abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14225824
3 uur geleden heb ik van m'n baas te horen gekregen dat hij niet meer met mij verder wilt. Na een x aantal waarschuwingen was voor hem de maat vol.
Ik werk nu al 6 jaar bij die supermarkt 2 jaar in de vulploeg en vanaf 1999 in vaste dienst met een vast contract.
Ik heb me al die jaren de tering voor dat bedrijf gewerkt; s'morgens half 7 beginnen, tot 6 uur? geen probleem. Er is een zieke kun je ook nog de koopavond doen? geen probleem. Op je vrije dag terugkomen om een bestelling te maken? Kan allemaal.

Maar nu wordt ik er dus op afgerekend dat er niet goed wordt gevuld. Dat ik verschillende dingen vergeet op een koopavond, en dat ik mijn werk laat verslonsen.
Morgen moet ik op gesprek komen met de rayonmanager en waarschijnlijk zegt die hetzelfde.
Mijn vraag:
Kan ik van hun eisen dat zij me in dienst houden tot ik een ander dienstverband heb gevonden? En kan ik ook vragen voor overplaatsing naar een ander filiaal?

woensdag 29 oktober 2003 @ 16:25:27 #2
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_14225913
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:22 schreef fratsman het volgende:
Mijn vraag:
Kan ik van hun eisen dat zij me in dienst houden tot ik een ander dienstverband heb gevonden? En kan ik ook vragen voor overplaatsing naar een ander filiaal?
1. Absoluut niet.
2. Als zij redelijk zijn: ja. Als ze niet redelijk zijn: absoluut niet.

Sterkte gozert.

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_14225915
Vanmorgen toevallig de column gelezen over die persoon die al 3 keer ontslagen was. Tja, om eerlijk te zijn zit er ook altijd een andere kant aan het verhaal natuurlijk. Jij kan nog zo goed je best doen etc. misschien zien zij dit anders.

Maar goed, volgens mij kunnen ze je wel ontslaan maar heb je een opzeg termijn van 1 maand, dan kun je ondertussen nieuw werk zoeken. Verder zou ik zo niet weten wat je rechten zijn eigenlijk.

M'n signature, wat doe je :{
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:26:19 #4
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_14225942
Volgens mij als je een bepaald aantal offiele waarschuwingen hebt gekregen hebben ze het recht om je te ontslaan...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_14225952
alleen als je contract nog loopt
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:26:44 #6
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_14225955
Vragen kan,

eisen niet wel heb je 2 mnd opzeg termijn, dus ze kunnen je pas over 2 maanden laten gaan.

verder zullen zij je WW betalen als je geen ander werk kan vinden.

Overplaatsing kan je vragen om te doen. Maar je kan niet eisen dat ze je aan houden tot je een nieuwe baan hebt gevonden

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_14225961
ik kan je geen tips geven of zo..maar ik hoop wel dat het eerlijk af wordt gehandeld...geldt voor beide kanten
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:27:16 #8
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_14225968
Klote. Volgens mij hoeven ze je niet in dienst te houden, ligt er aan wat er in je kontrakt staat. Zolang je niet zelf ontslag neemt, want dan verlies je ook nog het recht op een uitkering.
Nou doe je het weer!
pi_14225991
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:26 schreef thaWarhead het volgende:
alleen als je contract nog loopt
Heb een vast contract dus voor onbepaalde tijd, dus dan zou dat wel kunnen?
pi_14226008
Je hebt een vast contract. Zo makkelijk kunnen ze je er niet uitwerken. En zoveel werk is er tegenwoordig niet.

Maar laat jij je werk ook echt verslonzen enzo? Want ik werk ook al 6 jaar partime als vakkenvuller, maar bij mij gaat het nu automatisch.

Als ze je er uit willen hebben, en ze gaan je zulke redenen op de mouw spelden. Maar mij lijkt het stug dat je na 6 jaar op eens minder gaat presteren.

Over het algemeen zijn supermarkt 'managers' mensen die er trots op kunnen zijn dat ze met hun iq de basisschool hebben afgemaakt.

Iemand Fien soms gezien?
pi_14226055
Ze moeten je een paar maanden loon meegeven ect. Je kunt er veel voordeel uit halen. of je kan natuurlijk de ziektewet in gaan... dan kunnen ze je helemaal niet ontslaan. informeer anders effe bij de rechtswinkel...
Laat je in iedergeval niet zomaar uit het veld slaan! en onderteken helemaal niets! Alleen een tipje
Succes
pi_14226127
Maar zijn die zogenaamde waarschuwingen terecht?

Want als jij ze voor zoete koek slikt, heb je straks een probleem.

Maar volgens mij naaien ze je gewoon een oor aan. Hun hebben straks als 'bewijs' meerdere waarschuwingen voor je slechte gedrag.

Iemand Fien soms gezien?
pi_14226143
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:30 schreef guappa het volgende:
Ze moeten je een paar maanden loon meegeven ect. Je kunt er veel voordeel uit halen. of je kan natuurlijk de ziektewet in gaan... dan kunnen ze je helemaal niet ontslaan. informeer anders effe bij de rechtswinkel...
Laat je in iedergeval niet zomaar uit het veld slaan! en onderteken helemaal niets! Alleen een tipje
Succes
Dat ondertekenen van iets was ik zowiezo niet van plan. Het gaat mij er gewoon om dat ik niet zo ineens boem-pats op straat kom te staan, dat ik wel nog eerst een andere baan kan vinden.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:33:57 #14
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_14226162
Maar zie het van de zonnige kant.
Denk niet dat je bij een supermarkt carriere kan maken.
Misschien ergens anders wel, maar toch kut om ontslagen te worden.
Zeg ff wat er gebeurd ik heb ook een contract voor onbepaalde tijd maar je weet maar nooit.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_14226172
als ik jou was zou ik ook eerst even mijn contract goed doorlezen.
daar staat meestal wel wat de opzeg termijnen zijn enz enz.

Opstaande voet zouden ze niet kunnen doen, daar zijn te weinig argumenten voor. Overplaatsingen zullen ze niet doen, omdat het andere filiaal dan referenties zullen vragen aan je huidige baas.

Yarr!
pi_14226181
je baas heeft zich idd aan een opzeg termijn te houden. ik neem dan aan dat er geen reden is voor ondslag op staande voet.

heb je in die 6 jaar ook wel eens een personeels evaluatie gehad waaruit blijkt dat je baas wel tevreden over je is? zoja, dan kan je deze aan die rayon manager laten zien. hierbij kan je aangeven dat jij het vermoeden hebt dat er andere redenen zijn dat je baas van je af wil.

iig: succes met de afhandeling en met werk zoeken.

ps. misschien kan je er nog een 'oprot premie' uitslepen. maar zeg nooit dat JIJ ondslag neemt ivm WW enzo.

Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen
door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.
Tiepvouten? meldt ze hier
pi_14226205
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:32 schreef mhr-zip het volgende:
Maar zijn die zogenaamde waarschuwingen terecht?

Want als jij ze voor zoete koek slikt, heb je straks een probleem.

Maar volgens mij naaien ze je gewoon een oor aan. Hun hebben straks als 'bewijs' meerdere waarschuwingen voor je slechte gedrag.

Ik zal je een paar "voorbeelden" noemen
Ben dus assistent kw-chef en vulploegleider.

Container met lege kratten niet afgestapeld.
Enkele kratten met restantartikelen vergeten.
Nog geen nieuwe prijsstickers aangevraagd.

Het is allemaal wel zo maar ik vind het zo ontzettend miereneukerig.
Zit nu al 3 uur met barstende koppijn trouwens....

woensdag 29 oktober 2003 @ 16:36:18 #18
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_14226236
Hoe erg is het gesteld als je een vakkenvul-job verkloot. omg.

serieus: misschien kan je een gouden handdruk vragen wat me zeer stug lijkt.

Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_14226239
Als ze geen terechte reden hebben kunnen ze je niet zomaar ontslaan vooral als je een onbepaald contract hebt..Een vriend van mij is ook zo pas ergens ontslagen maar die heeft een rechtzaak aangespannen en heeft die terecht gewonnen. Ga even langs de rechtswinkel zou ik zeggen
Homer Simpson: "Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!"
pi_14226265
Ik zou je contract maar eens goed nalezen. Wanneer je officiele waarschuwingen hebben gegeven en er is geen verbetering opgetreden hebben ze het recht je te ontslaan. Je kunt het wel aanvechten maar of dat zin heeft, I don't know.
Als je niet weet wat te doen, stap dan met je contract naar een wetswinkel (of rechtswinkel) zij weten hoe je het aan kunt pakken en of je wel recht spreken hebt....

Succes en sterkte!!

pi_14226268
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:34 schreef basmatt het volgende:

heb je in die 6 jaar ook wel eens een personeels evaluatie gehad waaruit blijkt dat je baas wel tevreden over je is? zoja, dan kan je deze aan die rayon manager laten zien. hierbij kan je aangeven dat jij het vermoeden hebt dat er andere redenen zijn dat je baas van je af wil.

In die afgelopen 6 jaar was het altijd kei- en keihard werken. begeleiding was er amper. toen er nog een ondernemer was, was het altijd goed hoe ik werkte. Nu is ons bedrijf sinds kort filiaal in handen van de groothandel. En er wordt nu dus gezeikt over efficient werken enzo.....
pi_14226289
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:36 schreef clowncloon het volgende:
Hoe erg is het gesteld als je een vakkenvul-job verkloot. omg.
Lul niet Lees eens boven je; assistent afdelingschef KW en vulploegleider.
  woensdag 29 oktober 2003 @ 16:40:22 #23
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_14226333
zolang ze geen "dringende reden" hebben voor ontslag, sta je als werknemer vrij sterk. ze kunnen je niet zo maar bedanken na 6 jaar arbeid.

is dit trouwens de eerste waarschuwing die je hebt gehad of is er al langer sprake van niet-functioneren en zo ja is daar destijds een plan voor opgesteld om aan bepaalde eisen te gaan voldoen?

pi_14226368
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 16:37 schreef fratsman het volgende:

[..]

Nu is ons bedrijf sinds kort filiaal in handen van de groothandel. En er wordt nu dus gezeikt over efficient werken enzo.....

het lijkt mij erop dat er financiele redenen zijn om jou eruit te werken. Voor jou kan je baas 2 nieuwe medewerkers van 15 aannemen.
Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen
door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen.
Tiepvouten? meldt ze hier
pi_14226431
Bij het bedrijf waar ik werkte is ook eens iemand na herhaaldelijke (schriftelijke) waarschuwingen ontslagen. Hij heeft toen -na tussenkomst van zijn advocaat- volgens de kantonrechtersformule een ontslagvergoeding gekregen.

(aantal maanden opzegtermijn vanuit werkgever + aantal jaren fulltime dienstverband) * bruto fulltime maandsalaris

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')