Maar nu wordt ik er dus op afgerekend dat er niet goed wordt gevuld. Dat ik verschillende dingen vergeet op een koopavond, en dat ik mijn werk laat verslonsen.
Morgen moet ik op gesprek komen met de rayonmanager en waarschijnlijk zegt die hetzelfde.
Mijn vraag:
Kan ik van hun eisen dat zij me in dienst houden tot ik een ander dienstverband heb gevonden? En kan ik ook vragen voor overplaatsing naar een ander filiaal?
quote:1. Absoluut niet.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:22 schreef fratsman het volgende:
Mijn vraag:
Kan ik van hun eisen dat zij me in dienst houden tot ik een ander dienstverband heb gevonden? En kan ik ook vragen voor overplaatsing naar een ander filiaal?
Sterkte gozert.
Maar goed, volgens mij kunnen ze je wel ontslaan maar heb je een opzeg termijn van 1 maand, dan kun je ondertussen nieuw werk zoeken. Verder zou ik zo niet weten wat je rechten zijn eigenlijk.
eisen niet wel heb je 2 mnd opzeg termijn, dus ze kunnen je pas over 2 maanden laten gaan.
verder zullen zij je WW betalen als je geen ander werk kan vinden.
Overplaatsing kan je vragen om te doen. Maar je kan niet eisen dat ze je aan houden tot je een nieuwe baan hebt gevonden
quote:Heb een vast contract dus voor onbepaalde tijd, dus dan zou dat wel kunnen?
Op woensdag 29 oktober 2003 16:26 schreef thaWarhead het volgende:
alleen als je contract nog loopt
Maar laat jij je werk ook echt verslonzen enzo? Want ik werk ook al 6 jaar partime als vakkenvuller, maar bij mij gaat het nu automatisch.
Als ze je er uit willen hebben, en ze gaan je zulke redenen op de mouw spelden. Maar mij lijkt het stug dat je na 6 jaar op eens minder gaat presteren.
Over het algemeen zijn supermarkt 'managers' mensen die er trots op kunnen zijn dat ze met hun iq de basisschool hebben afgemaakt.
Want als jij ze voor zoete koek slikt, heb je straks een probleem.
Maar volgens mij naaien ze je gewoon een oor aan. Hun hebben straks als 'bewijs' meerdere waarschuwingen voor je slechte gedrag.
quote:Dat ondertekenen van iets was ik zowiezo niet van plan. Het gaat mij er gewoon om dat ik niet zo ineens boem-pats op straat kom te staan, dat ik wel nog eerst een andere baan kan vinden.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:30 schreef guappa het volgende:
Ze moeten je een paar maanden loon meegeven ect. Je kunt er veel voordeel uit halen. of je kan natuurlijk de ziektewet in gaan... dan kunnen ze je helemaal niet ontslaan. informeer anders effe bij de rechtswinkel...
Laat je in iedergeval niet zomaar uit het veld slaan! en onderteken helemaal niets! Alleen een tipje
Succes
Opstaande voet zouden ze niet kunnen doen, daar zijn te weinig argumenten voor. Overplaatsingen zullen ze niet doen, omdat het andere filiaal dan referenties zullen vragen aan je huidige baas.
heb je in die 6 jaar ook wel eens een personeels evaluatie gehad waaruit blijkt dat je baas wel tevreden over je is? zoja, dan kan je deze aan die rayon manager laten zien. hierbij kan je aangeven dat jij het vermoeden hebt dat er andere redenen zijn dat je baas van je af wil.
iig: succes met de afhandeling en met werk zoeken.
ps. misschien kan je er nog een 'oprot premie' uitslepen. maar zeg nooit dat JIJ ondslag neemt ivm WW enzo.
quote:Ik zal je een paar "voorbeelden" noemen
Op woensdag 29 oktober 2003 16:32 schreef mhr-zip het volgende:
Maar zijn die zogenaamde waarschuwingen terecht?Want als jij ze voor zoete koek slikt, heb je straks een probleem.
Maar volgens mij naaien ze je gewoon een oor aan. Hun hebben straks als 'bewijs' meerdere waarschuwingen voor je slechte gedrag.
Container met lege kratten niet afgestapeld.
Enkele kratten met restantartikelen vergeten.
Nog geen nieuwe prijsstickers aangevraagd.
Het is allemaal wel zo maar ik vind het zo ontzettend miereneukerig.
Zit nu al 3 uur met barstende koppijn trouwens....
serieus: misschien kan je een gouden handdruk vragen wat me zeer stug lijkt.
Succes en sterkte!!
quote:In die afgelopen 6 jaar was het altijd kei- en keihard werken. begeleiding was er amper. toen er nog een ondernemer was, was het altijd goed hoe ik werkte. Nu is ons bedrijf sinds kort filiaal in handen van de groothandel. En er wordt nu dus gezeikt over efficient werken enzo.....
Op woensdag 29 oktober 2003 16:34 schreef basmatt het volgende:heb je in die 6 jaar ook wel eens een personeels evaluatie gehad waaruit blijkt dat je baas wel tevreden over je is? zoja, dan kan je deze aan die rayon manager laten zien. hierbij kan je aangeven dat jij het vermoeden hebt dat er andere redenen zijn dat je baas van je af wil.
quote:Lul niet
Op woensdag 29 oktober 2003 16:36 schreef clowncloon het volgende:
Hoe erg is het gesteld als je een vakkenvul-job verkloot. omg.
is dit trouwens de eerste waarschuwing die je hebt gehad of is er al langer sprake van niet-functioneren en zo ja is daar destijds een plan voor opgesteld om aan bepaalde eisen te gaan voldoen?
quote:het lijkt mij erop dat er financiele redenen zijn om jou eruit te werken. Voor jou kan je baas 2 nieuwe medewerkers van 15 aannemen.
Op woensdag 29 oktober 2003 16:37 schreef fratsman het volgende:[..]
Nu is ons bedrijf sinds kort filiaal in handen van de groothandel. En er wordt nu dus gezeikt over efficient werken enzo.....
(aantal maanden opzegtermijn vanuit werkgever + aantal jaren fulltime dienstverband) * bruto fulltime maandsalaris
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |