staan om even af te koelen. Maar nou ben ik dus vergeten om hem nog in de koelkast te zetten.
Nou heeft hij dus van 7 uur gisteravond tot 10 uur vanmorgen buiten de koelkast gestaan. Kan ik hem nog zonder gevaar voor eigen leven opeten?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:06:11 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_14243890
Neem aan dat je de verwarming niet aan hebt staan, nu?
Volgens mij kan het dan makkelijk, het is verre van hoog zomer, tenslotte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_14243894
zeker wel,, tis toch geen 35 graden buiten of in je huis, dat zal wel goedkomen hoor
pi_14243908
Ja hoor, dit overkomt mij ook wel eens. En ik leef nog. In 15 uur tijd gaat een afgedekte maaltijd echt niet compleet schimmelen dat het oneetbaar wordt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:07:18 #5
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_14243918
Moet kunnen denk ik? Je ziet, ruikt of proeft het wel, als het anders is.
Ga doorrrrrr!
pi_14243962
Ja, de verwarming zal niet op volle toeren hebben gedraaid. Het zal vannacht ongeveer 17/18 graden in de keuken zijn geweest.
pi_14244017
Als ie niet weggelopen is kun je hem gewoon eten.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik ben te nuchter om dronken te zijn...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:14:40 #8
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_14244120
Don't worry, als het echt niet meer goed is proef je het wel, en anders merk je het wel doordat het versneld door je mond cq anus weer terug naar buiten komt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:14:59 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14244124
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:04 schreef Lexie het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ik heb de helft afgedekt en laten staan om even af te koelen. Maar nou ben ik dus vergeten om hem nog in de koelkast te zetten.
Nou heeft hij dus van 7 uur gisteravond tot 10 uur vanmorgen buiten de koelkast gestaan. Kan ik hem nog zonder gevaar voor eigen leven opeten?
TUURLIJK.
smaakt misschien zelfs lekkerer dan waneer je em in de koelkast had gedaan.

en anders laat je iemand anders even voorproeven

Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14244157
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:06 schreef Lucille het volgende:
Ja hoor, dit overkomt mij ook wel eens. En ik leef nog. In 15 uur tijd gaat een afgedekte maaltijd echt niet compleet schimmelen dat het oneetbaar wordt.
hmm.. ik dacht dat jullie tv-sterren alleen maar in dure restaurants aten?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:17:39 #11
344 Anja
Neil B. Formy
pi_14244187
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:04 schreef Lexie het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Wat voor vlees zit er in?
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_14244227
Volgens mij, als je hem vandaag of morgen eet, en goed verwarmt (door de hele schotel boven de 70 graden, zie http://www.veiligvoedsel.org/tips.html ) is er niets aan de hand.

Natuurlijk moet je het altijd even controleren, op reuk en smaak.
Daar kan je het grootste gedeelte van de bedorven gevallen er al mee uithalen.

Geluk duurt je leven lang.
pi_14244245
Ik zou hem niet meer eten, bederven gaat zo onwijs snel en zeker bij temperaturen boven de 7 graden. Het moet zo snel mogelijk gekoeld en daarna meteen in de koelkast omdat op het moment dat jij het 10 minuten af hebt laten koelen er al bacterieën opzitten die zich op dat moment prima vermaken. Gaat het niet de koelkast in dan heb je er al duizenden opzitten. Schimmel is niet het enige waar je ziek van kan worden.

Ik zou het er niet op wagen, maar succes!

donderdag 30 oktober 2003 @ 11:21:54 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_14244284
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:19 schreef Krullie het volgende:
Ik zou hem niet meer eten, bederven gaat zo onwijs snel en zeker bij temperaturen boven de 7 graden. Het moet zo snel mogelijk gekoeld en daarna meteen in de koelkast
HACCP cursus gevolgd?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Denk dat het wel meevalt hoor. Ik doe het zelf ook heel vaak, nooit problemen mee gehad.
pi_14244366
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

HACCP cursus gevolgd?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Denk dat het wel meevalt hoor. Ik doe het zelf ook heel vaak, nooit problemen mee gehad.

Ik ben nog nooit ziek geweest van eten maar dat is omdat ik er erg mee oppas. Heb net ook even gekeken op de site die Geluk aangaf en daar stond;

"Hoe warmer bijvoorbeeld voedsel ligt, hoe sneller bacteriën vermenigvuldigen. Eén Listeriabacterie, bijvoorbeeld, verdubbelt zich bij 7 graden (dit is koelkasttemperatuur) al na 6 uur."

Ik pas dus wel op!! Maar je kan het natuurlijk altijd proberen, je gaat er natuurlijk niet meteen dood aan.

pi_14244373
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:17 schreef Anja het volgende:

[..]

Wat voor vlees zit er in?

Gehakt, dat is dan een risicofactor.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:26:33 #17
41885 kless
pi_14244390
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

HACCP cursus gevolgd?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

ovenschotel was gisteren toen het uit de oven kwam steriel.

de bovenlaag is helemaal uitgedroog ( dat overheerlijke korstje )

dus het is dikke prima te eten
-> waar schijnlijk is je aanrecht,bestek,vaatdoek, smeriger.<- (en daar wordt je ook niet ziek van.

Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:28:04 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_14244417
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:26 schreef kless het volgende:

[..]
-> waar schijnlijk is je aanrecht,bestek,vaatdoek, smeriger.<- (en daar wordt je ook niet ziek van.

En daarbij, van wat bacteriën krijg je ook weer weerstand. Bacteriën zijn zo slecht nog niet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:28:10 #19
44813 avaatjeuh
do not fear, I is here
pi_14244419
net alsof je dood gaat van paar miljoen bacterien?!?

als je slaapt, en je ligt op je kussen, dan zwermen daar ook ontzettend veel bacterien

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
niemand die daar over klaagt

There is no remedy for love but to love more
pi_14244447
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:26 schreef kless het volgende:

[..]

ovenschotel was gisteren toen het uit de oven kwam steriel.

de bovenlaag is helemaal uitgedroog ( dat overheerlijke korstje )

dus het is dikke prima te eten

Nou, daar zou ik niet op rekenen, je hebt het aanrecht en het vaakdoekje op onze studentengang nog niet gezien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Maar ik denk dat ik het erop waag, ik ben sowieso te zuinig om het weg te gooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:29:45 #21
41885 kless
pi_14244464
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

En daarbij, van wat bacteriën krijg je ook weer weerstand. Bacteriën zijn zo slecht nog niet

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

moeten jou kids ook al verplicht in de zandbak slepen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(voor de weerstand)
iGEM
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:30:43 #22
17698 nappel
raar menneke..
pi_14244495
Als het nog smaakt..
..gewoon opeten!

Als dat niet zou kunnen, kijk je nu naar de tekst van een dooie..

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:31:18 #23
41885 kless
pi_14244511
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:29 schreef Lexie het volgende:

[..]

Nou, daar zou ik niet op rekenen, je hebt het aanrecht en het vaakdoekje op onze studentengang nog niet gezien

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Maar ik denk dat ik het erop waag, ik ben sowieso te zuinig om het weg te gooien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

vaatdoekjes moet je ook optijd wassen...
iGEM
pi_14244538
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:31 schreef kless het volgende:

[..]

vaatdoekjes moet je ook optijd wassen...

Die worden hier gewoon even onder de warme kraan gehouden. Maar goed, ik raak die dingen dan ook met geen tang aan
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:36:58 #25
41885 kless
pi_14244660
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:32 schreef Lexie het volgende:

[..]

Die worden hier gewoon even onder de warme kraan gehouden. Maar goed, ik raak die dingen dan ook met geen tang aan

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

even onder de warme kraan? Dan gaan het alleen maar beter met het leven van die "monstertjes "
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
iGEM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop