quote:Als het er niet meer zijn....
Op woensdag 29 oktober 2003 16:42 schreef basmatt het volgende:[..]
het lijkt mij erop dat er financiele redenen zijn om jou eruit te werken. Voor jou kan je baas 2 nieuwe medewerkers van 15 aannemen.
quote:Dit zijn klachten en geen 'officiele waarschuwingen' dus.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:35 schreef fratsman het volgende:[..]
Ik zal je een paar "voorbeelden" noemen
Ben dus assistent kw-chef en vulploegleider.Container met lege kratten niet afgestapeld.
Enkele kratten met restantartikelen vergeten.
Nog geen nieuwe prijsstickers aangevraagd.Het is allemaal wel zo maar ik vind het zo ontzettend miereneukerig.
Zit nu al 3 uur met barstende koppijn trouwens....
Normale afkoop is een maand voor ieder jaar vast dienstverband, dus dat is voor jou 4 maanden salaris mee.
Ze kunnen je sowieso niet zomaar ontslaan zonder tussenkomst van de kantonrechter.
quote:Ik heb nooit als vakkenvuller gewerkt maar kan me wel degelijk voorstellen dat er veel meer bij komt kijken dan "wij" in de winkel zien. Organisatie, opstelling van producten, wanneer vul je aan, moment van afprijzen e.d.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:36 schreef clowncloon het volgende:
Hoe erg is het gesteld als je een vakkenvul-job verkloot. omg.serieus: misschien kan je een gouden handdruk vragen wat me zeer stug lijkt.
Petje af voor de dames en heren die elke dag weer zorgen dat ik voor volle schappen sta en mijn keuze -door het grote aanbod- bemoeilijken.
quote:Het *stinkt* hier inderdaad erg naar als ik het zo lees. Bedrijf word 'overgenomen' kosten worden geėvalueerd, hee, wie hebben we wie we wel kunnen missen? ah....
Op woensdag 29 oktober 2003 16:42 schreef basmatt het volgende:het lijkt mij erop dat er financiele redenen zijn om jou eruit te werken. Voor jou kan je baas 2 nieuwe medewerkers van 15 aannemen.
Maak je niet druk.
Ga nooit accoord met ontslag.
Gezien het feit dat ze geen gesprekken met je gevoerd hebben over hoe je werk te verbeteren. En zelfs al was dat zo.
bezoek aan rechtwinkel is aan te bevelen, maar niet echt nodig.
Ze moeten dit ontslag aanvragen bij het CWI.
Deze zullen een reden hiervoor vragen, jij hebt hier het recht om op te reageren. Dit kan maanden duren. En het einde van het verhaal is vaak dat je een afkoopsom krijgt van 1 bruto maandsalaris, per jaar dat je voor dit bedrijf gewerkt hebt. Dit is niet altijd waar en jij werkte parttime dus hoe dat zit weet ik niet.
Maar met een beetje mazzel zetten ze je over een paar maanden op non-actief met behoud van loon. Of jij geeft tijdens het CWI verhaal aan dat je het geestelijk niet meer aan kan om voor dit bedrijf te werken ( pesterijen baas of verzin iets), en je duikt de ziektewet in.
Al met al sta je sterker als je denkt, lang leve de nederlandse wetgeving.
in ieder geval succes.;)
quote:Het ligt er maar net aan hoe die klachten aan hem zijn medegedeeld. Als hij er herhaalde in de zin van "verbeter dat eens" op is aangesproken dan zijn het wel degelijk waarschuwingen. Echter als de werkgever dit niet gedocumenteerd heeft -en nog belangrijker- hem een schriftelijke waarschuwing heeft gegeven dan is de kans dat het CWI of de kantonrechter met het ontslag meteen accepteert erg klein.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:47 schreef belsen het volgende:
Dit zijn klachten en geen 'officiele waarschuwingen' dus.Normale afkoop is een maand voor ieder jaar vast dienstverband, dus dat is voor jou 4 maanden salaris mee.
Ze kunnen je sowieso niet zomaar ontslaan zonder tussenkomst van de kantonrechter.
Als ik zou was zou ik daar niet eens meer willen werken, maar je kunt het beste wachten tot ze je ontslaan en dan aanvechten. Iemand ontslaan omdat hij een keer vergeet kratten af te stapelen lijkt me juridisch gezien geen goed argument...
Succes ermee!
Is trouwens ook een argument die ik hun morgen onder de neus ga wrijven.
Volgens mij is jouw werkgever verplicht om jou nog een aantal maanden uit te betalen naar gelang het aantal jaren dat jij in dienst bent (tenzij de werkgever failliet is en niet meer vermogend is).
Maak morgen in je gesprek duidelijk dat jij het niet mt je ontslag eens bent: jij vind dat jij je werk god hebt gdaan op wat menselijke fouten na, en je gaat dus niet eens met je ontslag.
(je moet zowizo bezwaar maken tegen je ontslag om zodoende kans te kunnen maken op een WW uitkering)
Viel me op zich wel mee, ondanks de halve maagzweer die ik volgens mij nu heb.
Ze zeiden tegen me dat het aan mijn inzet niet ontbrak, maar het efficient werken daar kunnen ze zich niet in vinden. Heb zelf al meerdere malen aangegeven dat het zou verbeteren, maar toch glippen er telkens dingen tussendoor.
Ik heb het gegeven dat ik daar al 6 jaar werk, en dat het waarschijnlijk om de poen gaat, aangegeven, maar dat speelde voor hun geen rol zeiden ze. Ze willen me ook liever niet kwijt maar op deze manier gaat het gewoon niet verder.
Ik wordt niet ontslagen, moet ook niet binnen een paar maanden opgerot zijn ( "Ja Kunst" zei ik "De feestdagen komen er aan")
Ik moet bij andere bedrijven gaan solliciteren, voor de zelfde functie, waarbij zij mij gaan helpen.
Aan de ene kant wel positief, had al langer de gedachte dat ik vastgeroest zat.....
Ze willen wel graag dat ik in de branche blijf, want ik heb de capaciteiten, ik ben alleen te snel doorgeschoven, na verkoop van het bedrijf. (Diverse bedrijfsleiders die ingezet werden, telkens andere regels.)
Dus gelukkig niet snel opgerot zijn, had geen zin om WW-er te worden
Ik neem aan dat je duidelijk te horen hebt gekregen wat het probleem is en wat de verbeterpunten zijn. Mocht je bij je huidige werkgever willen blijven dan zou ik die punten meenemen in je dagelijkse werk. Wellicht dat je werkgever er over een aantal maanden heel anders over denkt.
quote:Volgens mij MOET jij niks, en kan je er gewoon blijven werken.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:19 schreef fratsman het volgende:Ik moet bij andere bedrijven gaan solliciteren, voor de zelfde functie, waarbij zij mij gaan helpen.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 10:19 schreef fratsman het volgende:
Ik moet bij andere bedrijven gaan solliciteren, voor de zelfde functie, waarbij zij mij gaan helpen.
Aan de ene kant wel positief, had al langer de gedachte dat ik vastgeroest zat.....
Ze willen wel graag dat ik in de branche blijf, want ik heb de capaciteiten, ik ben alleen te snel doorgeschoven, na verkoop van het bedrijf. (Diverse bedrijfsleiders die ingezet werden, telkens andere regels.)
quote:Je hebt die gasten toch wel vierkant uitgelachen, of niet? Jij moet namelijk helemaal niet elders solliciteren, en al helemaal niet omdat zij dat zeggen. Ze zeggen juist dat jij de capaciteiten hebt. Mooi toch !! Door fouten van het bedrijf ben jij te snel in je huidige functie gerold, en daarom kun jij nu je spullen pakken ???? En de grootste grap is nog wel dat ze jou mee willen helpen om in je huidige functie bij de concurrent te gaan werken
Op donderdag 30 oktober 2003 10:19 schreef fratsman het volgende:Ik moet bij andere bedrijven gaan solliciteren, voor de zelfde functie, waarbij zij mij gaan helpen.
Ze willen wel graag dat ik in de branche blijf, want ik heb de capaciteiten............
P.s. Je hebt inderdaad recht op minimaal 1 maandsalaris per gewerkt jaar (in vaste dienst). Dus als ze je op straat zetten heb je in elk geval jackpot. Vandaar ook dat ze je met wat leugens een ander bedrijf binnen willen loodsen anders kost het ze te veel poen. Kortom: Het gaat puur om het geld.
Sterkte! Misschien eens tijd om er even tussenuit te gaan voor een studie.
quote:"te snel doorgeschoven"? Van de groente naar de vleeswaren of zo?
Op donderdag 30 oktober 2003 10:19 schreef fratsman het volgende:Ze willen wel graag dat ik in de branche blijf, want ik heb de capaciteiten, ik ben alleen te snel doorgeschoven, na verkoop van het bedrijf. (Diverse bedrijfsleiders die ingezet werden, telkens andere regels.)
Veel succes gewenst in ieder geval.
quote:OMG, lees eerst gewoon even wat hij schrijft. Kost je hooguit een halve minuut.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:20 schreef freud het volgende:
Begrijp ik goed dat je een 23 jarige professional vakkenvuller bent?
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:30 schreef Zweetbek het volgende:
OMG, lees eerst gewoon even wat hij schrijft. Kost je hooguit een halve minuut.
quote:Je bent dan een vakkenvuller die ook mag bestellen. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik 17 was bij de Makro, is gewoon een vakkenvuller met wat extra taken. Een beetje relaxed dus voordat je mensen beschuldigd van niet lezen... Als hij filiaalhouder zou zijn, had hij dat wel vermeld lijkt me.
Ik werk nu al 6 jaar bij die supermarkt 2 jaar in de vulploeg en vanaf 1999 in vaste dienst met een vast contract.
Maar nu wordt ik er dus op afgerekend dat er niet goed wordt gevuld. Dat ik verschillende dingen vergeet op een koopavond, en dat ik mijn werk laat verslonsen
quote:Er staat toch echt tot 2 keer toe dat hij assistent afdelingschef KW en vulploegleider is. Dat jij dan met wat zoekwerk in dit topic zijn functie omlaag wilt halen tot vakkenvuller met wat extra taken is behoorlijk zielig en dom.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:46 schreef freud het volgende:Je bent dan een vakkenvuller die ook mag bestellen. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik 17 was bij de Makro, is gewoon een vakkenvuller met wat extra taken. Een beetje relaxed dus voordat je mensen beschuldigd van niet lezen... Als hij filiaalhouder zou zijn, had hij dat wel vermeld lijkt me.
quote:Joh, laat maar, ik bedoelde het niet als flame of zo. assistent afdelingschef is leuk, maar zoals hij zelf al aangaf, het is niet iets wat je op je 23 nog doet als je door zou kunnen groeien. Maar goed, jij je zin. Het is een enorm uitdagende baan, mooie functie om jaren te blijven doen
Op donderdag 30 oktober 2003 17:05 schreef Zweetbek het volgende:[..]
Er staat toch echt tot 2 keer toe dat hij assistent afdelingschef KW en vulploegleider is. Dat jij dan met wat zoekwerk in dit topic zijn functie omlaag wilt halen tot vakkenvuller met wat extra taken is behoorlijk zielig en dom.
quote:
Ik werk nu al 6 jaar bij die supermarkt 2 jaar in de vulploeg en vanaf 1999 in vaste dienst met een vast contract.Maar nu wordt ik er dus op afgerekend dat er niet goed wordt gevuld. Dat ik verschillende dingen vergeet op een koopavond, en dat ik mijn werk laat verslonsen.
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:52 schreef Ronnepon het volgende:
Hoi,Maak je niet druk.
Ga nooit accoord met ontslag.
Gezien het feit dat ze geen gesprekken met je gevoerd hebben over hoe je werk te verbeteren. En zelfs al was dat zo.
bezoek aan rechtwinkel is aan te bevelen, maar niet echt nodig.
Ze moeten dit ontslag aanvragen bij het CWI.
Deze zullen een reden hiervoor vragen, jij hebt hier het recht om op te reageren. Dit kan maanden duren. En het einde van het verhaal is vaak dat je een afkoopsom krijgt van 1 bruto maandsalaris, per jaar dat je voor dit bedrijf gewerkt hebt. Dit is niet altijd waar en jij werkte parttime dus hoe dat zit weet ik niet.
Maar met een beetje mazzel zetten ze je over een paar maanden op non-actief met behoud van loon. Of jij geeft tijdens het CWI verhaal aan dat je het geestelijk niet meer aan kan om voor dit bedrijf te werken ( pesterijen baas of verzin iets), en je duikt de ziektewet in.
Al met al sta je sterker als je denkt, lang leve de nederlandse wetgeving.
in ieder geval succes.;)
Je werkgever zal toestemming moeten vragen om jou te ontslaan. Alleen als ze hier gegronde punten voor hebben mag dit. Hopelijk heb je al je beoordelingspapieren bewaard. Ik hoop je elke keer goed bent beoordeeld. Is dit zo dan wordt het erg moeilijk voor je werkgever.
succes ermee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |