abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:56:55 #1
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14211825
Aangezien er een hoop problemen schijnen te zijn met gitaren, leek 't me een goed ( ) idee om een problemen oplos topic te openen, waarbij ik als eerste geholpen mag worden

Heb vandaag na een lange tijd (meer dan 3 maanden denk ik) m'n electische unit weer eens uit de kast getrokken, en speelde met 'n liedje mee waar ik die hendel bij nodig heb Daar begint 't gezeik al, ik ben niet zo thuis in al die gitaartermen. Ik bedoel dus de hendel die je aan het metalen ding aan 't eind van de snaren kunt vastmaken (niet de brug op je hals, maar aan de andere kant dus.) En nou merkte ik dus, dat ik in de 4 of 5 jaar dat ik dit ding heb, op de een of andere manier de schroefdraad heb gesloopt waar die hendel in moet

Ik heb dat stomme ding nog nooit gebruikt maargoed. Ik kan die hendel op de een of andere manier gewoon er in en er uit trekken zonder te draaien Hoe ga ik dit oplossen??

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_14211897
dat is een whammybar
ik denk dat je het beste een nieuwe op de kop kunt tikken

edit: o, de schroefdraad in de gitaar zelf is stuk? dan weet ik het ook niet

pi_14211923
Je hebt tig soorten tremolo systemen. Plaats anders eens een foto, misschien zijn er nog andere oplossingen
pi_14211954
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 00:04 schreef ixi het volgende:
Je hebt tig soorten tremolo systemen. Plaats anders eens een foto, misschien zijn er nog andere oplossingen
precies,. je moet wel erg goed je best doen, wil je dat zo ff naar de kloten draaien.
pi_14211990
Als ik zo eens goed naar binnen kijk met een minizaklampje, dan lijkt de schroefdraad wel beschadigd, maar niet verdwenen. Zou ik een hendel met kleinere schroefdraad dan het gat in de gitaar kunnen hebben?

Heb dit ding toch ècht bij aankoop van de gitaar mee gekregen

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 29 oktober 2003 @ 00:25:53 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_14212259
overmaat boren en een helicoil erin
Beetje gemakkelijke garage kan dat wel voor je doen.

Of het tremoloblok doorboren en een iets langere pook erop met een segerring onder en boven,ben je voor altijd van het probleem af.

Kijk gelijk hoeveel veren erop zitten drie is meer dan zat en scheelt torsie

Klaar?
Ik niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')