bonfie | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:03 |
Bonfie gaat nu ook eens zijn autootje opvoeren, en begin maar eens met de uitlaat. Er komt een mooie RVS 2,5" (65mm) uitlaat onder, die um zo'n 20-30 pks sneller moet maken. Dit kan doordat de CAT weg gaat, en de pijp dikker is dan de standaard pijp. Ik heb niet gekozen voor de 3" uitlaat omdat ik dan koppel bij lage toeren verlies. Er volgen na vrijdag foto's van de uitlaat, en het eronder bouwen. Dit wordt gedaan door uitlaten.com. Alvast wat info over het autootje: http://www.bonfrer.com/probe![]() | |
okkie-man | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:07 |
Mooie wagen hoor ![]() ![]() ![]() | |
StefanP | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:07 |
Doe ook even de velgen vervangen ![]() Smaken verschillen natuurlijk, maar 3-spaaks is imo wel errug lelijk. Ga je iets aan de tubo doen? Boost verhogen, andere wastegate (stijl is alles natuurlijk), geheel andere turbo? Wel een mooi autootje verder! | |
BaBy-G | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:17 |
leuk otootje... ![]() alleen vind ik de velgen en de koplampen (als ze omhoog staan) minder... ![]() wat voor motor zit er eigenlijk in en hoeveel PK heeft ie standaard? | |
bonfie | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:19 |
Turbo boost verhogen gaat misschien nog een keer gebeuren. Ik weet nog niet of ik de Greddy Profec B wil of de doe het zelf thingy http://www.performanceprobe.com/doityourself/upgrades/boostcontroller/type3.htm Ik ben de enige die 3 spaaks velgen dus wel mooi vind zie ik. ![]() En ik ga waarschijnlijk ook nog betere bougie kabels halen. (geeft een mooi accent onder de motorkap) en en beter fonkje in de motor natuurlijk. ![]() | |
bonfie | dinsdag 28 oktober 2003 @ 23:22 |
quote:Ik zie ze nooit omhoog staan, dus heb er geen last van, maar het is wel erg handig met inschatten hoever je nog kan, die koplampen ![]() Waarom vind niemand mijn velgen mooi? Motor = 2.2i met 145pk Check ook de automatisch gordels | |
Tjabbo | woensdag 29 oktober 2003 @ 09:06 |
Leuke auto ja! zeker. Gaat de auto ook nog makkelijker ademen? dat zou denk ik ook al een paar paardekrachten opleveren bij zo'n turbomotor. En die 3-spaak is zooo jaren 80. erg fout. Een mooie 17" 7 of 9 spaaks zou hieronder niet misstaan | |
w31rd0 | woensdag 29 oktober 2003 @ 09:21 |
Velgen zijn prima hoor, trek je niets aan van wat ze hier zeggen. Andere velgen maken deze auto al heel snel 'fout'. Suc6 met je uitlaat en het opvoeren van je turbo. Vergeet je remmen niet, das iets waar Ford Amerika nooit al te lang bij stilstaat. | |
Tjabbo | woensdag 29 oktober 2003 @ 10:12 |
quote:LOL @ Woordspeling ![]() | |
Elgigante | woensdag 29 oktober 2003 @ 12:58 |
omdat 3spaaks velgen onder een polotje horen of onder een panda, daarom vindt niemand ze mooi. een fatsoenlijke auto heeft fatsoenlijke velgen, dus minimaal 5 spaaks. succes! | |
bonfie | woensdag 29 oktober 2003 @ 16:35 |
Ik ben dus nu bezig met het verbeteren van het ademen van de motor, al is het eerst het uitademen, het inademen is redelijk, terwijl het uitademen nu nog brak is, tot vrijdag natuurlijk, dan is dat beters. En ik vind die schuine vorm van de 3 spaaks velgens erg leuk, misschien dat ik deze wel een maatje groter neem ofzo, maar geen chrome blinky blinky dingen, want Bonfie houd niet van autowassen | |
bonfie | woensdag 29 oktober 2003 @ 16:46 |
![]() Dit is een velg die niet passend is bij mijn autootje, maar de huidige zijn toch wel beter dan dit... | |
bonfie | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:03 |
Ik heb eens gezocht op internet en kan geen velgen vinden die ik mooier vind dan deze, ik vind de 3hoek vorm erg leuk namelijk. Als iemand nog wat suggesties heeft voor velgen, mag dat hier in het forum komen. Ik wil dus geen spinners of rechte spaken, iets meer design. | |
StefanP | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
TriumphGT6 | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:41 |
quote:en dan vraag ik mij af... hoe werkt dat..je ziet ze enkel wel vaker ik heb er echter nog geen ervaring mee....hoe strappen die dingen je vast... | |
4x2 | woensdag 29 oktober 2003 @ 18:11 |
Ik vind deze velgen ook mooier dan van die 90 spaaks *bling bling* gevallen eigenlijk.... Dit staat veel subtieler ![]() | |
dawg | woensdag 29 oktober 2003 @ 18:53 |
Andere velgen, en ik persoonlijk zou ook een andere bodykit erop zetten.![]() | |
Black_avenger | woensdag 29 oktober 2003 @ 19:13 |
Ik zou de ACE ATTACK velgen pakken als dat mogelijk zou zijn, 18 of 19 inch! ![]() ![]() Deze zijn van relic maar ace heeft soortgelijke | |
bonfie | woensdag 29 oktober 2003 @ 20:51 |
quote: ![]() ![]() Bonfie heeft geen body kit en na de uitlaat ook geen centjes meer... P.S. De huidige velgen zijn 15" dus moet ooit nog wel wat groter denk ik, maar eerst eens iets moois zoeken... | |
bonfie | donderdag 30 oktober 2003 @ 00:12 |
quote:Yo, is dat mogelijk? Een zwarte look maar wel met oranje licht? | |
VjenneKloetn | donderdag 30 oktober 2003 @ 02:47 |
[offtopic]Tering hey, ik ken die buurt op de foto! Die auto staat daar bij Koster. Ik kom trouwens uit de Koolmees ![]() | |
Tjabbo | donderdag 30 oktober 2003 @ 08:19 |
quote: ![]() ![]() | |
LauLau | donderdag 30 oktober 2003 @ 08:26 |
quote:Twente is Hipzig ontopic: Wreed karretje... | |
bonfie | donderdag 30 oktober 2003 @ 17:04 |
quote:Bijna, ik was toen op bezoek bij de ijsvogel. Ik woon zelf ik de wulp. Daar staat ie dus normaal. | |
bonfie | zaterdag 1 november 2003 @ 16:56 |
Plaatjes -> http://www.bonfrer.com/probe/TurboBackExhaustSystem/pics/index.html | |
_VoiD_ | zaterdag 1 november 2003 @ 17:14 |
20 tot 30 pk met alleen een andere pijp? Das vrij fors of niet? | |
ook_gek | zaterdag 1 november 2003 @ 17:33 |
quote:ik wilde het niet zeggen ![]() | |
Sjoewe | zaterdag 1 november 2003 @ 17:42 |
Op een auto met turbo kan het wel veel schelen, op een ongeblazen motor helpt het geen drol. | |
imitated_error | zaterdag 1 november 2003 @ 17:55 |
gaat dit hele topic nou alleen over het veranderen van uitlaat? Wat een 'project'!! | |
ook_gek | zaterdag 1 november 2003 @ 19:28 |
quote:Maar niet zo veel ![]() | |
imitated_error | zaterdag 1 november 2003 @ 20:00 |
quote:maar volgens de mensen van uitlaten.com, die het spul aan hem verkopen, is dat natuurlijk wel zo! ![]() | |
bonfie | zondag 2 november 2003 @ 01:46 |
Alles met maggies, je kan het echt merken. De bak gaat nu gewoon zeg maar als je harder dan 60 gaat in de 2 breek ie los met de wieltjes, bij vol gas dan. Zeg maar een duidelijke performance winst van vele pk's. Ik geloof echt wel in de 20-30, maar kan ook meer zijn. En het project is uiteraart niet alleen de uitlaat, maar ook andere dingen, die later worden toegevoegd als performance upgradejes. Tot nu toe heb ik alleen de uitlaat en de bobine vervangen. | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 14:55 |
Ok, ff bijwerken. Ik zag net dat projecten lijstje, en toen zag ik mijn project er ook bij staan. Dit project is een langdurig project, waarbij het gaat om 1 onderdeeltje per jaar, of soms meer. Nieuw na de laatste post is: - een nieuwe sport koppeling DXD Southbend clutch uit USA - een nieuwe chip(geen boostcut meer) - de bovengenoemde Magnacor 8.5mm wires - nieuwe boxjes(canton pullman RS1) - mooie aldi radio ![]() Next: - Open luchtfilter - Brandstof druk regelaar(dan kan de turbo druk omhoog zonder dat de motor slecht loopt) - Misschien een betere brandstofpomp | |
casejunkie | woensdag 15 november 2006 @ 15:00 |
Is het een 1ste generatie ford probe? met een 2.2i 12v turbo intercooler? Zoja; mooie mazda heb je (dat model heeft namelijk het onderstel van de mazda 626 coupe en een mazda motor) Ik heb dan het zelfde blok klaar staan voor me mazda. Heb je overigens die electrische instelbare dempers | |
MikeyMan | woensdag 15 november 2006 @ 15:03 |
quote:als je dan ook de foto's even kunt herstellen...? | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 15:24 |
quote:Ja een 2.2i 12v turbo intercooler.(Mazda F2T blok) De buitenkant is nog wel van ford ![]() Wist je dat de startmotor en de rotor, en verdeelkap van mitsubisie zijn? Jaja, het is een echte "we hebben nog wat onderdeeltjes, wat doen we er mee" kar? Gelukkig de goede onderdeeltjes. Want de electronisch instelbare dempers zitten er op. Soft is fijn op klinker weggetjes, en sport voor asvalt. En ook de automatisch gordels zijn een leuke uitvinding. P.S. De site van mij wordt aangepast, en daarom zijn de fotos even afwezig. sorry | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 15:40 |
Een beperkt aantal foto's staan op: http://www.bonfrer.com/?Bonfrer:David_Bonfrer:1992_Ford_Probe | |
n00cL30n | woensdag 15 november 2006 @ 15:42 |
quote:Ben benieuwd! | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 15:55 |
Oh ik zie dat dit echt lang geleden is, ik heb namelijk ook de greddy profec b boostcontroller erin zitten en de greddy turbo timer, met leuke klok feature. Als je begint te rijden dan meet hij de 0-100 tijd en zo. | |
casejunkie | woensdag 15 november 2006 @ 16:04 |
quote:Mazda gebruikt erg vaak onderdelen van Mitsubisie. Ook de luchtmassameters zijn vaak van mitsibisie uit die tijd. Verder is de Probe een samenwerkingsverband tussen Mazda en Ford. Mazda heeft het onderstel en motor geleverd. Dit is ook het geval bij de 2de generatie Probe's. Alleen bij de 3.0 V6 uit de 1ste generatie is niet van Mazda. | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 16:39 |
Ik haat luchtmassameters, want ze meten niet de hoeveelheid lucht die er weer uit gaat... Je kan dus geen BOV installeren, zonder problemen. Doe mijn maar een MAP sersor, veel beter. Maar goed, ik moet maar zien te leven met dat grote blok(sensortje is een groot log apparaat). | |
arnold-d | woensdag 15 november 2006 @ 16:41 |
wel een ultrakick van ruim 3jaar maargoed ![]() | |
MikeyMan | woensdag 15 november 2006 @ 16:47 |
Daarnaast; 20% vermogensstijging met een uitlaat? :| | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 17:03 |
Niet alleen de uitlaat. Maar goed, het voelt een gigantische bult vlotter, als je de downpipe achter de turbo groter hebt, want dan is de turbo veel sneller op volle kracht. Alleen het is zo dat de volle kracht zo'n beetje het zelfde is. Nu met de boostcontroller, kan je veel meer merken. Dat is wel een grote bak extra vermogen. Hij loopt nu op 12PSI = ongeveer 0,8 bar Als de brandstofdrukregelaar er inzit dan ga ik naar 16 PSI = ongeveer 1,1 bar. Dan komt de motor helemaal goed tot zijn recht. Oh, in USA hebben andere getunede probes, met zelfde mods 200+ pk/s gehaald. Maar als het klaar is, dus met de brandstofdrukregelaar en luchtfilter, dan ga ik wel naar de vermogensbank. Dan zijn we wat er precies aan verbeterd is. [ Bericht 19% gewijzigd door bonfie op 15-11-2006 17:09:19 ] | |
Shivo | woensdag 15 november 2006 @ 17:16 |
Iemand nog een Ford Probe uit 96 kopen? 102K op den tellerd. Die van mij staat te koop. | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 17:21 |
quote:Zit geen turbo op, dus is neit zo makkelijk te tunen als die van mij... Probeer je verkoop eens op www.probeclub.nl P.S. Probes na 1993 hebben nogal eens ontstekings problemen, is dat bij jou ook? | |
Shivo | woensdag 15 november 2006 @ 17:25 |
quote:Is nieuw model idd, de 2.0L versie. Zonder turbo. quote:Nee, nooit last van gehad. Uberhaupt loopt dat ding als een zonnetje ![]() | |
bonfie | woensdag 15 november 2006 @ 17:35 |
quote:Kan je even een linkje posten naar de verkoop topic of site, en daarna weer ontopic? Dank | |
Shivo | woensdag 15 november 2006 @ 18:04 |
Tuurlijk, de link is hier te vinden. | |
casejunkie | donderdag 16 november 2006 @ 10:27 |
quote:Een goede uitlaat geeft bij deze motor zo'n 13 tot 15 PK extra maar zeker geen 20% idd. Dat zou namelijk 30PK zijn. 30PK zou pas halen als je een andere turbo, grotere injectors, enz hebt en rond de 250 tot 300 PK zit. | |
n00cL30n | donderdag 16 november 2006 @ 11:09 |
Het blijven gave bakken. Zit er nog wel eens aan te denken om er zo een aan te schaffen naast mijn huidige ford. | |
casejunkie | donderdag 16 november 2006 @ 19:00 |
quote:Bonfie: Zit je ook bij de nederlandse Probe club? zoja ken je vast en zeker Tieske Turbo daar wel (witte Probe GT met bodykit) Die rijd met ongeveer dezelfde mods en heeft wel een BOV. (zelf zit ik bij een 626 forum in nederland waar er nu 4 van deze motoren zijn. en een 5de is onderweg ![]() |