quote:Op zich wel, hoewel er van La Strada en Otto e Mezzo hele mooie Criterion Collection DVDs verkrijgenbaar zijn met unieke extra's en uitstekende beeld-/geluidskwaliteit.
Op maandag 10 november 2003 19:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb net een DVD-box zien staan met "I Vitelloni", "La Strada", "Otto e Mezzo" en "Giulietta Degli Spiriti". Ik neem aan dat dit dan een aanrader is?
quote:Waar?
Op maandag 10 november 2003 19:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb net een DVD-box zien staan met "I Vitelloni", "La Strada", "Otto e Mezzo" en "Giulietta Degli Spiriti". Ik neem aan dat dit dan een aanrader is?
Begonnen met La dolce Vita en Otto e Mezzo, en de afgelopen weken/ maanden kunnen genieten van zijn films op de ARD. Maar ondertussen ook veel gehuurd (want films kijken in het Duits is ook niet alles, he?): Satyricon, Casanova, Roma, La Strada, Le Notti di Cabiria en Giulietta degli spiriti.
Verder gezien:
I Vitelloni, Il Bidone, Intervista, la Citta Delle Donne, La Voce della Luna en Ginger e Fred (deze films alleen va de ARD).
Mijn lievelingsfilm is nog steeds Otto e Mezzo.
GEWELDIG, die chaos! Maar alles zo prachtig, sensueel, liefdevol.
IJzersterk zijn ook La Strada en Le Notti di Cabiria.
Meest onderschat vindt ik zelf waarschijnlijk La Citta Delle Donne en vooral Giulietta degli spiritizeker kijken als je de kans hebt. Een van zijn meest dromerige films met prachtige fotografie. Beide films zijn echt mooi.
Volgens critici is I Vitelloni ook een van zijn meest onderschatte films, dus ik denk dat die box met vier nieuwe films (waar ik helaas het geld niet voor heb op dit moment, verd**me) de echte liefhebber wel op zijn wenken bediend met twee van zijn beste films en twee onderschatte pareltjes (I vitelloni en Giulietta degli spiriti).
Oh ja, mijn Fellini-Odyssee is met veertien films bijna op zijn einde.
Maarik heb nog een film te gaan, en laat dat nu net (geen toeval hoor) zijn volgens velen mooiste film zijn: Amarcord.
Hmmmm
1 Otto e Mezzo
2 Amarcord
3 Le Notti di Cabiria
4 La Strada
5 Roma
La Dolce Vita
7 Giulietta degli spiriti
La citta Delle Donne
Geweldige regisseur, die fantast!
quote:Op maandag 23 februari 2004 22:44 schreef kinky_queen het volgende:
heb laatst 8 1/2 gezien en is een absoluut meesterwerk![]()
Er liggen er nog meer van Meneer op stapel...
http://forum.fok.nl/topic/493091/2/50quote:Op maandag 23 februari 2004 22:46 schreef Sanvean het volgende:
[..]
![]()
Zekers een Meesterwerk!
Maar nou wil ik namen weten, scene's, beelden- wat vond je het mooist (behalve de vrouwen natuurlijk).
O ja, daar moet ik nog steeds een post over maken, net als van Roma, die ik net iets beter vond.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:50 schreef Kolkus het volgende:
Is dit een aanrader, hij lijkt me wel interessant en over-the-top?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |