nu heb ik deze week eindelijk (lang verwacht) griep gekregen.
Wanneer je griep hebt dan krijg je koorts om het (griep)virus te doden.
Bijkomend effect van de koorts en het extreme zweten, is dat mijn eczeem heel erg snel verdwijnt.
Nu heb ik vanacht best behoorlijk gezweet.. maar eigenlijk nog niet genoeg om mijn lijf echt te reinigen...
Nu dacht ik als ik nou eens zelf zorg dat ik als een waanzinnige ga liggen zweten vannacht..
Hoe raak ik aan de zweet, tijdens het slapen?
Ik heb eens gehoort van je sokken in azijn drenken en dan aantrekken...
Iemand nog meer tips? (owja temperatuur omhoog is niet echt leuk.. ga je slecht van dromen..)
quote:Ik houd niet zo van de sauna, te heet.. dus dat is niet de oplossing die ik zoek...
Op woensdag 29 oktober 2003 19:57 schreef Marloes_8742 het volgende:
Bezoek eens een sauna ofzo
quote:Kop thee met whisky of andere sterke drank.
Op woensdag 29 oktober 2003 19:54 schreef Lopat het volgende:
Ik heb al jaren last van eczeem..
Als ik relaties aan ga (liefdes-relaties) dan wordt het erger... Ik krijg jeuk en daardoor krab ik mezelf kapot...
nu heb ik deze week eindelijk (lang verwacht) griep gekregen.
Wanneer je griep hebt dan krijg je koorts om het (griep)virus te doden.
Bijkomend effect van de koorts en het extreme zweten, is dat mijn eczeem heel erg snel verdwijnt.Nu heb ik vanacht best behoorlijk gezweet.. maar eigenlijk nog niet genoeg om mijn lijf echt te reinigen...
Nu dacht ik als ik nou eens zelf zorg dat ik als een waanzinnige ga liggen zweten vannacht..
![]()
Hoe raak ik aan de zweet, tijdens het slapen?
Ik heb eens gehoort van je sokken in azijn drenken en dan aantrekken...
Iemand nog meer tips? (owja temperatuur omhoog is niet echt leuk.. ga je slecht van dromen..)
Ik zoek juist een middel om minder te zweten, zo'n pesthekel aan
quote:Oe werkt dat echt?
Op woensdag 29 oktober 2003 19:59 schreef prupke het volgende:[..]
Kop thee met whisky of andere sterke drank.
In je bed gaan zitten en dat opdrinken , als het op is meteen gaan liggen en je zweet je snachts een ongluk.
quote:Ik zweet lekker
Op woensdag 29 oktober 2003 19:59 schreef SoesGSX600 het volgende:
Uh.. Sporten is geen optieFitnis ofzo?
Ik zoek juist een middel om minder te zweten, zo'n pesthekel aan
quote:Yup werkt echt goed
Op woensdag 29 oktober 2003 20:00 schreef Lopat het volgende:[..]
Oe werkt dat echt?
ga ik morgen ff sterke drank halenzou wel fijn zijn als het echt werkt
quote:nee klopt.. je wordt om het uur of 2 uur wakker...
Op woensdag 29 oktober 2003 20:01 schreef Bioslock het volgende:
Als je keihard ligt te zweten in bed, slaap je niet echt veel meer.
Maar goed... beter als niets
Benodigdheden:
4 cl rum (amberkleurig)
1 klontje rietsuiker
2 kruidnagels
sap van 1/2 citroen
1 mespuntje kaneel
kokend water
Ik begin het al te ruiken (rum, kaneel, citroen) mmmm en voel me ook ineens niet meer zo lekker; dus snel maken die Grog.
Werkwijze:
Doe de rum, rietsuiker, kruidnagels, citroensap en kaneel in een glas met oor.
Schenk over deze ingrediënten het kokend hete water en vul hier het glas mee op.
Meteen serveren en zo heet mogelijk opdrinken.
Een Engelse gezegde luidt: "Ook al doodt de Grog de bacterie niet gelijk, hij zal haar op een goed moment toch overwinnen". Maar wie zegt dat deze Grog alleen gedronken wordt om het vochtige herfstweer te overleven? Het kan ook gewoon lekker zijn op een (gure) avond.
In elk geval: Gezondheid
tis maar een ideetje....
quote:Als je eczeem hebt.. betekent in de meeste gevallen dat je openwondjes hebt.. hehe.. velen zeggen dat het goed is...
Op woensdag 29 oktober 2003 20:09 schreef marchien het volgende:
Als zweten zo goed is, helpt het dan niet om in een heel zout bad te gtaan? om het zweet te imiteren?tis maar een ideetje....
Als je dan niet van de nattigheid uit je bed drijft weet ik het ook niet meer.
Succes in ieder geval
quote:Even 2 vraagjes;
Op woensdag 29 oktober 2003 19:54 schreef Lopat het volgende:
Ik heb al jaren last van eczeem..
Als ik relaties aan ga (liefdes-relaties) dan wordt het erger... Ik krijg jeuk en daardoor krab ik mezelf kapot...
Wat hebben die relaties ermee te maken
En heb je dit al eens gelezen?
Protopic: Zalf tegen constitutioneel eczeem
quote:Als ik een relatie in ga.. krijg ik 'stress' waarom dat weet ik niet.. maar het is elke keer weer raak...
Op woensdag 29 oktober 2003 20:18 schreef Bluezz het volgende:[..]
Even 2 vraagjes;
Wat hebben die relaties ermee te maken
En heb je dit al eens gelezen?
Protopic: Zalf tegen constitutioneel eczeem
Pillen begin ik niet meer aan.. hoe onschuldig ze ook lijken....
ook zalfjes.. werken wellicht een tijdje.. maar daarna niet meer...
vooral hormoon zalfjes..
Het is ook niet een lichaamlijk probleem.. het zit ergens in het hoofd...
waar daar moet ik nog achter komen.
EDIT: lees het topic even door en de linkjes in het topic
quote:Ja uiteraard.. maar dat heb ik dus allemaal al geprobeerd
Op woensdag 29 oktober 2003 20:38 schreef Marloes_8742 het volgende:
Ga er anders eens mee naar een dermatoloog en op kleine wondjes, gewoon wat uiercreme smeren, verzacht en zorgt dat het beter heelt.
quote:Jij kunt van mij ook mooi de pot op.. wat moet ik met zo'n post... denk je niet dat ik ongeveer alles al geprobeerd heb...
Op woensdag 29 oktober 2003 21:20 schreef timmeeeh het volgende:
Kijk, als je niet in een sauna wilt om meer te zweten omdat te heet is... en je doet huilie omdat een zout bad te veel pijn doet (terwijl het volgens jouw eigen woorden wel helpt)... en je wil geen pillen om er van af te komen... en je denkt dat zalfjes niet helpen...
Weet je wat, dan kan je van mij echt mooi de pot op.
quote:Ik heb dus al heel veel zalfjes gebruikt... probleem is dat het symptoombestrijding is..nu is dat opzich niet erg en dat zweten is ook symptoom bestrijding.. alleen dat vind ik een iets betere manier..
Op woensdag 29 oktober 2003 20:41 schreef Marloes_8742 het volgende:
Als je van die wondjes en eczeem af wil komen, zul je denk ik toch aan een zalfje moeten geloven, ik heb er zelf ook last van en krab alles de hele tijd open en heb nu een zalf die de huid licht verdooft waardoor de eczeem niet meer jeukt en krab er daarom ook niet meer aan en dus gaat het vanzelf weer weg.
Misschien dat dat helpt want dat zweten, brengt nogal wat moeite en andere vervelende dingen met zich mee, blijkbaar.
aan medicijnen raak je verslaaft... of het nou lichaamlijk is of psychisch
en daar heb ik geen zin meer in.. steeds meer smeren... meer en meer.. tot het niet meer werkt.. en dan is het hek helemaal van de dam... En geloof me ik heb het redelijk wat keren mee gemaakt...
Ik ben heus niet blind voor nieuwe medicijnen.. maar ik ben ook niet blind!
Ik begrijp de ernst van je probleem, het kwam echter op mij over alsof je niet openstaat voor een andere behandeling dan zweten in bed. Ik weet niet hoe dit is te bewerkstelligen, derhalve mogen mijn posts in dit topic als off-topic worden beschouwd.
Ik weet uit persoonlijke ervaring niet of andere methodes werken, maar naar verluid schijnt zalf de oplossing te zijn.
Succes met het proberen te zweten in bed.
Ik ga slapen khoop dat je n manier vindt en welterusten en zweet lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |