Ik zie het hier op Fok! ook veel, een atheïst die als een Jehova zijn voet tussen de deur houdt om in elk topic over de Islam of Christendom vooral te zeggen hoe hypocriet gelovigen zijn.
Geloof is vooral een persoonlijke ervaring, er zijn geen universele regels voor elke gelovige. Waar komen anders de talloze stromingen vandaan ? Maar probeert dat deze Jehova's maar eens duidelijk te maken ... Zij zullen niet stoppen voor de laatste ziel is bekeerd tot het atheïsme.
[Dit bericht is gewijzigd door scumback op 30-10-2003 10:08]
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 10:04 schreef RaVeDaVe het volgende:
find a day-job...
quote:en zo hoort het ook ..
Zij zullen niet stoppen voor de laatste ziel is bekeerd tot het atheïsme.
geloof maakt meer kapot dan je lief is
[Dit bericht is gewijzigd door Keerzijde op 30-10-2003 10:11]
quote:sukkel,
Op donderdag 30 oktober 2003 10:08 schreef Flierp het volgende:[..]
en zo hoort het ook ..
geloof maakt meer kapot dan je lief is
Gelly heeft gelijk. Jaloers?
quote:Hoezo heeft gelijk? Jij vind dat hij gelijk heeft.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:10 schreef Plompzak het volgende:
als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks...
Gelly heeft gelijk. Jaloers?
quote:Kan niet beter geformuleerd worden...
Op donderdag 30 oktober 2003 10:14 schreef Keerzijde het volgende:Hoezo heeft gelijk? Jij vind dat hij gelijk heeft.
Ik heb persoonlijk nog nooit een atheist meegemaakt die actief
bezig was mensen te bekeren.
Hooguit mensen -zoals ikzelf- die, mits geconfronteerd met fanatieke
gelovigen, zullen verkondigen dat geinstitutionaliseerd geloof 'pure-evil' is.
quote:Misschien hebben 'zij' dat nodig of ze houden van een beste rel...
Op donderdag 30 oktober 2003 10:01 schreef gelly het volgende:
Wat bezielt deze mensen ? Het zijn overtuigd atheïsten die als persoonlijke kruistocht het bekeren en bekritiseren van gelovigen hebben gemaakt. Als geen ander weten ze gelovigen te vertellen hoe zij hun geloof moeten belijden, en hoe slecht zij de regels naleven.Ik zie het hier op Fok! ook veel, een atheïst die als een Jehova zijn voet tussen de deur houdt om in elk topic over de Islam of Christendom vooral te zeggen hoe hypocriet gelovigen zijn.
Geloof is vooral een persoonlijke ervaring, er zijn geen universele regels voor elke gelovige. Waar komen anders de talloze stromingen vandaan ? Maar probeert dat deze Jehova's maar eens duidelijk te maken ... Zij zullen niet stoppen voor de laatste ziel is bekeerd tot het atheïsme.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 10:04 schreef RaVeDaVe het volgende:
find a day-job...
quote:Gelly heeft het dus over lui zoals JIJ!
Op donderdag 30 oktober 2003 10:14 schreef Keerzijde het volgende:[..]
Hoezo heeft gelijk? Jij vind dat hij gelijk heeft.
Ik heb persoonlijk nog nooit een atheist meegemaakt die actief
bezig was mensen te bekeren.
Hooguit mensen -zoals ikzelf- die, mits geconfronteerd met fanatieke
gelovigen, zullen verkondigen dat geinstitutionaliseerd geloof 'pure-evil' is.
quote:Nee hoor hij geeft gewoon zijn mening, een jehova dringt je letterlijk een gedachtengoed op.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:25 schreef Plompzak het volgende:[..]
Gelly heeft het dus over lui zoals JIJ!
quote:Nee!
Op donderdag 30 oktober 2003 10:25 schreef Plompzak het volgende:
Gelly heeft het dus over lui zoals JIJ!
quote:Ja, en over die lui heb ik het dus. In elk topic dat gaat over moslim- of christengebruiken duiken ze op om te vertellen hoe het allemaal moet. Ze weten het beter dan de gelovige zelf. Maar niet uit interesse, nee, vanwege hun afkeer van het geloof. Wat is hun doel ?
Op donderdag 30 oktober 2003 10:28 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
Nee hoor hij geeft gewoon zijn mening, een jehova dringt je letterlijk een gedachtengoed op.
quote:in de grotenmensen wereld heet dat gewoon een argument/tegenargument. Dat een gelovige er daarna niets meer tegenin te brengen heeft als wat wazig gebrabbel, tsjah daar kunnen wij ook niets aan doen.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, en over die lui heb ik het dus. In elk topic dat gaat over moslim- of christengebruiken duiken ze op om te vertellen hoe het allemaal moet. Ze weten het beter dan de gelovige zelf. Maar niet uit interesse, nee, vanwege hun afkeer van het geloof. Wat is hun doel ?
daar gaattie weer...
[Dit bericht is gewijzigd door Z op 30-10-2003 10:36]
quote:waarbij IK me dan weer afvraag wat de toevoeging 666 aan je nick inhoudt. Als je werkelijk atheïst bent heeft dat nummer geen betekenis voor je, het is immers een onderdeel uit het christelijke / katholieke geloof.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:23 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
Kan niet beter geformuleerd worden...
quote:Maar als je weet dat gelovigen niet vatbaar zijn voor argumenten als het op hun geloof aankomt (Het is een geloof, een persoonlijke overtuiging, geen wetenschappelijke theorie), waarom dan toch steeds proberen een gelovige te overtuigen van z'n ongelijk ?
Op donderdag 30 oktober 2003 10:33 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
in de grotenmensen wereld heet dat gewoon een argument/tegenargument.
Als een gelovige jou constant probeert te overtuigen is het gruwelijk irritant, en dat is omgekeerd net zo.
quote:heb ik dan gezegd dat gelovigen per definitie jehovas zijn??
Op donderdag 30 oktober 2003 10:34 schreef Z het volgende:
Als het waar is wat jij zegt dan doen atheïsten toch niets anders dan gelovogen?
nee idd
quote:Ik had het tegen de TS.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:36 schreef Tarrel666 het volgende:[..]
heb ik dan gezegd dat gelovigen per definitie jehovas zijn??
nee idd
quote:Do I really need to say more???
Op donderdag 30 oktober 2003 10:35 schreef gelly het volgende:[..]
Maar als je weet dat gelovigen niet vatbaar zijn voor argumenten als het op hun geloof aankomt (Het is een geloof, een persoonlijke overtuiging, geen wetenschappelijke theorie), waarom dan toch steeds proberen een gelovige te overtuigen van z'n ongelijk
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 10:01 schreef gelly het volgende:
Wat bezielt deze mensen ? Het zijn overtuigd atheïsten die als persoonlijke kruistocht het bekeren en bekritiseren van gelovigen hebben gemaakt. Als geen ander weten ze gelovigen te vertellen hoe zij hun geloof moeten belijden, en hoe slecht zij de regels naleven.Ik zie het hier op Fok! ook veel, een atheïst die als een Jehova zijn voet tussen de deur houdt om in elk topic over de Islam of Christendom vooral te zeggen hoe hypocriet gelovigen zijn.
Fijn dat je het eens aan de kaak stelt. Inderdaad zijn er een aantal crusaders op dit forum die dat doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |